Μοσχάτο, 7
Αυγούστου 2019
A. Συνεδρίαση της Βουλής
1. Πως σχολιάζετε την απάντηση του κ. Τσίπρα στον Πρωθυπουργό χθες το βράδυ στη Βουλή;
3. Έγιναν αλλαγές στο αρχικό περιεχόμενο του νομοσχεδίου;
4.Τι απαντάτε στους ισχυρισμούς ότι ο νόμος -πλέον- αυτός συγκεντρώνει υπέρμετρη εξουσία στον Πρωθυπουργό;
5.Τι απαντάτε στους ισχυρισμούς για αύξηση των μετακλητών;
6.Τι απαντάτε στις καταγγελίες για κομματικοποίηση του Κράτους;
Ε. Υπόθεση της Novartis
ΣΤ. Γραφείο Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη
1.Τι έχει αλλάξει και ο κ. Μητσοτάκης αποφάσισε τελικά να διατηρήσει το Γραφείο Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη;
Το βασικό που έχει αλλάξει είναι ότι μεσολάβησε η εθνικά επιζήμια Συμφωνία των Πρεσπών. Όπως ξέρετε, ο Πρωθυπουργός έχει βάλει στην καρδιά της ατζέντας του την προστασία του brand Μακεδονία και την ανάδειξη των μακεδονικών προϊόντων μας παντού στον κόσμο. Έκρινε, λοιπόν, σκόπιμο ότι έπρεπε να διατηρηθεί αυτός ο θεσμός, μεταλλασσόμενος στις νέες συνθήκες ώστε να υπάρξει ένα πρόσωπο, που θα είναι ο δίαυλος του Πρωθυπουργού με τον Υπουργό Μακεδονίας-Θράκης, τον Περιφερειάρχη, τον Δήμαρχο και όλες τις άλλες Αρχές της Βόρειας Ελλάδας, ώστε να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
A. Συνεδρίαση της Βουλής 1. Πως σχολιάζετε την απάντηση του κ. Τσίπρα στον Πρωθυπουργό χθες το βράδυ στη Βουλή;
-Από μόνο
του το γεγονός ότι ο κ. Τσίπρας κατηγόρησε τον κ. Μητσοτάκη για
υποκρισία και λαϊκισμό δείχνει σε ποιο επίπεδο κινείται ο
αντιπολιτευτικός λόγος του ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Τσίπρας, αντί να τοποθετηθεί
επί της ουσίας ενός νομοσχεδίου το οποίο συνιστά μια μεγάλη θεσμική
τομή, εξαντλήθηκε σε παραπολιτικά προσωπικά σχόλια. Ωστόσο, ο κ.
Μητσοτάκης έδωσε αποστομωτική απάντηση και μάλιστα με τα ίδια της τα
λόγια στο αν η τοποθέτηση της κ. Θάνου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού
ήταν κομματική ή όχι. Ιδού λοιπόν τι ανέφερε το 2009 η κ. Θάνου στο
πλαίσιο της γενικής συνέλευσης της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων: «Και
τελειώνοντας κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα ήθελα να αναφερθώ,
κάνοντας μια επισήμανση, η οποία κατά τις δικές μου
προσωπικές απόψεις εκφράζει, σχετικά με ένα θέμα, το οποίο και ένας
μεγάλος αριθμός συναδέλφων μου ζήτησε να θίξω. Οι καρέκλες του
Προεδρείου είναι τιμητικές και δεν προσφέρονται ως εφαλτήριο για άλλες
προσωπικές επιδιώξεις. Τα μέλη του Προεδρείου της Ένωσης
δεν επιτρέπεται, μετά τη συνταξιοδότησή τους, να επιζητούν,
επισκεπτόμενοι κομματικά και άλλα γραφεία και να αποδέχονται άλλες
θέσεις και μάλιστα καλά αμειβόμενες, όπως π.χ. του Προέδρου Ανεξάρτητης
Αρχής, με μηνιαίες αποδοχές 11.000 ευρώ διότι έτσι δημιουργείται
και ευλόγως η πεποίθηση ότι υπήρχε “προϋπάρχουσα συναλλαγή”. Ο
δικαστικός λειτουργός επιβάλλεται και μετά τη συνταξιοδότησή του να
διαφυλάσσει τόσο την προσωπική του αξιοπρέπεια, αλλά και πρωτίστως, το
κύρος και την αξιοπιστία της Δικαιοσύνης, ώστε να μπορούν
οι πολίτες να μας εμπιστεύονται».
B. Ένας μήνας με Κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη.
1. Συμπληρώνεται σήμερα ένα μήνας από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019. Μπορείτε να μας πείτε τα πρώτα δέκα βασικά βήματα;
1ον. Ταχεία συγκρότηση Κυβέρνησης και στελέχωση Γενικών Γραμματειών
Η σύνθεση της Κυβέρνησης έγινε χωρίς κομματικές παρωπίδες.
Συνδυάζει την πείρα με την ανανέωση και την πολιτική με την τεχνοκρατική
επάρκεια. Είναι Κυβέρνηση όλων των Ελλήνων, Κυβέρνηση των έργων, της
συνέπειας και του αποτελέσματος. Με τον ίδιο γνώμονα
- αξιοκρατικά, πέρα και πάνω από κομματικές ταμπέλες - στελεχώθηκαν και
οι Γενικές Γραμματείες και γενικότερα η κρατική πυραμίδα. Συνολικά οι
Γενικοί Γραμματείς είναι περίπου κατά 30% λιγότεροι σε σχέση με τον
αριθμό τους κατά τη διάρκεια της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
2ον. Υπεύθυνη αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων Από την πρώτη στιγμή, η Κυβέρνηση βρέθηκε αντιμέτωπη με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Αρχικά η θεομηνία που έπληξε την Χαλκιδική και στη συνέχεια - ευτυχώς χωρίς θύματα - ο σεισμός στην Αθήνα. Τα συναρμόδια Υπουργεία και η Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας επέδειξαν τα αναγκαία αντανακλαστικά με αποτέλεσμα την άμεση κινητοποίηση του κρατικού μηχανισμού. Απεδείχθη έτσι, ότι η δημόσια διοίκηση έχει τις δυνατότητες να αντιμετωπίζει ακραίες καταστάσεις. Φτάνει να υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι στις κατάλληλες θέσεις.
3ον. Άμεσες αποφάσεις για Μάτι. Με απόφαση του Πρωθυπουργού και σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, η Κυβέρνηση έλαβε άμεσες αποφάσεις για τη στήριξη εγκαυματιών και πυρόπληκτων, αλλά και για την αποκατάσταση και ανάπλαση των περιοχών που επλήγησαν.
4ον. Ξεμπλοκάρισμα της εφαρμογής του 112 και ενδιάμεση λύση. Ο Πρωθυπουργός έδωσε εντολή, αφενός για την επιτάχυνση των διαδικασιών για τη λειτουργία της εφαρμογής του 112, και αφετέρου για την εφαρμογή ενδιάμεσης λύσης με την αποστολή SMS προς τα κινητά τηλέφωνα των πολιτών που μπορεί να βρίσκονται σε περιοχές έκτακτου κινδύνου. Ύστερα από σχετική δοκιμή στη Σύρο, επιβεβαιώθηκε ότι η ενδιάμεση λύση θα λειτουργήσει άμεσα, ενώ έως το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί και η διαδικασία του 112.
5ον. Άμεσο νομοθετικό έργο Στο διάστημα του ενός μηνός η Κυβέρνηση προώθησε τα τρία πρώτα νομοσχέδια: Ψηφίστηκαν ήδη - και αποτελούν νόμους του Κράτους - το νομοσχέδιο που μειώνει τον ΕΝΦΙΑ και βελτιώνει τη ρύθμιση για τις 120 δόσεις, καθώς και το νομοσχέδιο για το επιτελικό Κράτος. Μέχρι τα τέλη της εβδομάδας πρόκειται να ψηφιστεί και το διυπουργικό νομοσχέδιο.
6ον. Δράσεις για την ασφάλεια και τη Δικαιοσύνη Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των πολιτών, η Κυβέρνηση έβγαλε ήδη μεγάλο αριθμό αστυνομικών από τα γραφεία στο δρόμο, ενώ σχεδιάζει την πρόσληψη 1.500 αστυνομικών, την αντικατάσταση των αλεξίσφαιρων γιλέκων του προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ. και την προμήθεια νέων περιπολικών και μηχανών. Επιπλέον, προχώρησε ήδη στη θέσπιση Συμβούλου Εθνικής Ασφαλείας και τη στελέχωση του νέου επιτελείου εθνικής ασφάλειας της χώρας.
7ον. Αναβάθμιση των λειτουργιών του Υπουργείου Οικονομικών. Το Υπουργείο Οικονομικών προχωρά στην τεχνολογική αναβάθμιση των λειτουργιών του. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται η ενίσχυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση, η τήρηση ηλεκτρονικών βιβλίων και η ηλεκτρονικοποίηση των δηλώσεων. Στοχεύουμε: Στην ουσιαστική βελτίωση των συναλλαγών μεταξύ Κράτους, επιχειρήσεων και νοικοκυριών. Στη μείωση της γραφειοκρατίας. Στη μείωση του λειτουργικού κόστους του Δημοσίου, των νομικών και φυσικών προσώπων. Και όλα αυτά για την προώθηση της αποτελεσματικότητας, της δικαιοσύνης και της διαφάνειας.
8ον. Αποκατάσταση της εμπιστοσύνης. Μόλις σε ένα μήνα, από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου, είχαμε σαφή δείγματα ενίσχυσης της αξιοπιστίας και της εμπιστοσύνης προς τη χώρα μας: Το Ελληνικό Δημόσιο δανείστηκε πρόσφατα με επταετές ομόλογο 2,5 δισ. ευρώ, με ιστορικά χαμηλό επιτόκιο 1,9%. Άντλησε, επίσης, ποσό 812,5 εκατ. ευρώ κατά την πρόσφατη δημοπρασία εντόκων γραμματίων εξάμηνης διάρκειας με απόδοση μόλις 0,15%, έναντι 0,85% ένα χρόνο πριν, σε δημοπρασία εντόκων γραμματίων αντίστοιχης διάρκειας. Τα γεγονότα αυτά, δείχνουν ότι οι αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στις αναπτυξιακές δυνατότητες της οικονομίας μας. Και ταυτόχρονα ενισχύουν τα επιχειρήματά μας για μείωση των στόχων ως προς το πρωτογενές πλεόνασμα σε επίπεδα κάτω του 3,5% του Α.Ε.Π. τα επόμενα χρόνια.
9ον. «Ελλάδα 2021» Συγκροτείται επιτροπή, με επικεφαλής την κ. Γιάννα Αγγελοπούλου, η οποία θα οργανώσει και θα συντονίσει τις εκδηλώσεις που θα γίνουν για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση. Φορέας υλοποίησης θα είναι το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού, ενώ στην διοργάνωση, εκτός από τα συναρμόδια υπουργεία, θα έχουν καθοριστική συμμετοχή διακεκριμένες προσωπικότητες του πνεύματος, του πολιτισμού και των επιστημών.
10ον. Ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Κύπρο. Το πρώτο ταξίδι του Πρωθυπουργού εκτός Ελλάδας, για λόγους συμβολικούς, αλλά και πολύ ουσιαστικούς, έγινε στην Κύπρο. Τόσο στις συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία της Κυπριακής Δημοκρατίας, όσο και στις δημόσιες δηλώσεις του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης διακήρυξε ότι δεν νοείται λύση του Κυπριακού χωρίς αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων και χωρίς την πλήρη κατάργηση των αναχρονιστικών εγγυήσεων, που δεν μπορεί να συνεχίσουν να ισχύουν ιδίως για κράτη-μέλη της Ε.Ε. Μένουμε προσηλωμένοι στον τερματισμό της κατοχής και στην εξεύρεση μιας συνολικής δίκαιης, βιώσιμης και λειτουργικής λύσης, στη βάση των αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών και της εφαρμογής του ευρωπαϊκού κεκτημένου σε ολόκληρη την κυπριακή επικράτεια.
Γ. Επιτελικό Κράτος
2ον. Υπεύθυνη αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων Από την πρώτη στιγμή, η Κυβέρνηση βρέθηκε αντιμέτωπη με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Αρχικά η θεομηνία που έπληξε την Χαλκιδική και στη συνέχεια - ευτυχώς χωρίς θύματα - ο σεισμός στην Αθήνα. Τα συναρμόδια Υπουργεία και η Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας επέδειξαν τα αναγκαία αντανακλαστικά με αποτέλεσμα την άμεση κινητοποίηση του κρατικού μηχανισμού. Απεδείχθη έτσι, ότι η δημόσια διοίκηση έχει τις δυνατότητες να αντιμετωπίζει ακραίες καταστάσεις. Φτάνει να υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι στις κατάλληλες θέσεις.
3ον. Άμεσες αποφάσεις για Μάτι. Με απόφαση του Πρωθυπουργού και σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, η Κυβέρνηση έλαβε άμεσες αποφάσεις για τη στήριξη εγκαυματιών και πυρόπληκτων, αλλά και για την αποκατάσταση και ανάπλαση των περιοχών που επλήγησαν.
4ον. Ξεμπλοκάρισμα της εφαρμογής του 112 και ενδιάμεση λύση. Ο Πρωθυπουργός έδωσε εντολή, αφενός για την επιτάχυνση των διαδικασιών για τη λειτουργία της εφαρμογής του 112, και αφετέρου για την εφαρμογή ενδιάμεσης λύσης με την αποστολή SMS προς τα κινητά τηλέφωνα των πολιτών που μπορεί να βρίσκονται σε περιοχές έκτακτου κινδύνου. Ύστερα από σχετική δοκιμή στη Σύρο, επιβεβαιώθηκε ότι η ενδιάμεση λύση θα λειτουργήσει άμεσα, ενώ έως το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί και η διαδικασία του 112.
5ον. Άμεσο νομοθετικό έργο Στο διάστημα του ενός μηνός η Κυβέρνηση προώθησε τα τρία πρώτα νομοσχέδια: Ψηφίστηκαν ήδη - και αποτελούν νόμους του Κράτους - το νομοσχέδιο που μειώνει τον ΕΝΦΙΑ και βελτιώνει τη ρύθμιση για τις 120 δόσεις, καθώς και το νομοσχέδιο για το επιτελικό Κράτος. Μέχρι τα τέλη της εβδομάδας πρόκειται να ψηφιστεί και το διυπουργικό νομοσχέδιο.
6ον. Δράσεις για την ασφάλεια και τη Δικαιοσύνη Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των πολιτών, η Κυβέρνηση έβγαλε ήδη μεγάλο αριθμό αστυνομικών από τα γραφεία στο δρόμο, ενώ σχεδιάζει την πρόσληψη 1.500 αστυνομικών, την αντικατάσταση των αλεξίσφαιρων γιλέκων του προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ. και την προμήθεια νέων περιπολικών και μηχανών. Επιπλέον, προχώρησε ήδη στη θέσπιση Συμβούλου Εθνικής Ασφαλείας και τη στελέχωση του νέου επιτελείου εθνικής ασφάλειας της χώρας.
7ον. Αναβάθμιση των λειτουργιών του Υπουργείου Οικονομικών. Το Υπουργείο Οικονομικών προχωρά στην τεχνολογική αναβάθμιση των λειτουργιών του. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται η ενίσχυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση, η τήρηση ηλεκτρονικών βιβλίων και η ηλεκτρονικοποίηση των δηλώσεων. Στοχεύουμε: Στην ουσιαστική βελτίωση των συναλλαγών μεταξύ Κράτους, επιχειρήσεων και νοικοκυριών. Στη μείωση της γραφειοκρατίας. Στη μείωση του λειτουργικού κόστους του Δημοσίου, των νομικών και φυσικών προσώπων. Και όλα αυτά για την προώθηση της αποτελεσματικότητας, της δικαιοσύνης και της διαφάνειας.
8ον. Αποκατάσταση της εμπιστοσύνης. Μόλις σε ένα μήνα, από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου, είχαμε σαφή δείγματα ενίσχυσης της αξιοπιστίας και της εμπιστοσύνης προς τη χώρα μας: Το Ελληνικό Δημόσιο δανείστηκε πρόσφατα με επταετές ομόλογο 2,5 δισ. ευρώ, με ιστορικά χαμηλό επιτόκιο 1,9%. Άντλησε, επίσης, ποσό 812,5 εκατ. ευρώ κατά την πρόσφατη δημοπρασία εντόκων γραμματίων εξάμηνης διάρκειας με απόδοση μόλις 0,15%, έναντι 0,85% ένα χρόνο πριν, σε δημοπρασία εντόκων γραμματίων αντίστοιχης διάρκειας. Τα γεγονότα αυτά, δείχνουν ότι οι αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στις αναπτυξιακές δυνατότητες της οικονομίας μας. Και ταυτόχρονα ενισχύουν τα επιχειρήματά μας για μείωση των στόχων ως προς το πρωτογενές πλεόνασμα σε επίπεδα κάτω του 3,5% του Α.Ε.Π. τα επόμενα χρόνια.
9ον. «Ελλάδα 2021» Συγκροτείται επιτροπή, με επικεφαλής την κ. Γιάννα Αγγελοπούλου, η οποία θα οργανώσει και θα συντονίσει τις εκδηλώσεις που θα γίνουν για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση. Φορέας υλοποίησης θα είναι το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού, ενώ στην διοργάνωση, εκτός από τα συναρμόδια υπουργεία, θα έχουν καθοριστική συμμετοχή διακεκριμένες προσωπικότητες του πνεύματος, του πολιτισμού και των επιστημών.
10ον. Ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Κύπρο. Το πρώτο ταξίδι του Πρωθυπουργού εκτός Ελλάδας, για λόγους συμβολικούς, αλλά και πολύ ουσιαστικούς, έγινε στην Κύπρο. Τόσο στις συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία της Κυπριακής Δημοκρατίας, όσο και στις δημόσιες δηλώσεις του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης διακήρυξε ότι δεν νοείται λύση του Κυπριακού χωρίς αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων και χωρίς την πλήρη κατάργηση των αναχρονιστικών εγγυήσεων, που δεν μπορεί να συνεχίσουν να ισχύουν ιδίως για κράτη-μέλη της Ε.Ε. Μένουμε προσηλωμένοι στον τερματισμό της κατοχής και στην εξεύρεση μιας συνολικής δίκαιης, βιώσιμης και λειτουργικής λύσης, στη βάση των αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών και της εφαρμογής του ευρωπαϊκού κεκτημένου σε ολόκληρη την κυπριακή επικράτεια.
1.Πείτε κάποιες από τις εικόνες που φέρνει στη δημόσια ζωή το νομοσχέδιο για το επιτελικό Κράτος.
Εικόνα
πρώτη: Το Υπουργικό Συμβούλιο συνεδριάζει τακτικά, υλοποιώντας το
κυβερνητικό σχέδιο. Οι Υπουργοί νομοθετούν και τα χρονοδιαγράμματα
παρακολουθεί το ηλεκτρονικό σύστημα «Μαζί». Ενώ τον συντονισμό
έχει ο Πρωθυπουργός και το επιτελείο του, όπως συμβαίνει σε όλες τις
σοβαρές χώρες του κόσμου.
Εικόνα δεύτερη: Το κράτος διαθέτει, πλέον, έναν απλό Κώδικα με όλες τις διάσπαρτες διατάξεις 40 ετών. Διοικείται από Υπηρεσιακούς Γενικούς Γραμματείς της ιεραρχίας του Δημοσίου και η λειτουργία του είναι ηλεκτρονική και διαφανής.
Εικόνα τρίτη: Ο πολίτης παύει να είναι όμηρος της γραφειοκρατίας. Η λειτουργία μιας νέας επιχείρησης, η έναρξη επαγγέλματος ή η στελέχωση νοσοκομείων και σχολείων γίνεται με μία υπογραφή γενικού διευθυντή. Και σταματούν οι ουρές αφού οι επαφές με το κράτος γίνονται, πλέον, μόνο ηλεκτρονικά.
Εικόνα δεύτερη: Το κράτος διαθέτει, πλέον, έναν απλό Κώδικα με όλες τις διάσπαρτες διατάξεις 40 ετών. Διοικείται από Υπηρεσιακούς Γενικούς Γραμματείς της ιεραρχίας του Δημοσίου και η λειτουργία του είναι ηλεκτρονική και διαφανής.
Εικόνα τρίτη: Ο πολίτης παύει να είναι όμηρος της γραφειοκρατίας. Η λειτουργία μιας νέας επιχείρησης, η έναρξη επαγγέλματος ή η στελέχωση νοσοκομείων και σχολείων γίνεται με μία υπογραφή γενικού διευθυντή. Και σταματούν οι ουρές αφού οι επαφές με το κράτος γίνονται, πλέον, μόνο ηλεκτρονικά.
2. Ποιες είναι οι 4 μεγάλες αλλαγές σε ολόκληρη τη δημόσια ζωή;
1ον.
Η Κυβέρνηση γίνεται συλλογική, αλλά ταυτόχρονα αποτελεσματική και
γρήγορη: Τα υπουργεία, αντί να δρουν ως ξεχωριστά φέουδα εντάσσουν τις
ενέργειές τους στον κοινό προγραμματισμό.
Το Υπουργικό Συμβούλιο ψηφίζει για όλα. Και η κάθετη δομή της Προεδρίας
της Κυβέρνησης συνδράμει τον Πρωθυπουργό στο ρόλο που του δίνει το
Σύνταγμα!
2ον. Η Δημόσια Διοίκηση αποκομματικοποιείται και τα στελέχη της αναβαθμίζονται: Σε κάθε Υπουργείο θεσμοθετείται Υπηρεσιακός Γραμματέας με τριετή θητεία από το ΑΣΕΠ. Και ο Γενικός Διευθυντής αποκτά δικαίωμα υπογραφής σε ατομικές διοικητικές πράξεις.
3ον. Η γραφειοκρατία στη χώρα μας είναι σήμερα η μεγαλύτερη στην Ευρώπη με κόστος 7% του Α.Ε.Π. Αυτό το πρόβλημα λύνει μία Ειδική Γραμματεία. Ενοποιώντας ρυθμίσεις, μελετώντας εγκαίρως τις συνέπειές τους και διορθώνοντας τυχόν αστοχίες τους.
4ον. Τα μέλη της πολιτικής και διοικητικής ηγεσίας εργάζονται πια στο φως του αποτελέσματος: Όλοι υπογράφουν συμβόλαια απόδοσης, ενώ ειδικά ασυμβίβαστα αποκλείουν τη σύγκρουση συμφερόντων. Καταργούνται οι κομματικοί προϊστάμενοι. Και καθιερώνεται η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, όπου συγκεντρώνονται τα 6 διάσπαρτα σώματα ελέγχου.
2ον. Η Δημόσια Διοίκηση αποκομματικοποιείται και τα στελέχη της αναβαθμίζονται: Σε κάθε Υπουργείο θεσμοθετείται Υπηρεσιακός Γραμματέας με τριετή θητεία από το ΑΣΕΠ. Και ο Γενικός Διευθυντής αποκτά δικαίωμα υπογραφής σε ατομικές διοικητικές πράξεις.
3ον. Η γραφειοκρατία στη χώρα μας είναι σήμερα η μεγαλύτερη στην Ευρώπη με κόστος 7% του Α.Ε.Π. Αυτό το πρόβλημα λύνει μία Ειδική Γραμματεία. Ενοποιώντας ρυθμίσεις, μελετώντας εγκαίρως τις συνέπειές τους και διορθώνοντας τυχόν αστοχίες τους.
4ον. Τα μέλη της πολιτικής και διοικητικής ηγεσίας εργάζονται πια στο φως του αποτελέσματος: Όλοι υπογράφουν συμβόλαια απόδοσης, ενώ ειδικά ασυμβίβαστα αποκλείουν τη σύγκρουση συμφερόντων. Καταργούνται οι κομματικοί προϊστάμενοι. Και καθιερώνεται η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, όπου συγκεντρώνονται τα 6 διάσπαρτα σώματα ελέγχου.
3. Έγιναν αλλαγές στο αρχικό περιεχόμενο του νομοσχεδίου;
Βεβαίως
έγιναν δεκτές στην αρμόδια επιτροπή αλλαγές, ύστερα από παρατηρήσεις
φορέων και της αντιπολίτευσης. Και οι αλλαγές αυτές αποδεικνύουν πως η
Κυβέρνηση ξέρει να ακούει, πως όταν μιλά για διαβούλευση,
το εννοεί και πως η αναζήτηση συναίνεσης αποτελεί μόνιμο στόχο της. Το
συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν πήγε στην Ολομέλεια, όπως ακριβώς εισήχθη
στην Επιτροπή. Και αυτό για μας είναι μία νίκη του πολιτικού διαλόγου
και του κοινοβουλευτισμού. Ενσωματώνουμε, συνεπώς,
κάθε γόνιμη άποψη. Γιατί θέλουμε να μεταρρυθμίζουμε, χωρίς να
κατεδαφίζουμε! Και διεκδικούμε τη συνέχεια.
4.Τι απαντάτε στους ισχυρισμούς ότι ο νόμος -πλέον- αυτός συγκεντρώνει υπέρμετρη εξουσία στον Πρωθυπουργό;
Είναι
μάλλον άστοχο ο συντονισμός και η στενή παρακολούθηση του κυβερνητικού
έργου να βαφτίζονται «συγκεντρωτισμός». Και, μάλιστα, από ένα κόμμα που,
ως κυβέρνηση αντιφάσεων, κόστισε πολλά στη χώρα.
Το ίδιο ισχύει και για την Προεδρία της Κυβέρνησης: Δεν μπορούν να
μιλούν για πληθώρα συμβούλων όσοι πολλαπλασίασαν τους μετακλητούς,
ιδρύοντας θέσεις κατά βούληση. Η αλήθεια είναι μία: Τώρα το κυβερνητικό
σχήμα αποκτά κάθετη δομή και οριζόντιο συντονισμό.
Ουσιαστικά, αποκτά την τυπική κατανομή των ρόλων που αναθέτει στα
κρατικά όργανα το Σύνταγμα. Και οριοθετεί ακόμη και τη δράση του
Πρωθυπουργού.
5.Τι απαντάτε στους ισχυρισμούς για αύξηση των μετακλητών;
Οι αριθμοί
μιλούν από μόνοι τους: Οι μετακλητοί από 770 που ήταν στην προηγούμενη
Κυβέρνηση μειώνονται σε 695. Οι μετακλητοί συνεργάτες στις
πρωθυπουργικές δομές, από 161, μειώνονται σε 108. Οι Γενικές
και Ειδικές Γραμματείες από 93 περιορίζονται σε 58. Ενώ τίθεται και
ανώτατο όριο στο δυναμικό του Πρωθυπουργικού Γραφείου, κάτι που δεν
ίσχυσε ποτέ έως τώρα. Άρα δεν έχει έρεισμα η κριτική για αύξηση των
μετακλητών. Το αντίθετο συμβαίνει.
6.Τι απαντάτε στις καταγγελίες για κομματικοποίηση του Κράτους;
Θα
συμφωνήσετε ότι η λέξη «κομματικοποίηση» δεν ταιριάζει σε στόματα που
έλεγαν ότι «μετά την κυβέρνηση πρέπει να πάρουμε και την εξουσία». Ούτε
και σε εκείνους που αφού εγκαθιστούσαν κομματικούς
Γραμματείς στα υπουργεία, στην συνέχεια έκαναν φωτογραφικές προκηρύξεις
ή έπαιρναν τους φακέλους των υποψηφίων στο σπίτι τους. Τώρα, σε κάθε
Υπουργείο θεσμοθετείται ο Υπηρεσιακός Γενικός Γραμματέας. Θα είναι
δημόσιος λειτουργός καριέρας. Θα επιλέγεται από
το ΑΣΕΠ και θα έχει την ευθύνη του προσωπικού, των δαπανών, αλλά και
του συντονισμού των δημόσιων πολιτικών. Ταυτόχρονα, δικαίωμα υπογραφής
αποκτούν όλοι οι Γενικοί Διευθυντές. Και μην ξεχνάμε ότι σε λίγο καιρό
όλες οι εσωτερικές διαδικασίες και οι επαφές
του πολίτη με το Δημόσιο θα είναι ψηφιακές.
7.Τι απαντάτε στις επικρίσεις για την ενσωμάτωση ελεγκτικών δομών στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας;
Ποιον
ικανοποιεί, αλήθεια, ένα σύστημα που έφερε τη χώρα μας στις τελευταίες
θέσεις στους δείκτες Διαφάνειας; Tι επιδόσεις είχαν, άραγε, οι 6
διαφορετικοί -και συχνά αλληλοκαλυπτόμενοι- φορείς παρακολούθησης
της Διαφθοράς; Και πόσο ανεξάρτητα έδρασαν σώματα ελέγχου, που είχαν
για προϊστάμενο μετακλητό Γραμματέα, διορισμένο από την κυβέρνηση;
Συγκροτώντας ενιαία Εθνική Αρχή Διαφάνειας, ανταποκρινόμαστε στις
κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ. Ο επικεφαλής της θα επιλέγεται
με ανοιχτό διαγωνισμό από ανεξάρτητη επιτροπή. Και σε αυτήν
ενοποιούνται όλα τα σώματα ελέγχου της Διοίκησης. Οι υπηρετούντες στους
6 παλαιούς φορείς μεταφέρονται εκεί, συνεχίζοντας, όμως, κάθε έργο που
έχουν σε εξέλιξη. Και οι διευθυντές τους δεν θα ορίζονται,
πλέον, από την κυβέρνηση, αλλά και αυτοί ύστερα από ανοιχτό διαγωνισμό.
Με άλλα λόγια, γίνεται πράξη η ουσιαστική θεσμική και επιχειρησιακή
από-πολιτικοποίηση του ελέγχου της Διαφθοράς!
8.Τι απαντάτε στις καταγγελίες της Αντιπολίτευσης για τη σχεδιαζόμενη απομάκρυνση της κ. Θάνου από την
Επιτροπή Ανταγωνισμού;
Όλες οι παρεμβάσεις μετά την 7η Ιουλίου κατατείνουν στην αποκομματικοποίηση της δημόσιας διοίκησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι θεσπίζεται υπηρεσιακός Γραμματέας, ο οποίος προέρχεται από τη δημοσιοϋπαλληλική ιεραρχία και επομένως είναι πέρα από κομματικές επιλογές. Όπως, επίσης, και το γεγονός ότι οι Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς που υπήρχαν στην προηγούμενη κυβέρνηση και απέδειξαν ότι λειτουργούν με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και όχι με κομματικές επιρροές, παρέμειναν στη θέση τους. Η κ. Θάνου, ενώ είναι πρώην Πρωθυπουργός και επίτιμος πρόεδρος του Αρείου Πάγου, έχει ταυτιστεί με την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά με τον τότε Πρωθυπουργό καθώς τοποθετήθηκε από αυτόν άμισθη σύμβουλός του στο Μέγαρο Μαξίμου. Επομένως, δεν κάνουμε τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από αυτό που είχαμε δεσμευτεί ότι θα κάνουμε από τότε που ανακοινώθηκε η τοποθέτησή της στην Επιτροπή. Υπενθυμίζουμε και την επιστολή του Κυριάκου Μητσοτάκη προς την αρμόδια Επίτροπο, όπου είχαμε εκφράσει τις ανησυχίες μας για την κομματικοποίηση μιας τόσο σοβαρής Ανεξάρτητης Αρχής, όπως η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Ένα από τα στοιχεία με βάση τα οποία θα κρίνετε την αποκομματικοποίηση των Ανεξάρτητων Αρχών και της Δημόσιας Διοίκησης θα είναι και το πρόσωπο που θα προτείνει η Κυβέρνηση για διάδοχο της κ. Θάνου.
Όλες οι παρεμβάσεις μετά την 7η Ιουλίου κατατείνουν στην αποκομματικοποίηση της δημόσιας διοίκησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι θεσπίζεται υπηρεσιακός Γραμματέας, ο οποίος προέρχεται από τη δημοσιοϋπαλληλική ιεραρχία και επομένως είναι πέρα από κομματικές επιλογές. Όπως, επίσης, και το γεγονός ότι οι Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς που υπήρχαν στην προηγούμενη κυβέρνηση και απέδειξαν ότι λειτουργούν με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και όχι με κομματικές επιρροές, παρέμειναν στη θέση τους. Η κ. Θάνου, ενώ είναι πρώην Πρωθυπουργός και επίτιμος πρόεδρος του Αρείου Πάγου, έχει ταυτιστεί με την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά με τον τότε Πρωθυπουργό καθώς τοποθετήθηκε από αυτόν άμισθη σύμβουλός του στο Μέγαρο Μαξίμου. Επομένως, δεν κάνουμε τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από αυτό που είχαμε δεσμευτεί ότι θα κάνουμε από τότε που ανακοινώθηκε η τοποθέτησή της στην Επιτροπή. Υπενθυμίζουμε και την επιστολή του Κυριάκου Μητσοτάκη προς την αρμόδια Επίτροπο, όπου είχαμε εκφράσει τις ανησυχίες μας για την κομματικοποίηση μιας τόσο σοβαρής Ανεξάρτητης Αρχής, όπως η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Ένα από τα στοιχεία με βάση τα οποία θα κρίνετε την αποκομματικοποίηση των Ανεξάρτητων Αρχών και της Δημόσιας Διοίκησης θα είναι και το πρόσωπο που θα προτείνει η Κυβέρνηση για διάδοχο της κ. Θάνου.
Δ. Διυπουργικό νομοσχέδιο
1.Τι απαντάτε στις εντεινόμενες αντιδράσεις για τις αλλαγές που φέρνετε σε ό,τι αφορά το πανεπιστημιακό άσυλο;
Στόχος είναι να αποκαταστήσουμε την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών στα πανεπιστήμιά μας, καθώς αυτό δεν επιτρέπεται από ομάδες, οι οποίες λυμαίνονται τα Πανεπιστήμιά μας. Αυτό ακριβώς στην πρώτη παράγραφο του σχετικού άρθρου, που αναφέρει κατά λέξη: “Κατοχυρώνεται και προστατεύεται η ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα και τη διδασκαλία, η οποία αποτελεί θεσμική εγγύηση της αδέσμευτης και απαραβίαστης επιστημονικής σκέψης, έρευνας και διδασκαλίας”. Τονίζεται, μάλιστα, ότι “η ακαδημαϊκή ελευθερία, καθώς και η ελεύθερη έκφραση και διακίνηση των ιδεών, προστατεύονται σε όλους τους χώρους των Α.Ε.Ι., έναντι οποιουδήποτε προσπαθεί να τις καταλύσει ή περιορίσει”. Κινούμαστε -όπως έχουμε δεσμευτεί- με στόχο να αποδώσουμε τα Πανεπιστήμιά μας σε εκείνους στους οποίους πραγματικά ανήκουν: Στους φοιτητές, τους καθηγητές και το διοικητικό προσωπικό τους. Για αυτό ακριβώς θα μπορεί να παρεμβαίνει η Αστυνομία, τόσο όταν τελούνται αξιόποινες πράξεις μέσα στα πανεπιστήμια, όσο και όταν οι δράστες αξιόποινων πράξεων καταφεύγουν σε αυτά.
1.Τι απαντάτε στις εντεινόμενες αντιδράσεις για τις αλλαγές που φέρνετε σε ό,τι αφορά το πανεπιστημιακό άσυλο;
Στόχος είναι να αποκαταστήσουμε την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών στα πανεπιστήμιά μας, καθώς αυτό δεν επιτρέπεται από ομάδες, οι οποίες λυμαίνονται τα Πανεπιστήμιά μας. Αυτό ακριβώς στην πρώτη παράγραφο του σχετικού άρθρου, που αναφέρει κατά λέξη: “Κατοχυρώνεται και προστατεύεται η ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα και τη διδασκαλία, η οποία αποτελεί θεσμική εγγύηση της αδέσμευτης και απαραβίαστης επιστημονικής σκέψης, έρευνας και διδασκαλίας”. Τονίζεται, μάλιστα, ότι “η ακαδημαϊκή ελευθερία, καθώς και η ελεύθερη έκφραση και διακίνηση των ιδεών, προστατεύονται σε όλους τους χώρους των Α.Ε.Ι., έναντι οποιουδήποτε προσπαθεί να τις καταλύσει ή περιορίσει”. Κινούμαστε -όπως έχουμε δεσμευτεί- με στόχο να αποδώσουμε τα Πανεπιστήμιά μας σε εκείνους στους οποίους πραγματικά ανήκουν: Στους φοιτητές, τους καθηγητές και το διοικητικό προσωπικό τους. Για αυτό ακριβώς θα μπορεί να παρεμβαίνει η Αστυνομία, τόσο όταν τελούνται αξιόποινες πράξεις μέσα στα πανεπιστήμια, όσο και όταν οι δράστες αξιόποινων πράξεων καταφεύγουν σε αυτά.
Ε. Υπόθεση της Novartis
1. Χτες
αποφασίστηκε από την κ. Τουλουπάκη να πάει η υπόθεση της Novartis για τον κ. Σαμαρά στο αρχείο. Ποιο είναι το σχόλιό σας;
Η εξέλιξη αυτή δείχνει ότι μπαίνει στο
αρχείο όλη αυτή η σκευωρία εκείνων που ισχυρίζονταν ότι ανακάλυψαν το
μεγαλύτερο σκάνδαλο από της συστάσεως του Ελληνικού Κράτους. η
Διερεύνηση της σκευωρίας βρίσκεται ήδη στη Δικαιοσύνη, μετά
από ενέργειες που έχει κάνει ο κ. Σαμαράς και άλλοι αδίκως
κατηγορηθέντες. Επομένως, περιμένουμε την πρόοδο σε επίπεδο Δικαιοσύνης
και δεν χρειάζεται να επεκταθούμε παραπάνω. Πρέπει να έχουμε υπομονή, να
περιμένουμε την εξέλιξη του θέματος.ΣΤ. Γραφείο Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη
1.Τι έχει αλλάξει και ο κ. Μητσοτάκης αποφάσισε τελικά να διατηρήσει το Γραφείο Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη;
Το βασικό που έχει αλλάξει είναι ότι μεσολάβησε η εθνικά επιζήμια Συμφωνία των Πρεσπών. Όπως ξέρετε, ο Πρωθυπουργός έχει βάλει στην καρδιά της ατζέντας του την προστασία του brand Μακεδονία και την ανάδειξη των μακεδονικών προϊόντων μας παντού στον κόσμο. Έκρινε, λοιπόν, σκόπιμο ότι έπρεπε να διατηρηθεί αυτός ο θεσμός, μεταλλασσόμενος στις νέες συνθήκες ώστε να υπάρξει ένα πρόσωπο, που θα είναι ο δίαυλος του Πρωθυπουργού με τον Υπουργό Μακεδονίας-Θράκης, τον Περιφερειάρχη, τον Δήμαρχο και όλες τις άλλες Αρχές της Βόρειας Ελλάδας, ώστε να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου