Μοσχάτο, 16 Ιανουαρίου 2020
Α. Για Πρόεδρο Δημοκρατίας
1.Ποια ήταν τα κριτήρια που οδήγησαν τον Πρωθυπουργό να προτείνει ως νέα Πρόεδρο της Δημοκρατίας την κυρία Αικατερίνη Σακελλαροπούλου;
Η απόφαση που κλήθηκε να πάρει ο Πρωθυπουργός όπως ανέφερε στο διάγγελμά του δεν ήταν καθόλου εύκολη. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι, κατά το Σύνταγμα, ρυθμιστής του Πολιτεύματος και ενσαρκώνει την ενότητα του Έθνους. Πρέπει, επίσης, να διαθέτει γνώσεις, κύρος και διεθνή εμπειρία, ώστε να συνδράμει δημιουργικά στην εσωτερική ζωή της χώρας, αλλά και να την εκπροσωπεί με αξιοπρέπεια και αυτοπεποίθηση στο εξωτερικό. Όπως υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι η ώρα να γίνει η μεγάλη υπέρβαση και η Πατρίδα μας να αποκτήσει μία άξια Ελληνίδα στην κορυφαία πολιτειακή της θέση. Η Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, κυρία Αικατερίνη Σακελλαροπούλο είναι μία εξαίρετη νομικός με διεθνείς περγαμηνές, δικαστής με λαμπρή πορεία στο Ανώτατο δικαστήριο, του οποίου έγινε η πρώτη γυναίκα Πρόεδρος και μάλιστα με πρόταση, του προηγούμενου Πρωθυπουργού και με ομόφωνη απόφαση της Κυβέρνησής του. Έχει μακρά θητεία στο 5ο τμήμα του δικαστηρίου, όπου διαμορφώθηκε μία πρωτοποριακή νομολογία για τα σωστά όρια μεταξύ της προστασίας του περιβάλλοντος και της ανάπτυξης. Η ίδια, άλλωστε, διετέλεσε και Πρόεδρος της Εταιρείας Δικαίου του Περιβάλλοντος. Διακρίνεται για τη μετριοπάθειά της, την ευθυκρισία της, αλλά και το ενδιαφέρον της για την προστασία των ατομικών δικαιωμάτων, με τα οποία έχει ασχοληθεί ιδιαιτέρως.
2.Τι σηματοδοτεί η επιλογή της κυρίας Σακελλαροπούλου;
Είναι μια επιλογή από το μέλλον και συμβολίζει τη νέα εποχή στην οποία έχει εισέλθει η χώρα μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Μια εποχή ανάδειξης σε κορυφαία αξιώματα προσώπων από ένα ευρύτερο κοινωνικό και ιδεολογικό φάσμα που έχουν ξεχωρίσει στον τομέα τους. Η επαγγελματική και κοινωνική διαδρομή της Αικατερίνης Σακελλαροπούλου την καθιστούν μια εξαιρετική πρόταση. Είναι μια επιλογή ενωτική διότι επελέγη με βάση την επιτυχή επαγγελματική και δημόσια διαδρομή της. Η ευρύτερη αποδοχή της, δεν προκύπτει μόνο από τον σεβασμό και την εκτίμηση που απολαμβάνει στον επαγγελματικό της χώρο. Έχει σηματοδοτηθεί από το γεγονός ότι στη διαδικασία της Βουλής για την ανάδειξη Προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας είχε λάβει ευρύτατη στήριξη στη Διάσκεψη των Προέδρων, ενώ η απόφαση για την τοποθέτησή της στη θέση του Προέδρου του ΣτΕ ελήφθη από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι δύσκολο να καταψηφίσει κανείς μια τέτοια υποψηφιότητα. Αν υπάρχουν κόμματα που δεν θα την στηρίξουν πρέπει να αναζητήσουν επιχειρήματα γιατί δεν θα το κάνουν. Είναι επίσης μια επιλογή προοδευτική. Ως δικαστής με μακρά θητεία στο Ε’ Τμήμα του ΣτΕ είχε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση νομολογίας η οποία είναι ταυτόχρονα φιλοπεριβαλλοντική και φιλαοαναπτυξιακή. Δηλαδή που βρίσκει τη χρυσή τομή ανάμεσα στην ανάγκη για γρήγορους ρυθμούς ανάπτυξης σε συνδυασμό με πολιτικές για την αντιμετώπιση της μεγαλύτερης πρόκλησης των επόμενων δεκαετιών που είναι η κλιματική αλλαγή. Επίσης, είναι από τους συνεπείς υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Είναι όμως και μια επιλογή αξιοκρατική, διότι με την απόφασή του ο Πρωθυπουργός -για πρώτη φορά στην ελληνική ιστορία- φέρνει μια γυναίκα στο ύπατο πολιτειακό αξίωμα. Με αυτό τον τρόπο ο Κυριάκος Μητσοτάκης δίνει ένα σαφές αποτύπωμα για το πώς αντιλαμβάνεται την Ελλάδα της νέας εποχής. Μια Ελλάδα στην οποία το φύλο δεν είναι εμπόδιο για τους άξιους ανθρώπους. Γιατί η Αικατερίνη Σακελλαροπούλου είναι μια άξια γυναίκα.
3.Γιατί δεν προτάθηκε ο νυν Πρόεδρος της Δημοκρατίας ή ένα άλλο στέλεχος προερχόμενο από την Παράταξή σας;
Ο κ. Προκόπης Παυλόπουλος επιτέλεσε τα καθήκοντά του, σε μια ιδιαίτερα ταραγμένη περίοδο για τη χώρα, με σεβασμό στο Σύνταγμα. Άλλωστε όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός σέβεται απόλυτα τον νυν Πρόεδρο της Δημοκρατίας που ολοκληρώνει τη θητεία του, εκτιμά την προσφορά του, προβληματίστηκε πολύ, όμως είναι σίγουρος ότι η τελική του απόφαση είναι η ορθή. Είναι προφανές ότι υπάρχουν πολλά άξια στελέχη που προέρχονται από τον πολιτικό μας χώρο. Ο Πρωθυπουργός θα μπορούσε να προτείνει επίσης και να εκλεγεί στο αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας, πρόσωπο από την Παράταξή μας. Επέλεξε όμως να μην το κάνει επιζητώντας πάντα την ευρύτερη δυνατή συναίνεση, όπως κάνει σε όλα τα μείζονα ζητήματα της χώρας. Ο κ. Μητσοτάκης με την επιλογή του αφήνει το δικό του αποτύπωμα στη νέα εποχή. Και η επιλογή ενός νέου προσώπου και μάλιστα γυναίκας σε αυτή τη θέση, είναι μια από τις λίγες κινήσεις με τόσο έντονο συμβολισμό. Γιατί, η νέα Πρόεδρος συμβολίζει τη νέα εποχή εθνικής αναγέννησης στην οποία έχει εισέλθει η χώρα.
4.Πιστεύετε ότι η πρότασή σας μπορεί υπερψηφιστεί και από τα υπόλοιπα κόμματα της Βουλής;
Η κυρία Σακελλαροπούλου είναι μία πρόταση ενωτική, υπερκομματική, προοδευτική και έχει όλες τις προϋποθέσεις να ψηφιστεί από το σύνολο των βουλευτών, τιμώντας στο πρόσωπό της την σύγχρονη Ελληνίδα. Καλούμε τις πολιτικές δυνάμεις να εξετάσουν την προσωπικότητα της υποψηφιότητας που προτείνουμε. Καλούμε επίσης, να σκεφτούν και την αντίληψη που εκπέμπει η εισήγησή μας. Υπενθυμίζουμε ότι η πρόταση μας για Πρόεδρο της Βουλής ήταν για τον κ. Τασούλα ο οποίος εξελέγη με 283 ψήφους, τις περισσότερες που έλαβε ποτέ κανείς σ’ αυτήν τη θέση. Πρόσφατα, η Βουλή έδωσε τη δυνατότητα της ψήφου στους Έλληνες του εξωτερικού από τον μόνιμο τόπο διαμονής τους, με 288 ψήφους. Στην ψηφοφορία για την εκλογή Προέδρου, όλοι θα αναλάβουν την ευθύνη του τελικού αποτελέσματος και να αποτυπωθεί η συναίνεση, που τόσο επιθυμούν οι Έλληνες. Σε μία κρίσιμη συγκυρία, η παρούσα Βουλή έχει τη δυνατότητα να γράψει ιστορία.
Β. Για την ίδρυση Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου
1. Γιατί προχωρήσατε στην ίδρυση Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου;
Από την πρώτη στιγμή η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ακολούθησε διαφορετική πολιτική στο προσφυγικό-μεταναστευτικό ζήτημα, με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που βασίζεται σε τέσσερις άξονες: Στη φύλαξη των συνόρων, στην επιτάχυνση διαδικασιών ασύλου, στις αυξημένες επιστροφές και στα κλειστά προαναχωρησιακά κέντρα. Και όλα αυτά, προωθώντας παράλληλα την αποσυμφόρηση των νησιών που σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος στην υποδοχή προσφύγων και μεταναστών, αλλά και με τη διεθνοποίηση του προβλήματος σε όλα τα διεθνή fora. Αυτό που απαιτείται είναι η ταχύτερη υλοποίηση αυτού του σχεδίου. Έτσι με απόφαση του Πρωθυπουργού δημιουργείται Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, με Υπουργό τον Νότη Μηταράκη, ο οποίος από τη θέση του Υφυπουργού αρμόδιου για θέματα Κοινωνικής Ασφάλισης, ολοκλήρωσε έναν κύκλο προετοιμασίας του νέου ασφαλιστικού-συνταξιοδοτικού νομοσχεδίου το οποίο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τις επόμενες ημέρες. Αναπληρωτής Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου τοποθετήθηκε ο μέχρι χθες Αναπληρωτής Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιώργος Κουμουτσάκος.
2. Ποιοι θα είναι βασικοί στόχοι του νέου Υπουργείου;
Η Κυβέρνηση έχει εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού προβλήματος. Βασικός στόχος είναι η ανάσχεση των μεταναστευτικών ροών με την αποτελεσματική φύλαξη των συνόρων, την αποτρεπτική επίδραση της νέας διαδικασίας ασύλου και των κλειστών δομών και με την συνεχιζόμενη διεθνοποίηση του ζητήματος. Επίσης, ενισχύουμε την αποτρεπτική φύλαξη, στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα προστασίας των θαλάσσιων συνόρων μας. Σε ό,τι αφορά την αποσυμφόρηση των νησιών, που είναι εθνικά ευαίσθητες ακριτικές περιοχές, αυτή θα επιτευχθεί με την ταχεία εξέταση του ασύλου, με τη μεταφορά εκτός των νησιών όσων δικαιούνται άσυλο και την επιστροφή στις χώρες προέλευσης και στη χώρα διέλευσης όσων δεν δικαιούνται διεθνούς προστασίας.
3.Τι προβλέπει ο σχεδιασμός σας για τις διαδικασίες ασύλου, τα κλειστά προαναχωρησιακά κέντρα και τις Μ.Κ.Ο.;
Θα υπάρχει διαρκής παρακολούθηση των διαδικασιών ασύλου ώστε να εξασφαλίζεται η αποφυγή καθυστερήσεων, ενώ με την λειτουργία κλειστών κέντρων θα είναι εφικτή η σωστή διαχείριση των διαδικασιών. Τονίζεται ότι τα κλειστά κέντρα θα προσφέρουν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης από τα σημερινά υπεράριθμα κέντρα και θα είναι αυτόνομα (υγεία, παιδεία, υποδομές) και κλείνουμε οριστικά τις ανοιχτές δομές, εντός ενός μήνα από τη λειτουργία κάθε κλειστού κέντρου. Οι δικαιούμενοι διεθνούς προστασίας κατανέμονται ισοβαρώς σε όλη τη χώρα, με στόχο το ποσοστό να μην υπερβαίνει το 1% του πληθυσμού ανά Περιφέρεια, ενώ θα εξεταστούν μοντέλα μικρών δομών ώστε να μην δημιουργείτε συσσώρευση πληθυσμών. Επίσης, αντιμετωπίζουμε αποφασιστικά τις όποιες δυσλειτουργίες των Μ.Κ.Ο., όπου υπάρχουν, με την πιστοποίηση και των παρόχων και του προσωπικού, αλλά και με μηχανισμούς ελέγχου των παρεχόμενων υπηρεσιών.
4. Τι σχεδιάζετε για την ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών και την αντιμετώπιση της δυσπιστίας που παρατηρήθηκε σε κάποιες περιοχές της χώρας;
Θα στηρίξουμε τις τοπικές κοινωνίες με ανταποδοτικά μέτρα. Επιδιώκουμε τη μέγιστη δυνατή συναίνεση, σε λύσεις που αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά την υφιστάμενη κατάσταση, ενώ σε περιπτώσεις ζημιών από υφιστάμενα ανοικτά κέντρα πρέπει να δοθούν αποζημιώσεις στους κατοίκους. Το σχέδιο μας είναι συγκεκριμένο και η προτεραιότητά μας είναι να το εκτελέσουμε άμεσα, μεθοδικά και αποτελεσματικά. Το προσεχές χρονικό διάστημα θα ανακοινώσουμε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα ανά περιοχή ώστε να έχουν πλήρη εικόνα οι πολίτες για την καθημερινή πρόοδο που επιτυγχάνουμε. Βασικό ρόλο θα διαδραματίσει η διαρκής επικοινωνία της προόδου του σχεδίου, ώστε να αντιμετωπιστεί η δυσπιστία που παρατηρήθηκε σε κάποιες περιοχές της χώρας. Ο Νότης Μηταράκης, ως βουλευτής που εκλέγεται στην ακριτική Χίο, συνομιλεί με κατοίκους και φορείς, γνωρίζει όλες τις πτυχές του προβλήματος και τι πρέπει να γίνει ώστε να προχωρήσει με ταχύτερους ρυθμούς η υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής. Ο Γιώργος Κουμουτσάκος που ως Αναπληρωτής Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, αρμόδιος για τη Μεταναστευτική Πολιτική, συνέβαλε σημαντικά στην αντιμετώπιση των διεθνών πτυχών του ζητήματος και την προώθηση των θέσεων της χώρας, από τη θέση του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής, θα εργαστεί πάνω στο ίδιο αντικείμενο και ειδικότερα για όλες τις πτυχές της αναθεώρησης της Συνθήκης του Δουβλίνου. Ο Αλκιβιάδης Στεφανής διατηρεί την ευθύνη οργάνωσης και διεύθυνσης του Ενιαίου Φορέα Επιτήρησης Συνόρων.
5.Τι απαντάτε στον κ. Τσίπρα ο οποίος μιλά για «γκάφα» όταν καταργήθηκε το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής που υπήρχε επί Kυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ;
Γκάφα είναι να μην ξέρεις ότι υπάρχουν θαλάσσια σύνορα. Γκάφα είναι να μην ξέρεις ότι η Μυτιλήνη και η Λέσβος είναι το ίδιο νησί. Γκάφα είναι να λένε οι υπουργοί σου ότι οι μετανάστες «λιάζονται» πριν «εξαφανιστούν». Δεν είναι όμως απλά μια ακόμη γκάφα, να σε ερευνά η OLAF για κακοδιαχείριση των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Αντίθετα, η σημερινή Κυβέρνηση υλοποιεί ένα συνεκτικό Σχέδιο για την αντιμετώπιση του ζητήματος και παρεμβαίνει με αίσθημα ευθύνης όπου χρειάζεται. Ιδίως μάλιστα όταν το προσφυγικό-μεταναστευτικό διογκώνεται σε συνθήκες γεωπολιτικής αστάθειας στην περιοχή. Από τον Ιούλιο μέχρι σήμερα έχουν τεθεί οι βάσεις μιας διαφορετικής πολιτικής. Κι αυτές οι πολιτικές είναι αρμοδιότητα διαφόρων υπουργείων. Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προώθησε τις νέες διαδικασίες για το άσυλο και προχώρησε τις διαδικασίες για τη φύλαξη των συνόρων σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τον Αλκιβιάδη Στεφανή που ανέλαβε και εξακολουθεί να έχει αυτή την αρμοδιότητα. Το Υπουργείο Εσωτερικών ανέλαβε την εκπόνηση των αντισταθμιστικών για τις τοπικές κοινωνίες και ο Γ. Κουμουτσάκος είχε κι εξακολουθεί να έχει την ευθύνη για τις διεθνείς πτυχές του ζητήματος και την αναθεώρηση της Συνθήκης του Δουβλίνου. Τώρα λοιπόν είναι η ώρα να προχωρήσουμε στην επόμενη φάση και όλες αυτές οι πολιτικές που τέθηκαν επι τάπητος προωθηθούν από κάποιον που θα αναλάβει την υλοποίηση.
Γ. Για Novartis
1.Πως σχολιάζετε την κατάθεση της πρώην εισαγγελέως κυρίας Ράικου στην προανακριτική επιτροπή της Βουλής;
Τα όσα δύσοσμα κι άκρως αποκαλυπτικά ακούστηκαν από την πρώην Εισαγγελέα κατά της Διαφθοράς κυρία Ελένη Ράικου για τα έργα, τις ημέρες, τις υπόγειες διαδρομές και τα μυστικά τηλέφωνα του Δημήτρη Παπαγγελόπουλου, αποκαλύπτουν τη λειτουργία ενός σκοτεινού παρακράτους με στόχο την εξόντωση των πολιτικών αντιπάλων του ΣΥΡΙΖΑ. Ενός παρακράτους που κατασκεύαζε στοιχεία και μάρτυρες, που παρενέβαινε για να σταλεί μια δικογραφία στη Βουλή, χωρίς όμως επιβαρυντικά στοιχεία κατά πολιτικών προσώπων. Που απαιτούσε να μην περαιωθούν οικονομικού ενδιαφέροντος υποθέσεις και απειλούσε δικαστικούς λειτουργούς. Που έστηνε δημοσιεύματα κατά αθώων ανθρώπων με συνεργούς δημοσιογράφους και εκδότες. Αυτά είπε η τέως Εισαγγελέας με αρμοδιότητα κατά της Διαφθοράς. Η προσπάθεια ποδηγέτησης της Δικαιοσύνης και της παγίδευσης του συνόλου της αντιπολίτευσης, παραπέμπει σε άλλες χώρες κι άλλα καθεστώτα. Η Δημοκρατία του ΣΥΡΙΖΑ και των κάθε είδους Ρασπούτιν, επιβεβαιώνει αυτό που προεκλογικά έλεγε η Ν.Δ.: Πως η κανονικότητα απουσίαζε από τη χώρα κατά την περίοδο 2015 - 2019. Και φυσικά δικαιώνει απόλυτα την πολιτική επιλογή σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής ώστε να διερευνηθεί μια σκοτεινή υπόθεση.
2.Αποκαλύπτεται τελικά ότι η υπόθεση Novartis ήταν μια σκευωρία;
Βεβαίως! Και αυτό διότι με κάθε νέα κατάθεση μάρτυρα αποκαλύπτονται, νέα συγκλονιστικά στοιχεία για την υπόθεση η οποία αποδεικνύει το μέγεθος της σκευωρίας. Η κατάθεση της κυρίας Ράικου ήταν καταπέλτης και αποκάλυψε τις ωμές παρεμβάσεις του τότε αναπληρωτή Υπουργού Δικαιοσύνης της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να κατασκευαστούν πλαστές κατηγορίες με στημένους ψευδομάρτυρες εναντίον συγκεκριμένων πολιτικών προσώπων μόνο και μόνο για να ασκήσει διώξεις σε πολιτικά πρόσωπα και πρόσθεσε πως με τον τρόπο αυτό το Δημόσιο είχε απώλεια εσόδων αρκετών εκατομμυρίων Οι κατηγορίες κατά του Δημήτρη Παπαγγελόπουλου είναι βαρύτατες, καθώς η ίδια έκανε λόγο για συμβόλαιο θανάτου εναντίον της από τη στιγμή που αρνήθηκε να συνεργαστεί με τον πρώην αναπληρωτή Υπουργό Δικαιοσύνης. Παράλληλα υποστήριξε πως βρισκόταν σε κατάσταση εκβιασμού από πλευράς του. Αποκάλυψε ότι ο κ. Παπαγγελόπουλος από το 2005 που ήταν προϊστάμενος στην εισαγγελία Αθηνών και συνυπηρετούσαν μαζί, αποκαλούσε τον εαυτό του Ρασπούτιν. Όπως υποστήριξε χαρακτηριστικά «από τότε θυμάμαι να το λέει. Όταν με κύκλους μίλησα για πρώτη φορά το 2018 για τον Ρασπούτιν ήμουν εγώ η ίδια που κάλεσα κάποιους δημοσιογράφους του δικαστικού ρεπορτάζ και τους ενημέρωσα για τον Ρασπούτιν, εννοώντας φυσικά τον Παπαγγελόπουλο. Εκείνοι για να μην γράψουν το όνομά μου, είπαν ότι τα είπαν οι κύκλοι Ράικου. Εγώ τα είχα πει, τον Παπαγγελόπουλο εγώ έτσι τον καταχώρησα, ως σκευωρό της ενεργούς πολιτικής». Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η κυρία Ράικου κατηγόρησε τον κ. Παπαγγελόπουλο ότι της ζητούσε να κατασκευάσει στοιχεία και μάρτυρες και πρόσθεσε ότι είχε παρέμβει και σε άλλες δικαστικές υποθέσεις εκτός της Novartis που αφορούσαν συγκεκριμένους επιχειρηματίες. Ακόμη, πρόσθεσε πως γνωρίζει και άλλους δικαστές που υπέστησαν παρεμβάσεις. Οι έως τώρα αναφορές της κυρίας Ράικου παραπέμπουν σε λειτουργία παραδικαστικού κυκλώματος με ενορχηστρωτή τον κ. Παπαγγελόπουλο και εκτελεστικά όργανα συγκεκριμένα υψηλόβαθμα στελέχη της Δικαιοσύνης και δημοσιογράφους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η κατάθεση της κυρίας Ράικου για παρέμβαση του κ. Παπαγγελόπουλου προκειμένου να «θαφτεί» η αναφορά της Τράπεζας της Ελλάδος και του SSM για τα θαλασσοδάνεια της Tράπεζας Αττικής στον κ. Καλογρίτσα.
Δ. Για εθνικά θέματα
1.Ο ΣΥΡΙΖΑ σας κατηγορεί για το γεγονός ότι δεν έχει προσκληθεί η Ελλάδα στο Βερολίνο, τι απαντάτε;
Η διάσκεψη του Βερολίνου είναι μία Γερμανική πρωτοβουλία και η προετοιμασία της έχει ξεκινήσει πολύ πριν, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Το να επιχαίρει ο ΣΥΡΙΖΑ επειδή η Ελλάδα δεν προσκλήθηκε σε μια διάσκεψη που οι ρίζες της χρονολογούνται από την περίοδο της δικής του διακυβέρνησης, αυτό μας ξεπερνά. Ας αναλογιστούν στο ΣΥΡΙΖΑ τις ευθύνες τους, καθώς τον Ιούνιο του 2015, οπότε η Γερμανία διοργάνωσε την πρώτη συνάντηση υψηλών αξιωματούχων του σχήματος Ρ5+5, το οποίο μετεξελίχθηκε στη Διαδικασία του Βερολίνου, δεν έθεσε το ενδεχόμενο συμμετοχής της Ελλάδας. Έτσι η χώρα μας ήταν τότε απούσα με ευθύνη του κ. Τσίπρα, όπως και στις διασκέψεις του Άμπου Ντάμπι (2017) και των Παρισίων(2018) Ο ΣΥΡΙΖΑ θα έπρεπε, επίσης, να γνωρίζει ότι η διάσκεψη στο Παλέρμο, στην οποία συμμετείχε ο κ. Τσίπρα και την επικαλούνται, έγινε με Ιταλική πρωτοβουλία και ήταν μια τελείως ξεχωριστή διαδικασία από αυτή του Βερολίνου.
2.Πώς σχολιάζετε την προχθεσινή δήλωση του εκπροσώπου του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για το μνημόνιο Τουρκίας-Λιβύης;
Είναι πολύ ξεκάθαρες και θετικές για τη χώρα μας. Δείχνουν ότι οι Η.Π.Α. στηρίζουν τις θέσεις της Ελλάδας, αποτελούν ένα σαφές μήνυμα προς την Τουρκία, ενώ καταδεικνύουν αυτό που διαπιστώθηκε από τους δύο ηγέτες, Μητσοτάκη και Τραμπ, πως οι σχέσεις Η.Π.Α. – Ελλάδας ποτέ δεν ήταν καλύτερες. Ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ δήλωσε ότι: «οι αποφάσεις που δεν λαμβάνουν υπόψη τα συμφέροντα όλων των ενδιαφερομένων κρατών δεν βοηθούν και είναι προκλητικές. Επιπλέον, σε αντίθεση με όσα προτείνει η Τουρκία σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο όπως αποκρυσταλλώνεται στη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας, τα νησιά έχουν γενικά δικαίωμα στην ΑΟΖ και στην ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα στον ίδιο βαθμό με οποιαδήποτε άλλη χερσαία περιοχή». Επέμεινε ότι η ανακοίνωση της υπογραφής του μνημονίου Τουρκίας–Λιβύης: «προκάλεσε εντάσεις στην περιοχή, είναι αντιπαραγωγική και προκλητική», ενώ υπενθύμισε ότι το κείμενο δεν λαμβάνει υπόψη τα συμφέροντα όλων των ενδιαφερόμενων κρατών, καθώς περιλαμβάνει θαλάσσιες περιοχές οι οποίες ανήκουν ή διεκδικούνται από την Ελλάδα. «Σημειώνουμε ότι η Ελλάδα έχει επίσης αλληλεπικαλυπτόμενες θαλάσσιες διεκδικήσεις στη περιοχή που περιλαμβάνεται στο μνημόνιο κατανόησης Τουρκίας-Λιβύης για την οριοθέτηση. Ως πάγια πολιτική, ενθαρρύνουμε τα κράτη να επιλύουν τις διαφορές τους ειρηνικά, με βάση το διεθνές δίκαιο», είπε ο εκπρόσωπος του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών. Οι δηλώσεις αυτές δείχνουν πόσο έωλες, μικρόψυχες και βλαπτικές για τα εθνικά θέματα είναι οι κατηγορίες που εκτόξευσε ο ΣΥΡΙΖΑ, όλες τις προηγούμενες μέρες, για τη συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον Ντ. Τραμπ στην Ουάσιγκτον.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου