Αναγνώστες

Τρίτη 3 Απριλίου 2012

ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ.


Γράφει ο Μανώλης Μαυρομάτης

Το θέμα των αποζημιώσεων της Ναζιστική Κατοχής στην Ελλάδα ήλθε και πάλι στην επιφάνεια με αφορμή την επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε το Υπουργείο Εξωτερικών της Γερμανίας. Οι Εταίροι μας στην ΕΕ είναι κάθετοι στην άρνησή τους και δεν δέχονται συζήτηση γι΄αυτό το θέμα.
Όσα λέγονται και όσα ακούσθηκαν και γράφηκαν το διάστημα αυτό στην Βουλή και στα ΜΜΕ όχι απλώς δεν ευαισθητοποίησαν την Γερμανική Κυβέρνηση, αλλά αντίθετα έσπευσαν να ΄΄κλείσουν΄΄ το θέμα με ένα ΄΄απλό συγνώμη΄΄ για όσα δεινά
υπέστη η Ελλάδα στη διάρκεια της Κατοχής.
Στην ίδια ανακοίνωση του υπουργείου εξωτερικών της Γερμανίας υποστηρίζεται ότι ΄΄η Γερμανία κατέβαλε από το τέλος του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, στο πλαίσιο της Συμφωνίας του 1946 αποζημιώσεις και για την Ελλάδα΄΄.
Βρήκαμε την ιδανικότερη ως απάντηση στους ισχυρισμούς των Ευρωπαϊκών Εταίρων στην ΕΕ τη δήλωση του Μανώλη Γλέζου: ‘’ τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας δεν παραγράφονται!΄΄.
Και πώς να ξεχασθούν ή να παραγραφούν όταν ακόμα και σήμερα οι μνήμες μένουν ζωντανές σε εκατομμύρια Ελλήνων συγγενών, οικογενειών που θρηνούν τους δικούς τους ανθρώπους.
Πολλά είναι τα μνημεία που σώζονται και φέρνουν στην μνήμη μας τους χαμένους πατεράδες, τις μάνες και τα χιλιάδες νέα παιδιά .
Ως Ευρωβουλευτής, είχα υποστηρίξει την έκθεση ΄΄Πολίτες για την Ευρώπη΄΄ και με σχετική τροπολογία που εγκρίθηκε, περιλήφθηκαν επιδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση με σκοπό την ανέγερση μνημείων ΄΄κατά του Ναζισμού΄΄.
Με πρωτοβουλία μου, επιδοτήθηκαν δυο μαρτυρικά χωριά όπως το Δίστομο και ο Κάνδανος, ενώ έως το τέλος της θητείας μου (2009) είχαν αποστείλει στην ΕΕ αιτήσεις ανάλογων δράσεων περίπου άλλες είκοσι περιοχές από όλη την Ελλάδα.
Οι προτάσεις αφορούσαν την ψηφιοποίηση Μουσειακών χώρων ή την αποκατάσταση μαρτυρικών σημείων της γερμανικής κατοχής, ώστε οι νεότερες γενεές να θυμούνται όλους εκείνους που έπεσαν για την ελευθερία και την Δημοκρατία της Πατρίδας.

Για να θυμούνται οι παλιοί και μαθαίνουν οι νέοι.


Δεν υπάρχουν σχόλια: