Στο σημερινό Γιούρογκρουπ όμως, φαίνεται να υπάρχει ένα
κρίσιμο σημείο. Είναι η ημερομηνία πληρωμής της δόσης στο ΔΝΤ. Δεν είναι και λίγα 750 εκατομμυριάκια που πρέπει να δοθούν την Τρίτη. Κι ένα 24ωρο μετά η ΕΚΤ αποφασίζει ξανά για τον ELA, για τη ρευστότητα της οικονομίας.
Τρεις μέρες δράμα δηλαδή όπου θα κριθούν πολλά, ίσως και τα πάντα. Η αισιοδοξία των προηγούμενων ημερών δεν έχει μεταφραστεί σε κάτι ουσιώδες, αντιθέτως οι δανειστές επιμένουν σε σκληρά μέτρα και ανοίγουν ξανά θέματα για χρεοκοπίες.
Τα πιο πιθανά σενάρια είναι τα εξής: Στη συνεδρίαση της Ευρωομάδας να καταγραφεί μια κάποια βελτίωση στις διαπραγματεύσεις, μετά την κωλοτούμπα για εργασιακά και ασφαλιστικό, αλλά να τονιστεί ότι υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος. Θα είναι αυτή η δήλωση αρκετή για να «ξεκλειδώσει» μια υποδόση, έστω τα 1,9 δις που είναι σε εκκρεμότητα; Πολύ αμφιβάλλουμε. Επομένως, σε 24 ώρες η κυβέρνηση θα πρέπει να πληρώσει τα λεφτά στο ΔΝΤ που πιθανότατα έχει στο ταμείο. Τι θα κάνει όμως όταν τα δώσει και δεν έχει άλλα; Μετά τις 20 του μήνα έρχονται πληρωμές μισθών και συντάξεων. Θα προτιμήσει το εξωτερικό ή το εσωτερικό πιστωτικό γεγονός; Για το δεύτερο θα πρέπει να δικαιολογηθεί στους ψηφοφόρους της και σε όλους τους Έλληνες. Για το πρώτο οι επιπτώσεις θα είναι ανυπολόγιστες. Η οικονομία θα καταρρεύσει, οι αγορές θα μας τσακίσουν, οι τράπεζες θα αδειάσουν στο διάστημα που θα χρειαστεί για να κηρυχθεί επίσημα πιστωτικό γεγονός η αδυναμία πληρωμής της δόσης. Αυτά για την «καυτή» Τρίτη γιατί ακολουθεί η Τετάρτη και ο Μάριο Ντράγκι. Η κυβέρνηση έκανε ένα ακόμη έγκλημα, μια ακόμη υπονόμευση της εθνικής προσπάθειας για σωτηρία.
Ο πόλεμος που άνοιξε κατά του Γ. Στουρνάρα είναι πόλεμος και κατά της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Η κυβέρνηση επιχειρεί με ωμό και ταυτόχρονα με «βρόμικο» και «πρακτόρικο» τρόπο να παρέμβει στην ανεξαρτησία της ΤτΕ, επιχειρεί να εξωθήσει σε παραίτηση τον διοικητή ο οποίος είναι μέλος της ΕΚΤ. Πώς λοιπόν έχουν την απαίτηση στο Μαξίμου να απαιτούν αύξηση της ρευστότητας όταν υπονομεύουν τον κ. Στουρνάρα; Με τι μούτρα έχουν απαιτήσεις από τον Ντράγκι; Ή μήπως η επίθεση κατά της ΤτΕ γίνεται γιατί καταλαβαίνουν ότι πλησιάζει το τέλος της ρευστότητας και θέλουν να χρεώσουν στον Στουρνάρα τα δικά τους εγκλήματα; Ήδη χθες ο Βούτσης, άφησε να εννοηθεί ότι ο κ. Στουρνάρας δεν χρησιμοποίησε όλα τα μέσα που είχε. Τι να πει κανείς; Ανίκανοι, άβουλοι και μοιραίοι επιχειρούν να ρίξουν το βάρος της δικής τους αποτυχίας σε άλλους. Γιατί δε ρίχνει μια ματιά στον αρχι-αποτυχημένο Βαρουφάκη και να αφήσει τους άλλους στην ησυχία τους;
Εν πάση περιπτώσει, η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη και η κυβέρνηση είναι στο καναβάτσο προσπαθώντας να διασωθεί. Αν δεν υπάρξει κάποια ανατροπή προς το καλύτερο στις διαπραγματεύσεις, η χώρα δεν τα γλιτώνει τα βράχια.
Οπότε, τι τους μένει πλέον; Οι κάλπες, αυτές που ζωγράφιζε ο Τσίπρας στη Βουλή αντί να απαντά σοβαρά στα ερωτήματα βουλευτών. Εκλογές ή δημοψήφισμα; Ιδού η απορία; Τι θα επιλέξει να κάνει; Πώς θα αντιμετωπίσει τους εσωκομματικούς του αντιπάλους αν συρθεί σε μια συμφωνία εκτός πλαισίου;
Πολύ δύσκολες οι αποφάσεις αλλά ο Τσίπρας επέλεξε να κρατήσει τις τύχες της χώρας στα χέρια του όταν ο ίδιος και η παρέα του προκάλεσαν το ιστορικό λάθος της 25ης Ιανουαρίου.
Αλλά τα ερωτήματα που τίθενται είναι τα εξής: Έχει τα κότσια να πάει σε κάλπες με άδειες τράπεζες και κλειστά ΑΤΜ; Έχει τα κότσια να αναμετρηθεί με το ιστορικό στίγμα του πιο αποτυχημένου πολιτικού της χώρας και του πρωθυπουργού της χρεοκοπίας; Θα διασώσει το μέλλον του και την υστεροφημία του ή θα καταστραφεί αδιαφορώντας ότι παίρνει μαζί του και τη χώρα;
Θα κυβερνήσει επιτέλους σοβαρά, καθαρά και αφήνοντας τα ύπουλα παιχνίδια; Θα διώξει από κοντά του ανίκανους, απίθανους και κλόουν; Ή μήπως ο ίδιος αυτοχαρακτηρίζεται με τις επιλογές του;
Είχε πει προεκλογικά στη Ρόδο o κ. Τσίπρας: «Ιδού η Ρόδος, το πήδημα έρχεται αργότερα». Για να δούμε: Τη Ρόδο την πέτυχε και έγινε… Κολοσσός. Το πήδημα πότε θα έρθει;
http://www.antinews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου