|
Μοσχάτο, 6 Νοεμβρίου 2019
Α. Για το ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Κίνα
1.Πως αποτιμάτε τα αποτελέσματα του ταξιδιού του Πρωθυπουργού στην Κίνα;
Το ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Κίνα ήταν από κάθε άποψη πολύ σημαντικό και απολύτως επιτυχημένο. Η υποδοχή από τους κινέζους αξιωματούχους υπήρξε πολύ θερμή και το ενδιαφέρον για επενδύσεις στη χώρα μας μεγάλο. Στη συνάντηση που είχε ο Πρωθυπουργός με τον πρόεδρο της Κίνα, συζητήθηκαν οι μεγάλες προοπτικές που υπάρχουν αυτή τη στιγμή για την εμβάθυνση και την επέκταση της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών. «Η επίσκεψή σας δίνει νέα ώθηση στη στρατηγική μας συνεργασία», ανέφερε ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ απευθυνόμενος προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Στη συνάντηση επαναβεβαιώθηκαν οι δεσμοί φιλίας που συνδέουν τις δύο χώρες και έγινε ιδιαίτερη αναφορά στους τομείς διμερούς συνεργασίας, με έμφαση στην ενέργεια, τις μεταφορές, τις τηλεπικοινωνίες, τον τουρισμό, τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα και τα logistics. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στάθηκε ιδιαίτερα στη ναυπήγηση πλοίων από Έλληνες στην Κίνα και υπογράμμισε ότι είναι σημαντικό να δούμε ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν μεγάλη τεχνογνωσία σε τροφοδοσία πλοίων και μπορούν να συνεργαστούν με κινέζικα ναυπηγεία. Ο Πρωθυπουργός εξήρε το γεγονός ότι η Κίνα ήταν δίπλα στην Ελλάδα, την κρίσιμη τελευταία δεκαετία και τόλμησε να επενδύσει σε δύσκολες στιγμές για τη χώρα μας, ενώ στάθηκε στην επένδυση των 600 εκατομμυρίων της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, που μπορεί να φτάσει και το 1 δις ευρώ. Ακόμη, χαιρέτησε το κινεζικό ενδιαφέρον για τη στήριξη της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στο Πέραμα και πρότεινε, στην κινεζική πλευρά, τη συμμετοχή της στο φιλόδοξο εγχείρημα της δημιουργίας μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων στον Πειραιά. Ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στην απευθείας αεροπορική σύνδεση Αθήνας – Σανγκάης και στις προοπτικές που ανοίγονται στον Τουρισμό, καθώς η Ελλάδα αναμένεται να προσελκύσει, κατά την επόμενη διετία, 500.000 Κινέζους τουρίστες. Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Κίνας πρότεινε τη καθιέρωση πολιτιστικού έτους Ελλάδας – Κίνας, το οποίο θα συνδέεται και με τον τουρισμό. Να σημειωθεί ότι ο δύο ηγέτες ανανέωσαν το ραντεβού τους στην Αθήνα, κατά την επίσημη επίσκεψη του Κινέζου Προέδρου στην Ελλάδα, που θα πραγματοποιηθεί από τις 10 έως τις 12 Νοεμβρίου, ενώ ο Κινέζος Πρόεδρος κάλεσε τον κ. Μητσοτάκη να επισκεφθεί επίσημα το Πεκίνο.
2.Ποιες άλλες συναντήσεις είχε ο Πρωθυπουργός στη Σαγκάη;
Είχε συναντήσεις με τον Γενικό Γραμματέα της Επιτροπής της Σανγκάης, με τον Πρόεδρο του Κινεζικού Συμβουλίου Προώθησης του Διεθνούς Εμπορίου, με τον Πρόεδρο της COSCO, καθώς και με τον Πρόεδρο της Bank of China. Να σημειώσουμε ως πολύ σημαντικό το γεγονός ότι εντός του Νοεμβρίου η Bank of China, που είναι η 4η μεγαλύτερη τράπεζα στον κόσμο, ανοίγει υποκατάστημα στην Αθήνα, προκειμένου να χρηματοδοτήσει επενδύσεις, ιδιαίτερα στον τομέα της πράσινης οικονομίας και της ενέργειας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το νέο εργοστάσιο στη Σαγκάη, της ελληνικής επιχείρησης Kleemann, μίας από τις μεγαλύτερες εταιρίες κατασκευής ανελκυστήρων στην παγκόσμια αγορά. Επίσης, ξενάγησε τον Κινέζο Πρόεδρο Xi Jinping και τον Υπουργό Εξωτερικών της Κίνας Wang Yi στο ελληνικό περίπτερο της έκθεσης China International Import Expo 2019, παρουσία επίσης του Πρωθυπουργού της Τζαμάικα Andrew Holness και του Υπουργού Εξωτερικών της Ιταλίας Luigi di Maio. Ο Πρωθυπουργός είχε στη Σαγκάη συναντήσεις με εκπροσώπους μεγάλων Κινεζικών επιχειρήσεων. Συναντήθηκε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ali Baba Daniel Yong Zhang και συζήτησαν την προβολή της Ελλάδας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Ali Express, η οποία έχει 700 εκατομμύρια πελάτες. Ο κ. Zhang εξέφρασε στον Πρωθυπουργό την επιθυμία για πώληση Ελληνικών προϊόντων μέσω της πλατφόρμας, ενώ ο κ. Μητσοτάκης ζήτησε παράλληλα την προώθηση του ελληνικού τουρισμού μέσω της πλατφόρμας. Συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Βιομηχανικής και Εμπορικής Τράπεζας της Κίνας (ICBC) Chen Siqing, που είναι σήμερα τη μεγαλύτερη τράπεζα στον κόσμο και πρόκειται να ανοίξει επίσης γραφεία στην Αθήνα. Η τράπεζα αυτή ήδη συμμετέχει σε επένδυση 300 εκατομμυρίων σε ηλιοθερμικά συστήματα στην Κρήτη και εξετάζει τις δυνατότητες για συμμετοχή και σε άλλες επενδύσεις. Είχε επίσης συνάντηση στη Σαγκάη με τον Πρόεδρο της μεγάλης εταιρείας τηλεπικοινωνιών και τεχνολογίας ZTE, Li Zixue. Ο επικεφαλής της ZTE, η οποία διαθέτει ήδη παρουσία στην Ελλάδα, ανέφερε στον Πρωθυπουργό ότι εξετάζει τη δυνατότητα δημιουργίας τεχνολογικού πάρκου καθώς και εργοστασίου μεταποίησης που θα μπορεί να παράγει προϊόντα και για την υπόλοιπη Ευρώπη.
3.Υπάρχει η προσδοκία για μεγάλες κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα;
Η στρατηγική σχέση της Ελλάδας με την Κίνα η οποία εξελίχθηκε τις προηγούμενες δεκαετίες τώρα διευρύνεται. Η μεγάλη επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά συνιστά παράδειγμα για το πώς μία κινεζική εταιρεία ήταν αρκετά τολμηρή, ώστε να επενδύσει στην Ελλάδα σε μία εποχή κατά την οποία η χώρα δεν εθεωρείτο ενδεδειγμένος προορισμός για επενδύσεις. Είναι μια επένδυση μακράς πνοής, αυτή είναι άλλωστε η στρατηγική των κινέζων στον τομέα των επενδύσεων, που έβαλε το λιμάνι του Πειραιά σε μια πρωταγωνιστική τροχιά μεταξύ των λιμανιών της Ευρώπης – είναι ήδη ένα από τα τρία μεγαλύτερα στην Μεσόγειο - και έφερε πολλές νέες σταθερές και καλές θέσεις εργασίας. Η Ελλάδα προσφέρει έναν σπάνιο συνδυασμό μοναδικής φυσικής ομορφιάς και πολιτιστικού περιβάλλοντος. Μία γεωπολιτικά προνομιακή θέση στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, καταρτισμένο εργατικό δυναμικό και μία κυβέρνηση προσηλωμένη στην εφαρμογή των απαραίτητων μεταρρυθμίσεων που θα «ξεκλειδώσουν» τις δυνατότητές της χώρας. Κατά την ομιλία που πραγματοποίησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο Ελληνοκινεζικό Επιχειρηματικό Φόρουμ με παρουσία εκατοντάδων Κινέζων και Ελλήνων επιχειρηματιών προέτρεψε για επενδύσεις στη χώρα μας: « τώρα είναι η ώρα για να επενδύσετε στην Ελλάδα» είπε χαρακτηριστικά. Η επίσκεψη στην Κίνα πραγματοποιήθηκε σε μια περίοδο όπου οι αγορές έχουν ανταποκριθεί θετικά στο μήνυμά μας, έχουμε «ξεκλειδώσει» μεγάλες επενδύσεις, όπως το Ελληνικό, νομοθετούνται σημαντικές περικοπές φόρων, απλοποιούνται οι διαδικασίες αδειοδότησης, οι τιμές στην αγορά ακινήτων ανακάμπτουν και ο τουρισμός κινείται σε υψηλά επίπεδα.
Β. Μεταναστευτικό-προσφυγικό
1.Έχει ήδη ψηφιστεί και αποτελεί νόμο του κράτους το νέο σύστημα διεθνούς προστασίας και χορήγησης ασύλου. Τι αλλάζει;
Η Κυβέρνηση παρέλαβε χαοτικές καταστάσεις και αναρχία σε ό,τι αφορά το μεταναστευτικό-προσφυγικό ζήτημα. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία του 2019, είχαμε 68.000 εκκρεμείς αιτήσεις στην υπηρεσία ασύλου και δυόμιση χρόνια για να προσδιοριστεί η δικάσιμος για μια αίτηση. Είχαμε 14.000 προσφυγές στην Αρχή προσφυγών και περισσότερα από δύο χρόνια για τον προσδιορισμό τους. Και δυστυχώς, είχαμε μόλις 1.806 επιστροφές σε 4 χρόνια στην Τουρκία, βάσει της κοινής δήλωσής της με την ΕΕ. Στο μεταξύ, παρά τις σπατάλες που ερευνά η OLAF, είχε αξιοποιηθεί μόλις το 22% των ευρωπαϊκών πόρων για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Η Κυβέρνηση άλλαξε πολιτική. Με την ψήφιση του νέου νόμου η χώρα αποκτά επιτέλους, ένα δομημένο σύστημα διεθνούς προστασίας, το οποίο αυστηροποιεί και επισπεύδει τις διαδικασίες εξέτασης των αιτήσεων ασύλου. Αυτοί που δεν δικαιούνται ασύλου, θα μεταφέρονται σε κλειστά προαναχωρησιακά κέντρα, μέχρι την επιστροφή τους. Προωθείται, ήδη, η κατασκευή νέων κλειστών προαναχωρησιακών κέντρων, για όσους παράνομα εισήλθαν στη χώρα και δεν δικαιούνται άσυλο. Να ξέρουν, δηλαδή, όσοι δεν δικαιούνται άσυλο, ότι δεν μπορούν να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα στη χώρα και δεν έχουν άλλη επιλογή παρά μόνο την επιστροφή τους. Σύντομα θα έχουμε τη δυνατότητα να προχωρήσουμε στην κατασκευή των κλειστών προαναχωρησιακών κέντρων. Άρα, αποσυμφόρηση ως άμεσο μέτρο και επιτάχυνση όλων των άλλων διαδικασιών: φύλαξη συνόρων, κλειστά προαναχωρησιακά κέντρα, επιστροφές, ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που είναι εθνικής σημασίας.
2.Πως εξελίσσεται η προσπάθεια για την αποσυμφόρηση των νησιών του Αν. Αιγαίου;
Το μεταναστευτικό-προσφυγικό ζήτημα είναι εθνικής σημασίας. ξεκάθαρη εντολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη είναι η αποσυμφόρηση των νησιών μας και δίκαιη κατανομή των ανθρώπων, που μεταφέρονται από τα νησιά σε όλη τη χώρα. Και για το σκοπό αυτό ακολουθούμε δύο αρχές: Πρώτον, τίθενται συγκεκριμένα όρια στον αριθμό των προσώπων που θα μεταφερθούν σε κάθε περιοχή. Σε καμιά περίπτωση δεν θα είναι πάνω από 1% του πληθυσμού ανά περιφέρεια. Και δεύτερον, ενισχύονται οι υποδομές και οι υπηρεσίες στις τοπικές κοινωνίες, ώστε να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες της έκτακτης φιλοξενίας. Κινούμαστε με σχέδιο και σοβαρότητα αποφασισμένοι να μην αφήσουμε τα νησιά και τους ακρίτες μας, να σηκώσουν μόνοι τους αυτό το βάρος. Οι Έλληνες, όλοι μαζί, θα αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα, με αλληλεγγύη. Όπως ξέρετε, από τον Ιούλιο μέχρι τον Οκτώβριο, ολοκληρώθηκαν μεταφορές 6.500 ατόμων, από τα νησιά μας στην ενδοχώρα. Τις τελευταίες ημέρες, υλοποιήθηκε ένα ακόμη σημαντικό κύμα μεταφοράς 1.100 προσφύγων. Στόχος είναι, μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου. να μεταφερθούν άλλα 4.000 άτομα με προσφυγικό προφίλ.
3.Πως σχολιάζετε τις αντιδράσεις τοπικών κοινωνιών στη μεταφορά προσφύγων;
Όλοι οι Έλληνες γνωρίζουν στο πετσί τους τι θα πει η προσφυγιά και ο ξεριζωμός. Αγκαλιάζουν ανθρώπους με προσφυγικό προφίλ, όπως είναι, κατά τεκμήριο, οι άνθρωποι που μετακινούνται από τα νησιά του Αν. Αιγαίου προς την ενδοχώρα. Στις ανησυχίες για ενδεχόμενη υπερφόρτωση ορισμένων περιοχών απαντούμε ότι η μεταφορά των προσώπων αυτών -κυρίως προσφύγων με οικογένειες και παιδιά- προς την ενδοχώρα, δεν θα υπερβαίνει το 1% του πληθυσμού της Περιφέρειας στην οποία τοποθετούνται. Δεν θα υπάρξουν μεταφορές σε περιοχές που είναι κοντά στο 1%. Παράλληλα, θα υπάρχει κάθε στήριξη των τοπικών κοινωνιών σε υποδομές και υπηρεσίες. Είμαστε δίπλα στις τοπικές κοινωνίες. Όλοι οι Έλληνες θα βάλουν πλάτη, να στηρίξουν τους ακρίτες μας στα νησιά. Και αυτό θα το κάνουν, επειδή αντιλαμβάνονται την ανάγκη της αλληλεγγύης. Προσβλέπουμε στην κατανόηση των τοπικών κοινωνιών και τη μείωση των αντιδράσεων, οι οποίες σε μεγάλο βαθμό οφείλονταν είτε σε παρανόηση είτε σε άγνοια του προφίλ των ανθρώπων που πηγαίνουν εκεί.
Γ. Προστασία πρώτης κατοικίας
1.Ποιες αλλαγές δρομολογείτε για την προστασία της πρώτης κατοικίας;
Τo Υπουργείο Οικονομικών, με διατάξεις που κατέθεσε στη Βουλή, διευρύνει την προστασία της κύριας κατοικίας. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων:
-Επιτρέπεται, πλέον, να υποβάλουν αίτηση και όσοι διαμένουν σε μισθωμένο ή παραχωρημένο ακίνητο, εκτός της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία βρίσκεται η κύρια κατοικία τους. Αφορά, κυρίως, σε όσους διαμένουν σε άλλη πόλη λόγω της εργασίας τους, όπως στελέχη Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, γιατροί και εκπαιδευτικοί. -Δίνεται η δυνατότητα προστασίας ολόκληρης της κατοικίας, με αίτηση μόνο του ενός συνιδιοκτήτη. Διευκολύνονται έτσι, για παράδειγμα, συγγενείς και διαζευγμένα ζευγάρια. -Ρυθμίζεται η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για οφειλέτες, που βρίσκονται αποδεδειγμένα σε διάσταση, έτσι ώστε να μην χρειάζεται πλέον η συνυπογραφή της αίτησης και από τους δύο. -Δικαιούνται της κρατικής επιδότησης όλοι οι συνιδιοκτήτες που αιτούνται της προστασίας της κύριας κατοικίας. -Παρέχεται η δυνατότητα να συμμετέχει εγγυητής μικρότερης ηλικίας σε περιπτώσεις ηλικιωμένων οφειλετών, οι οποίοι δεν μπορούσαν να ωφεληθούν από τη ρύθμιση των δόσεων σε βάθος 25-ετίας.
Δ. Αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα
1.Τι απαντάτε στις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ για τις αλλαγές που προωθείτε στον Ποινικό Κώδικα;
Δεν μας εκπλήσσει η στάση του ΣΥΡΙΖΑ. Αντί να απολογείται για τις προβληματικές διατάξεις που προώθησε στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, -διατάξεις που προκάλεσαν οξύτατες αντιδράσεις τόσο του νομικού κόσμου, όσο και του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης- έρχεται τώρα να παραστήσει τον Κήνσορα της ηθικής και της διαφάνειας. “Ξέχασε” ότι με τις αλλαγές που προώθησε η Κυβέρνησή του προκάλεσε προβλήματα στο εσωτερικό και έπληξε την εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό. Κι αυτό γιατί “φύτεψε” διατάξεις υπέρ πολυισοβιτών τρομοκρατών, μετέτρεψε σε πλημμέλημα τη χρήση μολότοφ σε δημόσιους χώρους, όπου κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές και περιουσίες συμπολιτών μας. Μετέτρεψε σε πλημμέλημα ακόμη και τη δωροδοκία με συνέπεια να διασυρθεί η χώρα μας στους διεθνείς οργανισμούς για την καταπολέμηση της διαφθοράς! Αντί να σταθεί απέναντι στην ανομία, έκλεισε το μάτι στους μπαχαλάκηδες, στους ρουβίκωνες, στους κουκουλοφόρους, με τις μολότοφ.
2.Ο ΣΥΡΙΖΑ σας κατηγορεί ότι προωθείτε διάταξη που προσφέρει άσυλο στους τραπεζίτες. Τι απαντάτε;
Ο ΣΥΡΙΖΑ προσποιείται ότι “ξέχασε” τα 40 δισεκατομμύρια ευρώ που έχασαν οι μικρομέτοχοι των τραπεζών και το Δημόσιο λόγω της καταστροφικής πολιτικής του α’ εξαμήνου και της ανακεφαλαιοποίησης που ακολούθησε στο τέλος του 2015. Ξέχασε όμως και άλλα: Ότι το ελληνικό τραπεζικό σύστημα ελέγχεται από την Τράπεζα της Ελλάδος και τον SSM. Ότι για 4,5 χρόνια έπαιζε καθυστερήσεις για να μη λυθεί το πρόβλημα των “κόκκινων δανείων”. Ότι κρύβονταν πίσω από αυτεπάγγελτες διαδικασίες ελέγχου χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα, καθώς σε περίπου 500 εισαγγελικούς ελέγχους που ξεκίνησαν τα τελευταία χρόνια προς τραπεζικούς υπαλλήλους που ρύθμισαν κόκκινα δάνεια, η συντριπτική πλειοψηφία (μετά από ομηρεία ετών) τελικά αθωώνονται, αφού διαπιστώνεται πως τήρησαν τις νόμιμες διαδικασίες. Ξέχασε και τι συνέπειες της πολιτικής του. Ότι δημιουργήθηκε ένας φαύλος κύκλος καθώς οι τράπεζες παραμένουν εγκλωβισμένες με περίπου 80 δισεκατομμύρια ευρώ “κόκκινα δάνεια”, οι τραπεζικοί υπάλληλοι φοβούνται να υπογράψουν ρυθμίσεις δανείων, οι δανειολήπτες βρίσκονται αντιμέτωποι με κατασχέσεις και πλειστηριασμούς και, τελικά, υπάρχει αδυναμία ουσιαστικής ρύθμισης οφειλών, πλην της πώλησης των δανείων σε funds. Αυτή η κατάσταση δεν ωφελεί παρά μόνο τα funds, τα -κατά ΣΥΡΙΖΑ- “κοράκια”, τα οποία κατήγγειλε στην Αντιπολίτευση για να τα “χρυσοπληρώσει” στην Κυβέρνηση. Θέλουμε, λοιπόν, να σπάσουμε αυτόν τον φαύλο κύκλο για να πάμε επιτέλους μπροστά. Η προτεινόμενη διάταξη παρέχει προστασία στους τραπεζικούς υπαλλήλους από τιμωρητικές πρακτικές, χωρίς να στερεί από τη Δικαιοσύνη και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς τη δυνατότητα να ασκούν το έργο τους. Υπογραμμίζεται ότι κάθε ρύθμιση χρέους ή και κούρεμα ελέγχεται από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές και εφόσον διαπιστωθεί ότι κάποιος παραβίασε την οποιαδήποτε διαδικασία, θα τιμωρείται αυστηρά. Δεν υπάρχει συνεπώς καμιά ασυλία. Ταυτόχρονα, όμως, οι συνετοί υπάλληλοι θα μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους και να ρυθμίζουν μη-εξυπηρετούμενα δάνεια, ώστε να δοθεί ρευστότητα στην οικονομία για να βαδίσουμε στο δρόμο ισχυρής, βιώσιμης, ανάπτυξης.
Ε. Για ηλεκτροκίνηση
1.Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η Κυβέρνηση σχεδιάζει ενισχυτικά μέτρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Τι ακριβώς σχεδιάζετε;
Από τις βασικές προτεραιότητες της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι οι πρωτοβουλίες προστασίας του περιβάλλοντος και της προώθηση της “πράσινης” οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό στο φορολογικό νομοσχέδιο, που μπαίνει τώρα σε δημόσια διαβούλευση, υπάρχει ένα πλέγμα κινήτρων που θα κάνει πιο ελκυστική την επένδυση σε μη ρυπογόνα οχήματα, όπως είναι τα ηλεκτροκίνητα και τα υβριδικά. Τα κίνητρα αυτά δεν περιορίζονται μόνο στα τέλη κυκλοφορίας και το τέλος ταξινόμησης, αλλά περιλαμβάνει και σημαντική αύξηση του ποσοστού των αποσβέσεων. Σε ό,τι αφορά το καθεστώς Φ.Π.Α. θα πρέπει να σημειωθεί πως αυτό διέπεται από την κοινοτική νομοθεσία και τη σχετική Κοινοτική Οδηγία και γι αυτό θα πρέπει να έχουν προηγηθεί οι απαραίτητες συνεννοήσεις πριν καταλήξουμε σε πιθανές αλλαγές..
ΣΤ. Για τον αντικαπνιστικό
1.Το Σαββατοκύριακο που πέρασε έγιναν πολλοί έλεγχοι σε χώρους καταστημάτων ψυχαγωγίας για τον αντικαπνιστικό νόμο. Πιστεύετε πως ο αντικαπνιστικός νόμος μπορεί να εφαρμοστεί;
Ναι πιστεύουμε πως ο νόμος θα εφαρμοστεί. Τα πρώτα δείγματα, από τους ελέγχους της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας σε συνεργασία με την αστυνομία, είναι θετικά Διαπιστώθηκε ότι η μεγάλη πλειοψηφία των επιχειρηματιών στα καταστήματα που ελέγχθηκαν, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα, έδειξαν πως κατανοούν τη σημασία της τήρησης του θεσμικού πλαισίου για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και το σεβασμό όσων δεν καπνίζουν. Στους περισσότερους χώρους ο νόμος άρχισε να τηρείται. Η μεγάλη πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας - μη καπνιστές και καπνιστές - θέλει και ζητά ο νόμος να εφαρμοστεί και θα εφαρμοστεί. Πρέπει ωστόσο να υπάρξει επιμονή στην κατεύθυνση της δημιουργίας αντικαπνιστικής κοινωνικής συνείδησης. Με επίκεντρο το σεβασμό στον συνάνθρωπό μας, στη νέα γενιά, στις μητέρες, στους μεγαλύτερης ηλικίας συμπολίτες μας και στις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες που διεκδικούν να μην υφίστανται τις δυσάρεστες συνέπειες του παθητικού καπνίσματος. Για το λόγο αυτό θα υπάρξει ενημερωτική καμπάνια που θα μιλάει αναλυτικά για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις αλλά και τις ποινές του αντικαπνιστικού νόμου. Οι πρώτοι έλεγχοι είχαν κυρίως χαρακτήρα αναγνωριστικό και ενημερωτικό, ενώ στις περιπτώσεις που διαπιστώθηκαν παραβάσεις υπήρξαν σε πρώτη φάση συστάσεις συμμόρφωσης. Σύντομα όμως, στους επόμενους ελέγχους. θα υπάρξουν πρόστιμα για τους παραβάτες. Το κάπνισμα δεν έχει να κάνει μόνο με την καταστολή. Αλλά με την επιλογή του κόσμου να ζει σε περιβάλλον Υγείας. Και βέβαια με την εφαρμογή ενός εθνικού σχεδίου για τον έλεγχο του καπνίσματος, όπως αυτή θωρακίστηκε από την αναθεώρηση των διατάξεων του υπάρχοντος αντικαπνιστικού.
Ζ. Για τη βία στα γήπεδα
1.Ποιες είναι οι βασικές διατάξεις του αθλητικού νομοσχεδίου;
Το σχέδιο νόμου αποτελείται από 6 μέρη. Το πρώτο αφορά στη Σύμβαση Macolin για τη χειραγώγηση αγώνων, το δεύτερο περιέχει διατάξεις για την αντιμετώπιση της βίας, το τρίτο διατάξεις που ρυθμίζουν θέματα της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού και των Ομοσπονδιών, το τέταρτο αφορά στην εναρμόνιση των διατάξεων για την εποπτεία των αθλητικών ανώνυμων εταιριών, το πέμπτο στην κύρωση του νέου καταστατικού της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής (Ε.Ο.Ε.), η οποία από Ν.Π.Δ.Δ. μετατρέπεται σε Ν.Π.Ι.Δ., ενώ το έκτο περιέχει διατάξεις αρμοδιότητας τομέα Πολιτισμού.
2. Τι προβλέπεται ειδικότερα για τη βία στους αθλητικούς χώρους;
Προβλέπεται η δυνατότητα διενέργειας δειγματοληπτικών ελέγχων στους κατόχους εισιτηρίων εντός και εκτός των αθλητικών εγκαταστάσεων. Επανεισάγεται προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, η διάταξη που δίνει τη δυνατότητα συλλογής, επεξεργασίας και αξιοποίησης, στο πλαίσιο της ποινικής διαδικασίας, των δεδομένων που καταγράφονται με οποιοδήποτε τεχνικό μέσο, το οποίο χειρίζεται στέλεχος της Ελληνικής Αστυνομίας. Επεκτείνονται επίσης τα τοπικά και χρονικά όρια των ποινικών διατάξεων για την εφαρμογή και σε πράξεις αθλητικής βίας που έχουν οπαδικά κίνητρα και γίνονται σε χρόνο και τόπο που δεν συνδέονται με κάποια αθλητική εκδήλωση π.χ. «ραντεβού» οπαδών σε ανοικτούς χώρους που καταλήγουν σε μεταξύ τους συμπλοκές κ.λπ. Διευκολύνεται η ενεργοποίηση των ήδη ισχυουσών διατάξεων του αθλητικού νόμου περί πειθαρχικών κυρώσεων, προστίμων και περιοριστικών όρων, περί λεσχών, οργανωμένων οπαδών με τη δημιουργία μητρώου φιλάθλων των ομάδων, σε συνδυασμό με την ταχεία εκδίκαση των συγκεκριμένων ποινικών υποθέσεων. Να σημειωθεί εδώ ότι μέχρι σήμερα υπάρχουν 10 νομίμως υφιστάμενες λέσχες. Έχει δοθεί περιθώριο ενός μήνα ώστε και οι υπόλοιπες λέσχες να προχωρήσουν σε ενέργειες νομιμοποίησης. Μετά τη λήξη της προθεσμίας οι λέσχες αυτές δεν θα μπορούν να λειτουργούν
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου