Υπουργικό Συμβούλιο
1. Ποια ήταν τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν στο χθεσινό Υπουργικό Συμβούλιο;

α) Το Υπουργικό Συμβούλιο εξουσιοδότησε τον Υπουργό Δικαιοσύνης κ. Κώστα Τσιάρα να προτείνει στη Βουλή τρεις υποψηφίους για τις θέσεις του Προέδρου και του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, επιλέγοντας αυστηρά μεταξύ των 6 αρχαιότερων -για κάθε θέση- ανώτατων δικαστών με βάση την επετηρίδα.
β) Αποφασίστηκε επίσης η άμεση κατάθεση του πρώτου φορολογικού νομοσχεδίου της Κυβέρνησης με τη μείωση του ΕΝΦΙΑ και την ρύθμιση των 120 δόσεων.
γ) Έγινε συζήτηση για το περιεχόμενο του διυπουργικού νομοσχεδίου που θα κατατεθεί αμέσως μετά.
δ) Συζητήθηκε επίσης η προετοιμασία της Ελλάδας για την αντιμετώπιση των συνεπειών από ενδεχόμενο «άτακτο» Brexit.
ε) Διαπιστώθηκαν όλες οι θετικές εξελίξεις για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας (ιστορικά χαμηλά επιτόκια δανεισμού, χαμηλές αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων και εντόκων γραμματίων, επιτυχημένη έκδοση ελληνικών τραπεζών στις χρηματαγορές, επιστροφή ρεκόρ καταθέσεων στις τράπεζες τα τελευταία χρόνια).
2. Ποιές κατευθύνσεις έδωσε ο Πρωθυπουργός στους Υπουργούς;
Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε στους Υπουργούς ότι «είναι αναγκαία η ταχύτατη υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων και η πιστή προσήλωση στο κυβερνητικό πρόγραμμα, δεδομένης και της εμπιστοσύνης που ήδη αποτυπώνεται στις διεθνείς αγορές για τα πρώτα δείγματα γραφής της νέας Κυβέρνησης». Ζήτησε «να τηρήσουν απαρέγκλιτα τους προϋπολογισμούς των υπουργείων τους στους εναπομείναντες μήνες του 2019 και να μην υπερβούν τα αυστηρά όρια των προβλεπόμενων δαπανών, τονίζοντας ότι αυτό αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη των πρώτων στόχων που θα οδηγήσουν τη χώρα σε οριστική έξοδο από το φαύλο κύκλο της κρίσης και της αναιμικής ανάπτυξης».
Β. Τα πρώτα νομοσχέδια
1. Σε ποια φάση βρίσκεται η κατάθεση των πρώτων νομοσχεδίων;
Υλοποιούμε τις δεσμεύσεις μας και θα καταθέσουμε τρία νομοσχέδια μέχρι τις 10 Αυγούστου. Το νομοσχέδιο για το επιτελικό κράτος κατατέθηκε προχθές. Το πρώτο φορολογικό νομοσχέδιο που έχει τις επείγουσες ρυθμίσεις άμεσης εφαρμογής, τη μείωση του ΕΝΦΙΑ και τη βελτίωση της ρύθμισης των 120 δόσεων κατατέθηκε χθες. Οι επόμενες φορολογικές ρυθμίσεις που έχουν να κάνουν με τη μόνιμη μείωση των φορολογικών συντελεστών για τα φυσικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις, με τη διατήρηση του αφορολόγητου ως έχει και τα επενδυτικά κίνητρα θα έρθουν αργότερα με ένα νέο Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Το επόμενο νομοσχέδιο που θα έρθει τώρα αυτές τις ημέρες έχει να κάνει με την κατάργηση του ασύλου βίας και ανομίας, με ζητήματα που αφορούν με την κυβερνησιμότητα των Δήμων και ζητήματα που βελτιώνουν τη λειτουργία της Κυβέρνησης και το κυβερνητικό έργο σε επιμέρους υπουργεία.
Γ. Πρώτο νομοσχέδιο το επιτελικό Κράτος
1. Ποιος είναι ο βασικός στόχος του νομοσχεδίου για το επιτελικό κράτος;
Στόχος του νομοσχεδίου είναι να εξυπηρετούνται με ταχύτητα και διαφάνεια οι πολίτες, χωρίς να ταλαιπωρούνται από τη γραφειοκρατία. Μόνον έτσι θα αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη τους προς το κράτος και τους θεσμούς του. Το νομοσχέδιο συγκεντρώνει όλες τις διάσπαρτες διατάξεις των τελευταίων 40 ετών για την οργάνωση της Κυβέρνησης και της κεντρικής διοίκησης, δημιουργεί νέους θεσμούς και θέτει νέους κανόνες για τη λειτουργία της κυβέρνησης και του κράτους. Το νομοσχέδιο για το επιτελικό κράτος αποτελεί θεσμική τομή για το ελληνικό κράτος και θεμέλιο για την επόμενη μέρα της Ελλάδας.
2. Ποιες είναι η βασικές αλλαγές που περιλαμβάνει στη λειτουργία της κυβέρνησης;
Αλλάζει ολόκληρο το μοντέλο διακυβέρνησης της χώρας. Το Υπουργικό Συμβούλιο θα συνέρχεται τακτικά, όχι για να νομιμοποιεί ειλημμένες αποφάσεις, αλλά για να καταρτίζει ένα συνεκτικό κυβερνητικό σχέδιο το οποίο θα υλοποιούν τα αρμόδια υπουργεία. Η πορεία του κυβερνητικού έργου θα παρακολουθείται -μέσα από το πρωτοποριακό ηλεκτρονικό σύστημα «Μαζί»- από την Προεδρία της Κυβέρνησης, όπως συμβαίνει σε όλα τα προηγμένα διοικητικά συστήματα. Θα αντιμετωπίζονται, έτσι, άμεσα και ριζικά, τα προβλήματα που προκαλούν οι πολλαπλές συναρμοδιότητες και θα αποτρέπονται οι καθυστερήσεις στις κυβερνητικές δράσεις.
3. Γίνεται λόγος για σύστημα ασφυκτικού ελέγχου του Μαξίμου στα Υπουργεία. Τι απαντάτε σε αυτό;
Δημιουργούμε ένα σύστημα καλύτερου συντονισμού, όπως υπάρχει σε όλες τις άλλες χώρες, στη Γαλλία ή τη Γερμανία. Δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. ΄Ισα-ίσα, είναι κάτι που έχει δοκιμαστεί και έχει πετύχει. Ο συντονισμός είναι ένα μέρος του κυβερνητικού έργου. Το άλλο είναι η δράση. Είναι κρίσιμος για να προχωρά το κυβερνητικό έργο σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει. Και προφανώς, για να γίνει έργο, θα πρέπει να υπάρξει και ο απαιτούμενος συντονισμός.
4. Τι γίνεται, όμως, με τη διαφθορά στον δημόσιο αλλά και τον ιδιωτικό τομέα;
Θεσμοθετείται Εθνική Αρχή Διαφάνειας, που θα ενσωματώνει τις διάσπαρτες σήμερα δομές ελέγχου για την αντιμετώπιση της δημόσιας και ιδιωτικής διαφθοράς, όπως το Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, τους Επιθεωρητές Υγείας και τους Επιθεωρητές Δημοσίων Έργων. Καταργείται -στο πλαίσιο της αποκομματικοποίησης- η θέση του Γενικού Γραμματέα στο ΣΔΟΕ, το ΣΕΠΕ και τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος- και ανατίθεται η σχετική ευθύνη/αρμοδιότητα στο Γενικό Διευθυντή που είναι υπηρεσιακό στέλεχος και δεν τοποθετείται από την εκάστοτε κυβέρνηση.
Πέραν αυτού, εισάγονται για πρώτη φορά κανόνες αμεροληψίας σε όλα τα επίπεδα διακυβέρνησης -Υπουργούς, Υφυπουργούς, Γραμματείς και Διοικητές ΔΕΚΟ- με κωλύματα και ασυμβίβαστα που αφορούν όχι μόνο την περίοδο που κάποιος υπηρετεί σε δημόσια θέση, αλλά και μετά την αποχώρησή του.
5. Πως αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της πολυνομίας και της γραφειοκρατίας;
Για την αντιμετώπιση της πολυνομίας αφενός εφαρμόζεται άμεσα ένα γενναίο πρόγραμμα απλοποίησης και κωδικοποίησης της υφιστάμενης νομοθεσίας και αφετέρου θεσπίζεται ένα πλέγμα κανόνων καλής νομοθέτησης, που θα βάλει φραγμό στην ανεξέλεγκτη παραγωγή νόμων. Ακόμη, για την πάταξη της γραφειοκρατίας προβλέπεται ότι οι ατομικές διοικητικές πράξεις θα εκδίδονται όχι από τον Υπουργό ή τον Γενικό Γραμματέα, αλλά από τον αρμόδιο Γενικό Διευθυντή, ώστε πλέον να απαιτούνται πολύ λιγότερες υπογραφές και λιγότερος χρόνος διεκπεραίωσης
6. Έχουμε ακούσει πολλές φορές για αποκομματικοποίηση του Δημοσίου; Γιατί αυτοί τη φορά να πιστέψει κανείς την Κυβέρνηση.
Γιατί για πρώτη φορά γίνονται συγκεκριμένα βήματα που διασφαλίζουν ότι το Δημόσιο δεν θα λειτουργεί ως λάφυρο του κυβερνώντος κόμματος. Γι’ αυτό και εφαρμόζονται τα εξής:
Tέλος, ενδεικτικό της βούλησης της κυβέρνησης για την αποκομματικοποίηση, είναι και το γεγονός ότι διατηρούνται οι γενικοί διευθυντές που τοποθετήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Δ. Δεύτερο νομοσχέδιο τα Φορολογικά
1. Με το δεύτερο από τα νομοσχέδια που καταθέτετε, προχωράτε, πράγματι, σε μείωση του ΕΝΦΙΑ. Πόσο θα ωφεληθούν οι πολίτες;
Η μείωση του ΕΝΦΙΑ, μεσοσταθμικά, θα είναι 22% για το 2019 και θα έχει πρόσθετο κόστος 205 εκατ. ευρώ. Δεν εξαιρείται κανείς από τη μείωση του φόρου. Δεν είναι και οριζόντια. Λαμβάνεται μέριμνα για τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας και τη μεσαία τάξη. Συγκεκριμένα:
- Για τις μικρές ιδιοκτησίες μέχρι 60.000 ευρώ, μείωση 30%.
- Για 60.000 μέχρι 70.000, μείωση 27%.
- Για 70.000 μέχρι 80.000, 25%.
- Για 80.000 μέχρι 1.000.000, 20%.
- Και για τις πολύ μεγάλες ιδιοκτησίες, 10%.
2. Η αντιπολίτευση σας κατηγορεί ότι χαρίζεται πολλά σε λίγους και λίγα σε πολλούς. Τι απαντάτε;
Μόλις 14.841 φορολογούμενοι σε σύνολο 7.310.185 φορολογουμένων ανήκουν στην κατηγορία με αξία ακίνητης περιουσίας άνω του 1 εκ. ευρώ. Η κριτική της αντιπολίτευσης για το συγκεκριμένο ζήτημα δεν έχει καμία βάση καθώς η ελάφρυνση γι αυτή την κατηγορία θα είναι 22 εκατ. ευρώ σε σύνολο 465 εκατ. ευρώ. Δηλαδή μόλις το 5% της συνολικής ελάφρυνσης. Επίσης, 473.740 φορολογούμενοι που δεν είχαν κάποια ωφέλεια με την προηγούμενη ρύθμιση, θα ωφεληθούν με αυτή τη ρύθμιση. Άλλοι 1.294.505 φορολογούμενοι θα έχουν μεγαλύτερη ωφέλεια σε σχέση με την προηγούμενη ρύθμιση. Συνεπώς, ανακουφίζονται άμεσα εκατομμύρια ιδιοκτήτες, τονώνεται η αγορά ακινήτων και βελτιώνεται το χαρτοφυλάκιο των τραπεζών.
3. Ο ΣΥΡΙΖΑ, ωστόσο, ισχυρίζεται ότι η μείωση στις μεσαίες περιουσίες που πρόκειται να νομοθετήσετε είναι ίδια με τη μείωση που είχε εξαγγείλει η κυβέρνησή του. Είναι πράγματι έτσι;
Προφανώς και δεν έχει καμία βάση η προπαγάνδα του ΣΥΡΙΖΑ. Τα εκκαθαριστικά που θα λάβουν σε λίγες μέρες οι πολίτες για τον φετινό ΕΝΦΙΑ, θα είναι μεσοσταθμικά 22% χαμηλότερα Συγκεκριμένα ο φόρος για τις μικρές ιδιοκτησίες θα είναι μειωμένος κατά 30%. Ο φόρος για τις μεσαίες ιδιοκτησίες κατά 20%. Και φόρος για τις πολύ μεγάλες ιδιοκτησίες, με αξία άνω του 1 εκατομμυρίου, κατά 10%.Περίπου 3,9 εκατ. φορολογούμενοι θα δουν μεγαλύτερες μειώσεις στα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ σε σχέση με τις προτάσεις της προηγούμενης κυβέρνησης, η οποία μάλιστα εξαιρούσε από την δικό της σχέδιο 500.000 πολίτες της μεσαίας τάξης που επίσης θα δουν σημαντικές μειώσεις. Στόχος μας είναι να ανακουφιστούν αμέσως εκατομμύρια ιδιοκτήτες, να τονωθεί η αγορά ακινήτων και σταδιακά να ανακτήσουν τα σπίτια μας την αξία που έχασαν. Ισχυρισμοί του ΣΥΡΙΖΑ ότι η ανακούφιση για τους ιδιοκτήτες μεσαίας περιουσίας θα είναι ίδια με εκείνη που πρόβλεπε η δική τους πρόταση δεν ευσταθούν. Είναι fake news. Και για να μην υπάρχουν αμφιβολίες σας λέμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:
-Για περιουσία από 100.000 έως 120.000 ευρώ η μείωση που προτείνουμε είναι 20%, ενώ η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ οδηγούσε σε μείωση 11,99%.
-Για περιουσία από 120.000 έως 140.000 ευρώ η μείωση που γίνεται με τη δική μας πρόταση είναι 20% και με την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν μόλις 8,23%.
-Για περιουσία από 140.000 έως 160.000 ευρώ η μείωση που κάνουμε είναι της τάξης του 20%, με την πρόταση ΣΥΡΙΖΑ περιοριζόταν στο 5,33%.
-Για περιουσία από 160.000 έως 180.000 ευρώ η μείωση που κάνουμε είναι της τάξης επίσης του 20%, με την πρόταση ΣΥΡΙΖΑ να καταλήγει μόνο στο 3,01%.
4. Ποιες βελτιώσεις σχεδιάζετε στη ρύθμιση των 120 δόσεων για οφειλές στο Δημόσιο;
Η ρύθμιση -όπως είχαμε πει- βελτιώνεται και διευρύνεται. Συγκεκριμένα:
- Η ελάχιστη μηνιαία καταβολή μειώνεται από τα 30 στα 20 ευρώ, προκειμένου περισσότεροι οφειλέτες να μπορέσουν να είναι συνεπείς στη ρύθμιση [δυνατότητα αύξησης των δόσεων – ενθάρρυνση συνέπειας – ανακούφιση οφειλετών].
- Για όσους εντάσσονται και τηρούν τη ρύθμιση, αναστέλλονται οι κατασχέσεις και τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης.
-Το επιτόκιο που επιβαρύνει σήμερα νοικοκυριά και επιχειρήσεις μειώνεται από το 5% στο 3%, τόσο για να μην υπάρξει μεγάλη επιβάρυνση του οφειλέτη, όσο και για λόγους ισότητας με τις οφειλές του Δημοσίου.
- Διευρύνεται η ρύθμιση, σε έως και 120 δόσεις, με την υπαγωγή σ’ αυτή όλων των νομικών προσώπων που έχουν βασική οφειλή μέχρι 1 εκατ. ευρώ.
- Ο οφειλέτης μπορεί, σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης, να επιλέξει την εφάπαξ εξόφληση του υπολοίπου αριθμού των δόσεων ή τη μετάπτωση σε μικρότερο αριθμό δόσεων.
- Εφόσον κατά την ένταξη στη ρύθμιση προκαταβληθεί ποσό τουλάχιστον διπλάσιο της μηνιαίας δόσης της ρύθμισης, χορηγείται ισόποση απαλλαγή επί των συνολικών προσαυξήσεων και τόκων εκπρόθεσμης καταβολής [κίνητρο για να αποπληρώσουν σε όσο γίνεται λιγότερες δόσεις].
- Στους οφειλέτες που έχουν ήδη προβεί στη ρύθμιση των οφειλών τους με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο παρέχεται η δυνατότητα να επιλέξουν, εφόσον το επιθυμούν, να υπαχθούν στις ρυθμίσεις του νέου θεσμικού πλαισίου.
- Στη ρύθμιση εισάγονται οφειλές που βεβαιώνονται εντός του 2019 εφόσον η προθεσμία για την υποβολή της δήλωσης ήταν μέχρι 31.12.2018.
Ε. Τρίτο νομοσχέδιο το διυπουργικό
1. Τι θα περιλαμβάνει το διυπουργικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί αμέσως μετά;
Πρώτα απ’ όλα θα περιλαμβάνονται διατάξεις οι οποίες ενισχύουν την κυβερνησιμότητα των Δήμων και των Περιφερειών μέσω: Της θέσπισης δυνατότητας σύμπραξης δημοτικών παρατάξεων στις οποίες περιλαμβάνεται υποχρεωτικά η Παράταξη του Δημάρχου ή του Περιφερειάρχη. Της εξασφάλισης πλειοψηφίας του Δημάρχου και του Περιφερειάρχη στις επιτροπές οικονομικών. Της εξασφάλισης της πλειοψηφίας του Δημάρχου και του Περιφερειάρχη σε όλα τα νομικά πρόσωπα Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ Βαθμου. Της προσαρμογής του τρόπου ψήφισης του προϋπολογισμού των Ο.Τ.Α. που καταλήγει -σε έσχατο βαθμό- στην επιλογή της πρότασης-εισήγησης της οικονομικής επιτροπής.
- Θα περιλαμβάνονται επίσης διατάξεις που αφορούν: Το Υπουργείο Ψηφιακής διακυβέρνησης, προκειμένου να επιτευχθεί ο μετασχηματισμός της δημόσιας διοίκησης και της οικονομίας της χώρας. Την ψηφιακή απονομή σύνταξης για μείωση της γραφειοκρατίας η οποία θα μειώσει δραστικά το σημερινό χρόνο αναμονής. Το ταμείο αρχαιολογικών πόρων προκειμένου να παρέχονται περισσότερες υπηρεσίες σε όλους τους επισκέπτες στους αρχαιολογικούς χώρους με άμεσο στόχο τη λειτουργία των αναψυκτηρίων που παραμένουν κλειστά ακόμη και σήμερα. Την διανομή των φαρμάκων στους καρκινοπαθείς στο σπίτι τους, ή στο χώρο νοσηλείας τους, χωρίς ουρές και ταλαιπωρία.
- Θα περιληφθεί επίσης ρύθμιση και για τα χρέη από ασφαλιστικές εισφορές που θα προβλέπει μείωση του επιτοκίου απο το 5% σε 3%.
-Και τέλος θα υπάρχει ρύθμιση για την ελευθερία έκφρασης στα πανεπιστήμια μέσω της κατάργησης του σημερινού ασύλου ανομίας.
2. Το ΚΙΝΑΛ προτείνει να επαναφέρετε για το άσυλο την πρόβλεψη που υπήρχε γι’ αυτό στο νόμο Διαμαντοπούλου. Γιατί δεν το κάνετε;
Ο νόμος Διαμαντοπούλου για το άσυλο κινείτο προς τη σωστή κατεύθυνση και γι’ αυτό άλλωστε τον ψηφίσαμε και εμείς. Σήμερα όμως κρίνεται ανεπαρκής. Κι αυτό διότι πρόβλεπε την κατάργηση του αξιόποινου για αδικήματα που τελούνταν εντός του χώρου του Πανεπιστημίου, αλλά δεν κάλυπτε τις περιπτώσεις που οι δράστες παρανομούσαν εκτός πανεπιστημίου και κατέφευγαν σε αυτό για να αποφύγουν τη δίωξη.. Ο δικός μας νόμος θα προβλέπει πλήρη κατάργηση. Για παράδειγμα με το νόμο Διαμαντοπούλου αν κάποιος έμπορος ναρκωτικών κατάφερνε να εισέλθει στο χώρο του Πανεπιστημίου δεν μπορούσε να συλληφθεί. Με το δικό μας νόμο ο έμπορος ναρκωτικών θα συλλαμβάνεται ανεξάρτητα με το αν η αξιόποινη πράξη έγινε μέσα ή έξω από το χώρο του Πανεπιστημίου.
ΣΤ. Αγροτική πολιτική
1. Ποιες είναι οι βασικές προτεραιότητες της αγροτικής πολιτικής όπως εξειδικεύτηκαν κατά τη χθεσινή επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης;
Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην αγροτική πολιτική διότι αφορά εκατομμύρια συμπολίτες μας, αλλά και διότι έχουμε θέσει την αναβάθμιση του πρωτογενούς τομέα ως κεντρική προτεραιότητα του αναπτυξιακού μοντέλου της χώρας. Έχουμε σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα στον πρωτογενή τομέα και είναι απόφασή μας να τα αξιοποιήσουμε.
-Θέτουμε σε πρώτη προτεραιότητα τη διαπραγμάτευση για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική, αφενός για να υπερασπιστούμε τα εισοδήματα των Ελλήνων αγροτών, αφετέρου για να τους διευκολύνουμε να κάνουν την απαραίτητη μετάβαση σε μια έξυπνη γεωργία, η οποία θα σέβεται το περιβάλλον και θα αυξάνει την προστιθέμενη αξία των προϊόντων τους.
- Άμεση προτεραιότητα είναι η σωστή και γρήγορη αξιοποίηση του υφιστάμενου προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης, με ιδιαίτερη έμφαση στην αλιεία, όπου υπάρχουν, δυστυχώς, σημαντικές καθυστερήσεις που κληροδοτήθηκαν από την προηγούμενη Κυβέρνηση.
- Στις προτεραιότητές μας είναι και ο νέος νόμο για τους συνεταιρισμούς, ο οποίος εντάσσεται στα πρώτα δέκα νομοσχέδια της κυβέρνησής μας, αφορά τη συνεργασία των αγροτών, τις ενώσεις παραγωγών, τα νέα συνεταιριστικά σχήματα και στόχο έχει να ενθαρρύνει, με τα απαραίτητα φορολογικά κίνητρα, τους αγρότες να συνεργάζονται μεταξύ τους.
- Σε απόλυτη προτεραιότητα μπαίνει και το ζήτημα των παράνομων ελληνοποιήσεων. Όπως μάλιστα τόνισε ο Πρωθυπουργός θα είμαστε εξαιρετικά αυστηροί με όσους θέτουν σε κίνδυνο το εισόδημα των Ελλήνων παραγωγών και ταυτόχρονα κοροϊδεύουν τους καταναλωτές, εμφανίζοντας προϊόντα, που δεν είναι ελληνικά, σαν ελληνικά. Όλοι οι ελεγκτικοί φορείς θα κινητοποιηθούν για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα αυτό στη ρίζα του. Γνωρίζουμε πώς λειτουργούν τα κυκλώματα και θα τα αντιμετωπίσουμε.
Ζ. Ψηφιακή έκδοση συντάξεων
1. Ως αντιπολίτευση καταγγέλλατε την προηγούμενη κυβέρνηση για καθυστερήσεις στην έκδοση των συντάξεων. Ως Κυβέρνηση, τι κάνετε;
Προχωρούμε άμεσα στην εφαρμογή προγράμματος που θα επιτρέψει την ψηφιακή έκδοση των συντάξεων. Στόχος είναι να εκδίδεται ψηφιακά ως την 1η Ιουνίου 2020, το 34% των νέων συντάξεων και έως την 1η Ιουνίου 2021 το 90% των συντάξεων, Το χρονοδιάγραμμα αυτό, που είχε θέσει το υπουργείο Εργασίας, συμφωνήθηκε χθες σε διυπουργική σύσκεψη στο Υπουργείο Εσωτερικών. Για το σκοπό αυτό συμφωνήθηκε η εισαγωγή του ΑΜΚΑ στην βάση δεδομένων του Πληροφοριακού Συστήματος «Μητρώο Πολιτών», που βρίσκεται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εσωτερικών και παίρνει δεδομένα από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη, τους Δήμους και τα Ληξιαρχεία. Όπως συμφωνήθηκε, θα κατατεθεί διάταξη νόμου, η οποία θα κάνει υποχρεωτική την αναγραφή του ΑΜΚΑ κάθε πολίτη στα πιστοποιητικά και τις βεβαιώσεις που εκδίδονται ηλεκτρονικά από το «Μητρώο Πολιτών». Με αυτό τον τρόπο, τα Πληροφοριακά Συστήματα του Υπουργείου Εργασίας και συγκεκριμένα οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης θα μπορούν να λαμβάνουν και να ψηφιοποιούν όλα τα δεδομένα, προκειμένου να γίνεται πλέον αυτοματοποιημένα και σε ελάχιστο χρόνο η ψηφιακή έκδοση της σύνταξης.
1. Ποια ήταν τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν στο χθεσινό Υπουργικό Συμβούλιο;

α) Το Υπουργικό Συμβούλιο εξουσιοδότησε τον Υπουργό Δικαιοσύνης κ. Κώστα Τσιάρα να προτείνει στη Βουλή τρεις υποψηφίους για τις θέσεις του Προέδρου και του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, επιλέγοντας αυστηρά μεταξύ των 6 αρχαιότερων -για κάθε θέση- ανώτατων δικαστών με βάση την επετηρίδα.
β) Αποφασίστηκε επίσης η άμεση κατάθεση του πρώτου φορολογικού νομοσχεδίου της Κυβέρνησης με τη μείωση του ΕΝΦΙΑ και την ρύθμιση των 120 δόσεων.
γ) Έγινε συζήτηση για το περιεχόμενο του διυπουργικού νομοσχεδίου που θα κατατεθεί αμέσως μετά.
δ) Συζητήθηκε επίσης η προετοιμασία της Ελλάδας για την αντιμετώπιση των συνεπειών από ενδεχόμενο «άτακτο» Brexit.
ε) Διαπιστώθηκαν όλες οι θετικές εξελίξεις για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας (ιστορικά χαμηλά επιτόκια δανεισμού, χαμηλές αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων και εντόκων γραμματίων, επιτυχημένη έκδοση ελληνικών τραπεζών στις χρηματαγορές, επιστροφή ρεκόρ καταθέσεων στις τράπεζες τα τελευταία χρόνια).
2. Ποιές κατευθύνσεις έδωσε ο Πρωθυπουργός στους Υπουργούς;
Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε στους Υπουργούς ότι «είναι αναγκαία η ταχύτατη υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων και η πιστή προσήλωση στο κυβερνητικό πρόγραμμα, δεδομένης και της εμπιστοσύνης που ήδη αποτυπώνεται στις διεθνείς αγορές για τα πρώτα δείγματα γραφής της νέας Κυβέρνησης». Ζήτησε «να τηρήσουν απαρέγκλιτα τους προϋπολογισμούς των υπουργείων τους στους εναπομείναντες μήνες του 2019 και να μην υπερβούν τα αυστηρά όρια των προβλεπόμενων δαπανών, τονίζοντας ότι αυτό αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη των πρώτων στόχων που θα οδηγήσουν τη χώρα σε οριστική έξοδο από το φαύλο κύκλο της κρίσης και της αναιμικής ανάπτυξης».
Β. Τα πρώτα νομοσχέδια
1. Σε ποια φάση βρίσκεται η κατάθεση των πρώτων νομοσχεδίων;
Υλοποιούμε τις δεσμεύσεις μας και θα καταθέσουμε τρία νομοσχέδια μέχρι τις 10 Αυγούστου. Το νομοσχέδιο για το επιτελικό κράτος κατατέθηκε προχθές. Το πρώτο φορολογικό νομοσχέδιο που έχει τις επείγουσες ρυθμίσεις άμεσης εφαρμογής, τη μείωση του ΕΝΦΙΑ και τη βελτίωση της ρύθμισης των 120 δόσεων κατατέθηκε χθες. Οι επόμενες φορολογικές ρυθμίσεις που έχουν να κάνουν με τη μόνιμη μείωση των φορολογικών συντελεστών για τα φυσικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις, με τη διατήρηση του αφορολόγητου ως έχει και τα επενδυτικά κίνητρα θα έρθουν αργότερα με ένα νέο Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Το επόμενο νομοσχέδιο που θα έρθει τώρα αυτές τις ημέρες έχει να κάνει με την κατάργηση του ασύλου βίας και ανομίας, με ζητήματα που αφορούν με την κυβερνησιμότητα των Δήμων και ζητήματα που βελτιώνουν τη λειτουργία της Κυβέρνησης και το κυβερνητικό έργο σε επιμέρους υπουργεία.
Γ. Πρώτο νομοσχέδιο το επιτελικό Κράτος
1. Ποιος είναι ο βασικός στόχος του νομοσχεδίου για το επιτελικό κράτος;
Στόχος του νομοσχεδίου είναι να εξυπηρετούνται με ταχύτητα και διαφάνεια οι πολίτες, χωρίς να ταλαιπωρούνται από τη γραφειοκρατία. Μόνον έτσι θα αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη τους προς το κράτος και τους θεσμούς του. Το νομοσχέδιο συγκεντρώνει όλες τις διάσπαρτες διατάξεις των τελευταίων 40 ετών για την οργάνωση της Κυβέρνησης και της κεντρικής διοίκησης, δημιουργεί νέους θεσμούς και θέτει νέους κανόνες για τη λειτουργία της κυβέρνησης και του κράτους. Το νομοσχέδιο για το επιτελικό κράτος αποτελεί θεσμική τομή για το ελληνικό κράτος και θεμέλιο για την επόμενη μέρα της Ελλάδας.
2. Ποιες είναι η βασικές αλλαγές που περιλαμβάνει στη λειτουργία της κυβέρνησης;
Αλλάζει ολόκληρο το μοντέλο διακυβέρνησης της χώρας. Το Υπουργικό Συμβούλιο θα συνέρχεται τακτικά, όχι για να νομιμοποιεί ειλημμένες αποφάσεις, αλλά για να καταρτίζει ένα συνεκτικό κυβερνητικό σχέδιο το οποίο θα υλοποιούν τα αρμόδια υπουργεία. Η πορεία του κυβερνητικού έργου θα παρακολουθείται -μέσα από το πρωτοποριακό ηλεκτρονικό σύστημα «Μαζί»- από την Προεδρία της Κυβέρνησης, όπως συμβαίνει σε όλα τα προηγμένα διοικητικά συστήματα. Θα αντιμετωπίζονται, έτσι, άμεσα και ριζικά, τα προβλήματα που προκαλούν οι πολλαπλές συναρμοδιότητες και θα αποτρέπονται οι καθυστερήσεις στις κυβερνητικές δράσεις.
3. Γίνεται λόγος για σύστημα ασφυκτικού ελέγχου του Μαξίμου στα Υπουργεία. Τι απαντάτε σε αυτό;
Δημιουργούμε ένα σύστημα καλύτερου συντονισμού, όπως υπάρχει σε όλες τις άλλες χώρες, στη Γαλλία ή τη Γερμανία. Δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. ΄Ισα-ίσα, είναι κάτι που έχει δοκιμαστεί και έχει πετύχει. Ο συντονισμός είναι ένα μέρος του κυβερνητικού έργου. Το άλλο είναι η δράση. Είναι κρίσιμος για να προχωρά το κυβερνητικό έργο σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει. Και προφανώς, για να γίνει έργο, θα πρέπει να υπάρξει και ο απαιτούμενος συντονισμός.
4. Τι γίνεται, όμως, με τη διαφθορά στον δημόσιο αλλά και τον ιδιωτικό τομέα;
Θεσμοθετείται Εθνική Αρχή Διαφάνειας, που θα ενσωματώνει τις διάσπαρτες σήμερα δομές ελέγχου για την αντιμετώπιση της δημόσιας και ιδιωτικής διαφθοράς, όπως το Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, τους Επιθεωρητές Υγείας και τους Επιθεωρητές Δημοσίων Έργων. Καταργείται -στο πλαίσιο της αποκομματικοποίησης- η θέση του Γενικού Γραμματέα στο ΣΔΟΕ, το ΣΕΠΕ και τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος- και ανατίθεται η σχετική ευθύνη/αρμοδιότητα στο Γενικό Διευθυντή που είναι υπηρεσιακό στέλεχος και δεν τοποθετείται από την εκάστοτε κυβέρνηση.
Πέραν αυτού, εισάγονται για πρώτη φορά κανόνες αμεροληψίας σε όλα τα επίπεδα διακυβέρνησης -Υπουργούς, Υφυπουργούς, Γραμματείς και Διοικητές ΔΕΚΟ- με κωλύματα και ασυμβίβαστα που αφορούν όχι μόνο την περίοδο που κάποιος υπηρετεί σε δημόσια θέση, αλλά και μετά την αποχώρησή του.
5. Πως αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της πολυνομίας και της γραφειοκρατίας;
Για την αντιμετώπιση της πολυνομίας αφενός εφαρμόζεται άμεσα ένα γενναίο πρόγραμμα απλοποίησης και κωδικοποίησης της υφιστάμενης νομοθεσίας και αφετέρου θεσπίζεται ένα πλέγμα κανόνων καλής νομοθέτησης, που θα βάλει φραγμό στην ανεξέλεγκτη παραγωγή νόμων. Ακόμη, για την πάταξη της γραφειοκρατίας προβλέπεται ότι οι ατομικές διοικητικές πράξεις θα εκδίδονται όχι από τον Υπουργό ή τον Γενικό Γραμματέα, αλλά από τον αρμόδιο Γενικό Διευθυντή, ώστε πλέον να απαιτούνται πολύ λιγότερες υπογραφές και λιγότερος χρόνος διεκπεραίωσης
6. Έχουμε ακούσει πολλές φορές για αποκομματικοποίηση του Δημοσίου; Γιατί αυτοί τη φορά να πιστέψει κανείς την Κυβέρνηση.
Γιατί για πρώτη φορά γίνονται συγκεκριμένα βήματα που διασφαλίζουν ότι το Δημόσιο δεν θα λειτουργεί ως λάφυρο του κυβερνώντος κόμματος. Γι’ αυτό και εφαρμόζονται τα εξής:
- Καθιερώνεται υπηρεσιακός γενικός γραμματέας σε κάθε υπουργείο. Θα επιλέγεται αποκλειστικά με διαδικασίες ΑΣΕΠ, χωρίς καμία εμπλοκή της πολιτικής ηγεσίας. Θα προέρχεται από τα στελέχη του Δημοσίου και θα διαχειρίζεται όλες τις δαπάνες και το προσωπικό του υπουργείου, ενώ θα έχει και τον συντονισμό των δημοσίων πολιτικών.
- Παράλληλα, καταργείται η θέση του Γενικού Γραμματέα στο ΣΔΟΕ, το ΣΕΠΕ και τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος και ανατίθεται η σχετική ευθύνη/αρμοδιότητα στο Γενικό Διευθυντή.
Tέλος, ενδεικτικό της βούλησης της κυβέρνησης για την αποκομματικοποίηση, είναι και το γεγονός ότι διατηρούνται οι γενικοί διευθυντές που τοποθετήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Δ. Δεύτερο νομοσχέδιο τα Φορολογικά
1. Με το δεύτερο από τα νομοσχέδια που καταθέτετε, προχωράτε, πράγματι, σε μείωση του ΕΝΦΙΑ. Πόσο θα ωφεληθούν οι πολίτες;
Η μείωση του ΕΝΦΙΑ, μεσοσταθμικά, θα είναι 22% για το 2019 και θα έχει πρόσθετο κόστος 205 εκατ. ευρώ. Δεν εξαιρείται κανείς από τη μείωση του φόρου. Δεν είναι και οριζόντια. Λαμβάνεται μέριμνα για τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας και τη μεσαία τάξη. Συγκεκριμένα:
- Για τις μικρές ιδιοκτησίες μέχρι 60.000 ευρώ, μείωση 30%.
- Για 60.000 μέχρι 70.000, μείωση 27%.
- Για 70.000 μέχρι 80.000, 25%.
- Για 80.000 μέχρι 1.000.000, 20%.
- Και για τις πολύ μεγάλες ιδιοκτησίες, 10%.
2. Η αντιπολίτευση σας κατηγορεί ότι χαρίζεται πολλά σε λίγους και λίγα σε πολλούς. Τι απαντάτε;
Μόλις 14.841 φορολογούμενοι σε σύνολο 7.310.185 φορολογουμένων ανήκουν στην κατηγορία με αξία ακίνητης περιουσίας άνω του 1 εκ. ευρώ. Η κριτική της αντιπολίτευσης για το συγκεκριμένο ζήτημα δεν έχει καμία βάση καθώς η ελάφρυνση γι αυτή την κατηγορία θα είναι 22 εκατ. ευρώ σε σύνολο 465 εκατ. ευρώ. Δηλαδή μόλις το 5% της συνολικής ελάφρυνσης. Επίσης, 473.740 φορολογούμενοι που δεν είχαν κάποια ωφέλεια με την προηγούμενη ρύθμιση, θα ωφεληθούν με αυτή τη ρύθμιση. Άλλοι 1.294.505 φορολογούμενοι θα έχουν μεγαλύτερη ωφέλεια σε σχέση με την προηγούμενη ρύθμιση. Συνεπώς, ανακουφίζονται άμεσα εκατομμύρια ιδιοκτήτες, τονώνεται η αγορά ακινήτων και βελτιώνεται το χαρτοφυλάκιο των τραπεζών.
3. Ο ΣΥΡΙΖΑ, ωστόσο, ισχυρίζεται ότι η μείωση στις μεσαίες περιουσίες που πρόκειται να νομοθετήσετε είναι ίδια με τη μείωση που είχε εξαγγείλει η κυβέρνησή του. Είναι πράγματι έτσι;
Προφανώς και δεν έχει καμία βάση η προπαγάνδα του ΣΥΡΙΖΑ. Τα εκκαθαριστικά που θα λάβουν σε λίγες μέρες οι πολίτες για τον φετινό ΕΝΦΙΑ, θα είναι μεσοσταθμικά 22% χαμηλότερα Συγκεκριμένα ο φόρος για τις μικρές ιδιοκτησίες θα είναι μειωμένος κατά 30%. Ο φόρος για τις μεσαίες ιδιοκτησίες κατά 20%. Και φόρος για τις πολύ μεγάλες ιδιοκτησίες, με αξία άνω του 1 εκατομμυρίου, κατά 10%.Περίπου 3,9 εκατ. φορολογούμενοι θα δουν μεγαλύτερες μειώσεις στα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ σε σχέση με τις προτάσεις της προηγούμενης κυβέρνησης, η οποία μάλιστα εξαιρούσε από την δικό της σχέδιο 500.000 πολίτες της μεσαίας τάξης που επίσης θα δουν σημαντικές μειώσεις. Στόχος μας είναι να ανακουφιστούν αμέσως εκατομμύρια ιδιοκτήτες, να τονωθεί η αγορά ακινήτων και σταδιακά να ανακτήσουν τα σπίτια μας την αξία που έχασαν. Ισχυρισμοί του ΣΥΡΙΖΑ ότι η ανακούφιση για τους ιδιοκτήτες μεσαίας περιουσίας θα είναι ίδια με εκείνη που πρόβλεπε η δική τους πρόταση δεν ευσταθούν. Είναι fake news. Και για να μην υπάρχουν αμφιβολίες σας λέμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:
-Για περιουσία από 100.000 έως 120.000 ευρώ η μείωση που προτείνουμε είναι 20%, ενώ η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ οδηγούσε σε μείωση 11,99%.
-Για περιουσία από 120.000 έως 140.000 ευρώ η μείωση που γίνεται με τη δική μας πρόταση είναι 20% και με την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν μόλις 8,23%.
-Για περιουσία από 140.000 έως 160.000 ευρώ η μείωση που κάνουμε είναι της τάξης του 20%, με την πρόταση ΣΥΡΙΖΑ περιοριζόταν στο 5,33%.
-Για περιουσία από 160.000 έως 180.000 ευρώ η μείωση που κάνουμε είναι της τάξης επίσης του 20%, με την πρόταση ΣΥΡΙΖΑ να καταλήγει μόνο στο 3,01%.
4. Ποιες βελτιώσεις σχεδιάζετε στη ρύθμιση των 120 δόσεων για οφειλές στο Δημόσιο;
Η ρύθμιση -όπως είχαμε πει- βελτιώνεται και διευρύνεται. Συγκεκριμένα:
- Η ελάχιστη μηνιαία καταβολή μειώνεται από τα 30 στα 20 ευρώ, προκειμένου περισσότεροι οφειλέτες να μπορέσουν να είναι συνεπείς στη ρύθμιση [δυνατότητα αύξησης των δόσεων – ενθάρρυνση συνέπειας – ανακούφιση οφειλετών].
- Για όσους εντάσσονται και τηρούν τη ρύθμιση, αναστέλλονται οι κατασχέσεις και τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης.
-Το επιτόκιο που επιβαρύνει σήμερα νοικοκυριά και επιχειρήσεις μειώνεται από το 5% στο 3%, τόσο για να μην υπάρξει μεγάλη επιβάρυνση του οφειλέτη, όσο και για λόγους ισότητας με τις οφειλές του Δημοσίου.
- Διευρύνεται η ρύθμιση, σε έως και 120 δόσεις, με την υπαγωγή σ’ αυτή όλων των νομικών προσώπων που έχουν βασική οφειλή μέχρι 1 εκατ. ευρώ.
- Ο οφειλέτης μπορεί, σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης, να επιλέξει την εφάπαξ εξόφληση του υπολοίπου αριθμού των δόσεων ή τη μετάπτωση σε μικρότερο αριθμό δόσεων.
- Εφόσον κατά την ένταξη στη ρύθμιση προκαταβληθεί ποσό τουλάχιστον διπλάσιο της μηνιαίας δόσης της ρύθμισης, χορηγείται ισόποση απαλλαγή επί των συνολικών προσαυξήσεων και τόκων εκπρόθεσμης καταβολής [κίνητρο για να αποπληρώσουν σε όσο γίνεται λιγότερες δόσεις].
- Στους οφειλέτες που έχουν ήδη προβεί στη ρύθμιση των οφειλών τους με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο παρέχεται η δυνατότητα να επιλέξουν, εφόσον το επιθυμούν, να υπαχθούν στις ρυθμίσεις του νέου θεσμικού πλαισίου.
- Στη ρύθμιση εισάγονται οφειλές που βεβαιώνονται εντός του 2019 εφόσον η προθεσμία για την υποβολή της δήλωσης ήταν μέχρι 31.12.2018.
Ε. Τρίτο νομοσχέδιο το διυπουργικό
1. Τι θα περιλαμβάνει το διυπουργικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί αμέσως μετά;
Πρώτα απ’ όλα θα περιλαμβάνονται διατάξεις οι οποίες ενισχύουν την κυβερνησιμότητα των Δήμων και των Περιφερειών μέσω: Της θέσπισης δυνατότητας σύμπραξης δημοτικών παρατάξεων στις οποίες περιλαμβάνεται υποχρεωτικά η Παράταξη του Δημάρχου ή του Περιφερειάρχη. Της εξασφάλισης πλειοψηφίας του Δημάρχου και του Περιφερειάρχη στις επιτροπές οικονομικών. Της εξασφάλισης της πλειοψηφίας του Δημάρχου και του Περιφερειάρχη σε όλα τα νομικά πρόσωπα Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ Βαθμου. Της προσαρμογής του τρόπου ψήφισης του προϋπολογισμού των Ο.Τ.Α. που καταλήγει -σε έσχατο βαθμό- στην επιλογή της πρότασης-εισήγησης της οικονομικής επιτροπής.
- Θα περιλαμβάνονται επίσης διατάξεις που αφορούν: Το Υπουργείο Ψηφιακής διακυβέρνησης, προκειμένου να επιτευχθεί ο μετασχηματισμός της δημόσιας διοίκησης και της οικονομίας της χώρας. Την ψηφιακή απονομή σύνταξης για μείωση της γραφειοκρατίας η οποία θα μειώσει δραστικά το σημερινό χρόνο αναμονής. Το ταμείο αρχαιολογικών πόρων προκειμένου να παρέχονται περισσότερες υπηρεσίες σε όλους τους επισκέπτες στους αρχαιολογικούς χώρους με άμεσο στόχο τη λειτουργία των αναψυκτηρίων που παραμένουν κλειστά ακόμη και σήμερα. Την διανομή των φαρμάκων στους καρκινοπαθείς στο σπίτι τους, ή στο χώρο νοσηλείας τους, χωρίς ουρές και ταλαιπωρία.
- Θα περιληφθεί επίσης ρύθμιση και για τα χρέη από ασφαλιστικές εισφορές που θα προβλέπει μείωση του επιτοκίου απο το 5% σε 3%.
-Και τέλος θα υπάρχει ρύθμιση για την ελευθερία έκφρασης στα πανεπιστήμια μέσω της κατάργησης του σημερινού ασύλου ανομίας.
2. Το ΚΙΝΑΛ προτείνει να επαναφέρετε για το άσυλο την πρόβλεψη που υπήρχε γι’ αυτό στο νόμο Διαμαντοπούλου. Γιατί δεν το κάνετε;
Ο νόμος Διαμαντοπούλου για το άσυλο κινείτο προς τη σωστή κατεύθυνση και γι’ αυτό άλλωστε τον ψηφίσαμε και εμείς. Σήμερα όμως κρίνεται ανεπαρκής. Κι αυτό διότι πρόβλεπε την κατάργηση του αξιόποινου για αδικήματα που τελούνταν εντός του χώρου του Πανεπιστημίου, αλλά δεν κάλυπτε τις περιπτώσεις που οι δράστες παρανομούσαν εκτός πανεπιστημίου και κατέφευγαν σε αυτό για να αποφύγουν τη δίωξη.. Ο δικός μας νόμος θα προβλέπει πλήρη κατάργηση. Για παράδειγμα με το νόμο Διαμαντοπούλου αν κάποιος έμπορος ναρκωτικών κατάφερνε να εισέλθει στο χώρο του Πανεπιστημίου δεν μπορούσε να συλληφθεί. Με το δικό μας νόμο ο έμπορος ναρκωτικών θα συλλαμβάνεται ανεξάρτητα με το αν η αξιόποινη πράξη έγινε μέσα ή έξω από το χώρο του Πανεπιστημίου.
ΣΤ. Αγροτική πολιτική
1. Ποιες είναι οι βασικές προτεραιότητες της αγροτικής πολιτικής όπως εξειδικεύτηκαν κατά τη χθεσινή επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης;
Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην αγροτική πολιτική διότι αφορά εκατομμύρια συμπολίτες μας, αλλά και διότι έχουμε θέσει την αναβάθμιση του πρωτογενούς τομέα ως κεντρική προτεραιότητα του αναπτυξιακού μοντέλου της χώρας. Έχουμε σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα στον πρωτογενή τομέα και είναι απόφασή μας να τα αξιοποιήσουμε.
-Θέτουμε σε πρώτη προτεραιότητα τη διαπραγμάτευση για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική, αφενός για να υπερασπιστούμε τα εισοδήματα των Ελλήνων αγροτών, αφετέρου για να τους διευκολύνουμε να κάνουν την απαραίτητη μετάβαση σε μια έξυπνη γεωργία, η οποία θα σέβεται το περιβάλλον και θα αυξάνει την προστιθέμενη αξία των προϊόντων τους.
- Άμεση προτεραιότητα είναι η σωστή και γρήγορη αξιοποίηση του υφιστάμενου προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης, με ιδιαίτερη έμφαση στην αλιεία, όπου υπάρχουν, δυστυχώς, σημαντικές καθυστερήσεις που κληροδοτήθηκαν από την προηγούμενη Κυβέρνηση.
- Στις προτεραιότητές μας είναι και ο νέος νόμο για τους συνεταιρισμούς, ο οποίος εντάσσεται στα πρώτα δέκα νομοσχέδια της κυβέρνησής μας, αφορά τη συνεργασία των αγροτών, τις ενώσεις παραγωγών, τα νέα συνεταιριστικά σχήματα και στόχο έχει να ενθαρρύνει, με τα απαραίτητα φορολογικά κίνητρα, τους αγρότες να συνεργάζονται μεταξύ τους.
- Σε απόλυτη προτεραιότητα μπαίνει και το ζήτημα των παράνομων ελληνοποιήσεων. Όπως μάλιστα τόνισε ο Πρωθυπουργός θα είμαστε εξαιρετικά αυστηροί με όσους θέτουν σε κίνδυνο το εισόδημα των Ελλήνων παραγωγών και ταυτόχρονα κοροϊδεύουν τους καταναλωτές, εμφανίζοντας προϊόντα, που δεν είναι ελληνικά, σαν ελληνικά. Όλοι οι ελεγκτικοί φορείς θα κινητοποιηθούν για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα αυτό στη ρίζα του. Γνωρίζουμε πώς λειτουργούν τα κυκλώματα και θα τα αντιμετωπίσουμε.
Ζ. Ψηφιακή έκδοση συντάξεων
1. Ως αντιπολίτευση καταγγέλλατε την προηγούμενη κυβέρνηση για καθυστερήσεις στην έκδοση των συντάξεων. Ως Κυβέρνηση, τι κάνετε;
Προχωρούμε άμεσα στην εφαρμογή προγράμματος που θα επιτρέψει την ψηφιακή έκδοση των συντάξεων. Στόχος είναι να εκδίδεται ψηφιακά ως την 1η Ιουνίου 2020, το 34% των νέων συντάξεων και έως την 1η Ιουνίου 2021 το 90% των συντάξεων, Το χρονοδιάγραμμα αυτό, που είχε θέσει το υπουργείο Εργασίας, συμφωνήθηκε χθες σε διυπουργική σύσκεψη στο Υπουργείο Εσωτερικών. Για το σκοπό αυτό συμφωνήθηκε η εισαγωγή του ΑΜΚΑ στην βάση δεδομένων του Πληροφοριακού Συστήματος «Μητρώο Πολιτών», που βρίσκεται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εσωτερικών και παίρνει δεδομένα από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη, τους Δήμους και τα Ληξιαρχεία. Όπως συμφωνήθηκε, θα κατατεθεί διάταξη νόμου, η οποία θα κάνει υποχρεωτική την αναγραφή του ΑΜΚΑ κάθε πολίτη στα πιστοποιητικά και τις βεβαιώσεις που εκδίδονται ηλεκτρονικά από το «Μητρώο Πολιτών». Με αυτό τον τρόπο, τα Πληροφοριακά Συστήματα του Υπουργείου Εργασίας και συγκεκριμένα οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης θα μπορούν να λαμβάνουν και να ψηφιοποιούν όλα τα δεδομένα, προκειμένου να γίνεται πλέον αυτοματοποιημένα και σε ελάχιστο χρόνο η ψηφιακή έκδοση της σύνταξης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου