Στο σχετικό πίνακα που δημοσιεύουν οι FT προκύπτει ότι μπορεί να
ληφθούν έκτακτα μέτρα για να καλυφθεί το χρηματοδοτικό κενό της περιόδου
2012-2014 αλλά και την επόμενη διετία. Αλλά υπάρχει ένα ακόμη κενό
ύψους 2 δισ. για το οποίο θα πρέπει να συζητήσουν οι υπουργοί στο
επόμενο Γιουρογκρούπ.
Εν από τα μέτρα που συζητώνται και πολύ πιθανόν να έχουν συμφωνηθεί
είναι οι κεντρικές τράπεζες της ΕΕ που διακρατούν ελληνικά ομόλογα να
μετακυλήσουν την πληρωμή τους ώστε η Ελλάδα να περιορίσει τα δάνεια που
θα χρειαστεί. Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να
εξοικονομηθούν 5,6 δισ. ευρώ. Το Reuters λέει μάλιστα ότι μόνον 13 από
τις 17 κεντρικές τράπεζες της ευρωζώνης έχουν ελληνικά ομόλογα. Μια
τέτοια κίνηση θα μειώσει το ποσό που απαιτείται σε μόλις 2
δισεκατομμύρια ευρώ από 7,6 δισεκατομμύρια και θα περάσει έτσι η
συμφωνία ευκολότερα από τα κοινοβούλια. Σύμφωνα με το έγγραφο, η Ελλάδα
θα χρειαστεί να λάβει 1,8 δισεκατομμύριο ευρώ σε επιπλέον χρηματοδότηση
το 2012-2014 και άλλα 5,8 δισεκατομμύρια μεταξύ του 2015 και του 2016.
Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στο έγγραφο, αν οι εθνικές κεντρικές
τράπεζες των 17 χωρών μελών της ευρωζώνης αποφασίσουν να αντικαταστήσουν
τα ελληνικά ομόλογα που διακρατούν με νέα κατά την ωρίμανσή τους, αυτό
θα απαλλάξει την Ελλάδα από την ανάγκη να αποπληρώσει 3,7 δισεκατομμύρια
ευρώ το 2012-2014 και 1,9 δισεκ. ευρώ το 2015-2016. Μια ανταλλαγή
ελληνικών ομολόγων που διακρατούν στα επενδυτικά τους χαρτοφυλάκια οι
κεντρικές τράπεζες θα αυξήσει το συνολικό ελληνικό δημόσιο χρέος κατά
0,1% του ΑΕΠ το 2020 και 2022, σύμφωνα με το έγγραφο. Ωστόσο αυτό θα
αντισταθμιστεί από νέα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους που θα σχεδιαστούν
από τους διεθνείς δανειστές για τα ερχόμενα χρόνια, τα οποία θα μειώσουν
το ελληνικό χρέος κατά 2,7% του ΑΕΠ ως το 2020 και 5,1% του ΑΕΠ ως το
2022, προστίθεται στο έγγραφο. Βεβαίως, για να γίνουν όλα αυτά θα πρέπει
να υπάρχει πρωτογενές πλεόνασμα και να υλοποιηθούν οι μεταρρυθμίσεις.
http://www.antinews.gr/2012/11/29/192401/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου