Αναγνώστες

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2019


Μοσχάτο, 24 Σεπτεμβρίου 2019

Α. Επίσκεψη Πρωθυπουργού στις ΗΠΑ

1. Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι του Πρωθυπουργού κατά την επίσκεψή του στις ΗΠΑ;

Η επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στις Η.Π.Α., οι συναντήσεις του με ξένους ηγέτες και οι ομιλίες που θα εκφωνήσει στη Γενική Συνέλευση του Ο.Η.Ε. και στη Σύνοδο Κορυφής του Οργανισμού για την κλιματική αλλαγή, συνθέτουν ένα πολύ σημαντικό γεγονός για την Πατρίδα μας. Αναδεικνύουν το ρόλο της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή μας και επιβεβαιώνουν την απόφαση του Πρωθυπουργού να προωθήσει με συνέπεια και αποτελεσματικότητα τα εθνικά μας συμφέροντα. Ανάμεσα στα άλλα ο Πρωθυπουργός έχει σκοπό: α. Να συζητήσει όλα τα θέματα εξωτερικής πολιτικής, περιφερειακά και παγκόσμια. β. Να αναδείξει διεθνώς το μεταρρυθμιστικό του σχέδιο και το νέο περιβάλλον που δημιουργείται με στόχο την προσέλκυση ξένων επενδύσεων. γ. Να αναπτύξει στη Σύνοδο Κορυφής του Ο.Η.Ε. για το κλίμα την ελληνική πρόταση για την προστασία της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς, δ. Να συναντηθεί με παράγοντες της ελληνικής ομογένειας και να μιλήσει σε εκδήλωση που διοργανώνεται όπου θα αναπτύξει την απόφαση της Κυβέρνησης να προχωρήσει στη ψήφιση νόμου που θα δίνει στους εκτός της Επικράτειας εκλογείς τη δυνατότητα να ψηφίζουν από τον τόπο της διαμονής τους.

2.Τι κυρίως αφορούσε η παρέμβαση του κ. Μητσοτάκη στη Σύνοδο Κορυφής του Ο.Η.Ε. για το Κλίμα;

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στη Σύνοδο Κορυφής του Ο.Η.Ε. για την κλιματική αλλαγή, ανέπτυξε σε επίπεδο αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων τη σημασία της ελληνικής πρωτοβουλίας, για την προστασία της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς, η οποία έχει ήδη τη στήριξη σημαντικού αριθμού χωρών. Σημειώνεται ότι η πρωτοβουλία, που υποστηρίζεται από τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό (WMO) και την UNESCO, επελέγη από τον Γενικό Γραμματέα του Ο.Η.Ε. Antonio Guterres και είναι μια από τις εννέα Εμβληματικές Προτάσεις, που συζητούνται στη Σύνοδο. Υπογραμμίζεται ότι η ελληνική πρόταση στοχεύει στη λήψη μέτρων και τη δημιουργία μηχανισμών για την προστασία της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς, την ενίσχυση της ανθεκτικότητας και των προσαρμοστικών δυνατοτήτων της, καθώς και την προώθηση της έρευνας και της εκπαίδευσης. Είναι μάλιστα σημαντικό το γεγονός ότι ειδικά για τις επιπτώσεις στην πολιτιστική κληρονομιά, δεν έχει κατατεθεί καμιά άλλη πρόταση πλην της ελληνικής. Σημειώνεται, ακόμη, ότι η παρέμβαση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Σύνοδο Κορυφής του Ο.Η.Ε. αποτελεί το πρώτο από τα βήματα διεθνούς εμβέλειας, με στόχο την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής και την προστασία της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς. Ήδη, μάλιστα, -όπως ο ίδιος ανέφερε στη Σύνοδο Κορυφής- σχεδιάζεται και το επόμενο -διεθνούς διάστασης- βήμα. Και το βήμα αυτό είναι η πραγματοποίηση, τον ερχόμενο χρόνο στην Αθήνα, μεγάλης εκδήλωσης για το μείζον αυτό ζήτημα, στην οποία θα προσκληθεί ο Γενικός Γραμματέας του Ο.Η.Ε., μαζί με προσωπικότητες από όλο τον κόσμο.

3. Ποιες προτεραιότητες θέτει ο Πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης απέναντι στις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στη χώρα μας;

Όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός στη σύνοδο κορυφής του Ο.Η.Ε. για το κλίμα, το οικονομικό μέλλον της Ελλάδας συνδέεται με την ικανότητά της να προστατεύσει το μοναδικό φυσικό της περιβάλλον. Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί τις ακτές και τα νησιά μας. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα έχουν καταστροφικές επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία μας. Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει αρνητικά οικονομικούς τομείς όπως η γεωργία και ο τουρισμός. Μπροστά σε όλα αυτά, η Κυβέρνηση θέτει ως κεντρική συνιστώσα των πολιτικών της την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Είμαστε- όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός- πλήρως δεσμευμένοι στην εφαρμογή της Συμφωνίας των Παρισίων και της Ατζέντας των Ηνωμένων Εθνών για το 2030, με τους 17 στόχους της για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (SDGs) και στηρίζουμε σθεναρά το στρατηγικό όραμα για μια ευρωπαϊκή οικονομία που δεν θα επιβαρύνει το κλίμα έως το 2050. Η πρόκληση αυτή, για εμάς δεν είναι απλώς μία υποχρέωση, αλλά μία ευκαιρία. Έχουμε ήδη εκπληρώσει τους στόχους μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου για το 2020. Παράγουμε το 20% της ηλεκτρικής ενέργειας μας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και σκοπεύουμε να φτάσουμε στο 35% έως το 2030. Η ελληνική Κυβέρνηση σχεδιάζει να υιοθετήσει μία νέα, φιλόδοξη Εθνική Στρατηγική για την Ενέργεια και το Κλίμα πριν το τέλος του έτους. Στόχος μας είναι να κλείσουμε όλες τις λιγνιτικές μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι το 2028. Και σχεδιάζουμε να απαγορεύσουμε τα πλαστικά μιας χρήσης σε ολόκληρη τη χώρα από το 2021.Ο ΣΥΡΙΖΑ που σήμερα μιλάει διαρκώς για την κλιματική αλλαγή και για το περιβάλλον, ως κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα, ούτε καν για να λυθεί το πρόβλημα της αποκομιδής των απορριμμάτων.

Β. Για την πτώχευση του Thomas Cook

1.Πως αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση την πτώχευση του βρετανικού ταξιδιωτικού πρακτορείου Thomas Cook;

Η οικονομική κατάρρευση του βρετανικού ταξιδιωτικού γραφείου Thomas Cook αποτελεί δυσάρεστη εξέλιξη για την τουριστική βιομηχανία πανευρωπαϊκά, που αγγίζει και την ελληνική αγορά. Από την πρώτη στιγμή, έχει συσταθεί κέντρο επιχειρήσεων στο Υπουργείο Τουρισμού προκειμένου να αντιμετωπιστούν προβλήματα, όπως ο επαναπατρισμός των περίπου 50.000 τουριστών που έχουν του Thomas Cook που βρίσκονται στη χώρα μας. Έχει ήδη διασφαλιστεί η κάλυψη των εξόδων της διαμονής και του επαναπατρισμού τους, υπάρχει ανοιχτή επικοινωνία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την επίλυση των προβλημάτων που ανακύπτουν και η προσπάθεια επικεντρώνεται στην αντιμετώπιση των συνεπειών που πλήττουν τις ελληνικές επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους σε αυτές.

2. Ποια μέτρα προτίθεται να πάρει η Κυβέρνηση προκειμένου να αντιμετωπίσει τις συνέπειες που προκαλεί στον ελληνικό τουρισμό η πτώχευση του Thomas Cook;

Το υπουργείο Τουρισμού βρίσκεται σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών και συναρμόδια υπουργεία, για τη στήριξη των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων που επηρεάζονται από το γεγονός. Στη διάρκεια διυπουργικής σύσκεψης που συγκλήθηκε χθες το απόγευμα στο Υπουργείο Οικονομικών αποφασίστηκε να επανεξεταστεί σε τρεις ημέρες εκ νέου η κατάσταση έτσι ώστε να η κυβέρνηση να προβεί σε επίσημες ανακοινώσεις για τα μέτρα που θα χρειαστεί να ληφθούν.

Γ. Εργασιακά

1.Ποια είναι γνώμη σας για την σημερινή 24ωρη απεργία που κήρυξαν συνδικαλιστικές οργανώσεις με αφορμή τα μέτρα του Υπουργείου Εργασίας που προβλέπονται στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο;

Κατ’ αρχάς να πούμε ότι αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα των εργαζομένων να απεργούν διατυπώνοντας κάθε φορά τα αιτήματα τους. Πρέπει όμως να παρατηρήσουμε πως τα αιτήματα που διατυπώνονται με την σημερινή απεργία υπερβαίνουν σε μεγάλο βαθμό τις αλλαγές που φέρνει το αναπτυξιακό νομοσχέδιο. ‘Όπως για παράδειγμα το αίτημα να σταματήσει η φορολογική επιδρομή να καταργηθεί ο Νόμος Κατρούγκαλου να γίνουν προσλήψεις. Διεκδικούνται αλλαγές σε πεπραγμένα των προηγούμενων Κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ και καταλογίζονται προθέσεις που δεν υπάρχουν στην Κυβέρνηση, σε σχέση με τις ρυθμίσεις που προωθούνται.

2. Μήπως η Κυβέρνηση στρέφεται εναντίον των συλλογικών συμβάσεων, όπως υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ;

Πρώτα από όλα, με διάταξη του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που ενσωματώθηκε στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο, το οποίο θα εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή, παρατείνεται η ισχύς της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (Ε.Γ.Σ.Σ.Ε.), η οποία έληγε την 30ή Ιουνίου 2019, μέχρι τη σύναψη νέας και, σε κάθε περίπτωση, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2019. Μαζί παρατείνονται και όλοι οι συμφωνηθέντες κανονιστικοί όροι (μισθολογικοί και μη μισθολογικοί) ευεργετικοί για τους εργαζόμενους που την συνοδεύουν. Ταυτόχρονα, καλούνται οι κοινωνικοί εταίροι να ξεκινήσουν, μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της 31ης Δεκεμβρίου του 2019, τις συλλογικές διαπραγματεύσεις για τη σύναψη νέας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η οποία θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου 2020. Δημιουργούμε, έτσι, τον αναγκαίο χώρο και τις προϋποθέσεις για ένα γόνιμο διάλογο μεταξύ των κοινωνικών εταίρων και στηρίζουμε τις ελεύθερες διαπραγματεύσεις τους για τη σύναψη νέας Γενικής Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

3. Μήπως ανοίγετε τρύπα στις συλλογικές συμβάσεις εισάγοντας εξαιρέσεις από την εφαρμογή όρων συλλογικών ρυθμίσεων. Τι απαντάτε;

Είναι παντελώς ανυπόστατοι οι σχετικοί ισχυρισμοί. Οι κλαδικές συμβάσεις συνεχίζουν να υπάρχουν, η συρροή συνεχίζει να υπάρχει, η επεκτασιμότητα συνεχίζει να υπάρχει. Ενσωματώνουμε, ωστόσο, ευρωπαϊκές πρακτικές για υπερχρεωμένες επιχειρήσεις που βρίσκονται στο χείλος της καταστροφής, έτσι ώστε να δώσουμε την δυνατότητα στους κοινωνικούς εταίρους, εάν το θέλουν, να προχωρήσουν οι ίδιοι σε εξαιρέσεις από τις κλαδικές συμβάσεις. Παρέχουμε δηλαδή στους κοινωνικούς εταίρους τη δυνατότητα να αποφασίζουν μόνοι τους για το πεδίο ισχύος των κλαδικών συμβάσεων που συνυπογράφουν και να εξαιρούν (opt out) από την εφαρμογή τους επιχειρήσεις που αποδεδειγμένα βρίσκονται σε «δεινή οικονομική θέση». Αυτό, ωστόσο, μόνο εάν το θέλουν και οι δύο πλευρές -εργαζόμενοι και εργοδότες- και μόνο για επιχειρήσεις που βρίσκονται σε πραγματικά «δεινή οικονομική θέση». Για να αποτρέψουμε, μάλιστα, οποιαδήποτε καταχρηστική εφαρμογή, συγκεκριμενοποιούμε τον όρο «δεινή οικονομική θέση» ορίζοντας ότι αφορά μόνο στην περίπτωση που μια επιχείρηση βρίσκεται σε καθεστώς συνδιαλλαγής ή πτώχευσης ή εξωδικαστικού συμβιβασμού ή οικονομικής εξυγίανσης, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Κι αυτό προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα διάσωσής τους, ώστε να διατηρηθούν θέσεις εργασίας.

4.Αντιδράσεις υπάρχουν και για την προβλεπόμενη δημιουργία Μητρώου Συνδικαλιστικών Οργανώσεων Εργαζομένων και Εργοδοτών και τη θέσπιση ηλεκτρονικής ψηφοφορίας. Γιατί προχωράτε στις κινήσεις αυτές;

Η δημιουργία ηλεκτρονικών Μητρώων Συνδικαλιστικών Οργανώσεων των Εργαζομένων και των Εργοδοτών ενισχύει το συνδικαλισμό καθώς διασφαλίζει την πληρότητα και τη διαφάνεια σε σχέση με την ταυτότητα και την αντιπροσωπευτικότητα των οργανώσεων των κοινωνικών εταίρων. Με τη δημιουργία των Μητρώων θα έχουμε ταχεία και ασφαλή διάγνωση της αντιπροσωπευτικότητας των συνδικαλιστικών οργανώσεων και της ικανοποίησης του αριθμητικού κριτηρίου (τουλάχιστον 50%) για τις επεκτάσεις των κλαδικών συμβάσεων. Η ρύθμιση αυτή σέβεται απολύτως τη συνδικαλιστική ελευθερία, καθώς σε καμία περίπτωση, δεν θίγει ζήτημα προσωπικών δεδομένων των μελών των συνδικαλιστικών οργανώσεων εργαζομένων και των οργανώσεων των εργοδοτών. Παρέχει, παράλληλα, τη δυνατότητα συμμετοχής των εργαζομένων (μελών συνδικαλιστικών οργανώσεων) με ηλεκτρονική ψήφο, τόσο στη διαδικασία αποφάσεων της διοίκησης όσο και στη λήψη αποφάσεων για απεργία. Έτσι διευκολύνεται η συμμετοχή όλων των μελών στις όποιες αποφάσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων.

Δ. Ψήφος Ελλήνων εκλογέων που κατοικούν στο εξωτερικό

1. Πως σχολιάζετε το γεγονός ότι η πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ προβλέπει την εκλογή βουλευτών επικρατείας «εξωτερικού» και αποκλείει το συνυπολογισμό της ψήφου των εκτός επικρατείας εκλογέων στο συνολικό εκλογικό αποτέλεσμα;
Το Σύνταγμα της Ελλάδος δεν διαχωρίζει την ψήφο των Ελλήνων ψηφοφόρων που ζουν εντός των γεωγραφικών συνόρων της χώρας μας από την ψήφο εκείνων που ζουν στο εξωτερικό (άρθρο 51 παρ. 4). Εκ των πραγμάτων λοιπόν η ψήφος τους είναι ισότιμη, έχει την ίδια πολιτική βαρύτητα και πρέπει να καταμετράται με τον ίδιο τρόπο με αυτή των Ελλήνων εκλογέων που ζουν εντός της Επικράτειας. Καθολικό αίτημα των Ελλήνων του εξωτερικού αποτελεί να διευκολυνθούν ώστε να μπορούν να ψηφίζουν από τον τόπο της κατοικίας τους. Οι πολιτικές δυνάμεις, στο σύνολό τους, πρέπει να ανταποκριθούν στο δίκαιο αυτό αίτημα, ώστε να οι Έλληνες εκλογείς που μένουν στο εξωτερικό να ασκούν το αναφαίρετο εκ του Συντάγματος δικαίωμά τους από τον τόπο της διαμονής τους. Η κατάθεση προτάσεων που υποτιμούν τους Έλληνες του εξωτερικού και τους διαχωρίζουν παραβλέποντας την ισοτιμία της ψήφου, ουσιαστικά παραβιάζει ένα δημοκρατικό δικαίωμα των Ελλήνων πολιτών που είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους.

2.Πως σχολιάζετε την απόφαση ΣΥΡΙΖΑ να καταθέσει τη στιγμή αυτή την πρότασή του για τους εκτός επικρατείας Έλληνες εκλογείς;

Είναι τουλάχιστον περίεργη, η απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ να καταθέσει σχετική πρόταση λίγο πριν την προαναγγελθείσα κατάθεση σχετικού νομοσχεδίου. Υπενθυμίζουμε ότι μια από τις πρώτες πρωτοβουλίες που ανέλαβε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως Πρόεδρος της Ν.Δ. ήταν η κατάθεση (τον Απρίλιο του 2016) πρότασης νόμου που παρείχε στους εκτός της χώρας Έλληνες εκλογείς τη δυνατότητα να ψηφίζουν από τον τόπο της διαμονής τους. Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ωστόσο, την αγνόησε προκλητικά, γεγονός που ανάγκασε τη Ν.Δ. να επανέλθει καταθέτοντας σχετικές τροπολογίες, άλλες τρεις φορές. Κάτω από την εντεινόμενη πίεση, ο Αλ. Τσίπρας αναγκάστηκε να κάνει μισό βήμα δηλώνοντας (18.5.2018, στη Βουλή) ότι «τα παιδιά του brain drain έχουν δικαίωμα να ψηφίζουν από τις χώρες διαμονής τους». Δύο μήνες αργότερα (12.7.2018) ο τότε υπουργός Εσωτερικών Π. Σκουρλέτης διαβεβαίωνε τη Βουλή ότι «εντός του έτους θα υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση στη Βουλή για την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού». Στη συνέχεια, αφού η κυβέρνηση προχώρησε στη συγκρότηση ειδικής επιτροπής για τη μελέτη του θέματος, ο επόμενος Υπουργός Εσωτερικών Αλ. Χαρίτσης υποσχόταν (31.10.2018) επίσπευση των εργασιών της Επιτροπής ώστε «να μπορέσουμε στην τρέχουσα κοινοβουλευτική περίοδο να προχωρήσουμε στην κατάθεση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης». Τελικά η θητεία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έληξε και οι εκλογές έγιναν χωρίς να κατατεθεί κανένα νομοσχέδιο και καμία συγκεκριμένη πρόταση. Γίνεται έτσι φανερό πως δεν ήθελαν να δώσουν στους εκτός επικρατείας Έλληνες εκλογείς τη δυνατότητα να ψηφίζουν από τον τόπο της διαμονής τους, για τον απλούστατο λόγο ότι φοβούνται την ψήφο τους. Τώρα προσποιούνται ότι βιάζονται. Εάν κατασκευάζουν προσχήματα για να μην ψηφίσουν την κυβερνητική πρόταση ας το ξανασκεφτούν.

3.Τι θα προβλέπει η δική σας πρόταση;

Όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη δεν δίνουμε κάποιο πρόσθετο δικαίωμα στους Έλληνες που κατοικούν στο εξωτερικό, ούτε διευρύνουμε τους εκλογικούς καταλόγους, ούτε αλλοιώνουμε το εκλογικό Σώμα. Μία διευκόλυνση παρέχουμε. Οι εκλογικοί κατάλογοι αναθεωρούνται κάθε δύο μήνες και προφανώς δεν έχουμε καμία πρόθεση να παρέμβουμε στη νομοθεσία περί ιθαγένειας. Όποιος είναι όμως εγγεγραμμένος σε εκλογικό κατάλογο, θα μπορεί να ψηφίζει από το μόνιμο τόπο διαμονής του. Εξετάζουμε και το ενδεχόμενο της επιστολικής ψήφου, η οποία προβλέπεται στο Σύνταγμα. Δεν βλέπουμε το λόγο γιατί μία δυνατότητα που παρέχεται από πάρα πολλές χώρες να μην μπορεί να ισχύει και στην Ελλάδα ώστε να φέρουμε πιο κοντά τους Έλληνες του εξωτερικού στις πολιτικές εξελίξεις και να δώσουμε το δικαίωμα σε κάποιον ο οποίος θέλει να εκφράσει την άποψή του για το τι συμβαίνει στην Ελλάδα, να μπορεί να το κάνει χωρίς να επωμίζεται το κόστος της επιστροφής στην Πατρίδα για να ψηφίσει.

Ε. Αποκατάσταση νομιμότητας

1. Στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ -μετά τη νέα επιχείρηση της αστυνομίας για την εκκένωση κτιρίου στα Εξάρχεια- συνεχίζουν να σας κατηγορούν για επικοινωνιακού τύπου επιχειρήσεις και αντιπερισπασμό. Πώς απαντάτε;

Χθες, πάντως, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, πρόβαλλε την καινοφανή θεωρία πως ναι μεν τα ιδιωτικά κτίρια θα πρέπει ίσως να εκκενωθούν, αλλά όχι και τα δημόσια. Ότι, δηλαδή το κράτος πρέπει να αφήνει τα δημόσια κτίρια σε καταληψίες και να αδιαφορεί για τον κίνδυνο που δημιουργείται σε βάρος της δημόσιας υγείας, της υγείας και της ζωής των προσφύγων και ιδιαίτερα των μικρών παιδιών. Το ερώτημα είναι γιατί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ άφηνε να διαιωνίζονται καταλήψεις δημόσιων, αλλά και ιδιωτικών κτιρίων; Αντί, λοιπόν να μιλούν για επικοινωνιακές κινήσεις, οφείλουν να απολογηθούν για την ανεξήγητη ανοχή που επέδειξε η Κυβέρνησή τους στη βία και την ανομία. Η δική μας θέση είναι ξεκάθαρη: Τα κτίρια υπό κατάληψη εκκενώνονται ένα - ένα, καθαρίζονται και σφραγίζονται ενώ οι μετανάστες που διέμεναν σε αυτά μεταφέρονται σε οργανωμένες δομές φιλοξενίας με ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης και ιατρική φροντίδα. Όλες αυτές οι κυβερνητικές παρεμβάσεις στο κέντρο της Αθήνας και ειδικότερα στα Εξάρχεια, αποτελούν βήματα για την επιστροφή του κέντρου της πόλης στους κατοίκους του. Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε με σχέδιο και ευαισθησία στα ανθρώπινα δικαιώματα, μέχρι να φέρουμε σε πέρας αυτό το έργο. Καμία αυθαιρεσία πλέον δεν θα γίνεται ανεκτή. Γιατί οι πολίτες δικαιούνται να κυκλοφορούν απρόσκοπτα και να χαίρονται τους δρόμους, τις πλατείες, κάθε δημόσιο χώρο.

Στ. Μεταναστευτικό

1. Ποια είναι η απάντησή σας στις καταγγελίες και τα αιτήματα του Δημάρχου Σύμης για την συσσώρευση μεταναστών στο νησί;  

Ο Δήμαρχος Σύμης ζήτησε έκτακτο προσωπικό και κλήθηκε να εξειδικεύσει τις ανάγκες, προκειμένου να εξεταστεί με ποιον τρόπο, μπορούν να καλυφθούν το ταχύτερο δυνατόν. Στο μεταξύ, δρομολογείται η αποστολή ιατρικού προσωπικού ή στρατιωτικών ιατρών, με την συνδρομή του υπουργείου Άμυνας. (2 γιατροί, ένας οδηγός ασθενοφόρου) και ξεκινά η αποσυμφόρηση. Οι 100 πρώτοι μετανάστες αναμένεται να μεταφερθούν σήμερα, ακόμη 100 αύριο Τετάρτη, ενώ άλλοι 100 την Παρασκευή.

2. Ποιές είναι οι προτεραιότητες της Κυβέρνησης μπροστά στις αυξημένες μεταναστευτικές ροές;

Όπως αποφασίστηκε σε σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη λίγο πριν την αναχώρησή του για τις Η.Π.Α., τρεις είναι οι άμεσες προτεραιότητες στο ευρύτερο πλαίσιο των μέτρων που ανακοινώθηκαν κατά τη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ στις 31 Αυγούστου 2019: Α) Να συνεχιστούν τα μέτρα για την αποσυμφόρηση των νησιών. Β) Να ενισχυθούν οι δυνάμεις του λιμενικού σε σκάφη και προσωπικό στο Ανατολικό Αιγαίο. Γ) Να αυξηθεί η εμπλοκή των εταίρων μας (Frontex – ΝΑΤΟ) στη φύλαξη των ελληνικών συνόρων που είναι και εξωτερικά σύνορα της Ευρώπης

Δεν υπάρχουν σχόλια: