Μοσχάτο, 11 Φεβρουαρίου 2020
Α. Για μεταναστευτικό
1. Η Κυβέρνηση προχωρά στη δημιουργία κλειστών δομών σε πέντε νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου. Γιατί χρειάστηκε η επίταξη σε τρία από τα νησιά αυτά;
Η επίταξη ακίνητων και εκτάσεων γης σε Λέσβο, Χίο και Σάμο κρίθηκε αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η εξαιρετικά επείγουσα ανάγκη αποφυγής της διακινδύνευσης της δημόσιας τάξης και υγείας για τη διαχείριση της κρίσης στο μεταναστευτικό-προσφυγικό ζήτημα. Αντίστοιχες δομές, παραπλεύρως υφιστάμενων δομών, θα δημιουργηθούν και σε Λέρο και Κω, σε εκτάσεις που ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο. Το τελευταίο διάστημα, πραγματοποιήθηκε ανοιχτός διάλογος με τους αρμόδιους περιφερειακούς και τοπικούς φορείς. Δεν υπήρχε συμφωνία. Η Κυβέρνηση οφείλει να λάβει αποφάσεις. Και απόφαση της Κυβέρνησης είναι να κλείσουν οι σημερινές άναρχες δομές και να δημιουργηθούν ελεγχόμενες κλειστές δομές. Οι σημερινές θα κλείσουν. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, στα νησιά να μειωθεί στο μισό ο αριθμός αυτών που βρίσκονται σε δομές οι οποίες μάλιστα θα είναι κλειστές. Το σχέδιο λοιπόν συνδέεται με την αποσυμφόρηση. Με τις κλειστές δομές το μήνυμα που στέλνεται είναι πως όσοι δεν δικαιούνται άσυλο δεν θα κυκλοφορούν όπου θέλουν αλλά θα επιστρέφουν.
2. Τι θα είναι οι ελεγχόμενες κλειστές δομές φιλοξενίας;
Στις δομές αυτές, που θα δημιουργηθούν σε Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Λέρο, θα διαμένουν πρώτον, οι νέες αφίξεις για διευκόλυνση της ταυτοποίησης και της διαδικασίας ασύλου, δεύτερον, όσοι έχουν παραβατική συμπεριφορά και, τρίτον, όσοι δεν δικαιούνται άσυλο και μπαίνουν στη διαδικασία επιστροφής. Στις ελεγχόμενες κλειστές δομές φιλοξενίας θα εφαρμόζονται αυστηροί κανόνες εσωτερικής τάξης, οι οποίοι αφορούν τόσο τη λειτουργία των κέντρων όσο και την κίνηση των φιλοξενούμενων. Όσοι παραμένουν σ’ αυτές βάσει εσωτερικού κανονισμού θα δικαιούται ελεγχόμενες εξόδους με κάρτα για ορισμένο χρονικό διάστημα, ενώ οι δομές θα είναι κλειστές τα βράδια. Κάθε παραβίαση κανόνα εσωτερικής τάξης, επηρεάζει αρνητικά το αίτημα για άσυλο και επιταχύνει τη διαδικασία επιστροφής του παραβάτη.
3. Σε ποιες ενέργειες έχετε προχωρήσει μέχρι σήμερα για την αντιμετώπιση του προβλήματος;
Η Κυβέρνηση, από την πρώτη στιγμή, ακολουθεί διαφορετική πολιτική στο προσφυγικό-μεταναστευτικό ζήτημα. Εφαρμόζουμε ολοκληρωμένο σχέδιο που βασίζεται σε τέσσερις άξονες που αφορούν την φύλαξη των συνόρων μας, την επιτάχυνση διαδικασιών ασύλου, τις αυξημένες επιστροφές και τις κλειστές δομές. Παράλληλα, δίνουμε έμφαση στην αποσυμφόρηση των νησιών μας, που σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος, και στη στήριξη των τοπικών κοινωνιών. Αναλαμβάνουμε, ταυτόχρονα, στοχευμένες δράσεις για τη διεθνοποίηση του προβλήματος και τη διαμόρφωση νέας πολιτικής ευθύνης και αλληλεγγύης από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Β. Συνάντηση Πρωθυπουργού με Κ.Ε.Δ.Ε
1. Τι συζητήθηκε στη συνάντηση του Πρωθυπουργού με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας;
Συζητήθηκαν οι πρωτοβουλίες που έχει ήδη αναλάβει η Κυβέρνηση ώστε να διευκολύνει το έργο των Δήμων, οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται για την βαθύτερη συνεργασία της Κεντρικής Διοίκησης με την Αυτοδιοίκηση και οι προκλήσεις που παραμένουν. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε πως οι παρεμβάσεις της Κυβέρνησης αντιμετώπισαν προβλήματα που προκλήθηκαν στους Δήμους λόγω της εφαρμογής της απλής αναλογικής στις εκλογές του 2019. Επισήμανε πως με νομοθετική παρέμβαση του Υπουργείου Εσωτερικών έχει διευκολυνθεί η υπογραφή δημοτικών συμβάσεων για παροχή υπηρεσιών από ιδιώτες, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίστηκε η συνέχιση και ενίσχυση του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι».
2. Τι απάντησε ο Πρωθυπουργός στα ζητήματα που έθεσαν οι Δήμαρχοι;
O Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρχουν εμπιστοσύνη, καλή πίστη και ανοιχτοί δίαυλοι ανάμεσα στην κυβέρνηση και την ΚΕΔΕ, ώστε να λύνονται άμεσα τα προβλήματα. Επαναβεβαίωσε την κυβερνητική βούληση να αναθεωρηθούν πτυχές του Νόμου 4412 για τις Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών -σε βάθος τριμήνου- ώστε να επιταχυνθεί το έργο των Δήμων, χωρίς να αμφισβητηθούν οι πρόνοιες για τη διαφάνεια. Επίσης, δήλωσε πως θα εξεταστούν οι προτάσεις για τα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα αφορούν στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027, η εμπλοκή των Δήμων στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, αλλά και η πρόθεση της Κυβέρνησης για μεταφορά της είσπραξης του ΕΝΦΙΑ από την Κεντρική Διοίκηση στην Πρωτοβάθμια Τοπική Αυτοδιοίκηση όταν θα έχει δημιουργηθεί η κατάλληλη υποδομή, τα αμέσως επόμενα χρόνια.. Τόνισε σχετικά ο Πρωθυπουργός: «Η Κυβέρνηση εμπιστεύεται την Τοπική Αυτοδιοίκηση, πόσω μάλλον την Τοπική Αυτοδιοίκηση πρώτου βαθμού, η οποία βρίσκεται πολύ κοντά στις ανάγκες, στα προβλήματα των πολιτών. Θέλουμε να σας δώσουμε τη δυνατότητα να είστε ακόμα πιο αποτελεσματικοί στην αντιμετώπιση των προβλημάτων των δημοτών σας».
Γ. Απολιγνιτοποίηση
1. Πως σχολιάζετε τις τοποθετήσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την απολιγνιτοποίηση;
Ο ΣΥΡΙΖΑ, αναζητώντας σημαίες ευκαιρίες, αυτή τη φορά βρήκε τον λιγνίτη. Μέχρι πρότινος επένδυε στα μαγκάλια, τώρα επενδύει στο κάρβουνο. Τη στιγμή που η κυβέρνηση προχωρά στην απολιγνιτοποίηση θέτοντας την Ελλάδα στην «πράσινη» πρωτοπορία της Ευρώπης, ο ΣΥΡΙΖΑ κοιτάζει προς τα πίσω, κολλημένος στο χθες, επιμένοντας σε πολιτικές περασμένων δεκαετιών. Η περιβαλλοντική ευαισθησία για τον κ. Τσίπρα είναι άλλο ένα κενό σύνθημα. Και σταματά εκεί που αρχίζει η ψηφοθηρία.
2. Ποιές αντιφάσεις παρουσιάζει η θέση του ΣΥΡΙΖΑ;
Η απόφαση της Κυβέρνησης να προχωρήσει στην πλήρη απολιγνιτοποίηση της χώρας έως το 2028, είναι δεδομένη και ανακοινώθηκε από τον Πρωθυπουργό από το βήμα του Ο.Η.Ε.. Το ερώτημα είναι γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ που ώμνείει, δήθεν, στην οικολογία, δεν το θέλει; Γιατί υπερασπίζεται έναν τόσο ρυπογόνο τρόπο παραγωγής ενέργειας; Η εξήγηση που δίνουν είναι ότι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του λιγνίτη είναι μικρότερο από το κοινωνικό κόστος. Η λογική του ΣΥΡΙΖΑ πάσχει από επιλεκτική περιβαλλοντική και κοινωνική ευαισθησία. Στην Πτολεμαΐδα και την Μεγαλόπολη το πρόβλημα γι’ αυτούς είναι οι χαμένες θέσεις εργασίας και όχι το περιβάλλον, ενώ στις Σκουριές είναι η μόλυνση του περιβάλλοντος και όχι οι θέσεις εργασίας. Η αλήθεια είναι πως ούτε για τις θέσεις εργασίας ενδιαφέρονται πραγματικά ούτε για το περιβάλλον. Να σημειώσουμε ακόμη πως ο ΣΥΡΙΖΑ στην αντιπολίτευση καταψήφισε τις δικές του συμβάσεις για τους υδρογονάνθρακες με το σκεπτικό ότι οι εξορύξεις υδρογονανθράκων είναι επιβαρυντικές για το περιβάλλον. Το ίδιο υποτιθέμενο οικολογικό κόμμα, μας λέει: «Ζήτω ο λιγνίτης».Η απάντηση στο ερώτημα: απολιγνιτοποίηση ή όχι είναι στην πραγματικότητα απάντηση στα ερωτήματα: με την πρόοδο ή όχι, με την προστασία της υγείας των πολιτών και με τον αγώνα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ή όχι. Για τα προβλήματα στις θέσεις εργασίας και για την οικονομία στις περιοχές που θα πληγούν από το κλείσιμο των ρυπογόνων μονάδων, εκπονούμε ολοκληρωμένο σχέδιο, ώστε σε αυτές τις περιοχές να υπάρξουν, ιδιαίτερα μέτρα για την ανεργία και νέες αναπτυξιακές δράσεις, μέσα και από την μεγάλη ενίσχυση που θα πάρει η Ελλάδα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης.
3. Η Κυβέρνηση ποιά μέτρα σχεδιάζει, για να βοηθήσει τις περιοχές που βρίσκονται σήμερα τα λιγνιτικά εργοστάσια;
Η Κυβέρνηση έχει συγκροτήσει ειδική ομάδα η οποία μελετάει τα μέτρα για τις εν λόγω περιοχές, ώστε όχι μόνο να γίνει ομαλά η μετάβαση, αλλά και να περάσουν σε μια νέα αναπτυξιακή εποχή. Η δέσμη 12 προτάσεων που ανακοίνωσε ο Κωστής Χατζηδάκης προβλέπει: -Κατασκευή φωτοβολταϊκών πάρκων ισχύος 2 GW στα λιγνιτικά πεδία της Δ.Ε.Η. -Συμφωνία των ΕΛΠΕ με μεγάλη γερμανική εταιρεία (θα υπογραφεί την επόμενη ημέρα) για μεγάλο φωτοβολταϊκό σταθμό ισχύος 205 MW στην περιοχή της Κοζάνης -Πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου για τους εργαζόμενους της Δ.Ε.Η., πλήρως χρηματοδοτούμενο από την επιχείρηση -Ταχεία έναρξη των εργασιών αποκατάστασης των λιγνιτωρυχείων, εν είδει δραστηριότητας-«γέφυρα» ιδίως για τους εργολαβικούς εργαζόμενους -Ανάπτυξη των δικτύων φυσικού αερίου στην περιοχή -Προσαρμογή του χωροταξικού σχεδιασμού στις σχεδιαζόμενες χρήσεις των εδαφών -Διατήρηση του εκπτωτικού τιμολογίου της Δ.Ε.Η. για τις λιγνιτικές περιοχές (ΠΟΤ) - Καταβολή του λιγνιτικού πόρου της Δ.Ε.Η., ύψους 130 εκατ. ευρώ -Επιχορήγηση ύψους 60 εκατ. ευρώ από το Πράσινο Ταμείο -Δημιουργία μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με καύση απορριμμάτων (waste-to-energy) σε συνεργασία με τον τοπικό ΦΟΔΣΑ -Αναβάθμιση του ρόλου του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας -Ειδικά φορολογικά κίνητρα και φοροαπαλλαγές σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τα μέτρα αυτά θα εξειδικευθούν. Η Κυβέρνηση διεκδικεί σημαντικά κονδύλια από το «πράσινο ταμείο» της Ε.Ε. και το γεγονός ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της απολιγνιτοποίησης βοηθά στο να εξασφαλίσει περισσότερα χρήματα.
4. Τι συνέβη με τις λιγνιτικές μονάδες επί ΣΥΡΙΖΑ;
Πρώτον, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επιχείρησε δυο φορές να πουλήσει λιγνιτικές μονάδες της Δ.Ε.Η. -τη δεύτερη φορά χωρίς καν κατώτατο όριο στο τίμημα- αλλά δεν βρέθηκε ούτε ένας αγοραστής γιατί έχουν γίνει ζημιογόνες και βαρίδι για τη Δ.Ε.Η.. Δεύτερον, σε 14 ευρωπαϊκές χώρες έχει ήδη σταματήσει τελείως η ηλεκτροπαραγωγή από άνθρακα, ενώ στη Γερμανία όπου επίσης οι ανθρακικές μονάδες θα αποσυρθούν, αλλά αργότερα, ο λιθάνθρακας έχει υψηλότερη ενεργειακή απόδοση από τον ελληνικό λιγνίτη και είναι οριακά κερδοφόρος. Τρίτον, η Δ.Ε.Η. δεν αντέχει να επιβαρύνεται με 200 και 300 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Εάν δεν είχαμε πάρει έκτακτα μέτρα το καλοκαίρι -μετά την πλήρως αποτυχημένη διαχείριση του ΣΥΡΙΖΑ στη Δ.Ε.Η.- αυτή την ώρα η συζήτηση που κάνουμε δεν θα υπήρχε, διότι δεν θα υπήρχε ούτε ζήτημα απολιγνιτοποίησης ούτε ζήτημα Δ.Ε.Η. συνολικά. Η Δ.Ε.Η. θα είχε κλείσει, με όλες τις δραματικές συνέπειες στην οικονομία. Τέταρτον, πέραν της αποτυχημένης προσπάθειας να ιδιωτικοποιήσουν τις λιγνιτικές μονάδες, ξεχνούν «οι εισαγγελείς, οι υπερασπιστές του λιγνίτη» σήμερα, ότι την τελευταία δεκαετία η παραγωγή των λιγνιτικών μονάδων μειώθηκε από τις 30.000 στις 10.000 γιγαβατώρες και η μισή μείωση έγινε επί των δικών τους ημερών.
Δ. Παραδικαστικό - μεθοδεύσεις ΣΥΡΙΖΑ
1. Τι λέτε για τη δεύτερη κατα σειρά κατάθεση της πρώην εισαγγελέως κυρίας Τσατάνη στην Προανακριτική της Βουλής;
Οι αποκαλύψεις συνεχίζονται και είναι σοκαριστικές. Είναι κάτι πρωτοφανές όλο αυτό που αποκαλύπτεται, τόσο για το μέγεθος των αντιθεσμικών παρεμβάσεων στη Δικαιοσύνη από έναν παρακρατικό μηχανισμό, όσο και για τις άθλιες μεθόδους υποκόσμου που χρησιμοποιούσε. Η κυρία Τσατάνη είναι η τέταρτη κατά σειρά ανώτατη εισαγγελέας που κάνει βαρύτατες καταγγελίες, εναντίον του πρώην υπουργού του κ. Τσίπρα. Και η κατάθεσή της συμπληρώνει την αποκάλυψη ενός παρακρατικού – παραδικαστικού μηχανισμού, με σκοπό την χειραγώγηση υποθέσεων και την κατασκευή κατηγοριών, κατά το δοκούν. Αποδεικνύεται έτσι από τις σοκαριστικές μαρτυρίες, μια πρωτοφανής άθλια σκευωρία εναντίον πολιτικών αντιπάλων του ΣΥΡΙΖΑ. Σύμφωνα με δημοσιεύματα κατα τη χθεσινή της κατάθεση στην Προανακριτική η πρώην εισαγγελέας εφετών Γεωργία Τσατάνη επέμεινε ότι δεχόταν πιέσεις και απειλές από τον πρώην αναπληρωτή υπουργό Δικαιοσύνης Δημήτρη Παπαγγελόπουλο. Πρόσθεσε μάλιστα ότι μπορεί να το αποδείξει με τη λίστα των τηλεφωνημάτων που έχει ζητήσει από εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Υπογράμμισε ότι από το 1981 μέχρι το 2019 δεν γνωρίζει να έχει γίνει κάτι τέτοιο και προσθέτει: «Οπωσδήποτε βρέθηκα σε πολύ δύσκολη θέση. Ίσως ο κ. Παπαγγελόπουλος πίστευε ότι ήμουν ένα διαβλητό άτομο και ότι θα ενδώσω. Παρά την στοχοποίηση εγώ δεν ενέδωσα. Δεν μπορούσα να δεχθώ ότι θα ερχόμουν αντιμέτωπη με όλο αυτό τον βρώμικο πόλεμο που είχε προεκτάσεις και σε μέλη της οικογενείας μου». Η κ. Τσατάνη ανέφερε ακόμη ότι, ενώ ήταν στόχος επιθέσεων της αφαιρέθηκε η φύλαξη και δεν μπορεί να εξηγήσει γιατί αμέλησαν για την ασφάλειά της. Φέρεται μάλιστα να τονίζει: «Η στοχοποίησή μου ήταν μεγάλη και όμως μου αφαίρεσαν την φύλαξη που είχα από το 2011».
2. Ποιά ήταν η μεθόδευση που ακολουθούσε το παρακράτος ΣΥΡΙΖΑ-Παπαγγελόπουλου;
Η πρώην εισαγγελέας Εφετών Γεωργία Τσατάνη, η πρώτη που σε ανύποπτο χρόνο δημόσια (το 2016 στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής) μίλησε για τις μεθοδεύσεις του Δημήτρη Παπαγγελόπουλου, φώτισε συγκλονιστικές λεπτομέρειες για τις μεθοδεύσεις του κυκλώματος. Μετά και τη χθεσινή κατάθεσή της κανένας δεν μπορεί να έχει αμφιβολία ούτε για το παρακράτος των Ρασπούτιν-ΣΥΡΙΖΑ και των εντολοδόχων τους ούτε για τις σκοτεινές μεθοδεύσεις τους κατά των πολιτικών αντιπάλων. Μεθοδεύσεις που, όπως περιγράφηκε, περιλάμβαναν: 1. Πιέσεις Παπαγγελόπουλου προς δικαστικούς λειτουργούς για συγκεκριμένες υποθέσεις 2. Απειλές από τον τέως αναπληρωτή υπουργό στους εισαγγελικούς λειτουργούς που δεν υποκύπτουν στις εξωθεσμικές πιέσεις του 3. Στοχοποίηση, κυρίως από δημοσιεύματα του κ. Βαξεβάνη 4. Προσπάθεια πειθαρχικής εξόντωσης τους. Τέσσερις λοιπόν εισαγγελείς καταγγέλλουν τις ίδιες συμπεριφορές, τις ίδιες πιέσεις, τις ίδιες μεθοδεύσεις και τα ίδια πρόσωπα. Όσοι δικαστικοί λειτουργοί δεν «συμμορφώνονταν προς τας ...υποδείξεις» Παπαγγελόπουλου, έμπαιναν στο στόχαστρό του και ακολουθούσε ο κ. Βαξεβάνης κι άλλα φιλικά στον ΣΥΡΙΖΑ ΜΜΕ.
Ε. Διαγωνισμός για τις νέες ταυτότητες
1. Τι απαντάτε στις τελευταίες ανακοινώσεις του ΣΥΡΙΖΑ που αφορούν τον διαγωνισμό για τις νέες ταυτότητες;
Αυτό που βλέπουμε είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έσπευσε να στηρίξει τον κ. Βαξεβάνη και το έντυπό του μετά τις αποκαλύψεις στην Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής που τον κατονομάζουν ως βασικό γρανάζι του παραδικαστικού/παρακρατικού κυκλώματος. Είναι φανερό ότι ο ΣΥΡΙΖΑ σπεύδει να εξοφλήσει γραμμάτια και είναι πραγματικά λυπηρό να γίνεται πλασιέ συμφερόντων εταιριών σε συνεργασία με σεσημασμένα δημοσιογραφικά «πιστόλια». Για την ουσία της υπόθεσης, ο ΣΥΡΙΖΑ υποκρίνεται ότι ερωτά. Γιατί όλα όσα υποτίθεται ότι αγνοεί, έχουν απαντηθεί αναλυτικά προ ημερών.
2. Για ποιο λόγο ακυρώθηκε ο προηγούμενος διαγωνισμός και γιατί όπως λέει ο ΣΥΡΙΖΑ αυξάνεται το κόστος ;
Ο προηγούμενος διαγωνισμός ακυρώθηκε γιατί δεν είχε περιληφθεί η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, δηλαδή η κάρτα του πολίτη. Η συμπερίληψη της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σημαίνει έμμεσο και άμεσο όφελος περίπου 1,2 δις υπέρ του Δημοσίου; Σε ό,τι αφορά το κόστος του διαγωνισμού είναι αποδεδειγμένο πως δεν αυξάνεται ούτε για το Δημόσιο ούτε για τον πολίτη είτε υπάρχει ασπρόμαυρη είτε έγχρωμη φωτογραφία. Ίσα ίσα που με τους νέους όρους το κόστος θα μειωθεί περίπου κατά 30 εκ. ευρώ. Ας μην ανησυχεί λοιπόν ο ΣΥΡΙΖΑ. Θα κάνουμε περισσότερα για τους πολίτες με λιγότερο κόστος. Εξάλλου έγχρωμη φωτογραφία ζητούσε κι ο προηγούμενος διαγωνισμός, αλλά σε 5 χρόνια! Το κάνουμε νωρίτερα.
ΣΤ. Τροπολογία για Λάρκο
1. Τι προβλέπει η τροπολογία που καταθέσατε χθες για τη Λάρκο;
Η πρόταση που κατατέθηκε είναι η τελευταία ευκαιρία για να διασωθεί η Λάρκο. Ειδικότερα προβλέπει: -Την εγκατάσταση Ειδικού Διαχειριστή εντός του Μαρτίου και την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών της εταιρείας με μια τελευταία κρατική επιχορήγηση. -Την άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών περιστολής δαπανών από τον Ειδικό Διαχειριστή, με μείωση σειράς στοιχείων κόστους, συμπεριλαμβανομένου του μισθολογικού κόστους κατά 25% μεσοσταθμικά. -Fasttrack διαδικασία διαιτησίας για την επίλυση των ιδιοκτησιακών διαφορών της εταιρείας με το Ελληνικό Δημόσιο. -Ταχεία διαδικασία διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για το σύνολο ή και για μέρος του ενεργητικού (εργοστάσιο και ορυχείο Λάρυμνας, ορυχεία Καστοριάς και Εύβοιας), με βάση το αποτέλεσμα της διαιτησίας και το πνεύμα των αποφάσεων της ΕΕ του 2014. -Ολοκλήρωση της διαδικασίας εντός 12 μηνών από την εγκατάσταση του Διαχειριστή με δυνατότητα μίας εξάμηνης παράτασης. -Υποχρεωτική κατάθεση αίτησης πτώχευσης εφόσον δεν έχει μεταβιβαστεί στο διάστημα αυτό το 75% του ενεργητικού της εταιρείας.
2. Γιατί λαμβάνονται αυτά τα μέτρα; Ποια είναι η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην εταιρεία;
Η κατάσταση στην εταιρεία είναι δραματική, καθώς καταγράφει ζημιές και πνίγεται από θεόρατα χρέη επί σειρά ετών. Ειδικότερα: -Η Λάρκο έκλεισε τη χρήση του 2018 με αρνητική καθαρή θέση 308 εκατ. ευρώ. -Μόνο κατά την 4ετία 2015-2018 έχει καταγράψει σωρευτικές ζημίες 148 εκατ. ευρώ και το 2019 εκτιμάται ότι θα είναι ακόμη χειρότερο. -Χρωστά αυτή τη στιγμή πάνω από 600 εκατ. ευρώ προς τρίτους (προμηθευτές, εργολάβους, τράπεζες, ασφαλιστικά ταμεία). -Το μεγαλύτερο μέρος του χρέους αυτού (350 εκατ. ευρώ) είναι προς τη Δ.Ε.Η. και αυξάνεται κάθε μήνα 5 με 5,5 εκατομμύρια. To χρέος αυτό αντιστοιχεί στο 80% των χρεών της υψηλής τάσης της χώρας. Μάλιστα η Δ.Ε.Η. έχει αποστείλει εξώδικο γνωστοποιώντας ότι θα διακόψει την παροχή ρεύματος στην εταιρεία στις 17 Φεβρουαρίου εάν συνεχιστεί η παρούσα κατάσταση. -Επιπλέον, η Ελλάδα έχει καταδικαστεί τελεσίδικα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για μη συμμόρφωση με τις αποφάσεις περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων προς τη Λάρκο ύψους 135 εκατ. ευρώ και σύντομα θα κληθεί να καταβάλλει πρόστιμα αν δεν αλλάξει θεαματικά η εικόνα. -Η Λάρκο απειλείται επίσης με πρόστιμο ύψους 49,5 εκατ. ευρώ επειδή για μη συμμόρφωση με τους κανόνες για τα δικαιώματα επαληθευμένων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. -Τέλος, η εταιρεία ευθύνεται και για σοβαρή ατμοσφαιρική ρύπανση της ευρύτερης περιοχής, καθώς και για την επιβάρυνση του Ευβοϊκού Κόλπου, όπου εναποτίθενται κάθε χρόνο χιλιάδες τόνοι σκουριάς.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου