Αναγνώστες

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2019

Μοσχάτο, 16 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΕΘ 2019
1. Ποιό μήνυμα πιστεύετε ότι προσπάθησε να εκπέμψει με την παρουσία του στη Δ.Ε.Θ., ο κ. Τσίπρας; 

Το βασικό σύνθημα του κ. Τσίπρα συνοψιζόταν στη φράση «είμαστε εδώ». Προσπαθούσε να καλύψει τη υπαρξιακή του αγωνία. Απευθυνόταν στο εσωκομματικό του ακροατήριο και δεν έδειχνε να έχει βγάλει κανένα συμπέρασμα από την ετυμηγορία της 7ης Ιουλίου. Προσπάθησε να τοποθετηθεί στην κεντροαριστερά, με όρους της δεκαετίας του ‘80. Του έλειπε ο σύγχρονος λόγος, ενώ ήταν εμφανής η αδυναμία δημιουργίας ατζέντας με σύγχρονα θέματα όπως η 4η βιομηχανική επανάσταση, οι προσφυγικές μεταναστευτικές ροές, οι γεωπολιτικές ανισορροπίες, η ευρωπαϊκή ατζέντα, η καινοτομία, η κλιματική αλλαγή. Περιορίστηκε σε αμήχανες και γενικόλογες αναφορές στο περιβάλλον, χωρίς πειθώ και περιεχόμενο. Ενώ δεν παρουσίασε καμία πρόταση για δυναμική ανάπτυξη της οικονομίας και προσέλκυση επενδύσεων. Φαινόταν κουρασμένος ακόμη και στα ψέματα. Επαναλάμβανε τόσο μονότονα τον εαυτό του, ώστε το μόνο που καταφέρνει κάθε φορά που εμφανίζεται είναι να υπενθυμίζει στους πολίτες γιατί τον καταψήφισαν.

2. Ποιο ήταν το χαρακτηριστικότερο από τα ψέματα που είπε ο κ. Τσίπρας στη συνέντευξή του;

Από τα πολλά ψέματα, στεκόμαστε μόνο σε ένα: Είπε ότι είχε ενημερώσει «διεξοδικά» τους Ευρωπαίους εταίρους για το «σχέδιό του» για τη μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων. Αν ήταν έτσι γιατί δεν το έκανε αυτό σημαία του κατά την προεκλογική περίοδο; Αν το «ξέχασε», γιατί ο κ. Τσακαλώτος δεν ενημέρωσε σχετικά με το άνοιγμα, τον αριθμό και τα ποσά του «ειδικού λογαριασμού» τον κ. Σταϊκούρα κατά την παράδοση - παραλαβή στο Υπουργείο Οικονομικών στις 9 Ιουλίου; Δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν: είτε ο κ. Τσακαλώτος δεν γνώριζε αυτό το «σχέδιο» γιατί ήταν τόσο «κρυφό» ώστε να το γνωρίζει μόνο ο «έμπιστος» κ. Σκουρλέτης, είτε ο κ. Τσακαλώτος δεν έχει την ικανότητα να λέει τόσο χονδροειδή ψέματα όπως ο κ. Τσίπρας… Ο κ. Τσίπρας με το λόγο και τις θέσεις του ανήκει στο χθες. Η Κυβέρνηση τον αφήνει στο παρελθόν και συνεχίζει να εργάζεται σκληρά για το μέλλον. Για να βελτιώνει τη ζωή όλων των Ελλήνων κάθε χρόνο. Όχι μόνο μέχρι το 2023, αλλά και μέχρι το 2029 όπως «ευχήθηκε» και ο κ. Τσίπρας.

3. Τόσο στην ομιλία, όσο και στη συνέντευξή του ο κ. Τσίπρας ισχυρίστηκε ότι οι φορολογικές ελαφρύνσεις που ανακοινώθηκαν από τον Πρωθυπουργό ευνοούν τους λίγους. Τι απαντάτε; 

Θυμίζουμε ότι το συνολικό φορολογικό βάρος στην Ελλάδα αυξήθηκε σημαντικότατα επί ΣΥΡΙΖΑ (από 36, 6% του Α.Ε.Π. το 2015 σε πλέον του 40%) [στοιχεία Eurostat] οδηγώντας σε ασφυξία την οικονομία και τα νοικοκυριά και διογκώνοντας την παραοικονομία. Το πακέτο μέτρων του Μαΐου ήταν προφανώς καθαρά προεκλογικό και θα μπορούσε να υιοθετηθεί οποιαδήποτε στιγμή τα προηγούμενα χρόνια, καθώς είχε συστηματικά υπερπλεονάσματα. Αντίθετα κρατούσε για χρόνια τη χώρα εγκλωβισμένη σε έναν φαύλο κύκλο υπερφορολόγησης. Για την μείωση του φόρου των επιχειρήσεων, που ενώ είχε όπως λέει προγραμματίσει να γίνει με ρυθμό 1% κατ’έτος, κατηγορεί την Κυβέρνηση που το κάνει με ρυθμό 4%. Υποστηρίζει ότι ο ίδιος θα ξεκινούσε με μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης και της προκαταβολής φόρου, που ο ίδιος τα αύξησε. Εμείς εφαρμόσουμε το σύνολο των δεσμεύσεων που αναλάβαμε στο πλαίσιο των οποίων εντάσσονται και τα παραπάνω. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, οι φορολογικές ελαφρύνσεις που προωθούμε ξεκινούν από τους οικονομικά ασθενέστερους και τη μεσαία τάξη. Αναλυτικότερα:

Α) ΕΝΦΙΑ το μεγαλύτερο μέρος ως ποσοστό της μείωσης (30%) αφορά ιδιοκτησίες έως 60.000 και αφορά 4,9 εκ. φορολογουμένους. Όλοι οι φορολογούμενοι επωφελούνται της μείωσης. Οι μειώσεις αυτές σε συνδυασμό και με λοιπές παρεμβάσεις στην αγορά ακινήτων (αναστολή Φ.Π.Α. σε ακίνητα, φόρου υπεραξίας) θα συντελέσουν ώστε να ανακτήσουν τα σπίτια μας την αξία που έχασαν, να ανασάνουν οι πολίτες, να τονωθεί η ανάπτυξη.

Β) Φορολογία Φυσικών Προσώπων: η μεγαλύτερη μείωση από 22% σε 9% αφορά κυρίως χαμηλά εισοδήματα (εισαγωγικό κλιμάκιο) ενώ διατηρείται και ενισχύεται το αφορολόγητο, με επιπλέον 1.000 ευρώ για κάθε παιδί. Οι προτεινόμενες αλλαγές και μειώσεις στην κλίμακα ενισχύουν την προοδευτικότητα του φορολογικού συστήματος και την ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς.

Γ) Φορολογία Νομικών Προσώπων: Η μείωση των συντελεστών μειώνει/απαλύνει την υπερβολική επιβάρυνση των τελευταίων ετών, ενισχύει την επένδυση και την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον ακολουθώντας και διεθνή πρότυπα στη θέσπιση φορολογικών κινήτρων. Αφορά δεκάδες χιλιάδες μικρομεσαίες και όχι μόνο μεγάλες επιχειρήσεις.

Δ) Μειώσεις συντελεστών Φ.Π.Α. Οι στοχευμένες παρεμβάσεις αφορούν κυρίως μειώσεις σε συγκεκριμένα αγαθά με στόχο την ασφάλεια των πολιτών και την στήριξη της οικογένειας.

4. Ο κ. Τσίπρας ισχυρίστηκε ότι οι παρεμβάσεις σας στα εργασιακά γίνονται καθ’ υπόδειξη του Σ.Ε.Β.. Τι απαντάτε;

Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για μέτρα που μας επαναφέρουν στην ευρωπαϊκή κανονικότητα και στους κανόνες της ΔΟΕ και έχουν προκύψει από δεκαετίες ισορροπημένης εξέλιξης στην Ευρώπη μεταξύ των αυξανόμενων αναγκών της εργατικής πλευράς και της ανταγωνιστικής πραγματικότητας που καθορίζει την επιβίωση των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα με τις παρεμβάσεις που προωθούμε: Παρέχουμε -για πρώτη φορά στη χώρα μας- μια πρόσθετη δυνατότητα συμφωνίας στους κοινωνικούς εταίρους να αποφασίζουν μόνοι τους για το πεδίο ισχύος των κλαδικών συμβάσεων που συνυπογράφουν και να εξαιρούν (opt out) από την εφαρμογή τους -εάν, φυσικά, το θέλουν και οι δύο πλευρές, εργαζόμενοι και εργοδότες- επιχειρήσεις που αποδεδειγμένα αντιμετωπίζουν σημαντικά οικονομικά και διαρθρωτικά προβλήματα ιδιαίτερες προκλήσεις ή προβλήματα. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για επιχειρήσεις με πραγματικά και όχι εικονικά οικονομικά προβλήματα, καθώς συγκεκριμενοποιούμε τον όρο «δεινή οικονομική θέση» μόνο όταν η επιχείρηση βρίσκεται σε καθεστώς συνδιαλλαγής ή πτώχευσης ή εξωδικαστικού συμβιβασμού ή οικονομικής εξυγίανσης, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η οποία είναι πολύ σαφής και συγκεκριμένη.

5. Ο κ. Τσίπρας ισχυρίστηκε ότι η Κυβέρνησή του είχε προωθήσει την επένδυση στο «Ελληνικό» και όλα ήταν έτοιμα για να ξεκινήσει. Τι απαντάτε;

Υπουργοί της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχαν ανακοινώσει πολλές φορές ότι η επένδυση θα ξεκινούσε μέσα σε 2-3 μήνες. Όλες οι δηλώσεις τους διαψεύστηκαν. Μέσα σε ελάχιστο χρόνο η Κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη έδωσε λύσεις σε χρόνιες περιβαλλοντικές και χωροταξικές εκκρεμότητες ακολουθώντας απόλυτα το περιβαλλοντικό και χωροταξικό πλαίσιο με στόχο την βιώσιμη ανάπτυξη. Προχώρησε, επίσης, στην έκδοση των τεσσάρων ΚΥΑ που εκκρεμούσαν από τον Οκτώβριο του 2018, με την καθυστέρηση να οφείλεται όχι σε αντικειμενικές δυσκολίες, αλλά κυρίως στην βραδύτητα, ως προς την ολοκλήρωση των εκκρεμοτήτων, που επιδείκνυε η προηγούμενη Κυβέρνηση. Όλα αυτά, όταν το project του «Ελληνικού» αποτελούσε για επενδυτικούς φορείς δείγμα γραφής για την ικανότητα της χώρας να υλοποιήσει μεγάλες επενδύσεις.

6. Ο κ. Τσίπρας ισχυρίστηκε ότι η Κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να απαξιώσει τη Δ.Ε.Η., ενώ ο ίδιος είχε σχέδιο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της. 

Τη Δ.Ε.Η. όχι μόνο την απαξίωσε, αλλά και την έφερε στα όρια της χρεοκοπίας η Κυβέρνησή του. Ήξερε πολύ καλά -όπως ήδη έχει αποδειχθεί από εσωτερικά έγγραφα, αλλά και από τα οικονομικά στοιχεία της επιχείρησης- ότι η Δ.Ε.Η. κατρακυλούσε στη χρεοκοπία. Από εσωτερικά έγγραφα της Δ.Ε.Η., τον Σεπτέμβριο του 2018, αλλά και το Μάιο του 2019, προκύπτει ότι η Κυβέρνηση ήξερε για τη δραματική κατάσταση της επιχείρησης. Και βέβαια ήξεραν ότι, ενώ το 2014 η Δ.Ε.Η. είχε κέρδη 90 εκατομμύρια ευρώ, το 2018 έκλεισε με ζημιές 900 εκατομμύρια. Ήξεραν ότι η χρηματιστηριακή αξία της τον Οκτώβριο του 2014 ήταν 1,9 δις, ενώ λίγο πριν τις εκλογές έπεσε στα 0,3 δις ευρώ. και τα ληξιπρόθεσμά της είχαν υπερτριπλασιαστεί. Αυτοί έφεραν την εταιρεία στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και ξέρουν πολύ καλά ότι αν δεν λαμβάνονταν άμεσα μέτρα η εταιρεία θα κατέρρεε και η χώρα θα βρισκόταν απέναντι σε δραματικές συνέπειες.

7. Ο κ. Τσίπρας στράφηκε εναντίον του αναπτυξιακού νόμου που έδωσε η Κυβέρνηση σε δημόσια διαβούλευση, εστιάζοντας κυρίως εναντίον επενδύσεων που αφορούν την αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου της χώρας. Τι απαντάτε;

Η Ελλάδα διαθέτει σημαντικές παραγωγικές δραστηριότητες που αξιοποιούν και επεξεργάζονται μεταλλεύματα. Ναι θέλουμε να ενισχύσουμε ένα σημαντικό εξαγωγικό κλάδο της οικονομίας, διότι οι δραστηριότητες αυτές είτε τροφοδοτούν με πρώτη ύλη την τοπική βιομηχανία είτε συνεργάζονται με διεθνή παραγωγικά δίκτυα συνεισφέροντας στη βελτίωση των εξαγωγών και διευρύνοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των ελληνικών εξαγωγών σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά. Όμως, επί ΣΥΡΙΖΑ οι δραστηριότητες εξόρυξης μεταλλευμάτων, λατομείων – ορυχείων και οι υποστηρικτικές εργασίες αυτών, παρέμεναν εκτός των προβλέψεων του αναπτυξιακού νόμου. Η προτεινόμενη διόρθωση στοχεύει να ενισχύσει την αναπτυξιακή δυναμική του κλάδου μέσα από την τεχνολογική / μηχανολογική αναβάθμιση του. Σε καμία περίπτωση επένδυση όπως της Eldorado Gold που αναφέρθηκε δεν μπορεί να επιδοτηθεί γιατί απλά δεν το επιτρέπουν οι κοινοτικοί κανονισμοί (όφειλαν να το ξέρουν), καθώς δεν είναι ενισχυόμενη επένδυση που έχει δαπανήσει έστω και 1 ευρώ ήδη ή έχει κάνει παραγγελίες. Οι ταχυμεταφορές αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της αλυσίδας του ηλεκτρονικού εμπορίου. Μέχρι σήμερα οι ταχυμεταφορές παρέμεναν εκτός των προβλέψεων του αναπτυξιακού νόμου παρότι οι δυο αυτές δραστηριότητες λειτουργούν εντελώς συνεργατικά. Με την προτεινόμενη διόρθωση δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην αναβάθμιση του συνολικού κυκλώματος του ηλεκτρικού εμπορίου. Η ένταξη των ταχυμεταφορών στον αναπτυξιακό νόμο δίνει προοπτικές ανάπτυξης με σύγχρονο παραγωγικό εξοπλισμό, με ψηφιακές τεχνολογίες σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας, με σύγχρονες αστικές διανομές (city logistics), κτλ. Θυμίζουμε στον κ. Τσίπρα ότι οι ενισχύσεις συνδέονται με δεσμεύσεις για νέες θέσεις εργασίας και μακροχρόνιας διατήρησης τους. Αν είναι να ασκείται τέτοια κριτική, τότε να μην ενισχύουμε κανέναν κλάδο.

8. Ο κ. Τσίπρας καυχήθηκε για την αντιμετώπιση του προσφυγικού-μεταναστευτικού προβλήματος από την Κυβέρνησή του και ισχυρίστηκε ότι στα νησιά υπήρχαν μόνο 4.000 πρόσφυγες-μετανάστες. Ποιο το σχόλιό σας;

Ο κ. Τσίπρας αποδείχθηκε, άλλη μια φορά, εκτός τόπου και χρόνου. Η Ύπατη Αρμοστεία του Ο.Η.Ε. στην τελευταία ανακοίνωσή της αναφέρει ότι τον Ιούλιο οι πρόσφυγες και μετανάστες στα ελληνικά νησιά ξεπερνούσαν τις 20.000. Την πραγματικότητα της της δήθεν «άοκνης» προσπάθειας του ΣΥΡΙΖΑ στο μεταναστευτικό καταδεικνύουν και τα παρακάτω στοιχεία:

-22% απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων
-Μηδενική πολιτική ένταξης μεταναστών και προσφύγων στην κοινωνία
-220 θέσεις στην ενδοχώρα για μεταφορά από τα νησιά
-1.806 επιστροφές στην Τουρκία σε 3 χρόνια
-23 από τις 26 δομές φιλοξενίας χωρίς διοίκηση, αφύλακτες, αφρόντιστες
-53% αύξηση ροών στο δίμηνο Ιουλίου Αυγούστου.

9. Τόσο στη συνέντευξη, όσο και στην ομιλία του ο Κ. Τσίπρας επέκρινε τις αποφάσεις της Κυβέρνησης για το Μετρό Θεσσαλονίκης. τι απαντάτε;

Με τη λύση που προτείνουμε το έργο θα ολοκληρωθεί πολύ συντομότερα. Αντιθέτως, με τη λύση που εφάρμοζε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, το έργο ήταν άγνωστο πότε θα τελειώσει. Η κοινοπραξία σε έγγραφό της στις 09/08/19 προς την Αττικό Μετρό ΑΕ αναφέρει ότι «δεν ευσταθεί ότι το έργο θα ολοκληρωθεί και θα λειτουργήσει το 2020», «αυτό πλέον είναι τεχνικώς αδύνατο» και «ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου είναι άγνωστος». Επιπλέον, ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, τον Απρίλιο του 2019, δήλωσε ότι το έργο δεν θα είχε ολοκληρωθεί (με το σταθμό Βενιζέλου) ούτε το 2024. Αντιθέτως, με το σχεδιασμό μας διασφαλίζουμε ότι το έργο θα παραδοθεί ολοκληρωμένο (και με το σταθμό Βενιζέλου) το αργότερο τον Απρίλιο του 2023. Χωρίς το σταθμό Βενιζέλου, το έργο είναι κολοβό. Πρόκειται για τον κεντρικότερο σταθμό, απαραίτητο για την ευρύτερη περιοχή του κέντρου της Θεσσαλονίκης. Εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί 6.750 επιβάτες την ώρα αιχμής και 85.000 επιβάτες ημερησίως και ακόμα περισσότερους όταν κατασκευαστούν και οι επεκτάσεις. Αν παραδιδόταν αρχικά το έργο χωρίς το σταθμό Βενιζέλου, σύντομα θα έπρεπε να κλείσουν ξανά και οι 4 σταθμοί του κέντρου -για διάστημα 6 έως 18 μηνών- για να ολοκληρωθούν οι εργασίες. Η λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης προστατεύει τα αρχαία, όπως υποστηρίζουν και πολλοί έγκριτοι αρχαιολόγοι (θα αναδειχθεί το 95% των αρχαιοτήτων). Επιφανείς ακαδημαϊκοί, όπως ο κ. Τιβέριος, έχουν τοποθετηθεί ξεκάθαρα υπέρ της απόσπασης και επανατοποθέτησης. Η ίδια ακριβώς λύση που σχεδιάζουμε να ακολουθήσουμε για το σταθμό Βενιζέλου, έχει ακολουθηθεί -και από την προηγούμενη Κυβέρνηση- για τα ευρήματα στο σταθμό Αγία Σοφία, όπως και στο παρελθόν έχει γίνει και για τα ευρήματα στο Μετρό της Αθήνας.

Η λύση με την in situ διατήρηση των αρχαιοτήτων, με τις τεράστιες τεχνικές δυσκολίες και τα εντελώς αβέβαια χρονοδιαγράμματα, μπορεί όχι μόνο να αυξήσει, αλλά να εκτοξεύσει το συνολικό κόστος του έργου. Σε πρώτη φάση το κόστος αυτής της λύσης εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 55 εκατ. ευρώ. Αν το έργο δεν ολοκληρωθεί μέχρι το Μάρτιο 2025, με το σταθμό Βενιζέλου σε λειτουργία, θα απαιτηθεί από την Κομισιόν το σύνολο της Ευρωπαϊκής Συνδρομής των 3 Προγραμματικών Περιόδων (Γ’ ΚΠΣ, ΕΣΠΑ 2007-2013 & 2014-2020). Για να είναι πλήρης η εικόνα για τα κόστη, σημειώνεται και ότι το κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών σε όλο το Μετρό (από τότε που ξεκίνησε το έργο στη Θεσσαλονίκη) πλησιάζει τα 135 εκατομμύρια ευρώ, κι ακόμα οι εργασίες δεν έχουν ολοκληρωθεί. Το Μουσείο της Ακρόπολης υλοποιήθηκε με κόστος 130 εκ. ευρώ.

Από το 2017 που πήρε απόφαση το ΚΑΣ μέχρι και σήμερα, 2,5 χρόνια μετά, έχουν γίνει πολύ λίγες εργασίες για την υλοποίηση της λύσης αυτής. Πέραν του σταθμού Βενιζέλου, όλο το υπόλοιπο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, θα προχωρήσει κανονικά όπως έχει δρομολογηθεί.

10. Ο κ. Τσίπρας κατηγόρησε την Kυβέρνηση για κυβίστηση σε ό,τι αφορά τη Συμφωνία των Πρεσπών. Τι απαντάτε; 

Ξεπερνά κάθε όριο θράσους όταν περηφανεύεται πως έδεσε τη χώρα σε μια συμφωνία που δεν μπορεί να ακυρωθεί μονομερώς. Εμείς λέμε -και κάνουμε- ως Κυβέρνηση αυτά ακριβώς που λέγαμε και ως Αντιπολίτευση. Υποστηρίζαμε -και εξακολουθούμε να υποστηρίζουμε- ότι η Συμφωνία των Πρεσπών είναι εθνικά επιζήμια. Από την πρώτη στιγμή είχαμε πει πως δεν πρέπει να υπογραφεί και για να αποτρέψουμε την υπογραφή της καταθέσαμε πρόταση δυσπιστίας. Ο Πρόεδρος του Kόμματος Κυριάκος Μητσοτάκης, τόσο κατά την συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας, όσο και στη συνέχεια -στη συζήτηση για την κύρωση της συμφωνίας- ανέπτυξε ξεκάθαρα τις θέσεις μας και επισήμανε τα προβλήματα που θα δημιουργούνταν. Έθεσε όλους τους βουλευτές προ των ευθυνών τους και τόνισε ότι από τη στιγμή που θα κυρωθεί, θα δεσμεύει τη χώρα και δεν θα μπορεί να ακυρωθεί μονομερώς. Κάνουμε τώρα -και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό- ό,τι μπορούμε για να αμβλύνουμε τις αρνητικές συνέπειες. Προχωρούμε ταυτόχρονα σε αυτά που χρειάζεται η Μακεδονία και συνολικά η η Βόρεια Ελλάδα. για να γίνει αναπτυξιακή ατμομηχανή της χώρας. Αλλά και για να κερδίσουμε παγκόσμια το παιχνίδι της επικοινωνίας. Έτσι ώστε παντού στον κόσμο όταν ακούνε Μακεδονία να σκέφτονται τη Μακεδονία μας, την πραγματική Μακεδονία, την αυθεντική Μακεδονία.

11. Για το συκοφαντικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Documento»

Όσον αφορά το δημοσίευμα της εφημερίδας «Documento» του εμμονικού συκοφάντη Κώστα Βαξεβάνη, η αλήθεια είναι ότι η Εισαγγελία Οικονομικού Εγκλήματος, στο πλαίσιο της εξέτασης της αναφοράς του Βαξεβάνη διέταξε τη διενέργεια φορολογικού ελέγχου από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για την περίοδο 2006 ως και 2012 δηλαδή για επτά ολόκληρα φορολογικά έτη. Ο εν λόγω εξονυχιστικός έλεγχος με τη μέθοδο "γραμμή-γραμμη" ολοκληρώθηκε χωρίς κανένα απολύτως εύρημα και εκδόθηκε από το ΚΕΦΟΜΕΠ οριστική έκθεση ελέγχου που ρητά ανέφερε ότι δεν διαπιστώθηκε προσαύξηση περιουσίας της κας Γκραμπόφσκι και ως εκ τούτου ουδείς φόρος καταλογίστηκε για το σύνολο των ανωτέρω ελεγχόμενων χρήσεων. Στη συνέχεια η Εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος, κυρία Ψαρουδάκη έθεσε στο αρχείο τα ασύστολα ψεύδη του κυρίου Βαξεβάνη, επισημαίνοντας μάλιστα ότι για την αγορά του ακινήτου στο Παρίσι από εταιρεία στην οποίο μετέχει η κυρία Γκραμπόφσκι, λήφθηκε δάνειο από Τράπεζα της αλλοδαπής, ενώ το ποσό πέραν του δανείου είναι απολύτως δικαιολογημένο από την ανάλωση εισοδημάτων προηγούμενων χρήσεων.


 

Δεν υπάρχουν σχόλια: