Μοσχάτο, 12 Σεπτεμβρίου 2019

Πρωτογενή πλεονάσματα
1. Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι ο κ. Τσίπρας, μαζί με το οικονομικό επιτελείο, είχαν ανακοινώσει με τον πλέον επίσημο τρόπο τη μείωση των πλεονασμάτων στο 2,5% σε συνέντευξη Τύπου στο Ζάππειο τον περασμένο Μάιο και να κατηγορεί την Κυβέρνησή σας που δεν αξιοποιεί τη δική του λύση. Τι απαντάτε;
Ο ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζει τα παραμύθια: Tι είπε στις 7 Μαΐου ο κ. Τσίπρας σε εκδήλωση στο Ζάππειο κατά λέξη: “Σήμερα έδωσα εντολή και ανοίξαμε έναν ειδικό λογαριασμό, έναν escrow account, στον οποίο λογαριασμό θα καταθέσουμε τις επόμενες μέρες 5,550 δις ευρώ. Αυτά τα χρήματα αντιστοιχούν στο 3% του ΑΕΠ και κατατίθενται ως επιπλέον εγγύηση έναντι των δανειστών μας για τα επόμενα 3 χρόνια, ότι σε κάθε περίπτωση θα πάρουν τα χρήματα που αναλογούν στο ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων που έχουμε συμφωνήσει ως το 2022, δηλαδή στο 3,5%... Με δυο λόγια, θα έχουμε τη δυνατότητα, χωρίς να παραβιάζουμε ούτε κατά ένα ευρώ, τους στόχους της Συμφωνίας με τους εταίρους μας για πρωτογενή πλεονάσματα έως 3,5% έως το 2022, να σχεδιάσουμε τους προϋπολογισμούς μας από το 2020 έως το 2022, με μειωμένα πρωτογενή πλεονάσματα κατά 1%, δηλαδή να τους σχεδιάσουμε για πλεονάσματα 2,5% του ΑΕΠ”.
Η δήλωση αυτή ήταν μια εξαγγελία που ούτε κατατέθηκε, ούτε συζητήθηκε, ούτε βέβαια έγινε ποτέ δεκτή από το Eurogroup. Λένε τώρα ότι δεν χρειαζόταν τέτοια έγκριση. Είναι αστείο να υποστηρίζουν κάτι τέτοιο, όταν είναι γνωστό ότι για οποιαδήποτε τέτοια απόφαση χρειάζεται συμφωνία των θεσμών. Ήταν κατά συνέπεια ένα προεκλογικό πυροτέχνημα, που έμπλεκε τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας με την επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων και υπήρχε μόνο στη φαντασία του κ. Τσίπρα. Αν μπορούσε να το κάνει ο κ. Τσίπρας δεν θα το ανέφερε μια φορά σε κάποια συνέντευξη αλλά τόσο ο ίδιος αλλά και όλα τα στελέχη του θα το έκαναν προεκλογική σημαία! Ο κ. Τσακαλώτος είπε χθες για στρατηγική όχι για απόφαση ασχέτως αν έτρεξε μετά να το μαζέψει. Και κάτι ακόμα: Μη ξεχνάμε ότι στην αρχή, η ηγεσία και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ υποστήριζαν ότι ήταν αδύνατο ένα αίτημα για τη μείωση των υπερβολικά υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων, τα οποία, άλλωστε, είχε συμφωνήσει η Κυβέρνησή τους στο πλαίσιο του τρίτου αχρείαστου μνημονίου. Στη συνέχεια είπαν ότι βρήκαν τη λύση με τη δημιουργία του καταπιστευτικού λογαριασμού. Τώρα λένε ότι η λύση δεν χρειάζονταν διαπραγματεύσεις με κανένα. Ταυτόχρονα, ωστόσο, κατηγορούν την Κυβέρνηση ότι δεν θέτει το ζήτημα και δεν άρχισε τις αναγκαίες διαπραγματεύσεις. Κάποια στιγμή ας αποφασίσουν τι να λένε.
Για τον Έλληνα κοινοτικό Επίτροπο
1. Έως πρόσφατα λέγατε ότι η κυβέρνηση δεν πρότεινε για κοινοτικό Επίτροπο τον πρώην Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά διότι δεν μας έδιναν και θέση αντιπροέδρου. Τώρα που πήραμε θέση αντιπροέδρου τι λέτε;
Πράγματι, όπως είχαμε πει, δεν μπορέσαμε τότε να εξασφαλίσουμε θέση αντιπροεδρίας στη νέα Κομισιόν και γι’ αυτό δεν προχώρησε η σκέψη για υποψηφιότητα του πρώην Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά. Στην πορεία και μέσα από συνεχείς διαπραγματεύσεις εμφανίστηκε η ευκαιρία να έχουμε ένα πλέγμα χαρτοφυλακίων και την αντιπροεδρία. Και αυτή την ευκαιρία σπεύσαμε να την αξιοποιήσουμε. Μην ξεχνάμε ότι το κλίμα στη διαμόρφωση των χαρτοφυλακίων και των αντιπροεδριών της Κομισιόν ήταν ρευστό μέχρι την τελευταία στιγμή και ότι ο προταθείς από την Ιταλία, πρώην Πρωθυπουργός Τζεντιλόνι, δεν έγινε αντιπρόεδρος, αλλά περιορίστηκε στο χαρτοφυλάκιο Οικονομίας.
Υπόθεση απώλειας οπλισμού από στρατόπεδο της Λέρου
1. Έχετε προτάξει την έννοια της ασφάλειας των πολιτών. Μήπως η υπόθεση της κλοπής στρατιωτικού υλικού από αποθήκη στη Λέρο έρχεται να αποδομήσει όσα κατά καιρούς λέγατε;
Θα λέγαμε το αντίθετο. Αφενός γιατί οι πολίτες νιώθουν το αίσθημα της ασφάλειας να μεγαλώνει, από την εικόνα που βλέπουν καθημερινά στις πόλεις και τα χωριά μας. Και αφετέρου γιατί το πραγματικά σοβαρό περιστατικό στη Λέρο το αποκάλυψε αυτή η Κυβέρνηση, κάνοντας στην παράδοση-παραλαβή τη σχετική απογραφή, στη διάρκεια της οποίας διαπιστώθηκε ότι έλειπε υλικό. Εφόσον οι πρώτες ενέργειες έχουν οδηγήσει σε βάσιμες ενδείξεις ότι δεν πρόκειται για ένα λογιστικό λάθος στην καταγραφή, αλλά μια απώλεια, κατά πάσα πιθανότητα κλοπή, προχωρούμε στη διαλεύκανση της υπόθεσης με χρήση και στρατιωτικού Εισαγγελέα. Το βασικό που ξέρουμε είναι ότι η απώλεια εντοπίστηκε τώρα, αρχές Σεπτέμβρη όταν έγινε η παράδοση-παραλαβή και ελέγχθηκε το υλικό, ενώ η προηγούμενη πλήρης καταγραφή είχε γίνει το προηγούμενο έτος.
Υπόθεση της Novartis
1. Τι θα κάνει η κυβέρνηση σχετικά με την υπόθεση της Novartis και ειδικότερα με τους δικούς σας ισχυρισμούς για σκευωρία; θα προχωρήσετε σε Εξεταστική;
Τόσο προεκλογικά, όσο και μετεκλογικά -τελευταία φορά στην Έκθεση της Θεσσαλονίκης- ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη διάκριση των λειτουργιών και συγκεκριμένα στο γεγονός ότι τα ζητήματα αυτά τα αντιμετωπίζει η Βουλή και όχι η Κυβέρνηση. Ξέρετε ότι η Δικαιοσύνη -μετά και τις καταγγελίες του εισαγγελέα κ. Ι. Αγγελή- η Δικαιοσύνη έχει ξεκινήσει σχετική έρευνα και ότι ήδη έχουν καταθέσει ο κ. Αβραμόπουλος, ο κ. Σαμαράς και ο κ. Βενιζέλος. Η υπόθεση, λοιπόν, εξετάζεται από τη Δικαιοσύνη.
Συμφωνία Πρεσπών
1. Τελικά, η Συμφωνία των Πρεσπών είναι προδοτική, εθνικά επιζήμια, απλώς λάθος; Πώς τη χαρακτηρίζει τελικά η Κυβέρνηση;
Τόσο στην Έκθεση Θεσσαλονίκης, όπου ρωτήθηκε, όσο και στις επαφές του με τους ηγέτες άλλων ευρωπαϊκών χωρών -όπως έκανε στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ολλανδία- ο Πρωθυπουργός, έχει χαρακτηρίσει- όπως ακριβώς και προεκλογικά- τη Συμφωνία των Πρεσπών ως μία εθνικά επιζήμια συμφωνία. Αυτό λέγαμε προεκλογικά και αυτό επαναλαμβάνουμε σήμερα. Ας μην ξεχνάει κανένας ότι, ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, αξιοποιήσαμε όλα τα κοινοβουλευτικά μέσα που διαθέταμε -καταθέσαμε ακόμη και πρόταση δυσπιστίας- για να αποτρέψουμε την υπογραφή και στη συνέχεια την κύρωσή της. Φέραμε όλους τους βουλευτές ενώπιον των ευθυνών τους, τονίζοντας ότι εφόσον η συμφωνία κυρωθεί, δεν θα μπορεί να ανατραπεί μονομερώς. Εκείνο που οφείλουμε τώρα είναι να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να αμβλύνουμε τις αρνητικές επιπτώσεις της, τόσο για τα μακεδονικά προϊόντα μας, όσο και σε σχέση με τα ζητήματα μακεδονικής γλώσσας και εθνότητας. Και -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη- αυτό ακριβώς κάνουμε.
Επικρίσεις ΣΥΡΙΖΑ
1. Τι απαντάτε στις καταγγελίες ΣΥΡΙΖΑ σε ό,τι αφορά το σχεδιασμό για το Μετρό Θεσσαλονίκης;
Θα σας απαντήσουμε με τα λόγια των φορέων της πόλης, όπως τα διατύπωσαν σε προχθεσινή σύσκεψή τους στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Λένε κατά λέξη: “Η ενδεδειγμένη, ταχύτερη και οικονομικότερη λύση για την ολοκλήρωση του έργου και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου, είναι να ακολουθηθεί η μέθοδος της απόσπασης εκσκαφής και επανατοποθέτησής τους, όπως έγινε και στον γειτονικό σταθμό της Αγίας Σοφίας”. Αυτή η ανακοίνωση δείχνει ότι όλοι οι φορείς της πόλης θέλουν επιτέλους να φύγουν από αυτό το βραχνά και να προχωρήσει το έργο προς όφελος των πολιτών της Θεσσαλονίκης. Μη ξεχνάμε ότι με τη λύση ΣΥΡΙΖΑ, όχι μόνο το κόστος του έργου θα αυξανόταν, αλλά υπήρχε και ο σοβαρός κίνδυνος, αν το έργο δεν ολοκληρωνόταν μέχρι τον Μάρτιο 2025, να απαιτηθεί από την Commission το σύνολο της Ευρωπαϊκής Συνδρομής των 3 Προγραμματικών Περιόδων. Θα πρέπει δε να σημειωθεί πως το κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών σε όλο το Μετρό [από τότε που ξεκίνησε το έργο] πλησιάζει τα 135 εκατομμύρια ευρώ, κι ακόμα οι εργασίες δεν έχουν ολοκληρωθεί, ενώ το Μουσείο της Ακρόπολης υλοποιήθηκε με μικρότερο συνολικό κόστος!
2. Η αντιπολίτευση ισχυρίζεται ότι η τοποθέτηση του Νίκου Ταχιάου επικεφαλής της Αττικό Μετρό έρχεται σε σύγκρουση με όσα λέγατε προεκλογικά ότι δεν θα βολέψετε πολιτευτές σε κρατικές θέσεις.
Να σημειώσουμε πρώτα από όλα πως από αυτά που ακούσαμε δεν εντοπίσαμε κανένα που να αμφισβητεί την τεχνοκρατική επάρκεια του Νίκου Ταχιάου και την ικανότητά του να ηγηθεί ενός φορέα, όπως η Αττικό Μετρό. Όσον αφορά την πολιτική ουσία του ερωτήματός σας: Από την ανάδειξή του στην ηγεσία της Ν.Δ., ο Κυριάκος Μητσοτάκης άνοιξε το κόμμα στην κοινωνία. Ζήτησε από όλους τους πολίτες να έρθουν κοντά στις πολιτικές δυνάμεις και να αναμειχθούν στα κοινά. Γιατί αυτό είναι προς το συμφέρον όλων.
Νομοσχέδιο για την ψήφο των εκτός Ελλάδας εκλογέων
1. Πότε θα έρθει στη Βουλή το νομοσχέδιο για την ψήφο των εκτός Ελλάδας εκλογέων και σε ποια κατεύθυνση θα κινείται;
Όπως έχει αναφερθεί από τον αρμόδιο Υπουργό Εσωτερικών, το νομοσχέδιο αυτό αναμένεται να έρθει προς το τέλος Οκτωβρίου. Εμείς θέλουμε να ανταποκριθούμε σε αυτό που οφείλουμε προς τους εκτός Ελλάδας εκλογείς και αυτό που επιτάσσει το Σύνταγμα: Να διευκολύνουμε όσους είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους να ασκήσουν το κορυφαίο τους δημοκρατικό δικαίωμα, δηλαδή, να ψηφίσουν, από τον τόπο κατοικίας τους, ώστε να μην αποκλείονται από το εκλογικό σώμα, επειδή δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ταξιδέψουν στην Ελλάδα για να ψηφίσουν. Πράγμα που φοβόταν ο ΣΥΡΙΖΑ και γι’ αυτό δεν προχώρησε.
Ξεμπλοκάρισμα επενδύσεων
1. Πέρα από την προώθηση των επενδύσεων στο Ελληνικό, στο λιμάνι του Πειραιά και στις Σκουριές, ποιές άλλες επενδύσεις πιστεύετε ότι ήδη δρομολογούνται;
Από την πρώτη στιγμή, η κυβέρνηση έβαλε στόχο να ξεμπλοκάρει δυναμικά επενδυτικά σχέδια, που υπονομεύονταν από ιδεοληπτικές εμμονές της προηγούμενης Κυβέρνησης και προσελκύσει νέες επενδύσεις, που φέρνουν νέα δημόσια έσοδα και κυρίως πολλές και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Οι επενδύσεις στο Ελληνικό, στο λιμάνι του Πειραιά και στις Σκουριές, αποτελούν χαρακτηριστικά, αλλά όχι μοναδικά, παραδείγματα: Με χθεσινή απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής, το οποίο συνήλθε υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, μετά από εισήγηση του Υπουργού Οικονομικών, αποφασίστηκε να προχωρήσει η διαδικασία πώλησης του 30% που κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών. Αυτή είναι η πρώτη διαδικασία αποκρατικοποίησης της σημερινής Κυβέρνησης. Σημειώνεται ότι δέσμευση για την εν λόγω αποκρατικοποίηση είχε αναλάβει η προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία φυσικά ουδέποτε υλοποιήθηκε. Στο μεταξύ, η πολυεθνική εταιρεία PFIZER αποφάσισε να δημιουργήσει στη Θεσσαλονίκη το πρώτο από τα 6 διεθνή κέντρα ψηφιακής τεχνολογίας, τεχνητής νοημοσύνης και ανάλυσης μεγάλων δεδομένων. Θα δημιουργηθούν 200 νέες καλές θέσεις εργασίας, για ηλεκτρολόγους μηχανικούς και μηχανικούς ηλεκτρονικών υπολογιστών, με προοπτική να γίνουν πολύ περισσότερες. Στο χώρο του φαρμάκου, 17 φαρμακοβιομηχανίες έχουν, ήδη, καταθέσει επενδυτικά σχέδια 460 εκατομμυρίων ευρώ. Θα πραγματοποιηθούν στην επόμενη τριετία και αφορούν επενδύσεις έρευνας και εκσυγχρονισμού των παραγωγικών εγκαταστάσεων. Στον τομέα των αμυντικών βιομηχανιών είναι έτοιμοι οι σχετικοί διαγωνισμοί, ενώ στη ναυτιλία είναι έτοιμος ο διαγωνισμός για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, και μέσα στο 2019 θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Στον χώρο του Τουρισμού δρομολογούνται, ήδη, πολλές επενδύσεις, με πιο χαρακτηριστικές αυτές στην Κασσιόπη, την Αφάντου και την Ελούντα. Στις τηλεπικοινωνίες, δρομολογείται η επιτάχυνση της αδειοδότησης συστημάτων κεραιών, που αποτελεί αναγκαία συνθήκη για να περάσει η χώρα στην εποχή του 5G.
2. Τι απαντάτε στον Τομεάρχη Οικονομίας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκο Παππά που είπε ότι η ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ θα συνιστά έγκλημα;
Σε ένα πράγμα σίγουρα διακρίνεται ο ΣΥΡΙΖΑ: στο θράσος και την υποκρισία. Ο κ. Παππάς, ωστόσο, πριν μιλήσει για τέτοια θέματα ας φροντίζει να συνεννοείται με τον κ. Τσίπρα ή τουλάχιστον με τον κ. Τσακαλώτο. Διότι η ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ είναι συμβατική υποχρέωση της χώρας την οποία είχε υπογράψει η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Και για να μην υπάρχει καμιά αμφιβολία, από τις αλλεπάλληλες δεσμεύσεις της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ παραθέτουμε την πιο πρόσφατη από την Έκθεση Ενισχυμένης Εποπτείας του Ιουνίου 2019 (1 μήνα πριν τις εκλογές). Αναφέρεται συγκεκριμένα: ΕΛΠΕ…“Επετεύχθη συμφωνία με τις ελληνικές αρχές έτσι ώστε το ΤΑΙΠΕΔ να λάβει την τεχνική εντολή και να εξερευνήσει όλες τις διαθέσιμες επιλογές με στόχο να προχωρήσει η συναλλαγή (ιδιωτικοποίηση)”.
Μεταναστευτικό-προσφυγικό ζήτημα
1. Στη σύσκεψη του ΚΥΣΕΑ ελήφθησαν συγκεκριμένες αποφάσεις για το μεταναστευτικό και στη συνέχεια συγκροτήθηκε συλλογικό όργανο με συμμετοχή των γενικών γραμματέων όλων των εμπλεκόμενων Υπουργείων, για την υλοποίηση των αποφάσεων εκείνων. Τι έγινε ως τώρα;
- Σε ό,τι αφορά τα ασυνόδευτα παιδιά, έχουν ήδη εκδοθεί αεροπορικά εισιτήρια για 89 παιδιά, προκειμένου να ταξιδέψουν σε άλλες χώρες, ώστε να επανασυνδεθούν με τις οικογένειές τους. Επίσης, υπάρχει διακρατική συμφωνία με το Ηνωμένο Βασίλειο, για τη μετεγκατάσταση επιπλέον 60 ασυνόδευτων ανηλίκων (πέραν των 50 που ήδη μετακινήθηκαν), ενώ υπάρχει επικοινωνία με την ιρλανδική Κυβέρνηση για μετεγκατάσταση άλλων 36.
- Από το τέλος Αυγούστου μέχρι χθες, έχουν μετακινηθεί από τα νησιά προς την ενδοχώρα, στο πλαίσιο αποσυμφόρησης των νησιών, 1.747 πρόσφυγες-μετανάστες και έχουν πραγματοποιηθεί 98 μετακινήσεις σε διαμερίσματα του προγράμματος «ΕΣΤΙΑ». Επίσης, προετοιμάζεται η μεταφορά άλλων 1.000 ατόμων.
- Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υλοποιεί το έργο «Ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης» (ΕΣΟΘΕ), που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας, φτάνει τα 50 εκατ. ευρώ και μπορεί να επεκταθεί κατά 12 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για έργο εθνικής σημασίας, καθώς η ολοκλήρωσή του θα επιτρέψει την επιτήρηση του ελληνικού θαλάσσιου χώρου, σε πραγματικό χρόνο και σε 24ώρη βάση. Θα παρέχει σημαντικές επιχειρησιακές δυνατότητες, για αποτελεσματικότερη θαλάσσια επιτήρηση, καθώς και βελτιστοποίηση του κόστους και της ακρίβειας των επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης. Υπάρχει συνεργασία με το ΓΕΕΘΑ και επιταχύνονται οι απαραίτητες διαδικασίες, προκειμένου το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να προχωρήσει σε δημοσίευση της σχετικής Προκήρυξης, έως το τέλος του Οκτωβρίου 2019.
-Έχουν ήδη καθοριστεί οι τεχνικές προδιαγραφές για την άμεση προμήθεια 10 νέων μικρών ευέλικτων σκαφών, για να ενισχύσουν τις λιμενικές Αρχές του Ανατολικού Αιγαίου.
- Τέλος, επιταχύνεται η πρόσληψη ιατρικού προσωπικού, μέσω του προγράμματος «PHILOS», για τα κέντρα υποδοχής και ταυτοποίησης.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου