Αναγνώστες

Παρασκευή 21 Ιουνίου 2019

Μοσχάτο, 21 Ιουνίου 2019

Α. Ελληνοτουρκικές σχέσεις
 
1. Ποιο είναι το σχόλιό σας για την τουρκική προκλητικότητα και για το χθεσινό κείμενο συμπερασμάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου;

Από τις 7 Μαΐου, ο κ. Μητσοτάκης  είχε τονίσει ότι σε περίπτωση που υπάρξει κλιμάκωση της τουρκικής επιθετικότητας, εντός της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κυπριακής Δημοκρατίας, η Ευρώπη, συνολικά, πρέπει να προχωρήσει σε κυρώσεις εναντίον της Τουρκίας. Έχουμε τώρα μια τέτοια κλιμάκωση. Η Τουρκία παραβιάζει βάναυσα το Διεθνές Δίκαιο, καταπατώντας τα κυριαρχικά δικαιώματα που συνδέονται με την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) της Κυπριακής Δημοκρατίας. Αυτές οι προκλήσεις θα πρέπει να αντιμετωπιστούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αν συνεχιστούν, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να επιβάλει κυρώσεις στην Τουρκία, και το χθεσινό κείμενο συμπερασμάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση.

Είναι εξάλλου επιβεβλημένο να υπάρχει εθνική γραμμή εντός της Ελλάδος, αλλά και απόλυτη συνεννόηση με τη Λευκωσία και γι’ αυτό ακριβώς ο κ. Μητσοτάκης είχε χθες συνάντηση με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκο Αναστασιάδη, ενώ όλοι οι ηγέτες του ΕΛΚ εξέφρασαν την πλήρη αλληλεγγύη τους στον Πρόεδρο Νίκο Αναστασιάδη για την τελευταία τουρκική προκλητικότητα στην Κύπρο και καταδίκασαν έντονα τις τουρκικές δραστηριότητες γεώτρησης εντός της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ), κάνοντας ρητή αναφορά σε “σοβαρή παραβίαση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας”.

Σε κάθε περίπτωση η Τουρκία πρέπει να αντιληφθεί ότι τέτοιες κατάφωρες παραβιάσεις του Διεθνούς Δικαίου δεν μπορούν να μείνουν αναπάντητες. Το ζήτημα αφορά άμεσα και την Ευρώπη που θέλει να αποκτήσει ενεργειακές πηγές και στην Ανατολική Μεσόγειο. Οι ηγέτες του ΕΛΚ, στο οποίο συμμετέχει δυναμικά η ΝΔ,

Β. Οικονομία

1. Μιλάτε για ανάπτυξη, αλλά η ανάπτυξη δεν είναι κάτι που διατάσσεται. Πώς θα την πετύχετε;

Πρώτη προϋπόθεση είναι η πολιτική σταθερότητα και η πίστη στις προοπτικές της χώρας. Γι’ αυτό θέλουμε μια σταθερή κυβέρνηση, με ισχυρή εντολή που δίνει μεγαλύτερη σιγουριά στους επενδυτές.  Είναι η πρώτη φορά, που εκλογές αντιμετωπίζονται τόσο θετικά από τις αγορές. Έχουμε μια εντυπωσιακή μείωση του κόστους δανεισμού της Ελληνικής Δημοκρατίας, γεγονός που μας  δίνει παραπάνω ρευστότητα. Πέραν αυτού όμως εμείς θα παραμερίσουμε τα εμπόδια που φρενάρουν τις επενδύσεις. Θα επιδιώξουμε συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Και βέβαια θα εφαρμόσουμε άμεσα τη μείωση της φορολογίας και τη δραστική απλοποίηση του διοικητικού περιβάλλοντος. Η Ελλάδα έχει όλες τις δυνατότητες να γίνει γρήγορα ένας φιλικός προορισμός για επενδύσεις, και θα γίνει.

2. Έχετε όμως εκφράσει ανησυχίες για τις «νάρκες» που αφήνει η απερχόμενη κυβέρνηση. Ποιες είναι οι πιο σοβαρές;

Αναφερόμαστε κατ’ αρχάς στην τραπεζική νάρκη, το ιδιωτικό χρέος, τους πλειστηριασμούς. Με τα εγκληματικά πειράματα του 2015 οι κύριοι  Τσίπρας Βαρουφάκης και σία, προκάλεσαν τρομερή ζημιά στις τράπεζες η οποία τελικά τις οδήγησε σε μια τρίτη αχρείαστη ανακεφαλαιοποίηση. Το αποτέλεσμα ήταν μετά και την ανακεφαλαιοποίηση αυτή, οι τράπεζες να χάσουν το 98% της αξίας τους, προκαλώντας ζημία 40 δις ευρώ, εκ των οποίων 25 δις ευρώ περίπου στο Ελληνικό Δημόσιο και 15 δις ευρώ στους Έλληνες μικρομετόχους που είδαν την αξία των μετοχών τους να εξαϋλώνεται. Και ενώ μετά την ανακεφαλαιοποίηση, τόσο ο κ. Τσίπρας όσο και ο κ. Δραγασάκης, μιλούσαν για «εξυγίανση» των ελληνικών τραπεζών και αντιμετώπιση των «κόκκινων» δανείων, σήμερα η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να στηρίξουν την ανάπτυξη της οικονομίας. Επί ΣΥΡΙΖΑ τα κόκκινα δάνεια έφτασαν από τα 35% στο 45% του συνόλου των δανείων, ενώ το συνολικό ιδιωτικό ληξιπρόθεσμο χρέος έφτασε στα τέλη του 2018 τα 226 δις ευρώ ή 122% του Α.Ε.Π..

3. Έχετε μιλήσει για νάρκη στις βασικές υπηρεσίες. Τι ακριβώς εννοείτε;

Το σύνολο των δημοσίων φορέων, οργανισμών και υποδομών είναι σε πιο τραγική κατάσταση από ποτέ. Από την Υγεία και τις μεταφορές, μέχρι τις μεγάλες Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς. Νοσοκομεία, αστικές και σιδηροδρομικές μεταφορές, ενέργεια, ταχυδρομεία, όλα ταλαιπωρούν τους πολίτες και παράγουν ελλείμματα. Συγκεκριμένα:

α. Δ.Ε.Η:

Μέσα σε τέσσερα χρόνια η κυβέρνηση με τις διορισμένες διοικήσεις της  κατάντησε τη Δ.Ε.Η. από βασικό αναπτυξιακό πυλώνα για την Ελληνική οικονομία σε μια ουσιαστικά χρεωκοπημένη εταιρία. Η χρηματιστηριακή αξία της εταιρίας τον Οκτώβριο του 2014 ήταν 1,9 δις. ευρώ, και σήμερα είναι μόλις 0,3 δις ευρώ. Έχασε επομένως με τη δική τους ανικανότητα 1,5 δις. Το λειτουργικό περιθώριο της ΔΕΗ μειώθηκε κατά 64%, η χρηματιστηριακή της αξία κατά 84%, ενώ τα ληξιπρόθεσμά της υπερτριπλασιάστηκαν. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Δ.Ε.Η. σήμερα δεν έχει κολώνες για να επεκτείνει το ρεύμα σε περιοχές εντός σχεδίων πόλεων που πρέπει να ηλεκτροδοτηθούν. Με τις επιλογές και τις δεσμεύσεις της έχει επιβάλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η εταιρεία έχει  χάσει το 40% του κύκλου εργασιών της, δηλαδή 2 δισεκατομμύρια ευρώ, χωρίς κανένα αντάλλαγμα. Έχει επίσης δρομολογήσει την πώληση του 40% της λιγνιτικής παραγωγής της εταιρείας, χωρίς να ορίζει ούτε καν  ελάχιστο τίμημα.

β. ΕΛΤΑ:

Τα  Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), έχουν εικόνα πτωχευμένης εταιρείας με χρέη που αγγίζουν τα 250 εκατ. ευρώ και με προϋπολογισμό για το 2019 που προβλέπει έλλειμμα ύψους 80 εκ. ευρώ. Επιπλέον, η μη απόδοση  στη Δ.Ε.Η. χρημάτων από την είσπραξη των λογαριασμών ρεύματος συνολικού ύψους 57 εκατ. ευρώ, αποδεικνύει ότι η ανικανότητα της κυβέρνησης υπονομεύει όλο και περισσότερο τα συμφέροντα του Δημοσίου και των πολιτών.

γ. αστικές συγκοινωνίες:

Η πορεία των αστικών συγκοινωνιών, τόσο στην Αττική όσο και στη Θεσσαλονίκη είναι πραγματικά τραγική. Η καθυστέρηση στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου επιδείνωσε την κατάσταση. Ο δε στόλος των λεωφορείων, τόσο στην Αττική όσο και στη Θεσσαλονίκη, είναι σε δραματική κατάσταση, με αποτέλεσμα τα δρομολόγια να μειώνονται συνεχώς κάνοντας χειρότερη την εξυπηρέτηση των πολιτών. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στο κομμάτι των συγκοινωνιών κατόρθωσε το ακατόρθωτο: ακριβότερα εισιτήρια, λιγότερα έσοδα, μεγαλύτερη ζημιά, σχεδόν διπλάσια κρατική επιχορήγηση και πολύ χειρότερες συγκοινωνίες.

Γ. Αυτοδυναμία

1. Ο κ. Μητσοτάκης δεν προεξοφλεί αυτοδυναμία, αλλά ζητά ισχυρή εντολή. Τι ακριβώς σημαίνει η στάση αυτή;

Ο Πρόεδρος της Ν.Δ. σεβόμενος το εκλογικό σώμα, τους Έλληνες πολίτες,  δεν προεξοφλεί σε καμία περίπτωση  το εκλογικό αποτέλεσμα. Και αυτό σε αντίθεση με τον κ. Τσίπρα που πριν τις ευρωεκλογές  έλεγε ότι δεν υπήρχε «ούτε μια στο εκατομμύριο πιθανότητα» να ηττηθεί ο ΣΥΡΙΖΑ. Απευθύνει  κάλεσμα για μαζική συμμετοχή στις εθνικές εκλογές και τονίζει ότι δεν δικαιολογείται κανένας εφησυχασμός και καμία προεξόφληση του εκλογικού αποτελέσματος. Είπε, λοιπόν, ο πρόεδρος της ΝΔ ότι ζητάει από τον Ελληνικό λαό μια ισχυρή εντολή. Και όταν ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο αυτοδυναμίας απάντησε ότι, ναι, «η ισχυρή εντολή σημαίνει αυτοδυναμία». Γιατί μόνο έτσι είμαστε σίγουροι την επόμενη μέρα ότι δεν θα μπούμε σε περιπέτειες. Γιατί οι πολίτες γνωρίζουν ότι αν για οποιοδήποτε λόγο δεν μπορεί να σχηματιστεί κυβέρνηση μετά τις επόμενες εκλογές, η χώρα οδηγείται και πάλι σε εκλογές, με απλή αναλογική. Και οι εκλογές με απλή αναλογική οδηγούν με μαθηματική βεβαιότητα σε ακυβερνησία. Και βέβαια ξαναφέρνουν τον κ. Τσίπρα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Αυτή είναι η πραγματικότητα του εκλογικού συστήματος έτσι όπως έχει διαμορφωθεί. «Ο σκοπός μου είναι να έχω όσο το δυνατόν πιο ισχυρή εντολή» τόνισε χθες ο κ. Μητσοτάκης και εξήγησε πως η Νέα Δημοκρατία υποδέχεται όλους τους δημοκρατικούς συμπολίτες μας. Από τα δεξιά της, από τα αριστερά της και προφανώς από το κέντρο.

2. Είναι αλήθεια ότι η Ν.Δ. επικεντρώνεται στην προσπάθεια να μην μπουν στη Βουλή η Χρυσή Αυγή και το κόμμα του κ. Βελόπουλου;

Πιστεύουμε -και το έχει δηλώσει ο κ. Μητσοτάκης  ξεκάθαρα ότι «θα ήταν καλό για τη Δημοκρατία μας και τα δύο αυτά κόμματα να μείνουν εκτός Βουλής». Για τη Χρυσή Αυγή δεν χρειάζεται να το εξηγήσουμε περαιτέρω. Πρόκειται για ένα μόρφωμα το οποίο προσβάλλει τη δημοκρατική συνείδηση όλων των Ελλήνων. Σε ό,τι αφορά  το κόμμα του κ. Βελόπουλου, πρότεινε να δούμε τη διαδρομή του καθενός και να σκεφτούμε  αν αυτές οι διαδρομές αξίζει να εκπροσωπηθούν στη Βουλή. Γνωρίζουμε  βέβαια  ότι όσο λιγότερα κόμματα είναι στη Βουλή, τόσο πιο εύκολη είναι η αυτοδυναμία. Πιστεύουμε όμως ότι τέτοια κόμματα δεν χωρούν στη Βουλή.

Δ. Για το κυβερνητικό σχήμα

1. Τι λέει ο κ. Μητσοτάκης για το νέο κυβερνητικό σχήμα, εφόσον κερδίσετε τις εκλογές;

Κατ’ αρχάς, να σημειώσουμε ότι σε καμιά περίπτωση δεν προεξοφλούμε το εκλογικό αποτέλεσμα. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η Ν.Δ. είχε ήδη  μια σημαντική εκλογική επιτυχία την 26η Μαΐου και είμαστε αισιόδοξοι. Όμως στις  7 Ιουλίου  η κάλπη είναι  άδεια.  Δεν είναι μισογεμάτη με τα ψηφοδέλτια των ευρωεκλογών, πρέπει να ξαναγεμίσει. Δεν δικαιολογείται επομένως κανένας εφησυχασμός. Εφόσον όμως, πράγματι ο ελληνικός λαός μας εμπιστευθεί, όπως πιστεύουμε, στις 7 Ιουλίου, το πρώτο νομοσχέδιο το οποίο θα καταθέσουμε θα αφορά την  οργάνωση της κυβέρνησης. Θα αφορά τον τρόπο με τον οποίο θα διοικείται η κυβέρνηση, καθώς και τον ρόλο του στρατηγείου της κυβέρνησης δηλαδή της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού του κυβερνητικού έργου. Θα απαιτείται λογοδοσία, διαφάνεια, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. Θα υπάρχει  ένας πολύ σφιχτός συντονισμός, προγραμματισμένα Υπουργικά Συμβούλια μια φορά το μήνα, και βέβαια ένα σφικτό πρόγραμμα νομοθετικού έργου. Θα γίνουν λελογισμένες παρεμβάσεις στην οργάνωση της κυβέρνησης με μεγάλη έμφαση σε μία σημαντική καινοτομία την οποία έχει ήδη εξαγγείλει ο κ. Μητσοτάκης: Το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής γίνεται Υπουργείο παρά τω Πρωθυπουργώ και ενσωματώνεται στο Υπουργείο αυτό όλη η πολιτική απλοποίησης των διαδικασιών του Δημοσίου. Το παλιό Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης μετεξελίσσεται  και αναλαμβάνει πρωτεύοντα ρόλο, υπό την αυστηρή εποπτεία του Πρωθυπουργού, για να περάσουμε επιτέλους γρήγορα στη νέα ψηφιακή εποχή και να διευκολύνουμε τους πολίτες. Θα υπάρχουν και εξωκοινοβουλευτικοί Υπουργοί και Υφυπουργοί εκεί που χρειαζόμαστε εξειδικευμένη γνώση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: