«Ιδιαίτερα κρίσιμο για τη βελτίωση των μακροοικονομικών μεγεθών της χώρας μας είναι το ζήτημα των εξαγωγών»
«Η Ελλάδα πρέπει να γίνει μια χώρα φιλική στις επενδύσεις», τονίζει ο κ. Χατζηδάκης
ΑΡΘΡΟ του Κωστή Χατζηδάκη
υπουργού Ανάπτυξης
Εφημερίδα ΚΟΣΜΟΣ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ:
Το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην προσπάθεια εξόδου της χώρας από την κρίση έχει έναν κεντρικό ρόλο.Στόχος μας είναι η αλλαγή πορείας της χώρας ώστε να ξεφύγει από το βαθύ τέλμα ύφεσης. Και να επιτύχουμε τελικά την ανάκαμψη, την ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων θέσεων
εργασίας.Γι’ αυτό και θα επικεντρωθούμε σε τέσσερις βασικούς άξονες: Ενίσχυση της ρευστότητας, αναθέρμανση της οικονομίας, εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, νοικοκύρεμα και εκσυγχρονισμός.
Για τη ρευστότητα της αγοράς, οι κινήσεις της κυβέρνησης αφορούν πέντε τομείς:
Ανακεφαλαιοποίηση του Ελληνικού τραπεζικού συστήματος, επιστροφή των καταθέσεων στις Ελληνικές τράπεζες, άμεση έναρξη διαπραγματεύσεων με τους Ευρωπαίους εταίρους μας για την ενεργότερη παρουσία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, δημιουργία ενός νέου Ελληνικού Επενδυτικού Ταμείου και επιστροφή οφειλών του Δημοσίου στις επιχειρήσεις, ύψους 6 δισ. ευρώ.
Από την άλλη, θα προσπαθήσουμε να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο βαθμό τα αναπτυξιακά εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας: Τον Επενδυτικό Νόμο,το ΕΤΕΑΝ, προσαρμόζοντας τα προγράμματα στις ανάγκες της αγοράς ειδικότερα των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων και φυσικά το ΕΣΠΑ.
Επιχειρηματικότητα
Ο δεύτερος μεγάλος άξονας είναι η αναθέρμανση της οικονομίας και η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας.
Η Ελλάδα πρέπει να γίνει μια χώρα φιλική στις επενδύσεις. Πώς θα το πετύχουμε;
Με ένα νέο, απλό και σταθερό για αρκετά χρόνια φορολογικό νόμο. Με περαιτέρω απλούστευση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Με αντιμετώπιση των προβλημάτων αδιαφάνειας και γραφειοκρατίας στο Δημόσιο τομέα.
Βασική μας προτεραιότητα είναι επίσης η ελάφρυνση του διοικητικού βάρους και η επιτάχυνση των διαδικασιών για τις στρατηγικές και τις νέες επενδύσεις. Το νομοθετικό πλαίσιο υπάρχει. Τώρα πρέπει να ενεργοποιήσουμε σε όλα τα στάδια το one-stop-shop του Invest in Greece ώστε να μην χρειάζεται η εμπλοκή άλλου φορέα για την ολοκλήρωση μιας επένδυσης.
Θα επικεντρωθούμε επίσης άμεσα σε κινήσεις που θα βελτιώσουν το επιχειρηματικό περιβάλλον. Προχωρώντας, για παράδειγμα, στην έκδοση των προεδρικών διαταγμάτων για τις αδειοδοτήσεις τεχνικών επαγγελμάτων και για δραστηριότητες επιχειρήσεων τους προσεχείς μήνες.
Εξαγωγές
Ιδιαίτερα κρίσιμο για τη βελτίωση των μακροοικονομικών μεγεθών της χώρας μας είναι το ζήτημα των εξαγωγών. Στην κατεύθυνση αυτή αναπτύσσουμε μια Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές.
Θα εργαστούμε επίσης σκληρά για να ξεμπλοκάρουμε έργα που θα τονώσουν άμεσα την οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας.
Πολλά από αυτά αφορούν το Υπουργείο μας και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τους αυτοκινητόδρομους, σιδηροδρομικό δίκτυο, λιμάνια όπως της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας και του Λαυρίου, τον προαστιακό σιδηρόδρομο, το Τραμ.
Είναι αυτονόητο ότι τα έργα αυτά θα αποτελέσουν προτεραιότητά μας, όπως φυσικά και το ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης και οι επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας, αλλά και έργα που είχαν βαλτώσει όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, το οποίο πρέπει να επαναδημοπρατηθεί χωρίς καθυστερήσεις.
Το βασικότερο από αυτά είναι ασφαλώς οι μεγάλοι οδικοί άξονες. Είναι έργα που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης αλλά δυστυχώς έχουν σταματήσει.
Η επανέναρξή τους και η ολοκλήρωση των διαδικασιών που εκκρεμούν είναι για μας προτεραιότητα.
Είναι η πρώτη καυτή πατάτα που έχουνε να διαχειριστούμε. Πολύ κρίσιμο και δύσκολο θέμα. Στόχος μας είναι να ολοκληρωθεί η καταρχήν διαπραγμάτευση με όλες τις πλευρές μέχρι το φθινόπωρο και να έχει ρυθμιστεί το θέμα, κατ’ εκτίμηση, μέχρι το τέλος του έτους.
Το ΤΑΙΠΕΔ αναζητά επίσης την καλύτερη φόρμουλα για την αξιοποίηση των 37 περιφερειακών αεροδρομίων. Έχω επανειλημμένα πει: Τα περιφερειακά αεροδρόμια δεν πρέπει να είναι απλώς πίστες προσγείωσης και απογείωσης, αλλά μικροί, τοπικοί πόλοι ανάπτυξης.
Αποκρατικοποιήσεις
Πεποίθηση μου είναι ότι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας θα αποτελέσει σημαντικό εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής. Δεν είναι μόνο το ταμειακό όφελος. Είναι κυρίως το μήνυμα που στέλνει η Ελλάδα για την προσέλκυση κεφαλαίων και επενδύσεων.
Οσον αφορά την ομαλή λειτουργία της αγοράς:
Βασική μας επιδίωξη είναι η αντιμετώπιση των στρεβλώσεων στην αγορά με εμπόδια που τέθηκαν τεχνητά για να ωφελούνται λίγοι εις βάρος των πολλών.
Κύριο εργαλείο μας θα είναι η Επιτροπή Ανταγωνισμού, οι αποφάσεις της, και ειδικότερα οι εισηγήσεις της για την άρση περιορισμών στην αγορά. Καθώς και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του υπουργείου.
Στο ζήτημα των τιμών θα επιδιώξουμε επίσης τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του Toolkit, του μηχανισμού ελέγχου τιμών που έχει καθιερώσει ο ΟΟΣΑ.
Προχωράμε άμεσα στην εξυγίανση του ΟΣΕ»
Έχουμε το μεγάλο ζήτημα του ΟΣΕ. Βούληση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσουμε την εξυγίανση του ΟΣΕ. Με φροντίδα για τους φορολογούμενους και έγνοια για τους εργαζόμενους. Τι πρέπει να γίνει άμεσα:
Πρώτον, να λυθεί το πρόβλημα των κρατικών ενισχύσεων για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκονται σε εξέλιξη.
Δεύτερον, να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της συντήρησης του υλικού.
Τρίτον, να προχωρήσει η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ (ΓΑΙΑΟΣΕ) από το Δημόσιο.
Στόχος μας είναι η εξυγίανση του ΟΣΕ και η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Και είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε το ταχύτερο δυνατόν. Πολύ μεγάλη σημασία έχει για μας και το ζήτημα της ομαλής λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών.
Οργανόγραμμα
Για το σκοπό αυτό θα προχωρήσουμε στην ολοκλήρωση του Οργανογράμματος τόσο στην ΟΣΥ ΑΕ όσο και στην ΣΤΑΣΥ ΑΕ, τα μέσα σταθερής τροχιάς, για να είναι πιο λειτουργική η νέα δομή. Πρέπει επίσης να καταπολεμήσουμε την εισιτηριοδιαφυγή, τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί ακόμη περισσότερο.
Για να το κάνουμε αυτό μπορούμε να ακολουθήσουμε καλά παραδείγματα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο και οι πιο αποτελεσματικοί έλεγχοι.
Πέρα από την προσπάθεια για την ομαλή λειτουργία των ΕΛΤΑ, τα οποία είναι σε διαδικασία αποκρατικοποίησης και μάλιστα σε μία ευρωπαϊκή αγορά πλήρως απελευθερωμένη, θέλω να αναφερθώ στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Εδώ πρέπει να διαμορφώσουμε μία «Εθνική Ευρυζωνική Στρατηγική» σε δύο άξονες: τις «προηγμένες ευρυζωνικές υποδομές» και τις «καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες».
Στόχος μας είναι η ανάπτυξη τηλεπικοινωνιακών δικτύων να στηριχθεί κυρίως σε ΣΔΙΤ και παράλληλα να ενθαρρυνθούν οι συνέργειες παρόχων δικτύων μεταξύ τους αλλά και με άλλους φορείς-διαχειριστές υποδομών.
Το κατάλληλο πλαίσιο μπορεί να προωθήσει την τηλεργασία, το ηλεκτρονικό εμπόριο, τις ηλεκτρονικές προμήθειες, την ηλεκτρονική επικοινωνία με τις κρατικές αρχές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου