«Η διαπραγμάτευση συνεχίζεται», δήλωσε σιβυλλικά ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και δραματοποιώντας το μήνυμά που θέλησε να αποστείλει προς τους πολίτες και τους κυβερνητικούς του εταίρους επισήμανε: «Θα σώσουμε την Ελλάδα όσοι το τολμήσουμε!».
Η διαπραγμάτευση εξελίσσεται σε δύο μέτωπα: Στο εσωτερικό, μεταξύ του κ. Σαμαρά και των κυρίων Βενιζέλου και Κουβέλη οι οποίοι στηρίζουν την κυβέρνηση
συνεργασίας και στο εξωτερικό, με τους δανειστές οι οποίοι επιμένουν να αξιώνουν δυσμενείς αλλαγές στα εργασιακά απαιτώντας μείωση αποζημιώσεων, ελαστικοποίηση εργασιακών όρων και περικοπή μισθών. Μία νέα διάσταση η οποία ήρθε να περιπλέξει την κατάσταση προέκυψε απότην αποκωδικοποίηση των δηλώσεων του υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε ότι πρέπει να δημιουργηθούν μηχανισμοί ελέγχου που θα διασφαλίσουν ότι τα δημοσιονομικά μεγέθη της Ελλάδας θα καταστούν βιώσιμα.
Στη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών ο Φώτης Κουβέλης δήλωσε ότι οι προωθούμενες αλλαγές στα εργασιακά παραβιάζουν την κόκκινη γραμμή της Δημοκρατικής Αριστεράς και ξεκαθάρισε ότι οι βουλευτές του δεν μπορούν να υπερψηφίσουν όσα ζητά η τρόικα για την ελαστικοποίηση της αγοράς εργασίας.
Από την πλευρά του, ο κ. Βενιζέλος δεσμεύθηκε ότι οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ θα κάνουν «το εθνικό τους καθήκον», πρόσθεσε ωστόσο ότι δεν γίνονται αποδεκτές οι αλλαγές στα εργασιακά. Ο κ. Βενιζέλος κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ενημερώθηκε από τους συνεργάτες του για τις δηλώσεις του κ. Σόιμπλε που παραπέμπουν στο ενδεχόμενο επιβολής διεθνούς οικονομικού ελέγχου στην ελληνική κυβέρνηση.
«Να μην υπάρξει άλλου τύπου λογαριασμός, όπου θα μπαίνουν οι δόσεις για το χρέος και ο οποίος δεν θα είναι υπό τον έλεγχο της Τράπεζας της Ελλάδος και την επίβλεψη του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους», ήταν η άποψη που εξέφρασε κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τους κυρίους Σαμαρά και Κουβέλη ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.
«Δεν είμαστε προτεκτοράτο, η δημοσιονομική διαχείριση του κράτους πρέπει να γίνεται από τις Ελληνικές Αρχές, από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και την Τράπεζα της Ελλάδος», δήλωσε δημοσίως ο κ. Βενιζέλος.
Η συζήτηση των πολιτικών αρχηγών έγινε σε αυτό το κλίμα που κάθε άλλο παρά διευκόλυνε την επιδίωξη του πρωθυπουργού και του υπουργού Οικονομικών να κλείσουν τα μέτρα σήμερα.
Μετά την ρητή δήλωση του κ. Κουβέλη ότι οι βουλευτές της ΔΗΜΑΡ δεν θα ψηφίσουν τα μέτρα για τα εργασιακά, στην οποία ο ίδιος τόνισε εμφατικά ότι θα επιμείνει «μέχρι τέλους», διαμορφώθηκε η εικόνα ότι όλα κρέμονται από μια κλωστή. Από τον σχηματισμό της κυβέρνησης πριν από πέντε μήνες ήταν η πρώτη φορά που η συνοχή της κυβέρνησης έδειξε περισσότερο εύθραυστη παρά ποτέ.
Το κλίμα ανισορροπίας ήρθε να ανατροφοδοτήσει η δήλωση του πρωθυπουργού. «Έχουμε ήδη- και στα εργασιακά και σε άλλα- αλλάξει πολλές, πάρα πολλές από τις αρχικές προτάσεις της Τρόικας. Και η διαπραγμάτευση συνεχίζεται», τόνισε ο κ. Σαμαράς προειδοποιώντας: «Δεν θέλω καν να σκεφθώ τι θα συμβεί, αν αυτήν την ώρα δεν κρατήσω σταθερά το τιμόνι». Η αναφορά του «κοιτάζω μόνο μπροστά, ζητώντας τη μεγαλύτερη δυνατή ενότητα» και η διαπίστωσή του: «Θα σώσουμε την Ελλάδα όσοι το τολμήσουμε», θεωρήθηκαν ευθείες βολές προς τους αρχηγούς της Δημοκρατικής Αριστεράς και του ΠΑΣΟΚ.
http://www.apospasma.gr/ArticleDetails/tabid/82/ArticleID/351292/Default.aspx
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου