Α. Για την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Κίνα
1. Ο Πρωθυπουργός θα επισκεφθεί την Κίνα τα επόμενα 24ωρα. Τι επιδιώκετε;
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναπτύσσει συστηματική προσπάθεια για να επανασυστήσει την Ελλάδα στον κόσμο, να προβάλει την Ελλάδα της αυτοπεποίθησης και της αξιοπιστίας, να υπερασπιστεί τα δίκαιά μας και να προσελκύσει ξένες επενδύσεις. Για το σκοπό αυτό, στο διάστημα των πρώτων 100 ημερών, πραγματοποίησε σειρά επισκέψεων σε ξένες πρωτεύουσες και είχε αλλεπάλληλες συναντήσεις με ηγέτες άλλων χωρών, παράγοντες της διεθνούς κοινότητας και διεθνείς επενδυτές. Αυτό το στόχο έχει και η επίσκεψή του στην Κίνα. Προσέλκυση επενδύσεων, περαιτέρω ενίσχυση των επιχειρηματικών δεσμών των δύο χωρών, ένταξη της Ελλάδας στον παγκόσμιο οικονομικό χάρτη. Στην Ελληνική αποστολή θα συμμετέχουν εκπρόσωποι 60 ελληνικών επιχειρήσεων από δυναμικούς κλάδους της οικονομίας, όπως η Ενέργεια, ο Τουρισμός, η Ναυτιλία και η Αγροδιατροφή. Παράλληλα, έχουν προγραμματιστεί κατ’ ιδίαν συναντήσεις Ελλήνων επιχειρηματιών με 200 και πλέον εκπροσώπους κινεζικών εταιρειών προκειμένου να διερευνηθούν δυνατότητες συνεργασιών. Επιπλέον, η Ελληνική πλευρά θα διοργανώσει στις 4 Νοεμβρίου Business Forum με τη συμμετοχή του Πρωθυπουργού, όπου θα παρευρίσκονται υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της κινεζικής κυβέρνησης και κορυφαία στελέχη μεγάλων κινεζικών επιχειρήσεων. Θα συναντηθεί βέβαια και με τον πρόεδρο της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Xi Jinping, δεδομένου ότι η Ελλάδα είναι μία από τις τρεις τιμώμενες χώρες στο CIIE 2019.
2. Με ποιο «οπλοστάσιο» θα εμφανιστεί ο Πρωθυπουργός στους Κινέζους επενδυτές;
Η Ελλάδα είναι πυλώνας σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή μας. Ανακτά την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη των διεθνών αγορών. Βελτιώνει με την μείωση των φόρων και την προώθηση τολμηρών μεταρρυθμίσεων το επενδυτικό περιβάλλον. Είναι μία χώρα δυναμική, που εξέρχεται από την κρίση και προσφέρει μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες, χάρη στο υψηλού επιπέδου εργατικό δυναμικό της, την εξαιρετική γεωστρατηγική θέση της, τις ανεπτυγμένες υποδομές που προσφέρει, τον μεγάλο ορυκτό πλούτο και την ξεχωριστή, μεσογειακή ομορφιά της. Ο Πρωθυπουργός θα παρουσιάσει στους συνομιλητές του τον μεγάλο αριθμό δυναμικών κλάδων που διαθέτει η ελληνική οικονομία και τις ευκαιρίες που προσφέρονται. Είναι ο τομέας της Ενέργειας, και οι μεγάλες δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών. Είναι τα logistics και οι εμπορικές μεταφορές, όπου έχει εκδηλωθεί έμπρακτα το Κινεζικό ενδιαφέρον μέσω της επένδυσης της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά. Είναι, επίσης, ο τουρισμός και η αγορά ακινήτων. Σημειώνεται ότι ήδη οι Κινέζοι πολίτες έχουν αξιοποιήσει ιδιαίτερα το πρόγραμμα Golden Visa, καθώς έως το τέλος Σεπτεμβρίου τους αναλογούσε το 65% των αδειών διαμονής που έχουν δοθεί έναντι ελάχιστης επένδυσης 250.000 ευρώ.
Β. Για τις μειώσεις στις οποίες προχώρησαν οι τράπεζες
1. Ποιο είναι το σχόλιο σας για την απόφαση των τραπεζών να μειώσουν τις αυξήσεις που είχαν κάνει και είχαν εξαγγείλει σε μια σειρά υπηρεσίες τους;
H αυστηρή παρέμβαση του Πρωθυπουργού, για τις αυξήσεις που είχαν κάνει σε μια σειρά υπηρεσιών τους, έφερε θετικό αποτέλεσμα. Χθες οι τράπεζες ανακοίνωσαν, μειώσεις σε παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πελάτες τους. Αξιολογείται φυσικά ως ένα ελπιδοφόρο πρώτο βήμα και αναμένονται επιπρόσθετες τολμηρές πρωτοβουλίες. Ουσιαστικά οι τράπεζες πήραν πίσω τις αυξήσεις που είχαν κάνει. Η θετική επίδραση που έχει στην οικονομία και στις τράπεζες το νέο περιβάλλον που δημιουργήθηκε μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου με το νέο πλαίσιο οικονομικής πολιτικής, αναζωογονείται το τραπεζικό σύστημα. Υγιές και ισχυρό τραπεζικό σύστημα σημαίνει και υγιή συμπεριφορά των τραπεζών στους πολίτες - πελάτες που τις στηρίζουν. Οι αυξήσεις που είχαν γίνει ήταν κάτι που δεν μπορούσε να γίνει δεκτό από την κυβέρνηση, έπρεπε να αλλάξει και άλλαξε.
Γ. Σχετικά με την απάντηση του Προέδρου της Βουλής στον κ. Τσίπρα
1. Ποιά είναι η θέση σας για το περιεχόμενο της απαντητικής επιστολής του Προέδρου της Βουλής κ. Τασούλα στον κ. Τσίπρα;
Ο Πρόεδρος της Βουλής ορθώς, κατά την άποψή μας, απέρριψε τις αιτιάσεις του κ. Τσίπρα σχετικά με την εξαίρεση δύο βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, του κ. Τζανακόπουλου και του κ. Πολάκη, από την προανακριτική επιτροπή. Τα επιχειρήματα του κ. Τασούλα είναι βάσιμα και ισχυρά. Ο Πρόεδρος της Βουλής αναφέρει στην απάντησή του ότι τα μέλη της Επιτροπής δεν ορίστηκαν από την Ολομέλεια, όπως γράφει στην επιστολή του κ. Τσίπρας, αλλά μετά από απόφαση του ιδίου κι έπειτα από τις υποδείξεις των Κοινοβουλευτικών Ομάδων Επίσης ότι η Επιτροπή έχει όλες τις αρμοδιότητες του εισαγγελέα Πρωτοδικών όταν αυτός ενεργεί Προκαταρκτική εξέταση, άρα απολαμβάνουν και όλα τα συνταγματικά προνόμια. «
Οι βουλευτές δεν λειτουργούν ως πολιτικό σώμα, αλλά ως δικαστικό», αναφέρει χαρακτηριστικά όπως και ότι η Ολομέλεια αποφάσισε τη συγκρότηση της επιτροπής, όχι όμως και τη σύνθεσή της. Συνεχίζοντας αναφέρει πως η προανακριτική εξαιρώντας δύο μέλη της αποφάσισε επί της νομιμότητας της σύνθεσης της και όχι της συγκρότησης της. Επομένως, δεν είναι κατανοητό κατά τι παραβιάστηκε η απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής από την απόφαση της περί της εξαίρεσης των δύο μελών της.
Δ. Τροποποίηση Ποινικού Κώδικα και Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
1. Σε τι ακριβώς αποβλέπουν οι οι προωθούμενες από την Κυβέρνηση ρυθμίσεις του Ποινικού Κώδικα και Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
Οι ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο αυτό έρχονται να διορθώσουν τις στρεβλώσεις που δημιούργησε σειρά αμφιλεγόμενων διατάξεων του Ποινικού Κώδικα που ψηφίστηκαν από την προηγούμενη Κυβέρνηση και προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις τόσο στο νομικό κόσμο όσο και στο κοινωνικό σύνολο. Είναι πλήρως εναρμονισμένες με τις προεκλογικές εξαγγελίες μας, αφορούν ένα ευρύ φάσμα άρθρων και διατάξεων και αφορούν κυρίως σε θέματα τρομοκρατίας, αποφυλακίσεις πολυισοβιτών, αυστηρότερη αντιμετώπιση κατασκευής και χρήσης εκρηκτικών υλών (μολότοφ), εισβολών σε δημόσια κτίρια, επιθέσεων σε εφοριακούς, δωροδοκίας δημοσίων υπαλλήλων, οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ. Τέλος, με το νομοσχέδιο επέρχονται αλλαγές στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, που επιταχύνουν την απονομή της Δικαιοσύνης, όπως η επαναφορά του Μονομελούς Εφετείου. Επίσης, συστήνεται θέση Αναπληρωτή Εισαγγελέα κατά της Διαφθοράς, κατ’ αναλογία των διατάξεων που αφορούν στον Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος.
2. Ποιές συγκεκριμένα είναι οι αλλαγές που προωθούνται;
Αναλυτικά οι αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα, έχουν ως εξής:
1.Αυξάνεται το κατώτατο όριο πραγματικής έκτισης ποινών από τα 17 στα 22 έτη, ώστε να θεμελιώνεται δικαίωμα αίτησης για για υπό όρους απόλυση καταδικασμένων πολυισοβιτών
2.Προβλέπεται φυλάκιση έως τρία έτη για όποιον παράνομα εισέρχεται και παραμένει σε δημόσια κτίρια (νοσοκομεία, πρεσβείες, δικαστήρια, επιχειρήσεις κοινής ωφελείας, ΔΕΗ κ.λπ.) «και προκαλεί έτσι διακοπή ή σοβαρή διατάραξη της ομαλής διεξαγωγής της υπηρεσίας».
3..Ανάγονται σε αυτοτελείς αξιόποινες πράξεις η παροχή πληροφοριών, η χρηματοδότηση και η στρατολόγηση μελών σε εγκληματική οργάνωση, ενώ παράλληλα διευρύνονται τα αδικήματα τα οποία εμπίπτουν στις τρομοκρατικές πράξεις.
4.Η απειλή ή διέγερση σε τέλεση τρομοκρατικών πράξεων τιμωρείται με φυλάκιση έως 5 έτη (από έως 3 έτη) με όποιον τρόπο κι αν εκπέμπεται, συμπεριλαμβανομένου του διαδικτύου.
5.Μετατρέπεται εκ νέου σε κακούργημα η χρήση εκρηκτικών και τιμωρείται με κάθειρξη έως 10 έτη. Όποιος κατασκευάζει, προμηθεύεται ή κατέχει εκρηκτικές ύλες, από τις οποίες μπορεί να προκληθεί κίνδυνος για άνθρωπο τιμωρείται με φυλάκιση τριών ετών.
6.Στις διατάξεις για εγκλήματα που τελούνται από πολιτικά πρόσωπα (δωροδοκία, δωροληψία) συμπεριλαμβάνοται πλέον και οι Υφυπουργοί.
7.Τιμωρείται με φυλάκιση έως τρία έτη ο κατηγορούμενος ο οποίος, μετά τη συμπλήρωση του ανωτάτου ορίου της διάρκειας της προσωρινής κράτησης, παραβιάζει τους περιοριστικούς όρους.
8.Η ποινή για κακούργημα ή πλημμέλημα με δόλο τo οποίο τέλεσε κρατούμενος κατά τη διάρκεια της άδειάς του, εκτίεται ολόκληρη μετά την έκτιση της ποινής για το αδίκημα που κρατείται.
9.Προβλέπεται φυλάκιση τουλάχιστον 3 (αντί δυο) ετών για συμμετοχή σε απόδραση υπαλλήλου επιφορτισμένου με τη φύλαξη κρατουμένου .
10.Η δωροδοκία υπαλλήλου για ενέργεια ή παράλειψη που αντίκειται στα καθήκοντά του μετατρέπεται εκ νέου σε κακούργημα και «τιμωρείται με κάθειρξη έως οκτώ έτη και χρηματική ποινή», αντί της φυλάκισης τουλάχιστον τριών ετών και χρηματικής ποινής.
11.Η κλοπή όταν γίνεται από δύο ή περισσότερους δράστες με διάρρηξη μετατρέπεται σε κακούργημα, καθώς συνάγεται σύσταση συμμορίας.
12.Αναδιατυπώνεται η διάταξη για τα βασανιστήρια προκειμένου η Χώρα μας να υιοθετήσει πλήρως τους ορισμούς της σχετικής Διεθνούς Σύμβασης.
13. Ποινική δίωξη για απιστία για τις τράπεζες θα γίνεται μετά από σχετική μήνυση ενώ για κρατικούς λειτουργούς προβλέπεται η αυτεπάγγελτη δίωξη από εισαγγελέα.
14.Η προστασία του δικαιώματος της κοινής ησυχίας ανάγεται σε ελαφρύ πλημμέλημα ώστε να εξασφαλίζεται η βεβαίωση των παραβάσεων από τα αστυνομικά όργανα.
3. Τι προβλέπεται σχετικά με τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
Αφαιρείται από τον εκάστοτε Υπουργό Δικαιοσύνης η δυνατότητα να αναστείλει διώξεις για δωροδοκία ή δωροληψία. Εξαιρούνται από την αρμοδιότητα του Εισαγγελέα Εγκλημάτων Διαφθοράς οι περιπτώσεις που εφαρμόζεται η διάταξη του άρθρου 86 του Συντάγματος και ο νόμος περί ευθύνης υπουργών. Επανεισάγεται το Μονομελές Εφετείο ως δικαστήριο ουσίας, για την αποσυμφόρηση των προς εκδίκαση υποθέσεων και την επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης. Ξεκαθαρίζεται -ώστε να αποφεύγονται σχετικές συγχύσεις- ότι η παρουσία δικαστικού λειτουργού για τις κατ’ οίκον έρευνες αφορά μόνον τις έρευνες σε κατοικία.
Ε. Για διαχείριση απορριμμάτων
1. Ποιοι είναι οι στόχοι της πολιτικής σας στη διαχείριση των απορριμμάτων;
Όπως ανέφερε χθες και ο Πρωθυπουργός τα σκουπίδια, δεν είναι για πέταμα! Είναι πρώτες ύλες, είναι δευτερογενή προϊόντα, είναι δευτερογενή καύσιμα! Η πολιτική μας στη διαχείριση των απορριμμάτων -όπως τόνισε ο κ. Μητσοτάκης- στοχεύει στην υιοθέτηση καλών πρακτικών της κυκλικής οικονομίας κάτι το οποίο εξάλλου, αποτελεί και κεντρική κατεύθυνση της Ε.Ε.. Αυτό σημαίνει ότι στην ταφή θα πρέπει να καταλήγουν όσο το δυνατόν λιγότερα απορρίμματα αφού, προηγουμένως, θα έχουν ανακτηθεί όλα τα χρήσιμα υλικά τους. Επίσης, στον τομέα της πρόληψης θα πρέπει να παράγουμε, όσο τον δυνατόν λιγότερα απορρίμματα στην αρχή αυτής της αλυσίδας. Τα οφέλη από μια τέτοια πολιτική είναι η κατάργηση των παράνομων χωματερών, που σήμερα κοστίζουν εκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα και ρυπαίνουν το περιβάλλον. Ο περιορισμός των χώρων υγειονομικής ταφής στους οποίους, το 2040, δεν θα επιτρέπεται να δέχονται πάνω από το 10% των αστικών απορριμμάτων. Η δημιουργία θέσεων απασχόλησης στους νέους φορείς και στις εταιρείες διαχείρισης δημοτικές, περιφερειακές, ιδιωτικές. Η δυνατότητα να παράγουμε καθαρή ενέργεια από τα βιοαπόβλητα, πράσινη ενέργεια. Η μείωση στα έξοδα των δήμων από τα τέλη ταφής, αλλά και πρόσθετα έσοδα από την ανακύκλωση των απορριμμάτων. Τέλος, η καθαριότητα και η σοβαρή αισθητική αναβάθμιση των πόλεων και συνολικά της Ελληνικής Περιφέρειας.
2. Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Απορριμμάτων για το οποίο μίλησε ο Πρωθυπουργός στη Βουλή;
Η χώρα μας όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός χρειάζεται ένα διαφορετικό Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Απορριμμάτων. Υπάρχει ένας πρώτος μπούσουλας για το τι πρέπει να κάνουμε μέχρι το 2020, όμως δουλεύουμε ήδη για την εκπόνηση του επόμενου σχεδίου, με χρονικό ορίζοντα έως το 2026. Βασικοί άξονες του θα είναι:
- Η αναθεώρηση των στόχων ανάκτησης, ανακύκλωσης και ταφής, βραχυπρόθεσμα τουλάχιστον. Υπήρχε ένας στόχος για 50% ανακύκλωσης στην πηγή. Αυτός ο στόχος έχει αποδειχθεί εξωπραγματικός και πρέπει να γίνει πιο ρεαλιστικός, καθώς σήμερα, φτάνει στο 20%. Και πρέπει να συμφωνήσουμε με τους Δήμους σε πιο ρεαλιστικούς στόχους.Θα προβλέψουμε συμπληρωματική χρηματοδότηση των Δήμων εκείνων οι οποίοι επιτυγχάνουν υψηλούς ρυθμούς ανακύκλωσης.
-Η ενίσχυση των προσπαθειών ανακύκλωσης και διαλογής στην πηγή. Θα δημιουργηθεί νέο ρεύμα των βιοαποβλήτων (καφέ κάδος), σε πρώτη φάση στους μεγάλους παραγωγούς - ξενοδοχεία, εστιατόρια, νοσοκομεία και super market για τα ληγμένα προϊόντα.
-Η αποδέσμευση των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από την κεντρική διοίκηση και η μεταφορά πόρων στους Δήμους και τις Περιφέρειες.ώστε να έχουν, πλέον, περισσότερα μέσα και λιγότερους περιορισμούς για να κάνουν τη δουλειά τους.
-Ο εξορθολογισμός στο σύστημα συλλογής: Εστιάζουμε στην εφαρμογή των βασικών 3 κάδων, που δεν υπάρχουν σήμερα: Μπλε για τα ανακυκλώσιμα υλικά. Καφέ για τα οργανικά απόβλητα. Και πράσινος για κάθε άλλου είδους απορρίμματα.
-Η ενθάρρυνση των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για τη διαχείριση των αποβλήτων.
3. Με ποιο τρόπο σχεδιάζετε να γίνει η αξιοποιήσει των απορριμμάτων;
Πρώτα απ’ όλα θα δημιουργήσουμε πολλά περισσότερα εργοστάσια επεξεργασίας και αξιοποίησης των απορριμμάτων, όπως υπάρχουν εδώ και δεκαετίες στην Ευρώπη. Ο στόχος μας μέχρι το 2030 συνοψίζεται σε ένα τριμερές σχήμα: 50% - 30% - 20%: Το πρώτο 50% αντιστοιχεί στον όγκο αστικών αποβλήτων που εντός μιας δεκαετίας μπορεί να ανακτάται στην πηγή, σε επίπεδο Δήμου. Αφορά στις συσκευασίες που ρίχνουμε στους μπλε κάδους των Δήμων, αλλά και το νέο ρεύμα βιοαποβλήτων που θα συλλέγονται με ξεχωριστή διαλογή μέσα από τους καφέ κάδους. Για όλα αυτά θα προμηθευτούν οι Δήμοι επιπλέον κάδους και απορριμματοφόρα ανακύκλωσης.
Το επόμενο 30% αντιπροσωπεύει τα ανακτώμενα υλικά από τα μεικτά απορρίμματα που τώρα πέφτουν στους πράσινους κάδους. Αυτά μπορούν να ανακτώνται μέσω μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων (ΜΕΑ) και μονάδων επεξεργασίας βιοαποβλήτων (ΜΕΒΑ) οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν με το σχήμα της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και απορρόφηση κονδυλίων του ΕΣΠΑ που παραμένει εξαιρετικά χαμηλή εξαιτίας της αδυναμίας που είχε και σε αυτό τον τομέα η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις 170 εκατομμύρια είχαν συμβασιοποιηθεί μέχρι τον περασμένο Ιούλιο από τα 940 που προβλέπονται για τη διαχείριση των απορριμμάτων.
Το τελευταίο 20% είναι τα απορρίμματα που αποκαλούμε το υπόλειμμα. Αυτά είτε θα θάβονται σε Χώρους Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ) και όχι ΧΥΤΑ είτε θα αξιοποιούνται ενεργειακά.
Στ. Για την επίθεση Τσίπρα στον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο.
1. Πως σχολιάζετε την χθεσινή επίθεση στη Βουλή του κ. Τσίπρα στον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο για τις περιπολίες στο Αιγαίο;
Ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει το άσπρο μαύρο και τη μέρα νύχτα. O κ. Τσίπρας επιτέθηκε προχθές στη Βουλή στον Στέλιο Πέτσα λέγοντας ψέματα και διαστρεβλώνοντας μια φράση του Εκπροσώπου της Κυβέρνησης. Ο κ. Πέτσας είχε τοποθετηθεί απέναντι στη δήλωση του Τούρκου Υπουργού Εξωτερικών που κατηγορούσε την Ελλάδα ότι πυροβολεί, ότι βυθίζει βάρκες και γυρίζει στην Τουρκία τραυματίες πρόσφυγες και μετανάστες. Συμπλήρωσε την τοποθέτησή του, λέγοντας ότι φυλάσσουμε τα σύνορά μας, αυξάνουμε τις περιπολίες στη θάλασσα και ότι στατιστικά αυξάνει η πιθανότητα να έχουμε ατυχήματα. Πραγματικά μας δημιουργεί άσχημη εντύπωση το γεγονός ότι υπάρχουν πολιτικοί στην Ελλάδα, που ταυτίζονται με τις θέσεις του Υπουργού Εξωτερικών της Τουρκίας και δεν στηρίζουν τη θέση της χώρας μας, η οποία -μέσα από χιλιάδες διασώσεις που έχει κάνει το προηγούμενο διάστημα, μέσα από τις κοινωνικές παρεμβάσεις που έχουν γίνει και στα νησιά μας και στην ενδοχώρα έχει δείξει ότι τους αγκαλιάζει και δεν τους απωθεί.
Ζ. Για ΚΕΘΕΑ
1. Χθες ανακοινώθηκε το Δ.Σ. του ΚΕΘΕΑ, όμως οι επικρίσεις για τις αλλαγές στον οργανισμό συνεχίζονται. Τι απαντάτε;
Πρωτ’ απ’ όλα τα μέλη του Δ.Σ. του ΚΕΘΕΑ θα είναι άμισθα. Από εκεί και πέρα ο Οργανισμός συνεχίζει να αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, που τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Υγείας, χρηματοδοτείται πλήρως από το Υπουργείο Υγείας με το ποσό των 20 εκατομμυρίων ευρώ, ετησίως. Με την απόφαση της κυβέρνησης: Προστατεύεται ο σκοπός και η αποστολή του ΚΕΘΕΑ και εξασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του. Στηρίζονται τα «στεγνά» θεραπευτικά προγράμματα απεξάρτησης του ΚΕΘΕΑ. Διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας στις δομές του. Διαμορφώνεται ένας αποτελεσματικός διοικητικός μηχανισμός ελέγχου του τρόπου αξιοποίησης των κονδυλίων, σε δράσεις προσαρμοσμένες στην Εθνική Στρατηγική για τα ναρκωτικών. Εξακολουθεί να του αναγνωρίζεται η δυνατότητα σύστασης αυτοδιαχειριζόμενων συνεταιρισμών.Διασφαλίζεται η αυτοδιαχείριση των θεραπευτικών κοινοτήτων εσωτερικής παραμονής. Ενισχύεται ο ρόλος του ΚΕΘΕΑ για την εκπλήρωση της σημαντικής κοινωνικής του δράσης. Επιλέγεται ο «από τα κάτω προς τα πάνω» τρόπος λήψης αποφάσεων, καθώς διευρύνεται η συμμετοχή και η παρέμβαση της Γενικής Συνέλευσης, η οποία μετατρέπεται πλέον σε κεντρικό όργανο λήψης αποφάσεων, που χαράσσει και διαμορφώνει την στρατηγική του οργανισμού.
Η. Παιδεία
1. Τι θα πράξει το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με την απόφαση Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για τον τρόπο απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών;
Κατ’ αρχάς να πούμε ότι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων -σε συμμόρφωση και με την υπ’ αριθ. 1749/2019 πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας- ήδη δρομολογεί την τροποποίηση των υφιστάμενων ρυθμίσεων, για το μάθημα των θρησκευτικών. Θα επεξεργαστεί και θα αντιμετωπίσει, με τρόπο συνεκτικό, όλα τα ζητήματα που εγείρονται από τις πρόσφατες σχετικές αποφάσεις των Δικαστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό είναι αυτονόητο πως θα τροποποιηθούν και οι ρυθμίσεις που αφορούν στο πρόγραμμα σπουδών των Θρησκευτικών και στον τρόπο απαλλαγής από το μάθημα, ώστε να είναι απόλυτα συμβατές με το εθνικό και ενωσιακό δίκαιο καθώς και με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
2. Τι απαντάτε στους ισχυρισμούς ΣΥΡΙΖΑ ότι η Κυβέρνηση επιφέρει μείωση των δαπανών για την Παιδεία;
Ο ΣΥΡΙΖΑ για άλλη μια φορά ψεύδεται. Η αλήθεια είναι ότι: Έχουμε προβλέψει αύξηση για την παιδεία κατά 102,2 εκατομμύρια ευρώ: από
4.850.800.000 ευρώ το 2019 σε
4.953.000.000 ευρώ για το 2020. Επίσης έχουμε προβλέψει τις πιστώσεις για διορισμό των 4.500 εκπαιδευτικών, ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού της Ειδικής Αγωγής. Μην ξεχνάμε ότι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δρομολόγησε τη μείωση των δαπανών για την Παιδεία, με εγκύκλιο για την κατάρτιση του Προϋπολογισμού του 2020 που εξέδωσε την τελευταία εργάσιμη ημέρα πριν τις εκλογές.
Κατεβάστε τον σφυγμό της ημέρας εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου