Α. Για τις διαστρεβλώσεις που επιχειρεί ο ΣΥΡΙΖΑ σε θέματα διαφάνειας1. Γιατί ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε χθες στη Βουλή «αδιάβαστο» τον κ. Τσίπρα;Ο κ. Τσίπρας υπέβαλε στον Πρωθυπουργό ερώτηση για τη νέα διάταξη του Ποινικού Κώδικα που προβλέπει να ισχύει για τη δέσμευση περιουσιακών στοιχείων των κατηγορούμενων για οικονομικά αδικήματα ανώτατο όριο 18 μηνών, όπως ισχύει και ανώτατο όριο για την προσωρινή κράτηση. Ανάμεσα στα άλλα ρωτούσε «τι ωθεί την Κυβέρνηση να θέσει νέο χρονικό όριο χωρίς να προβλέπεται μεταβατική περίοδος εφαρμογής». Επανακατέθεσε μάλιστα την ίδια ερώτηση επαναλαμβάνοντας τον ίδιο ισχυρισμό. Και, όμως, υπάρχει μεταβατική διάταξη. Υπάρχει στο άρθρο 15 -και σημειώνεται μάλιστα με μεγάλα γράμματα- «μεταβατική διάταξη», η οποία ακυρώνει ως παντελώς αβάσιμους τους ισχυρισμούς του κ. Τσίπρα. Αναφέρει συγκεκριμένα ότι μέσα σε τρεις μήνες από την έναρξη ισχύος του νέου Κώδικα ο Πρόεδρος της Αρχής υποχρεούται να προωθήσει τις υποθέσεις για οριστική κρίση στον ανακριτή ή στο Δικαστικό Συμβούλιο. Η δικαστική κρίση όμως δεν περιορίζεται χρονικά, καθώς μπορεί να συντελεστεί οποιαδήποτε στιγμή μέσα στο 18μηνο. Ο ισχυρισμός του κ. Τσίπρα ότι πρέπει δήθεν να κριθεί μέσα σε τρεις μήνες η παράταση της δέσμευσης περιουσιακών στοιχείων είναι εκτός πραγματικότητας. Το τρίμηνο αποτελεί προθεσμία μόνο για να σταλούν προς κρίση οι υποθέσεις που εκκρεμούν. Δεν είναι διάστημα για την εξέτασή τους. Το δικαστικό συμβούλιο κρίνει την ουσία της υπόθεσης και έχει τη δυνατότητα, να κρατήσει τους λογαριασμούς δεσμευμένους. Αυτό το λάθος έκαναν και οι «Financial Times» στο δημοσίευμά τους το οποίο και διέψευσε η Κυβέρνηση. Αυτό επισήμανε ο Πρωθυπουργός στη Βουλή και για αυτόν το λόγο χαρακτήρισε τον κ. Τσίπρα αδιάβαστο.
2. Τι απαντάτε στον ισχυρισμό του ότι η Κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει επιεική στάση απέναντι στη διαφθορά;Η απάντηση προκύπτει από την ίδια την πραγματικότητα. Όπως επισήμανε ο Πρωθυπουργός ενώ η Ελλάδα από την 94η θέση στην κατάταξη της Διεθνούς Διαφάνειας το 2012 κατάφερε να βρεθεί το 2015 βρέθηκε στην 58η θέση, στη συνέχεια -κατά τη διακυβέρνηση δηλαδή από το ΣΥΡΙΖΑ κατρακύλησε ξανά και το 2018 βούλιαξε στην 67η θέση. Αυτά είναι έργα και ημέρες της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με στοιχεία. Η στάση της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στα θέματα αυτά αποκαλύπτεται και από το γεγονός ότι μετέτρεψε τη δωροδοκία σε απλό πλημμέλημα από βαρύ κακούργημα. Πράγμα που επισημαίνεται και στην 4η Έκθεση Ενισχυμένης Εποπτείας που δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ημέρες, υπογραμμίζοντας ότι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός κατά της Διαφθοράς, αλλά και η GRECO εγκαλούν την προηγούμενη Κυβέρνηση. Είναι λοιπόν πολύ υποκριτικό, τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, να αναμασούν διαρκώς την καραμέλα περί λευκών κολάρων. Εμείς δεν θέλουμε ούτε «μπαχαλάκηδες» λευκών κολάρων, ούτε «μπαχαλάκηδες» στα Πανεπιστήμια. Ο νόμος θα εφαρμόζεται για όλους, είτε είναι δυνατοί, είτε είναι αδύνατοι.
3. Ποιά είναι η απάντησή σας στους ισχυρισμούς που προβάλλει ο κ. Τσίπρας επειδή δεν υιοθετείτε την ερμηνευτική δήλωση που προτείνει για το άρθρο 86 περί ευθύνης Υπουργών, που διακρίνει τα αδικήματα σε αυτά τα οποία τελούνται κατά την άσκηση και επ’ ευκαιρία των υπουργικών καθηκόντων;Οι ισχυρισμοί του κ. Τσίπρα είναι ένα φτηνό και ληγμένο πυροτέχνημα. Ειναι συνταγματικοί λεονταρισμοί που έχουν απαντηθεί κατ’ επανάληψη στη Βουλή κατά τη συζήτηση για τη συνταγματική αναθεώρηση. Η διάκριση, την οποία υποκριτικά εισηγείται, έχει ήδη οριοθετηθεί από το Ειδικό Δικαστήριο. Η πρότασή του δεν διαφοροποιεί -και ούτε θα μπορούσε να διαφοροποιήσει- τη σαφή νομολογία για το τι συνιστά «άσκηση καθηκόντων» και τι συνιστά «επ’ ευκαιρία της άσκησης καθηκόντων». Αν συμβουλευόταν κάποιους νομικούς θα μπορούσε ίσως να τον είχαν προστατέψει. Αν όμως ο κ. Τσίπρας, με την πρότασή του για την συγκεκριμένη ερμηνευτική δήλωση, επιδιώκει την αναβίωση αδικημάτων για τα οποία έχει παρέλθει η αποσβεστική προθεσμία είναι προφανές πως έρχεται σε αντίθεση με κάθε έννοια κράτους δικαίου, διότι θα οδηγούσε σε αναδρομική εφαρμογή ποινικού νόμου και θα διάβρωνε ένα θεμέλιο λίθο του δικαίου που ισχύει από τον 17ο αιώνα. Ας μην ξεχνά ο κ. Τσίπρας ότι το Νοέμβριο του 2006, ο κ. Μητσοτάκης, μαζί με επτά βουλευτές είχε υπογράψει πρόταση για την αναθεώρηση του άρθρου 86 την οποία, ωστόσο, δεν την υπέγραψε κανένας βουλευτής της Αριστεράς.
4. Τι απαντάτε στις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ ότι με τις νέες ρυθμίσεις η άσκηση δίωξης εναντίον τραπεζικών στελεχών μπορεί να γίνεται μόνο κατ’ έγκληση και όχι αυτεπαγγέλτως;Οι τράπεζες -όπως υπογράμμισε χθες στη Βουλή ο κ. Μητσοτάκης- δρουν στο χώρο της ιδιωτικής οικονομίας και κάθε παράβαση που διαπράττουν τα στελέχη τους ενδιαφέρει πρωτίστως τις ίδιες. Αυτες ζημιώνονται και αυτές θα πρέπει να ενεργοποιούν το μηχανισμό ποινικής διερεύνησης. Η παλιά πρακτική να γίνονται δικαστικές έρευνες με αυτεπάγγελτη ενέργεια, αποδείχθηκε στην πράξη επιζήμια, για τους πολίτες, καθώς οδήγησε τραπεζικά στελέχη σε μία τελείως αμυντική διάθεση απέναντι σε πρωτοβουλίες, όπως μια γενναία ρύθμιση οφειλών. Αυτήν ακριβώς την ακινησία, η οποία «παγώνει τα πάντα», έρχεται να θεραπεύσει η νέα ρύθμιση. Προβλέφθηκε, λοιπόν, η δυνατότητα έγκλησης από τις διοικήσεις των τραπεζών, ενώ για δικαστικές διερευνήσεις που ήδη έχουν ξεκινήσει, παρέχεται μεταβατική διάταξη δύο μηνών να ασκηθεί έγκληση. Καμία υπόθεση, λοιπόν, δεν κλείνει. Οι τράπεζες, διατηρούν ακέραιο το δικαίωμα να ασκήσουν την προβλεπόμενη έγκληση σε περίπτωση παράβασης. Και βέβαια η τραπεζική δραστηριότητα ελέγχεται από την Τράπεζα της Ελλάδος. Ό,τι ακριβώς ισχύει παντού στην Ευρώπη, ισχύει επιτέλους και στη χώρα μας. Μην ξεχνάμε ότι πάρα πολλά τραπεζικά στελέχη σύρθηκαν στα δικαστήρια, ταλαιπωρήθηκαν για πολλά χρόνια και σχεδόν όλα αθωώθηκαν. Μπήκε έτσι φρένο στην αναδιάρθρωση δανείων που θα μπορούσε να σώσει μία επιχείρηση και θέσεις εργασίας. Προχωρήσαμε στη ρύθμιση αυτή γιατί θέλουμε να βάλουμε μπροστά την παραγωγική μηχανή της οικονομίας, να διορθώσουμε τις παθογένειες στο τραπεζικό σύστημα, να προσελκύσουμε επενδύσεις, να δημιουργήσουμε δουλειές.
5. Τι απαντάτε στους ισχυρισμούς ότι με τις διατάξεις που ψηφίσατε επιστρέφονται σε υπόδικους για οικονομικά ζητήματα οι περιουσίες τους που είχαν δεσμευτεί;O Πρωθυπουργός κατά την χθεσινή συζήτηση στη Βουλή επεσήμανε, πρώτα από όλα, ότι ο Πρόεδρος της Αρχής Καταπολέμησης Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες -ένα διοικητικό όργανο- είχε τη δυνατότητα να δεσμεύει επ’ αόριστον περιουσιακά στοιχεία χωρίς να έχει ασκηθεί καμία ποινική δίωξη. Αυτό δεν αφορούσε μόνο «γκρίζους» επιχειρηματίες. Αφορούσε και πολλούς μικρούς επαγγελματίες, μισθωτούς που μέχρι να εξεταστεί η υπόθεσή τους, γίνονταν οικονομικά όμηροι, χωρίς να μπορούν να πληρώσουν συνεργάτες τους και να χειριστούν τις -μεγαλύτερες ή μικρότερες- περιουσίες τους. Έτσι, ακόμα και αν τελικά δικαιώνονταν -και οι πιο πολλοί δικαιώνονται- είχαν στο μεταξύ καταστραφεί. Προβλέψαμε, λοιπόν, ακολουθώντας στο ακέραιο τις προτάσεις της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής, ότι η δέσμευση των περιουσιακών στοιχείων από εδώ και στο εξής δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 18 μήνες, που είναι το συνταγματικά προβλεπόμενο μέγιστο όριο για την προσωρινή φυλάκιση. Αυτό αποτελούσε και σύσταση του ΟΟΣΑ. Για να μην υπάρξει κίνδυνος άκριτης αποδέσμευσης περιουσιακών στοιχείων προβλέφθηκε μεταβατική διάταξη η οποία αναφέρει ότι μέσα σε τρεις μήνες από την έναρξη ισχύος του νέου Κώδικα ο Πρόεδρος της Αρχής υποχρεούται να προωθήσει τις υποθέσεις για οριστική κρίση στον ανακριτή ή στο Δικαστικό Συμβούλιο, Είναι, μάλιστα ξεκάθαρο ότι το τρίμηνο αποτελεί προθεσμία μόνο για να σταλούν προς κρίση οι υποθέσεις που εκκρεμούν.ο δικαστικό συμβούλιο κρίνει την ουσία της υπόθεσης και έχει τη δυνατότητα, να κρατήσει τους λογαριασμούς δεσμευμένους.
6. Πως εξηγείτε το γεγονός ότι ο κ. Τσίπρας επέλεξε να φέρει στη Βουλή τους ισχυρισμούς του για χαριστικές ρυθμίσεις στον Ποινικό Κώδικα;Ο κ. Τσίπρας δεν ρώτησε για το προσφυγικό-μεταναστευτικό. Ούτε για τις παρεμβάσεις που κάνουμε στα Πανεπιστήμια και την κατάργηση όχι του πανεπιστημιακού ασύλου, αλλά του καθεστώτος μπάχαλου και ασυδοσίας. Ούτε για κανένα από τα θέματα, που απασχολούν τους πολίτες πολύ περισσότερο. Για τέσσερα χρόνια, ως Πρωθυπουργός είχε ως αγαπημένο του θέμα τη διαφθορά, τη διαπλοκή, τα δήθεν σκάνδαλα. Και, ενώ δεν του βγήκε, επανέρχεται στα ίδια. Ξεχνά ότι κυβέρνησε για τέσσερα χρόνια και καταδικαστηκε από τον ελληνικό λαό. Αν επιμείνει όμως σε αυτή την ακραία διχαστική ρητορική, θα βρεθεί σε απόλυτη σύγκρουση με μια κοινωνία η οποία δεν είναι πια εκεί, έχει φύγει μπροστά. Απαιτεί από εμάς να μιλάμε για το μέλλον. Εμείς αυτό θα κάνουμε και αυτή την πολιτική θα συνεχίσουμε να υπηρετούμε.
Β. Για μεταναστευτικό-προσφυγικό1. Ποια είναι για σας η διεθνής διάσταση του προσφυγικού;Το προσφυγικό είναι χωρίς αμφιβολία ένα πρόβλημα το οποίο έχει διεθνή διάσταση. Όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός στην απάντησή του στην επίκαιρη ερώτηση της Φώφης Γεννηματά, είναι ευρωπαϊκό ζήτημα, έχει όμως και εθνική διάσταση. Έχει σοβαρό κοινωνικό αντίκτυπο και πολλές αντικειμενικές δυσκολίες διαχείρισης. Δυστυχώς οι άστοχες αποφάσεις του πρώτου καιρού από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το γιγάντωσαν και οι αρχικές προσφυγικές ροές έχουν μετατραπεί σε μία μεταναστευτική καταιγίδα. Η αλήθεια είναι ότι από τη στιγμή που πάρθηκε η ευρωπαϊκή απόφαση, επί της προηγούμενης Κυβέρνησης, να κλείσουν τα βόρεια σύνορά μας, δυστυχώς ο πυρήνας του προβλήματος έχει οδηγήσει στην έξαρση του προβλήματος, Όμως, δεν εθελοτυφλούμε, ούτε μας ενδιαφέρει να αναλώσουμε πολύ χρόνο, να αποδώσουμε ευθύνες στους προηγούμενους. Έχουμε χρέος να δούμε κατάματα την πραγματικότητα και να αναλάβουμε τις ευθύνες μας όλοι μαζί. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα αφιέρωσε ουσιαστικά το σύνολο της ομιλίας του και όλες τις δημόσιες παρεμβάσεις του για να επισημάνει την ευρωπαϊκή διάσταση του θέματος ενώ έθεσε και -με επιτακτικό τρόπο- την ανάγκη η Ευρώπη να προχωρήσει στην αναμόρφωση του Δουβλίνου, το οποίο χαρακτήρισε άκρως προβληματικό και ξεπερασμένο.. Έθεσε επίσης προ των ευθυνών τους και κόμματα τα οποία ανήκουν στη δική μας πολιτική οικογένεια, στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, και επανέλαβε κάτι το οποίο έχει πει πολλές φορές: Ότι δεν γίνεται η Ευρώπη της αλληλεγγύης να αποδέχεται πρακτικές χωρών που από τη μία απολαμβάνουν τα οφέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης -παραδείγματος χάρη την πρόσβαση στη ζώνη του Σένγκεν - και από την άλλη να αρνούνται πεισματικά τον οποιοδήποτε, έστω και τον ελάχιστο, επιμερισμό του προβλήματος. Τα ζητήματα, λοιπόν, αυτά έχουν τεθεί και θα τεθούν με ακόμα μεγαλύτερη έμφαση, καθώς στη νέα Κομισιόν που ξεκινά τις εργασίες της από την 1η Δεκεμβρίου έχουμε το προνόμιο ως χώρα να έχουμε Αντιπρόεδρο, τον κ. Σχοινά, υπεύθυνο και για τα ζητήματα του προσφυγικού - μεταναστευτικού.. Μάλιστα ο ίδιος, έχει δεσμευτεί ότι, μέχρι τον Φεβρουάριο, θα καταθέσει κάποιες από τις πρώτες σκέψεις-κατευθύνσεις, για το πώς η νέα Επιτροπή αντιλαμβάνεται τη διαχείριση αυτού του ζητήματος.
2. Γιατί η δική σας πολιτική στο μεταναστευτικό-προσφυγικό είναι διαφορετική από αυτή που εφάρμοσε ο ΣΥΡΙΖΑ;H πολιτική που εφαρμόζει η Κυβέρνηση, είναι διαφορετική από εκείνη της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Τα σύνορά μας φυλάσσονται -οι έλεγχοι εντάθηκαν- και στη ξηρά και στη θάλασσα διότι, προφανώς, η χώρα έχει σύνορα, όχι μόνο στην ξηρά, αλλά και στη θάλασσα. Ο νέος νόμος επιταχύνει τις διαδικασίες ασύλου και σταδιακά τις επιστροφές Τα ακριτικά νησιά ανακουφίζονται με αναλογική μεταφορά προσφύγων-μεταναστών σε άλλες περιοχές. Παράλληλα ο Πρωθυπουργός θέτει σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με τον πιο εμφατικό τρόπο την ανάγκη βελτίωσης του πλαισίου του Δουβλίνου. Το μήνυμά μας είναι ξεκάθαρο: Η Ελλάδα έχει τις αντοχές της, αλλά ξέφραγο αμπέλι δεν είναι. Αυτή η εποχή πέρασε. Αυτό σημαίνει ναι, μια αυστηρότερη πολιτική φύλαξης των συνόρων μας. Σημαίνει κλειστούς φυλασσόμενους χώρους τους οποίους δρομολογούμε. Έχουμε ανακοινώσει ακριβώς που θα γίνουν σε συνεννόηση με τις τοπικές κοινωνίες, σε συζητήσεις οι οποίες δεν είναι πάντα εύκολες. Επίσης θα γίνουν μαζικές επιστροφές.
3. Ποια είναι τα συγκεκριμένα μέτρα που παίρνετε και με τα οποία πιστεύετε πως θα βελτιωθεί η κατάσταση;Προχωράμε στην αποσυμφόρηση των νησιών. Έχει ανακοινωθεί ένα πολύ συγκεκριμένο σχέδιο: Μεταφέρονται 20.000 πρόσφυγες -πρωτίστως οικογένειες- 5.000 σε ξενοδοχεία και άλλοι 15.000 σε νέες δομές. Καταβάλλουμε ταυτόχρονα κάθε προσπάθεια προκειμένου να κατανεμηθούν με όσο το δυνατόν πιο δίκαιο τρόπο σε όλες τις Περιφέρειες, πάντα σε συνεννόηση με τις τοπικές κοινωνίες. Συγκροτούμε ενιαίο φορέα επιτήρησης των συνόρων, κάτω από τον οποίο να τεθούν όλες οι διαθέσιμες δυνάμεις που έχουμε. Προχωράμε στην πρόσληψη 400 συνοριοφυλάκων στον Έβρο και 800 στα νησιά. Και αν κρίνουμε ότι χρειαζόμαστε και άλλους, ειδικά στον Έβρο, θα τους πάρουμε. Ο Έβρος θα κλείσει. Στο εθνικό σύστημα ολοκληρωμένης θαλάσσιας επιτήρησης επί 4,5 χρόνια η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε απολύτως τίποτα. Θα το προχωρήσουμε με τις πιο επείγουσες διαδικασίες. Είναι ένα έργο της τάξης των 60 εκατομμυρίων, που το χρειάζεται επειγόντως η χώρα. Δεν είναι δυνατόν να μην έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα, για το τι γίνεται στο Αιγαίο. Ζητούμε να μας υποστηρίξει η Ευρώπη στη φύλαξη των συνόρων μας -που είναι και εξωτερικά σύνορα της Ένωσης- με ενίσχυση της FRONTEX. Έχει τεθεί το ζήτημα και στο ΝΑΤΟ, διότι η αποστολή του έχει ιδιαίτερη χρησιμότητα, καθώς πάνω σε ένα πλοίο βρίσκεται ένας Έλληνας και ένας Τούρκος αξιωματικός και αυτό είναι χρήσιμο, ώστε να μην μπορεί να ισχυρίζεται κανείς ότι δεν υπάρχει επικοινωνία μεταξύ των δύο μερών.
4. Πως σκοπεύετε να τα αντιμετωπίσετε τις καθυστερήσεις στα αιτήματα για τη χορήγηση ασύλου και τις επιστροφές εκείνων που δεν δικαιούνται;Κληρονομήσαμε από την προηγούμενη Κυβέρνηση 70.000 εκκρεμείς αιτήσεις ασύλου ενώ είχαν γίνει μόνο 1.800 επιστροφές είχαν εκ των οποίων οι πιο πολλές δεν ήταν αποτέλεσμα της κοινής δήλωσης Ε.Ε.-Τουρκίας, αλλά εθελοντικές. Ψηφίσαμε, ήδη,νέο νόμο για το άσυλο με τον οποίο επιταχύνονται κατα πολύ τα χρονοδιαγράμματα. Επιπλέον, για να ενισχυθούν οι υπηρεσίες ασύλου προσλαμβάνονται 500 υπάλληλοι. Επιστροφές θα γίνουν και θα γίνουν σύντομα. Απέναντι στα άθλια κυκλώματα των διακινητών και απέναντι σε αυτούς που έρχονται στη χώρα μας χωρίς προσφυγικό προφίλ, εκμεταλλευόμενοι την αδυναμία του προηγούμενου συστήματος, το μήνυμα το οποίο στέλνουμε είναι ξεκάθαρο: Ευπρόσδεκτοι στην Ελλάδα είναι αυτοί που επιλέγουμε εμείς να είναι. Αυτοί που δεν είναι ευπρόσδεκτοι στη χώρα μας θα επιστρέφουν πίσω. Το ίδιο μήνυμα στέλνουμε και με τις κλειστές δομές.Ταυτόχρονα λαμβάνουμε ξεχωριστή πρόνοια για τις τοπικές κοινωνίες, ειδικά για τα νησιά μας Στη Λέσβο, Λέρο, Κω, Σάμο, Χίο, θα παραταθούν μέχρι το τέλος του 2020 οι μειωμένοι συντελεστές Φ.Π.Α. Σε όλες τις Περιφέρειες όπου θα κατανέμονται άνθρωποι από τα νησιά θα βελτιωθούν γρήγορα οι υποδομές υγείας, παιδείας, κοινής ωφέλειας, αλλά και τουρισμού. Οι ντόπιοι θα έχουν πάντα προτεραιότητα στις προσλήψεις, ενώ όλες οι εγκαταστάσεις θα αποδοθούν αργότερα στις περιοχές όπου δημιουργούνται.
5. Πως εκτιμάτε την στάση της Τουρκίας στο μεταναστευτικό;Η Τουρκία, δυστυχώς, δεν φαίνεται να διδάσκεται από τα αδιέξοδα τα οποία η ίδια προκαλεί. Είναι ανάγκη -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός- να πιεστεί η Τουρκία να τηρήσει και αυτή τις δεσμεύσεις που απορρέουν από την Κοινή Δήλωση. Η Τουρκική Ακτοφυλακή όταν την καλεί το Ελληνικό Λιμενικό, ενημερώνοντας ότι μία βάρκα έχει ξεκινήσει από τα τουρκικά παράλια, έχει υποχρέωση να παρεμβαίνει πριν η βάρκα αυτή εισέλθει στα ελληνικά χωρικά ύδατα. Δεν γίνεται αυτή τη στιγμή να επικοινωνούμε με την Τουρκική Ακτοφυλακή και να μην παίρνουμε απάντηση για βάρκες που ξέρουμε και ξέρουν ότι ξεκινούν από τα τουρκικά παράλια. Διότι πράγματι η Τουρκία φιλοξενεί εκατομμύρια προσφύγων, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να αξιοποιεί το ζήτημα αυτό, με τον τρόπο που το κάνει, ως μοχλό πίεσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνολικά.
6. Τι ζητάμε από την Ευρώπη για το μεταναστευτικό;Η Ευρώπη είναι πλήρως ενήμερη για ό,τι κάνουμε. Είμαστε σε τακτική επικοινωνία με την Γενική Διεύθυνση Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων, η οποία έχει και την ευθύνη και τα χρηματοδοτικά εργαλεία. Μερικές φορές, όμως, η Ευρώπη κρύβεται πίσω από τα χρήματα για να μπορέσει να φορτώσει -στην ουσία- το πρόβλημα και να μην αναλάβει τις πιο δύσκολες πολιτικές αποφάσεις. Ζητάμε, λοιπόν, από την Ευρώπη δύο συγκεκριμένα πράγματα: Πρώτον, να υποστηρίξει την Ελλάδα, αλλά και όλες τις χώρες που αποτελούν εξωτερικά σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να φυλάξουμε από κοινού τα σύνορά μας. Αυτό σημαίνει πόρους, ανθρώπινο δυναμικό και διαδικασίες. Είναι ένα ζήτημα το οποίο ο Πρωθυπουργός θέτει συνεχώς στους ευρωπαίους συνομιλητές του. Το δεύτερο που ζητάμε είναι η άμεση αλλαγή του Κανονισμού του Δουβλίνου, ώστε να μην φορτώνονται οι χώρες πρώτης εισόδου την αποκλειστική διαδικασία της πλήρους εξέτασης αιτήσεων ασύλου. Σε αυτή τη λογική κινήθηκε και το προσχέδιο πρότασης του κ. Seehofer, Θέτουμε, ως ξεχωριστό ζήτημα, το ζήτημα των ασυνόδευτων ανηλίκων. Λέμε να κρατήσουμε εμείς ένα αριθμό και τα υπόλοιπα να κατανεμηθούν σε 27 χώρες ώστε να αποδείξει η Ευρώπη την αλληλεγγύη της στον πιο ευαίσθητο τομέα. Δυστυχώς, η απάντηση την οποία πήραμε δεν ήταν θετική. Παρά ταύτα, θα θέτουμε το θέμα με ευθύνη και σοβαρότητα. Δεν έχουμε κανέναν λόγο ούτε στην Ευρώπη ούτε στην Ελλάδα να μην παρουσιάζουμε την κατάσταση έτσι όπως είναι.
7. Ο Πρωθυπουργός κάλεσε χθες στο Μέγαρο Μαξίμου εκπροσώπους της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και τους ευχαρίστησε για τη δωρεά 10 καινούργιων σκαφών στο ΛΙμενικό. Πόσο σημαντικό είναι αυτό;Η δωρεά αυτή έγινε μετά από πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού και ο ίδιος θέλησε να τους ευχαριστήσει δημόσια, αλλά και να ευχηθεί αυτή η κίνησή τους να βρει μιμητές. Εξάλλου -όπως ανέφερε- αποδεικνύει ότι συλλογικά η Ένωση, αλλά και ατομικά, οι εφοπλιστές είναι συνεχιστές μιας μεγάλης παράδοσης προσφοράς στην πατρίδα, από ανθρώπους που έχουν διακριθεί ιδιαίτερα στον επιχειρηματικό τομέα. Τα σκάφη αυτά είναι ό,τι πιο σύγχρονο θα διαθέτει το Λιμενικό Σώμα με πλήρη εξοπλισμό, θερμικές κάμερες, αντιβαλλιστική προστασία στην καμπίνα και στα παράθυρα, το εσωτερικό τους μπορεί να διασκευαστεί για τη μεταφορά ασθενών και τραυματιών, ενώ έχουν τη δυνατότητα να πλέουν και στις πιο αντίξοες καιρικές συνθήκες. Τα πρώτα πέντε θα παραληφθούν μέχρι το Καλοκαίρι και τα επόμενα πέντε εντός του πρώτου τριμήνου του 2021, Θα συμβάλουν στην ουσιαστική ενίσχυση των περιπολιών του Λιμενικού, στο πλαίσιο του σχεδιασμού της κυβέρνησης για τον αποτελεσματικότερο έλεγχο των θαλασσίων συνόρων της χώρας.Τα νέα σκάφη είναι ισλανδικής σχεδίασης και θα ναυπηγηθούν στην Ελλάδα.
Γ. Επίδομα πετρελαίου θέρμανσης1. Τι απαντάτε στο ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος υποστηρίζει ότι έχετε βάλει «μαχαίρι» εως 70% στο επίδομα του πετρελαίου θέρμανσης;
Χρειάζεται απύθμενο θράσος για να λένε ψέματα ακόμη και στα αυταπόδεικτα, ακόμη και σε εκείνα που οι ίδιοι οι πολίτες θα διαπιστώσουν τα ψέματα ΣΥΡΙΖΑ, παίρνοντας το επίδομα και συκρίνοντάς το με το περσινό. Είναι προφανές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και τα στελέχη του βρίσκονται σε πανικό και προσπαθούν να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα. Όμως η αλήθεια είναι ότι με τις ρυθμίσεις μας που ήδη ισχύουν δίνεται η δυνατότητα να ζεσταθούν και οι πιο φτωχοί. Ειδικότερα, το επίδομα θέρμανσης για φέτος αυξάνεται στα 68 εκατ. ευρώ από τα 58 εκατ. που είχε ορίσει η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Καταβάλλεται -για πρώτη φορά- εμπροσθοβαρώς και θα πιστωθεί στους λογαριασμούς των δικαιούχων μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2019. Υπενθυμίζουμε ότι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε «καταφέρει» να δίνει το επίδομα θέρμανσης λίγο πριν το Καλοκαίρι και αυτό πρόβλεπε ο προγραμματισμός τους και για φέτος.Επίσης, σε σύγκριση με πέρυσι, η επιδότηση αυξάνεται στο 50% επί του σχετικού κόστους που θα καταβάλει ο δικαιούχος για τις αγορές πετρελαίου θέρμανσης, από 15% που ίσχυε το 2018-2019. Έτσι για παράδειγμα, φέτος για να πάρει κάποιος επίδομα 250 ευρώ πρέπει να αγοράσει πετρέλαιο 500 ευρώ, ενώ με το σύστημα ΣΥΡΙΖΑ έπρεπε να δαπανήσει 1.600 ευρώ με τα ίδια κριτήρια. Ακόμη, όλοι λαμβάνουν το ίδιο επίδομα (ανά κατηγορία Δήμου και οικογενειακή κατάσταση) ανεξάρτητα από το αν έχουν ή όχι μετρητά στη διάθεσή τους. Με αυτό τον τρόπο νοικοκυριά που δεν έχουν την δυνατότητα να καταναλώσουν μεγάλες ποσότητες θα λάβουν σημαντικά υψηλότερο επίδομα. Επιπροσθέτως προβλέπεται αύξηση του επιδόματος κατά 10% για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, ώστε να είναι το επίδομα ακόμη πιο δίκαιο κοινωνικά. Πέρυσι είχε δοθεί επίδομα ύψους 0,16 ευρώ ανά λίτρο και υπήρχαν συγκεκριμένα όρια κατανάλωσης με βάση τα τετραγωνικά της κατοικίας και την γεωγραφική ζώνη. Ωστόσο αυτό είχε ως συνέπεια να επιδοτείται ένα μικρό μόνο μέρος του κόστους που κατέβαλε ο δικαιούχος (περί του 0,15%), ενώ νοικοκυριά που δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να καταναλώσουν το μέγιστο επιτρεπτό, λάμβαναν πολύ μικρότερη επιδότηση. Δεν αλλάζουν οι δήμοι που περιλαμβάνονται στις αντίστοιχες ζώνες. Ωστόσο, φέτος θα λάβουν οι ορεινοί δήμοι σε κάθε ζώνη υψηλότερο επίδομα κατά 20%, ενώ για πρώτη φορά θα λάβουν και ορεινές κοινότητες πεδινών δήμων, υψηλότερο επίδομα κατά 20%, όπως προβλέπεται για τους ορεινούς δήμους.
2. Μπορείτε να μας δώσετε συγκεκριμένα παραδείγματα για τα οφέλη που θα έχουν τα νοικοκυριά;Βεβαίως. Στα παραδείγματα που ακολουθούν μπορείτε να δείτε ξεκάθαρα ότι το επίδομα φέτος -σε αντίθεση με τους ισχυρισμούς ΣΥΡΙΖΑ_ είναι σημαντικά πιο ψηλό από το περσινό. Συγκεκριμένα:
Κατεβάστε τον σχετικό πίνακα
εδώ.
Δ. Πανεπιστήμια1. Βλέπετε να αλλάζει κάτι στα πανεπιστήμια και στην κοινή γνώμη σε σχέση με το πανεπιστημιακό «άσυλο»;Η μεγάλη πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας, των φοιτητών και του διδακτικού προσωπικού, δεν δέχεται κανένα «άσυλο» στην ανομία και την παραβατικότητα. Θέλει να ξεφύγουμε από την νοσηρή κατάσταση που επικρατούσε στα πανεπιστήμια επί πολλά χρόνια και που επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έγινε ανυπόφορη. Αυτό αποτυπώνεται ήδη με εμφατικό τρόπο και στις δημοσκοπήσεις,. Οι Έλληνες πολίτες θέλουν να προχωρήσουμε μπροστά, επιθυμούν τα παιδιά τους να σπουδάζουν σε ένα περιβάλλον, πολιτισμένο, οργανωμένο, με κανόνες, που θα παρέχει υψηλό επίπεδο γνώσεων. Αυτό είναι που κάνει πράξη σήμερα η Κυβέρνηση.
2. Ο κ. Τσίπρας όμως σας κατηγορεί για ακροδεξιές μεθόδους και για αστυνομοκρατία. Τι απαντάτε;Ο κ. Τσίπρας λέει πολλά, με τον γνωστό διχαστικό και παραληρηματικό του λόγο, μάλλον χωρίς να τα πολυσκέφτεται, Νοσταλγεί φαίνεται την εποχή που το κόμμα του του ήταν στο 4% Οι πολίτες όμως πλέον τον αγνοούν. Ούτε και οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ δίνουν μεγάλη σημασία σε αυτά που λέει. Στη προχθεσινή δημοσκόπηση που παρουσίασε ο Σκάι παρατηρούμε πως και ένα μεγάλο μέρος των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ, σε ποσοστό 40%, συμφωνούν με το νόμο της Κυβέρνησης για το άσυλο. Εμάς δεν μας ενδιαφέρουν τα λεγόμενα του κ. Τσίπρα αλλά αυτά που λέει η κοινωνία. Ασχολούμαστε με το πως θα λύσουμε προβλήματα. Οι περισσότερες οικογένειες έχουν υποστεί μεγάλες στερήσεις και όλες έχουν πληρώσει πολλά χρήματα ώστε να δώσουν την ευκαιρία στα παιδιά τους να σπουδάσουν. Θέλουν – απαιτούν - ανοικτά πανεπιστήμια. Αυτή είναι η επιθυμία και της συντριπτικής πλειοψηφίας των φοιτητών. Δεκάδες χιλιάδες από αυτούς αγωνίζονται, υπό δύσκολες οικονομικές συνθήκες, για να πάρουν γνώσεις και εφόδια, να πάρουν το πτυχίο τους στην ώρα του. Κάθε χαμένη εξεταστική είναι, για τους φοιτητές και τους γονείς τους, χαμένος χρόνος και πρόσθετο κόστος. Βέβαια οι κάθε λογής τραμπούκοι, αυτά δεν τα υπολογίζουν, «έναν παρά δεν δίνουν» για τη γνώση. Φαίνεται όμως πως αρχίζει να συντελείται μια σημαντική αλλαγή. Η σιωπηρή πλειοψηφία των φοιτητών που τόσα χρόνια, κάτω από την κυριαρχία και πολλές φορές την τρομοκρατία που ασκούσαν οι τραμπούκοι και δεν μιλούσε. Είτε από φόβο, είτε από αποστροφή στις διαδικασίες με τις οποίες λαμβάνονταν οι αποφάσεις στις φοιτητικές συνελεύσεις. Τώρα αρχίζει να μιλάει και να συμμετέχει.. Με την δική τους συμμετοχή, την βοήθεια των καθηγητών τους, τις αποφάσεις και τα μέτρα που θα πάρουν οι πρυτανικές αρχές και με την συνδρομή του Κράτους, η κατάσταση στα πανεπιστήμια θα αλλάξει. Θα λειτουργούν όπως όλα τα πανεπιστήμια στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου