Αναγνώστες

Δευτέρα 28 Μαΐου 2012

ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΣΤΗΝ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ ΠΟΥ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΑΝ



Πάλι στο ομόλογο από τους έλληνες ομογενείς ελπίζει ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ), σε περίπτωση που σταματήσει η χρηματοδότηση των δανειστών.
Το Ομόλογο της Διασποράς είχε υποστηρίξει με ενθουσιασμό ο πρώην υπουργός Οικονομικών Κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, που είχε βολιδοσκοπήσει και τους ομογενείς. Σχεδόν 15 μήνες μετά την επίσημη αίτηση του Ελληνικού Δημοσίου στις αμερικανικές αρχές για την έκδοση Ομολόγων
Διασποράς η Ελλάδα έχει επισήμως εγκαταλείψει τα εν λόγω σχέδια.

Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε την έκδοση Ομολόγων της Διασποράς στις ΗΠΑ και εν συνεχεία στην Αυστραλία. Ωστόσο, η επιδείνωση των δημοσιονομικών συνθηκών στην Ελλάδα, αλλά και το ευμετάβλητο διεθνές κλίμα στην αγορά ομολόγων ανέτρεψαν τα σχέδια.
Αξίζει να σημειωθεί πως το Δημόσιο έχει βγει χαμένο από την εν λόγω ματαίωση, καθώς είχε προκαταβάλει στην Αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC) 197.000 δολάρια προκειμένου να του παρασχεθεί το δικαίωμα να προβεί στην διάθεσή ομολόγων σε Αμερικανούς επενδυτές και ιδιαίτερα μικροεπενδυτές.
Το σχέδιο έκτακτης ανάγκης που τώρα ξαναβρίσκει σαν πρώτο εναλλακτικό σενάριο ο ΟΔΔΗΧ προβλέπει ότι εάν η χώρα αποκλεισθεί από τη χρηματοδότηση, θα μπορούσε να ζητήσει την στήριξη των ομογενών των ΗΠΑ και της Αυστραλίας ώστε να αντλήσει κάποια χρήματα ικανά να την στηρίξουν για ένα διάστημα.
Πάντως, στελέχη του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δεν θεωρούν πως από την πηγή αυτή θα μπορούσαν να αντληθούν περισσότερα από 300 εκατ. ευρώ με πλήρη κινητοποίηση των ομογενειακών δυνάμεων.
Μιλάμε για πλήρη κινητοποίηση των ομογενειακών δυνάμεων; Πως θα γίνει αυτό;
Το ερώτημα αφορά στην γενικότερη αδιαφορία του Ελληνικού Κράτους για τον Απόδημο Ελληνισμό, δεδομένου ότι δεν δαπανώνται πλέον χρήματα για την ομογένεια και η Γενική Γραμματεία Αποδήμου Ελληνισμού του Υπουργείου Εξωτερικών δεν έχει πόρους για να εφαρμόσει προγράμματα που υλοποιούσε για πάνω από 30 χρόνια με μεγάλη επιτυχία.
Την ίδια στιγμή που η Ελλάδα σκέφτεται τα χρήματα των ομογενών, ακόμα δεν αποφασίζει να τους δώσει το δικαίωμα της ψήφου, όπως κάνουν εξάλλου οι υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες. Η ΝΔ έχει πάρει ξεκάθαρη θέση υπέρ της ψήφου των ομογενών, ενώ το ΠΑΣΟΚ περιμένει πότε θα έχει το μέγιστο πολιτικό όφελος από την χορήγηση δικαιώματος ψήφου.
Δεν γίνονται έτσι οι δουλειές.
Για άλλη μία φορά, ζητούμε βοήθεια από τους ομογενείς που θυμόμαστε, μόνον όταν τους έχουμε ανάγκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: