Αναγνώστες

Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020

Μοσχάτο, 21 Ιανουαρίου 2020

Α. Για τα εθνικά μας θέματα

1. Πως κρίνει η Κυβέρνηση την Σύνοδο του Βερολίνου μετά και την χθεσινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Εξωτερικών Υποθέσεων της Ε.Ε.;

Η Κυβέρνηση έχει χαρακτηρίσει, από την πρώτη στιγμή τα Συμπεράσματα της Διάσκεψης του Βερολίνου, ως ένα κατ’ αρχήν θετικό πρώτο βήμα, επισημαίνοντας ωστόσο ότι όλα θα κριθούν από τη συνέχεια εκφράζοντας επιφυλάξεις για τα αποτελέσματα αυτής της διαδικασίας. Τη θέση αυτή ανέπτυξε χθες στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, ο Υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας. Υπογράμμισε, ότι τα Συμπεράσματα του Βερολίνου, συνιστούν κατ’ αρχήν ένα θετικό πρώτο βήμα για δύο κυρίως λόγους. Αφενός γιατί βεβαιώνουν τη διάθεση όλων των πλευρών να βρουν μία πολιτική λύση και αφετέρου γιατί επαναλαμβάνουν την ανάγκη εφαρμογής του εμπάργκο όπλων προς τη Λιβύη. Τόνισε, ωστόσο, ότι τα συμπεράσματα αυτά, είναι ένα πρώτο -και μόνο ένα πρώτο- βήμα, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα αναμένει τη συνέχεια όλης αυτής της διαδικασίας του Βερολίνου. Και βεβαίως αναμένει να συμπεριληφθεί και η ίδια στα επόμενα στάδιά της. Σημειώνεται ότι στη διάρκεια της συνάντησης, ο Ύπατος Εκπρόσωπος της Ε.Ε. για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Ασφάλειας κ. Borrell, διαβεβαίωσε ότι η θέση της Ευρωπαϊκής Ένωσης παραμένει η ίδια, ότι τα μνημόνια που υπέγραψε η Κυβέρνηση της Λιβύης με την Τουρκία είναι παράνομα και κενά περιεχομένου.

2. Υπάρχει ενδεχόμενο συμμετοχής της Ελλάδας σε μια ειρηνευτική αποστολή στη Λιβύη;

Η Ελλάδα είναι έτοιμη να μετάσχει σε οποιαδήποτε αποστολή αποφασιστεί από το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών και υλοποιηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ήδη συζητείται η επαναφορά της επιχείρησης «Σοφία» η οποία δημιουργήθηκε το 2015 για την αντιμετώπιση των διακινητών και τον έλεγχο της τήρησης του εμπάργκο του Ο.Η.Ε. για τα όπλα με προορισμό την Λιβύη. Η επιχείρηση διακόπηκε τον Μάρτιο 2019 εξαιτίας της άρνησης της Ιταλίας να επιτρέπει την αποβίβαση των μεταναστών που διασώζονται στην θάλασσα από τα πολεμικά πλοία που συμμετείχαν στην ναυτική επιχείρηση.Σε ό,τι αφορά την επιτήρηση της εκεχειρίας η αποστολή μπορεί να είναι στρατιωτική, πολιτική ή μεικτή. Βασική όμως προϋπόθεση είναι να έχει επιτευχθεί εκεχειρία μεταξύ των αντιμαχόμενων πλευρών.

3. Ποιο το σχόλιό σας για τις χθεσινές δηλώσεις Ερντογάν;

Αποτελεί κοινή αίσθηση πως ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έφυγε εκνευρισμένος από το Βερολίνο, καθώς η επιβολή του εμπάργκο όπλων που αποφασίστηκε πλήττει κυρίως αυτόν. Ενοχλήθηκε προφανώς και από το γεγονός ότι ήρθε ο κ. Χαφτάρ εδώ, αμέσως πριν πάει στην Διάσκεψη του Βερολίνου. Ενδεχομένως να ενοχλήθηκε και με τις ευχαριστίες που εξέφρασε για την ελληνική συνδρομή. Δεν μας επηρεάζει αυτό. Ο στόχος μας είναι να είμαστε παράγοντας σταθερότητας στην περιοχή. Μας ενδιαφέρει να εφαρμόζεται το πλέγμα του Κοινοτικού Κεκτημένου και το Διεθνές Δίκαιο να είναι πάντα η πυξίδα μας και σ’ αυτό θα επιμείνουμε. Ό,τι και να λέει ο κ. Ερντογάν ή οποιοσδήποτε άλλος, εμείς δεν ακολουθούμε σε χαρακτηρισμούς. Μένουμε στην ψύχραιμη αυτοπεποίθηση που διακρίνει την Ελλάδα ως χώρα . Τρία βασικά στοιχεία μας κάνουν να έχουμε αυτή τη στάση της ψύχραιμης αυτοπεποίθησης. Πρώτον έχουμε το Διεθνές Δίκαιο με το μέρος μας, δεύτερον τους συμμάχους μας στο πλευρό μας και τρίτον τη δυνατότητα να κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να προασπίσουμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα. Είναι μια φράση που δείχνει την αποφασιστικότητά μας. Και το μήνυμα αυτό είναι σαφές και φτάνει παντού.

Β. Ασφαλιστικό 

1. Με αφορμή τη πρόβλεψη του νέου ασφαλιστικού για επαναφορά του 70%, αντι του 30% της σύνταξης που έπαιρναν οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι, ο ΣΥΡΙΖΑ σας κατηγορεί βολεύετε τους συνταξιούχους που διορίζονται ως μετακλητοί. Τι απαντάτε;

Η ρύθμιση αφορά όλους τους συνταξιούχους που θέλουν να εργαστούν, είτε στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα. Αποκαταστήσουμε δηλαδή μία μεγάλη αδικία που υπήρχε κατά των συνταξιούχων της χώρας. Θεωρούμε τους συνταξιούχους ένα δυναμικό, έμπειρο και ιδιαίτερα χρήσιμο κομμάτι της Ελληνικής κοινωνίας, που μπορεί να προσφέρει πολλά στην Πατρίδα μας. Και αυτό σε αντίθεση με το ΣΥΡΙΖΑ που λειτούργησε τιμωρητικά και απαξιωτικά απέναντι τους. Τους στέρησε ουσιαστικά το δικαίωμα της εργασίας, θέτοντάς εξοντωτικούς όρους που απαγόρευαν τη νόμιμη και ομαλή ένταξή τους στην παραγωγική διαδικασία. Ανάγκασε δε πολλούς να δουλεύουν σε συνθήκες μαύρης εργασίας, ενώ τώρα τους δίνεται η δυνατότητα να εργάζονται νόμιμα και να φορολογούνται για το πρόσθετο εισόδημά τους. Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη ανοίγει τις πόρτες της αγοράς εργασίας σε όλον αυτόν τον κόσμο και του δίνει το δικαίωμα να συνεχίσει ξανά, ομαλά και νόμιμα, την προσφορά του. Γι’ αυτό το λόγο στο νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο, υπάρχει ειδική μέριμνα για όλους - και το τονίζουμε για όλους - τους συνταξιούχους: Οι συνταξιούχοι αγρότες θα μπορούν να συνεχίσουν την επαγγελματική δραστηριότητά τους χωρίς καμία περικοπή της σύνταξής τους, λαμβάνοντας δηλαδή το 100% της σύνταξής τους. Οι συνταξιούχοι του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, θα έχουν πλέον το δικαίωμα να ενταχθούν νόμιμα στην αγορά εργασίας λαμβάνοντας το 70% της σύνταξής τους και καταβάλλοντας ταυτόχρονα ασφαλιστικές εισφορές και φόρους. Απαντάμε έτσι έμπρακτα στις ανησυχίες και τα προβλήματα όλων των συνταξιούχων Αποδεικνύουμε τον σεβασμό μας, σε αυτούς που ο ΣΥΡΙΖΑ έβλεπε μόνο σαν αριθμό, που θα «έλυνε» το ασφαλιστικό με «φυσικό τρόπο». Σε ό,τι αφορά την κ. Γεροβασίλη που μετά τις δραματικές περικοπές που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ στις συντάξεις, μιλάει για «χρυσούς παππούδες», φτάνει η λέξη ντροπή. Δυστυχώς γι΄αυτούς και ευτυχώς για την ελληνική κοινωνία, δεν είμαστε όλοι ίδιοι!

2. Στο νέο ασφαλιστικό που σύντομα θα δοθεί για δημόσια διαβούλευση θα υπάρχουν αρνητικά άρθρα;

Ξεκαθαρίζουμε: Κανένα αρνητικό άρθρο δεν θα υπάρχει στο νέο ασφαλιστικό, μόνο θετικά. Θα υπάρχει εναρμόνιση με την απόφαση του ΣτΕ η οποία έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά. Το ένα είναι το θέμα των εισφορών, ιδίως για τους ελεύθερους επαγγελματίες και το άλλο είναι το θέμα της ανταποδοτικότητας, όσον αφορά τα ποσοστά αναπλήρωσης μετά από κάποια χρόνια εργασίας. Αυτοί που θα δουλεύουν πάνω από 30 χρόνια θα δουν να αυξάνονται σημαντικά τα ποσοστά αναπλήρωσης και να καταλήγουν πάνω από το 50%, πέραν της εθνικής σύνταξης. Άρα, μιλάμε για σημαντικές αυξήσεις για ανθρώπους που έχουν δουλέψει πολύ. Και αυτό θα γίνει με έναν μόνιμο τρόπο, ώστε οι συνταξιούχοι να βλέπουν πλέον αυξήσεις. Έτσι, θα καλλιεργήσει και στους εργαζόμενους τη νοοτροπία ότι πράγματι αξίζει να πληρώνουν τις εισφορές τους, γιατί θα έχουν μια αποταμίευση και διασφάλιση ότι θα πάρουν μια αξιοπρεπή σύνταξη στο μέλλον.

Γ. Σχέδιο νόμου για την Παιδεία.

1. Τι αλλαγές φέρνει ο νέος νόμος στη λειτουργία των Πανεπιστημίων;

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας έχει στόχο τα Πανεπιστημιακά μας Ιδρύματα να είναι αυτόνομα, αυτοδιοίκητα, εξωστρεφή, σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας, ικανά να παρακολουθούν τις εξελίξεις που επιτάσσει η 4η βιομηχανική επανάσταση και ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Το πρώτο βήμα είναι η ουσιαστική ενίσχυση της Ανεξάρτητης Αρχής που διασφαλίζει την ποιότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με την ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ). Στρατηγικός μας στόχος η νέα Αρχή να γίνει κεντρικός πυλώνας λειτουργίας της ανώτατης εκπαίδευσης και να συμβάλει στην ενίσχυση και την αναβάθμιση της. Με το νομοσχέδιο εισάγονται επίσης σημαντικές καινοτομίες. Ενδεικτικά: απελευθερώνονται οι Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) που αποτελούν το κεντρικό εργαλείο χρηματοδότησης της έρευνας η οποία διενεργείται στα Πανεπιστήμια και τους Ερευνητικούς και Τεχνολογικούς Φορείς. Πιστοποιούνται τα προγράμματα σπουδών και πριν την έναρξη λειτουργίας τους, εξετάζεται αν τα Πανεπιστήμια πληρούν ποιοτικές προϋποθέσεις για να οργανώνουν προγράμματα σπουδών Α’, Β΄ και Γ’ κύκλου. Εντάσσονται θεματικές και συγκριτικές αξιολογήσεις ιδρυμάτων σε κρίσιμα πεδία: ισότητα φύλων, πρόσβαση ΑμεΑ, ηλεκτρονική μάθηση, εξωστρέφεια, ενώ προβλέπεται -για πρώτη φορά- αυτοτελής αξιολόγηση ερευνητικών κέντρων εντός των Α.Ε.Ι.. Τέλος, αναστέλλεται η έναρξη λειτουργίας των 37 νέων τμημάτων τα οποία συστάθηκαν χωρίς συγκεκριμένα ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς να έχουν προηγηθεί οι απαιτούμενες μελέτες, χωρίς συνεκτικό σχεδιασμό, χωρίς καν την προηγούμενη γνώμη της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση όπως ο νόμος επιτάσσει.

2. Τι αλλάζει στη χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων;

Η μεγαλύτερη τομή στο νομοσχέδιο είναι ότι προβλέπεται, για πρώτη φορά συγκεκριμένο ποσοστό της χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων να εξαρτάται από την αξιολόγηση τους. Μέχρι σήμερα η κατανομή των χρημάτων γινόταν σύμφωνα με την κρίση του κάθε Υπουργού. Αυτό σταματά. Η τακτική χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων σε ποσοστό 80% θα κατανέμεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, όπως ο αριθμός φοιτητών και η γεωγραφική διασπορά Ιδρύματος. Το υπόλοιπο 20% να συνδέεται με κριτήρια ποιότητας, που θα στηρίζονται σε πυλώνες που τα ίδια τα Ιδρύματα θα επιλέγουν, όπως ερευνητική δραστηριότητα, εξωστρέφεια, συνεργασίες.Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με δημοσκόπηση της εταιρείας Marc για το protothema.gr το 78% των ερωτηθέντων τάσσεται υπέρ της σύνδεσης της χρηματοδότησης με την αξιολόγηση των Πανεπιστημίων από την Εθνική Ανεξάρτητη Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης. Επίσης, το 93,3% των ερωτηθέντων συντάσσεται με την πρόταση για στήριξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης από το κράτος.

3.Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση;

Ο νέος νόμος περιλαμβάνει και μια σειρά ρυθμίσεων που στοχεύουν, μεταξύ άλλων, στην άμεση επίλυση λειτουργικών προβλημάτων, για την αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Ενδεικτικά, καταργείται το καθεστώς έγκρισης των εκδρομών από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις, που ίσχυε μέχρι σήμερα. Θεσπίζεται -για πρώτη φορά- Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής (ΚΠΠ), που θα αποκτάται κατόπιν εξετάσεων. Επίσης, για την προστασία της πολύτεκνης οικογένειας, προβλέπεται ρύθμιση που αφορά την ένταξη των πολύτεκνων εκπαιδευτικών στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης ώστε να μετατίθενται κατά προτεραιότητα. Τέλος αποκαθίσταται η ημέρα εορτασμού των Τριών Ιεραρχών με εορταστικές εκδηλώσεις και τήρηση του ωρολογίου προγράμματος των μαθημάτων.

Δ. Για αντεγκληματική πολιτική

1. Ποια είναι η στρατηγική που ακολουθείτε στον τομέα της αντεγκληματικής πολιτικής;

Πρωτ’ απ’ όλα ένα είναι ξεκάθαρο: Η ασφάλεια αποτελεί το αναφαίρετο δικαίωμα του πολίτη χωρίς το οποίο τελικά δεν υπάρχει ούτε ελευθερία ούτε κοινωνική πρόοδος. Αφορά όλους, αλλά πρωτίστως τους πιο αδύναμους. Η αντεγκληματική μας πολιτική -όπως τόνισε χθες ο Πρωθυπουργός μιλώντας χθες σε εκδήλωση μνήμης για τα θύματα της τρομοκρατίας- ξεδιπλώνεται σε πολλά μέτωπα. Ειδικότερα: Αίρουμε τα γκέτο σε πανεπιστήμια και γειτονιές. Πυκνώνουμε το ανθρώπινο δυναμικό της ΕΛ.ΑΣ. ανανεώνουμε τον εξοπλισμό και τα μέσα της -ήδη 1.500 νέοι αστυνομικοί βρίσκονται στον δρόμο, μεταφέροντας με αυτόν τον τρόπο το αίσθημα της ασφάλειας σε όλες τις γειτονιές της Αθήνας. Ταυτόχρονα όμως προχωρούμε και σε μια σειρά από ευρύτερες πρωτοβουλίες. Έτσι, σε τρεις μήνες από τώρα η χώρα θα αποκτήσει Εθνική Στρατηγική για την Καταπολέμηση της Τρομοκρατίας και του Βίαιου Εξτρεμισμού. Ένα θεσμικό και στρατηγικό κείμενο για να καλυφθεί ένα κενό πολιτικής που επί χρόνια σκίαζε την εικόνα της Ελλάδας στην αξιολόγησή της από διεθνείς οργανισμούς. Επίσης, στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ιδρύεται Διεύθυνση Πρόληψης της Βίας. Πρόκειται για ένα ειδικό επιτελείο με αιχμή τη ριζοσπαστικοποίηση που τροφοδοτεί την τρομοκρατία και με πεδίο δράσης που θα απλώνονται παντού, από τα σωφρονιστικά καταστήματα μέχρι τις οργανώσεις φιλάθλων. Τέλος, δρομολογείται εκστρατεία αποδόμησης αυτού που θα αποκαλούσαμε το «οπλοστάσιο ιδεών» του αίματος. Θα είναι μία καμπάνια ευαισθητοποίησης, από κοινού με τους Δήμους και φορείς της κοινωνίας των πολιτών. Γιατί, στους ταραγμένους καιρούς μας, η γόνιμη νεανική αμφισβήτηση εύκολα γίνεται τάση ή μόδα της βίας.

Ε. Για τις «λέσχες καπνιστών»

1. Υπάρχουν δημοσιεύματα και καταγγελίες πολιτών για απόπειρες καταστρατήγησης του αντικαπνιστικού νόμου με την δημιουργία «λεσχών καπνιστών»; Υπάρχουν τελικά παράθυρα στο νόμο;

Είμαστε απόλυτα ξεκάθαροι. Δεν υπάρχει κανένα παράθυρο στην εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου. Η νομοθεσία είναι απολύτως σαφής και όπως επισημαίνει και η Εθνική Αρχή Διαφάνειας δεν χωρά παρερμηνείες ως προς το ρυθμιστικό της πλαίσιο που έχει πρωταρχικό σκοπό την προστασία της υγείας των πολιτών και τη διασφάλιση όρων υγιούς ανταγωνισμού και ισονομίας μεταξύ των επιχειρήσεων. Σε αυτό το πλαίσιο οποιαδήποτε απόπειρα συγκάλυψης της λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος υπό τον μανδύα καινοφανών νομικών μορφωμάτων, π.χ. «λέσχες καπνιστών», που έχουν αποκλειστικό σκοπό την καταστρατήγηση της αντικαπνιστικής και της φορολογικής νομοθεσίας, αλλά και των εργατικών και υγειονομικών διατάξεων, θα επιφέρει άμεσα εξονυχιστικούς ελέγχους για τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες ίδρυσης, αδειοδότησης και λειτουργίας τους.

2. Όμως τι συμβαίνει με τους ελέγχους για την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου; Γίνονται κανονικά;

Βεβαίως. Οι έλεγχοι για την εφαρμογή του νόμου είναι διαρκείς σε όλη τη χώρα, με τα στοιχεία να δείχνουν ότι υπάρχει συμμόρφωση σε πολύ υψηλά ποσοστά. Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ) είναι αποφασισμένη να επιβάλλει την τήρηση του αντικαπνιστικού νόμου στο ακέραιο και ήδη βεβαίωσε τα πρώτα «τσουχτερά» πρόστιμα για σχετικές παραβάσεις. Μόνο μέσα στο Σαββατοκύριακο πέρασε βεβαιώθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 12.000 ευρώ (2.000 ευρώ κατά «κεφαλήν») σε καταστήματα - «λέσχες καπνιστών» - που παραβίαζαν τον αντικαπνιστικό νόμο. Όμως πρέπει να τονίσουμε ότι δεν είναι ο έλεγχος που κάνει τη διαφορά. Είναι ο ίδιος ο ευαισθητοποιημένος πολίτης, ο οποίος θα υποδείξει σε κάποιον ο οποίος θα πάει να καπνίσει σε ένα κατάστημα, ότι αυτή η συμπεριφορά δεν είναι πια αποδεκτή. Αυτό είναι ένα μεγάλο κέρδος για την ελληνική κοινωνία. Η εφαρμογή λοιπόν του αντικαπνιστικού νόμου είναι μεγάλη επιτυχία, όχι της Κυβέρνησης, αλλά της ελληνικής κοινωνίας. Και αυτό διότι όπως έχει τονίσει και ο Πρωθυπουργός πολλοί αμφισβητούσαν τη δυνατότητα, όχι τη δική μας, αλλά της χώρας να το κάνει. Αποδεικνύεται τελικά ότι η κοινωνία είναι πολύ πιο ώριμη. έκαναν λάθος εκείνοι που πίστευαν ότι μονίμως πρέπει να είμαστε εγκλωβισμένοι σε μία λογική βαλκανικής ιδιαιτερότητας.

ΣΤ. Σχετικά με τις νέες ταυτότητες

1. Οι νέες έγχρωμες ταυτότητες θα κοστίσουν παραπάνω από τις ασπρόμαυρες;

Όχι αυτό δεν είναι αληθές. Θα κοστίσουν λιγότερο και στην δυσμενέστερη περίπτωση όσο και οι ασπρόμαυρες. Το κόστος έχει δύο στοιχεία. Το παράβολο που πληρώνει ο πολίτης και το κόστος της φωτογραφίας που θα ζητήσει ο φωτογράφος.Το παράβολο μένει ίδιο στα 10 ευρώ παρόλο που προστίθεται και η ηλεκτρονική υπογραφή. Το κόστος του φωτογράφου πολύ πιθανό να μειωθεί, αλλά στην δυσμενέστερη περίπτωση θα παραμείνει ίδιο. Με τον σημερινό διαγωνισμό, ο πολίτης απλοποιεί εξαιρετικά τις σχέσεις με το δημόσιο, για μια ταυτότητα που θα διαρκέσει περισσότερο, δεν θα κοστίσει περισσότερο και θα είναι στις πιο σύγχρονες του κόσμου

2. Ο σημερινός διαγωνισμός των 515 εκατομμυρίων ευρώ είναι ακριβότερος από τον προηγούμενο;

Όχι , πρόκειται για αναληθή ισχυρισμό. Το κόστος στη δυσμενέστερη περίπτωση θα είναι το ίδιο. Το πιθανότερο είναι να είναι πολύ μικρότερο. Αν και στο νέο διαγωνισμό περιλαμβάνονται και υπηρεσίες (ηλεκτρονική υπογραφή) που κοστίζουν περίπου 30 εκατομμύρια.

3. Η επιλογή έγχρωμης φωτογραφίας τώρα, έναντι ασπρόμαυρης στο παρελθόν, περιορίζει τον ανταγωνισμό;

Όχι πρόκειται για αναληθή ισχυρισμό. Για δύο λόγους: Πρώτον η έγχρωμη φωτογραφία έναντι της ασπρόμαυρης δεν επιδρά καθόλου στον αριθμό των εταιριών που θα συμμετάσχουν. Αυτές ήταν και θα είναι ολιγάριθμες . Γιατί; Όπως σημειώθηκε και παραπάνω το έργο δεν έχει μόνο φωτογραφίες αλλά σύνολο συστημάτων και υπηρεσιών. ΚΑΝΕΙΣ υποψήφιος δεν μπορεί να αναλάβει το σύνολο των υπηρεσιών. Άρα θα γίνουν συμπράξεις που θα οδηγήσουν σε κοινοπρακτικά σχήματα. Δεύτερον και στον προηγούμενο διαγωνισμό προεβλέπετο έγχρωμη φωτογραφία μετά παρέλευση 5ετίας. Άρα το θέμα δεν υφίσταται.

4. Το ΣτΕ δεν γνωμοδότησε αρνητικά για τα επιπρόσθετα χαρακτηριστικά που αποφάσισε η νέα Κυβέρνηση.

Το Στε απέρριψε όλα τα αιτήματα της προσφυγής κατά των ταυτοτήτων, καθόσον τα βιομετρικά στοιχεία (αποτυπώματα, πρόσωπο) ήδη είναι υποχρεωτικά με βάση τον Κανονισμό ΕΕ 2019/1157 από 20/06/2019, ενώ δέχθηκε μόνο ότι δεν έχει βάση η συμπερίληψη στην νέα ταυτότητα της ψηφιακή υπογραφής, καθόσον αυτή δεν είχε με σαφήνεια ορισθεί. Ζήτησε δηλαδή να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση. Το θέμα έχει ήδη καλυφθεί με την έκδοση διάταξης Νόμου όπου προβλέπεται η ψηφιακή υπογραφή για όλους τους Έλληνες πολίτες. Άρα το θέμα δεν υφίσταται.

Δεν υπάρχουν σχόλια: