Άρθρο του Βασίλη Κορκίδη , προέδρου ΕΣΕΕ
Οι Έλληνες μικρομεσαίοι γνωρίζουμε ότι η προτεραιότητα των Μμε στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι ο σχεδιασμός της περιόδου 2014-2020, ενώ στην Ελλάδα προτεραιότητά μας είναι η ηρωική προσπάθεια που καταβάλλουμε να φθάσουμε πάση θυσία μέχρι το 2014.
Στο εύλογο ερώτημα των ξένων γιατί θα πρέπει να εμπιστευτεί κανείς σήμερα τους Έλληνες επιχειρηματίες και τις
ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η απάντηση είναι απλή: Όσοι Έλληνες κατάφεραν να αντέξουν, να σταθούν όρθιοι στην παρατεταμένη ύφεση και να επιβιώσουν σε μία αγορά καχεξίας αξίζουν την εμπιστοσύνη των γηγενών, των ομογενών και των Ευρωπαίων επιχειρηματιών αλλά και των παγκόσμιων επενδυτών.
Οι ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις την τελευταία τριετία στην κυριολεξία τα "είδαν όλα" ενώ πέρασαν ένα σκληρό " τεστ κοπώσεως" κρίσης και ύφεσης που δίνει το δικαίωμα σε όσους άντεξαν να διεκδικούν ένα άτυπο ISO αντοχής και αξιοπιστίας "Europe 2020".
Η ανάπτυξη είναι σύνθετη έννοια και δεν σημαίνει απλά αύξηση και μεγέθυνση, αλλά σημαίνει δημιουργία εισοδήματος, θέσεων εργασίας, προστιθέμενης αξίας και κέρδους. Η επιστροφή σε ένα παραγωγικό και έξυπνο μοντέλο ανάπτυξης θα γίνει βήμα-βήμα και σε ένα πραγματικό επιχειρηματικό περιβάλλον ίσων ευκαιριών όπου θα νοιώθουμε όλοι ισότιμοι Ευρωπαίοι πολίτες και επιχειρηματίες.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν έχει μόνο η Ελλάδα αμαρτίες και οι Έλληνες ευθύνες αλλά και πολλές άλλες, αν όχι όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες εντός και εκτός Ευρωζώνης. Το ερώτημα γιατί στην Ελλάδα επέλεξαν τον υπερδανεισμό και όχι τις επενδύσεις πρέπει κάποτε να απαντηθεί.
Θα μπορούσαμε να πούμε μάλιστα ότι η "μικρή" Ελλάδα με τις θυσίες της κατάφερε εν μέρει να ενώσει την διχασμένη οικονομικά Ευρώπη και να γεφυρώσει τις αντίθετες απόψεις των ισχυρών του Βορρά και των αδύναμων χωρών του Νότου, αλλά και να ενισχύσει την Ευρωπαϊκή άμυνα.
Η προτροπή της Ευρώπης για την περίοδο 2014-2020 "σκέψου πρώτα σε μικρή κλίμακα" επιβεβαιώνει τις προσπάθειες εξωστρέφειας του ελληνικού εμπορίου που προσπαθεί να πείσει ότι επένδυση είναι η στήριξη των ελληνικών ΜμΕ, είναι η διατήρηση των παλαιών επιχειρήσεων και η δημιουργία νέων, αλλά και η μετατροπή των μικροεισαγωγέων σε μικροεξαγωγείς ελληνικών προϊόντων.
Τα προβλήματα ίσως διαφέρουν, αλλά οι προτεραιότητες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε Ελλάδα και Ευρώπη είναι σχεδόν οι ίδιες, όπως η ρευστότητα και η χρηματοδοτική υποστήριξη, η γραφειοκρατία και η απλοποίηση των κανονισμών και τέλος το επιχειρηματικό περιβάλλον και η φορολογία.
Ας ελπίσουμε ότι στα πλαίσια της Αναπτυξιακής Στρατηγικής "Ευρώπη 2020", οι Ευρωπαίοι εταίροι μας θα αντιμετωπίσουν τους Έλληνες επιχειρηματίες φιλικά και αλληλέγγυα και θα στραφούμε πλέον όλοι μαζί στην προσπάθεια ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής πραγματικής οικονομίας.
Οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις που διασώθηκαν απο το crash test διαρκείας πραγματικά αξίζουν να αντιμετωπίζονται με σεβασμό, εμπιστοσύνη και αξιοπιστία τόσο στο εσωτερικό όσο και το εξωτερικό.
http://www.parapolitika.gr/ArticleDetails/tabid/63/ArticleID/565588/Ellada-2013-kai-Evropi-2020.aspx
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου