|
Μοσχάτο, 12 Φεβρουαρίου 2020
A. Μεταναστευτικό
1. Πως σχολιάζετε τις αντιδράσεις που αναπτύσσονται μετά την απόφαση της Κυβέρνησης να προχωρήσει στη δημιουργία κλειστών δομών σε πέντε νησιά, επιτάσσοντας μάλιστα κτίρια και εκτάσεις σε τρία από αυτά;
Η Κυβέρνηση αναπτύσσει όλους τους άξονες του Σχεδίου της για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού - προσφυγικού προβλήματος: Την αποτελεσματικότερη φύλαξη των συνόρων, την επιτάχυνση των διαδικασιών ασύλου, την αύξηση των επιστροφών, τη δημιουργία κλειστών δομών. Εδώ και περίπου δύο μήνες έγινε εξαντλητικός διάλογος με τους αρμόδιους τοπικούς φορείς για τη χωροθέτηση των κλειστών δομών στα νησιά του Βορειονατολικού Αιγαίου, που σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών. Δεν υπήρξε συμφωνία. Ο διάλογος αυτός δεν μπορούσε να διαιωνίζεται γιατί το πρόβλημα πιέζει για λύσεις και όχι για διαπιστώσεις. Σημειώνεται ότι ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου είχε ζητήσει μέτρα εκτάκτου ανάγκης για τα νησιά, ιδίως μετά τα επεισόδια στη Μόρια. Η Κυβέρνηση έκανε,λοιπόν, ένα σημαντικό βήμα στο σχέδιό της να κλείσουν οι σημερινές άναρχες δομές και να δημιουργηθούν ελεγχόμενες κλειστές δομές. Ύστερα από την έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου προχώρησε, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, στην επίταξη ακινήτων για τη δημιουργία κλειστών δομών σει τρεις περιοχές (στη Λέσβο, τη Χίο και Σάμο) ενώ ανάλογες δομές θα δημιουργηθούν και στην Λέρο και στην Κω, σε εκτάσεις που ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο.
2. Ποιοί θα μπαίνουν στις πέντε αυτές δομές;
Στις πέντε αυτές κλειστές δομές θα μπαίνουν: Πρώτον, οι νέες αφίξεις για διευκόλυνση της ταυτοποίησης και της διαδικασίας ασύλου, δεύτερον, όσοι έχουν παραβατική συμπεριφορά και, τρίτον, όσοι δεν δικαιούνται άσυλο και μπαίνουν στη διαδικασία επιστροφής. Σε όλες αυτές τις δομές, θα εφαρμόζονται αυστηροί κανόνες εσωτερικής τάξης, τόσο ως προς τη λειτουργία τους όσο και ως προς την κίνηση των φιλοξενούμενων. Θα είναι κλειστές τα βράδια και η έξοδος από αυτές θα γίνεται με κάρτα για ορισμένο χρονικό διάστημα. Κάθε παραβίαση κανόνα εσωτερικής τάξης, θα επηρεάζει αρνητικά το αίτημα για άσυλο και θα επιταχύνει τη διαδικασία επιστροφής του παραβάτη.
3.Τι απαντάτε στους εκπροσώπους των τοπικών κοινωνιών που μιλούν για έλλειμμα διαλόγου και πότε θα κλείσουν οι σημερινές ανοιχτές δομές στα πέντε νησιά;
Ο διάλογος χαρακτηρίζει όλο το σχέδιό μας. Έχουν, ήδη, περάσει περίπου δύο μήνες από τότε που εξαγγείλαμε την απόφαση δημιουργίας κλειστών δομών. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, συζητήσαμε με όλους τους τοπικούς φορείς. Στο τέλος έπρεπε να ληφθούν αποφάσεις. Δεν μπορούσαμε να χάσουμε άλλο χρόνο. Κι αυτό, γιατί πρέπει να έχουμε τις κλειστές δομές σε λειτουργία το Καλοκαίρι για να αντιμετωπίσουμε τυχόν αυξημένες ροές. Το πρόβλημα είναι πιεστικό και η κοινωνία περιμένει να δει να υλοποιείται το σχέδιό μας. Υπογραμμίζουμε ότι η συνεργασία με τις τοπικές Αρχές, αφορά πολλά άλλα ζητήματα πέρα από τις κλειστές δομές. Αφορά το πρόγραμμα «Αλληλεγγύη», δηλαδή τα αντισταθμιστικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες, ζητήματα υποδομών, υγείας, εκπαίδευσης, προσλήψεων εντόπιου προσωπικού. Στο ερώτημα πότε θα κλείσουν οι σημερινές δομές, η απάντηση είναι.Οι σημερινές άναρχες ανοιχτές δομές στα πέντε νησιά, θα κλείσουν μόλις ανοίξουν οι κλειστές δομές
4. Τι απαντάτε στο ΣΥΡΙΖΑ που ισχυρίζεται ότι η Κυβέρνηση επιλέγει την διαδικασία της ΠΝΠ, επειδή φοβάται αντιδράσεις από τους βουλευτές των τοπικών κοινωνιών;
Η Κυβέρνηση δεν φοβάται καμία αντίδραση βουλευτών της. Άλλωστε, η η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που εκδόθηκε με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, θα έρθει προς κύρωση στη Βουλή, όπως προβλέπεται, εντός κάποιων ημερών. Κρίθηκε, ωστόσο, σκόπιμο να προχωρήσουμε έτσι για λόγους ταχύτητας.Αν δεν προχωρούσαμε στην επίταξη, θα χάναμε έξι μήνες και δεν θα προλαβαίναμε να κάνουμε τίποτε, όχι μόνο μέχρι το Καλοκαίρι, αλλά ούτε μέχρι το τέλος του χρόνου. Η Κυβέρνηση παίρνει αποφάσεις και προχωρά με αποφασιστικότητα στην υλοποίηση του σχεδίου της.
5. Μετά την επίταξη εκτάσεων στα νησιά η Κυβέρνηση μοιράζει 9,5 εκατ. ευρώ στους Δήμους που φιλοξενούν πρόσφυγες. Αυτό γίνεται για να τους «χρυσώσει το χάπι»;
Γίνεται για να ενισχυθούν άμεσα οι δήμοι που σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος του μεταναστευτικού και αποτελεί απόδειξη πως η Κυβέρνηση κατανοεί το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι τοπικές κοινωνίες και προσπαθεί να το λύσει. Άμεσα θα εκταμιευτούν 9.491.400 ευρώ προκειμένου να χορηγηθούν στους Δήμους που φιλοξενούν πρόσφυγες. Πρόκειται για το ποσό που προκύπτει από τη χορήγηση 150 ευρώ ανά έτος για κάθε διαμένοντα στις μονάδες φιλοξενίας. Σε συνέχεια της τροπολογίας που ψηφίστηκε στις 3/2, προχωρά τώρα η άμεση καταβολή ανταποδοτικών τελών στους Δήμους, που επιβαρύνθηκαν με την φιλοξενία μεταναστών το 2019. Ενδεικτικά πρώτοι στη λίστα είναι ο Δήμος Μυτιλήνης που θα λάβει σχεδόν 3 εκατομμύρια ευρώ, ο Δήμος Ανατολικής Σάμου που θα λάβει 1,128 εκατ. ευρώ, ο Δήμος Χίου 879,15 χιλ. ευρώ, ο Δήμος Κω 559,65 χιλ. ευρώ και ο Δήμος Λέρου 387,45 χιλ. ευρώ.
Β. Σε ό,τι αφορά την απολιγνιτοποίηση
1. Σε ποιό πλαίσιο εντάσσεται η απόφασή σας για την απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης;
Η απόφασή μας για την απολιγνιτοποίηση εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής μας για την προστασία του περιβάλλοντος και την κλιματική αλλαγή και ανακοινώθηκε από τον Πρωθυπουργό, τον περασμένο Σεπτέμβριο, από το βήμα του Ο.Η.Ε. Αμέσως μετά προχωρήσαμε στη συγκρότηση Διυπουργικής Επιτροπής που ασχολείται με το θέμα. Στην πρώτη μάλιστα συνεδρίαση της Επιτροπής παρέστη και η Κοινοτική Επίτροπος Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων Elisa Ferreira, προς την οποία ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι η Ευρώπη οφείλει να σταθεί δίπλα στις χώρες που προχωρούν με τόλμη στην απεξάρτηση από τον λιγνίτη και τόνισε: «Η Ελλάδα βγαίνει στην πρώτη γραμμή, με έργα και όχι με λόγια και απαιτούμε την ανάλογη ευρωπαϊκή στήριξη για να υποστηρίξουμε αυτή τη μετάβαση». Το ζήτημα της δίκαιης μετάβασης στη μεταλιγνιτική εποχή έθεσε ο Πρωθυπουργός και στη Σύνοδο Κορυφής του περασμένου Δεκεμβρίου. Ενημέρωσε τους ομολόγους του για τις τολμηρές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η Ελληνική Κυβέρνηση και επανέλαβε το αίτημα για άμεση πρόσβαση της χώρας μας στο Ταμείο της Δίκαιης Μετάβασης, το Just Transition Fund.
2. Τι απαντάτε στις αντιδράσεις ΣΥΡΙΖΑ για την απόφασή σας να προχωρήσετε στην απολιγνιτοποίηση;
Πρώτα από όλα ξέρουμε πολύ καλά ότι η Δυτική Μακεδονία και η Μεγαλόπολη εξαρτώνται από τον λιγνίτη εδώ και δεκαετίες. Επομένως, η απολιγνιτοποίηση δεν συνιστά απλά και μόνο μια αλλαγή των μέσων παραγωγής ενέργειας, αλλά και ένα άλλο μοντέλο ζωής. Κατανοούμε τις ανησυχίες που εκφράζουν κάτοικοι, εργαζόμενοι και φορείς στην περιοχή, αλλά διαβεβαιώνουμε ότι εργαζόμαστε ήδη για ένα νέο πλαίσιο βιώσιμης ανάπτυξης στην περιοχή, για ένα Εθνικό Πρόγραμμα Δίκαιης Μετάβασης στη μεταλιγνιτική εποχή. Είμαστε δίπλα στις τοπικές κοινωνίες για να τις στηρίξουμε με σχέδιο και αλληλεγγύη. Για να προχωρήσουμε, όλοι μαζί, μπροστά. Και όχι πίσω, εκεί που οδηγεί η αντιφατική, υποκριτική και αλλοπρόσαλλη πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, που δήθεν ενδιαφέρεται για το περιβάλλον, αλλά που διαρρηγνύει τα ιμάτιά του για ένα «βρώμικο» και πανάκριβο, για τη Δ.Ε.Η., καύσιμο όπως ο λιγνίτης. Πέντε σημεία έχουμε, λοιπόν, να υπενθυμίσουμε σε ότι αφορά τον ΣΥΡΙΖΑ: Πρώτον, μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο, καταψήφισε τις δικές του συμβάσεις για τους υδρογονάνθρακες, υποστηρίζοντας ότι οι εξορύξεις μπορεί να είναι επιβαρυντικές για το περιβάλλον. Δεύτερον, ξεχνά ότι την τελευταία δεκαετία η παραγωγή ενέργειας από λιγνιτικές μονάδες μειώθηκε από τις 30.000 γιγαβατώρες στις 10.000 γιγαβατώρες και η μισή μείωση έγινε επί των δικών τους ημερών. Τρίτον, ισχυρίζονται ότι βιαζόμαστε σε σχέση με άλλες χώρες, αλλά ξεχνούν ότι σε 14 ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη σταματήσει τελείως τέτοιου είδους λειτουργίες. Τέταρτον, προσποιούνται πως δεν καταλαβαίνουν ότι η Δ.Ε.Η. -όπως την κατάντησαν- δεν αντέχει να επιβαρύνεται με 200 και 300 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, εξαιτίας της ρύπανσης που προκαλεί ο λιγνίτης. Και πέμπτον, ο ΣΥΡΙΖΑ που τώρα ζητά να παραμείνουν στη Δ.Ε.Η. οι λιγνιτικές μονάδες, «ξέχασε» ότι προσπάθησε δύο φορές να πουλήσει κάποιες από αυτές ακόμη και για 1 ευρώ (!) αλλά δεν βρήκε ούτε ένα αγοραστή. Έξις δευτέρα φύσις για τον ΣΥΡΙΖΑ: από κωλοτούμπα σε κωλοτούμπα. Η ώρα της αλήθειας όμως έφτασε. Ας αποφασίσουν: Με το λιγνίτη, ή τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας; Με ό,τι καταστρέφει τον πλανήτη, ή με ό,τι εξασφαλίζει τη βιωσιμότητά του; Προχωρούμε μπροστά, ή γυρίζουμε πίσω;
3. Μιλάτε για ένα Εθνικό Πρόγραμμα Δίκαιης Μετάβασης στη μεταλιγνιτική εποχή. Τι περιλαμβάνει το Πρόγραμμα αυτό;
Το Εθνικό Πρόγραμμα Δίκαιης Μετάβασης που ήδη καταρτίζουμε, θα αξιοποιήσει πόρους ύψους 3,7 έως 4,4 δις. ευρώ. Θέλουμε οι περιοχές όπου σήμερα λειτουργούν λιγνιτικά εργοστάσια, να αποτελέσουν πρότυπα μιας άλλης ανάπτυξης. Το σχέδιο που καταρτίζεται: Θα καλύψει επιλέξιμες δαπάνες για να στηριχθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε όλους τους τομείς (αγροτικό, μεταποιητικό και υπηρεσίες), θα ενισχύσει δράσεις έρευνας και τεχνολογίας, επανεκπαίδευσης εργαζομένων και φυσικά θα στηρίξει projects ενεργειακής αναβάθμισης και ΑΠΕ. Στο Πρόγραμμα, ανάμεσα στα άλλα, περιλαμβάνονται: Η κατασκευή φωτοβολταϊκών πάρκων. Η δημιουργία μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με καύση απορριμμάτων. Η εφαρμογή προγράμματος εθελουσίας εξόδου για τους εργαζόμενους της Δ.Ε.Η. Η έναρξη των εργασιών αποκατάστασης των λιγνιτωρυχείων, ως δραστηριότητα-«γέφυρα», ιδίως για τους «εργολαβικούς» εργαζόμενους. Η ανάπτυξη των δικτύων φυσικού αερίου. Η διατήρηση του εκπτωτικού τιμολογίου της Δ.Ε.Η. για τις λιγνιτικές περιοχές. Η θέσπιση φορολογικών κινήτρων και φοροαπαλλαγών σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η προσαρμογή του χωροταξικού σχεδιασμού.Η αναβάθμιση του ρόλου του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Γ. Απολογισμός - προγραμματισμός Υπουργείου Εσωτερικών
1. Ποιά είναι η εκτίμηση για το κυβερνητικό έργο στον τομέα ευθύνης του Υπουργείου Εσωτερικών;
Στις δράσεις του Υπουργείου περιλαμβάνεται η εμβληματική μεταρρύθμιση του επιτελικού κράτους που αφορά στην δυνατότητα η οποία δίνεται πια στους Γενικούς Διευθυντές να εγκρίνουν ατομικές διοικητικές πράξεις. Πρόκειται, όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνάντηση που είχε χθες με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, για «μία τεράστια τομή στον τρόπο λειτουργίας της διοίκησης που αποκομματικοποιεί ουσιαστικά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το κράτος και μεταθέτει το βάρος της ευθύνης στην ανώτατη ιεραρχία των δημόσιων λειτουργών, στους Γενικούς Διευθυντές». Στον απολογισμό του Υπουργείου για το πρώτο εξάμηνο περιλαμβάνονται, η ψήφος των Ελλήνων του εξωτερικού, που αποτελεί μια ιστορική μεταρρύθμιση για τον παγκόσμιο ελληνισμό, πέντε σημαντικές νομοθετικές πρωτοβουλίες για την αυτοδιοίκηση, τους θεσμούς και τους πολίτες και 70 δράσεις, προγράμματα και παρεμβάσεις στην υπηρεσία της κοινωνίας. Πιο συγκεκριμένα, στους έξι πρώτους μήνες, υπήρξε αποκατάσταση της κυβερνησιμότητας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για την επίλυση προβλημάτων που προκάλεσε η εφαρμογή της απλής αναλογικής, διασφάλιση πόρων για δεκάδες έργα σε όλη τη χώρα και ενεργοποίηση ρυθμίσεων που επιτρέπουν την καλύτερη συνεργασία Δήμων και Περιφερειών με τον ιδιωτικό τομέα στην καθαριότητα, στο πράσινο και στον φωτισμό. Συνεχίστηκε, επίσης και ενισχύθηκε το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», που έχει έντονα κοινωνικό χαρακτήρα.
2. Ποιες είναι οι βασικές προτεραιότητες στον τομέα του Υπουργείου Εσωτερικών για το επόμενο εξάμηνο;
Με βάση τη στρατηγική του Πρωθυπουργού για οικονομική ανάπτυξη για όλους, ασφάλεια και ανασυγκρότηση του κράτους και ενίσχυση της ενότητας των Ελλήνων, το Υπουργείο Εσωτερικών στοχεύει στην ενίσχυση της Αυτοδιοίκησης (Δήμοι, Περιφέρειες) για να αποτελέσει πυλώνα ανάπτυξης, κοινωνικής συνοχής και ποιοτικής εξυπηρέτησης του πολίτη. Επίσης, στόχος είναι η βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του δημόσιου τομέα μέσα από μεταρρυθμίσεις που αφορούν όλα τα πεδία της δημόσιας διοίκησης, ώστε να συνδράμει αποτελεσματικά στην οικονομική ανάπτυξη και στην ενίσχυση της διαφάνειας. Για το 2020 έχουν προγραμματιστεί εννέα σημαντικές νομοθετικές πρωτοβουλίες, ανάμεσά τους δύο κρίσιμες μεταρρυθμίσεις που αφορούν την πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και την ενίσχυση της Αυτοδιοίκησης με πόρους και ανθρώπινο δυναμικό, καθώς και την ανασυγκρότηση του συστήματος εφαρμογής των προσλήψεων. Ταυτόχρονα, ξεκινά η υλοποίηση του νέου προγράμματος έργων στην Αυτοδιοίκηση, με καινοτόμες δράσεις και ισχυρό κοινωνικό, περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό αποτύπωμα. Κεντρική στρατηγική επιλογή, είναι και η σταθερή προσπάθεια για την επίτευξη συγκλίσεων και συναινέσεων σε τοπικό επίπεδο.
3. Ποιες θα είναι οι επόμενες δράσεις του Υπουργείου;
Πιο συγκεκριμένα προετοιμάζονται: Προώθηση της πολυεπίπεδης διακυβέρνησης και ανακατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ κεντρικής διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με στόχο τη διεύρυνση των αρμοδιοτήτων Δήμων και Περιφερειών, με παράλληλη αύξηση πόρων και προσωπικού. Νέο αναπτυξιακό χρηματοδοτικό πρόγραμμα για τους ΟΤΑ (2020 - 2023), ύψους 3 δισ. ευρώ, με συνδρομή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Νέος τρόπος εκλογής των οργάνων αυτοδιοίκησης α’ και β΄ βαθμού. Κατάργηση της απλής αναλογικής στα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια. Ψηφιακή αίτηση ετεροδημότη εκλογέα. Νέος Ενιαίος Κώδικας Αυτοδιοίκησης για την αντιμετώπιση της δαιδαλώδους πολυνομίας. Οριστική επίλυση προβλήματος ληξιπρόθεσμων οφειλών των Δήμων. Αποτελεσματικότερη διαχείριση απορριμμάτων, πρωτοβουλία με μακροπρόθεσμη προοπτική. Ενίσχυση των τεχνικών υπηρεσιών των ΟΤΑ με ανάθεση των τεχνικών μελετών σε ιδιώτες μηχανικούς, μέσω της ΕΕΤΑΑ, καθώς και σύναψη προγραμματικών συμβάσεων για την εκτέλεση των έργων. Συνολική ανακατασκευή και προσαρμογή των 14 συνοριακών σταθμών της χώρας στο κεκτημένο Schengen μέχρι το καλοκαίρι του 2021. Απλοποίηση διόρθωσης ληξιαρχικών πράξεων - Μητρώο Πολιτών. Εκσυγχρονισμός και κωδικοποίηση Ληξιαρχικού Νόμου για τη βελτίωση των υπηρεσιών και την απλοποίηση της διαδικασίας έκδοσης ληξιαρχικών πράξεων. Ανασχεδιασμός της διαδικασίας κτήσης ελληνικής ιθαγένειας. Ψηφιοποίηση φακέλων ιθαγένειας από το 1931. Μνημόνιο συνεργασίας με Εθνική Αρχή Διαφάνειας – Εθνικό Σύστημα Ακεραιότητας.
Δ. Μέτρα κοινωνικής ευαισθησίας στην υγεία
1. Μείωση του Φ.Π.Α. σε φάρμακα και υπηρεσίες για την αντιμετώπιση του καρκίνου
Από την πρώτη στιγμή της συγκρότησής της, η Κυβέρνηση προχωρά στη λήψη μέτρων για τη στήριξη των συμπολιτών μας που έχουν ανάγκη υπηρεσίες υγείας. Πέρα από τις αποφάσεις που ήδη έχουν ληφθεί κατατέθηκε στη Βουλή τροπολογία που αφορά στη μείωση του συντελεστή Φ.Π.Α. σε φάρμακα και υπηρεσίες που σχετίζονται με τον καρκίνο. Προβλέπεται μεταξύ άλλων η υπαγωγή των διαγνωστικών ραδιοφαρμάκων και των υπηρεσιών ακτινοθεραπειών που διενεργούνται σε ασθενείς με δυσίατα νοσήματα, μεταξύ των οποίων οι καρκινοπαθείς, απο τους συντελεστές 24% και 13% στον υπερ-μειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α. 6%. .
Ε. Διάσκεψη του Μονάχου
1. Αυτό το Σαββατοκύριακο θα δοθεί συνέχεια στη διαδικασία του Βερολίνου για τη Λιβύη και θα γίνει η Διάσκεψη του Μονάχου για την ασφάλεια. Η Ελλάδα θα συμμετάσχει;
Η νέα συνάντηση για τη Λιβύη είναι ένα follow up της προηγούμενης στην οποία δεν μετείχε η Ελλάδα, γεγονός για το οποίο ο Πρωθυπουργός είχε εκφράσει τη δυσαρέσκειά του προς την Καγκελάριο Μέρκελ. Η νέα σύνάντηση αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης, δεν έχει διευρυνθεί η περίμετρος των χωρών που συμμετέχουν. Ως εκ τούτου δεν θα συμμετάσχουμε. Στη Διάσκεψη του Μονάχου -που δεν σχετίζεται με αυτό- η Ελλάδα θα συμμετέχει ενεργά με δυο Υπουργούς, τον Υπουργό Εξωτερικών κ. Δένδια και τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Παναγιωτόπουλο.
Στ. Για τον απολογισμό του ΣΥΡΙΖΑ
1. Πως σχολιάζετε το σχέδιο κειμένου απολογισμού του ΣΥΡΙΖΑ για την πενταετία 2015-2019;
Τους πήρε 7 μήνες για να αποφασίσουν, με ένα κείμενο 84 σελίδων, πως για όλα τα λάθη, για τις περιπέτειες της χώρας από το 2015 έως και την εκλογική τους ήττα, φταίνε οι άλλοι. Ο Βαρουφάκης, τα ΜΜΕ, οι αντίπαλοι, άντε και λίγο ίσως η επικοινωνιακή τους ομάδα. Φυσικά καμία ευθύνη δεν έχει ο κ.Τσίπρας. Αυτός είναι όμως ο τρόπος αυτοκριτικής του ΣΥΡΙΖΑ, «απαύγασμα» των «καλύτερων» παραδόσεων της σταλινικής Αριστεράς. Μάλιστα όπως μαθαίνουμε στο κείμενο αναφέρεται ότι ο πρώην υπουργός Οικονομικών είχε «ιδιάζουσα ευθύνη» για τη διαπραγματευτική τακτική του πρώτου επτάμηνου του 2015. Ασχέτως βέβαια αν μέχρι το τέλος ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ τον στήριζε και τον χαρακτήριζε «asset» της Κυβέρνησής του. Ο κ. Τσίπρας υπέστη τετραπλή, συντριπτική εκλογική ήττα και παρέμεινε παρ΄ όλα αυτά στην ηγεσία του κόμματός του χωρίς να αναλάβει το παραμικρό μερίδιο ευθύνης.
Ζ. Νομοθετική ρύθμιση για την εξυγίανση της ΛΑΡΚΟ
1. Ποιά δεδομένα οδήγησαν την Κυβέρνηση στην απόφαση αυτή για τη Λάρκο;
Πρόκειται για την τελευταία ευκαιρία διάσωσης της Λάρκο, καθώς η τροπολογία προβλέπει το ορισμό διαχειριστή και δίνει περιθώριο ενάμιση χρόνου για την πώληση μέρους ή του συνόλου του ενεργητικού της. Η πρωτοβουλία αυτή της Κυβέρνησης, μετά από χρόνια αδράνειας, είναι αναγκαία γιατί: Η ΛΑΡΚΟ έκλεισε τη χρήση του 2018 με αρνητική καθαρή θέση 308 εκατομμύρια ευρώ. Μόνο κατά την 4ετία 2015-2018 έχει καταγράψει σωρευτικές ζημιές 148 εκατομμύρια ευρώ. Χρωστά, αυτή τη στιγμή, πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ σε προμηθευτές, εργολάβους, τράπεζες και ασφαλιστικά ταμεία. Το μεγαλύτερο μέρος του χρέους της (350 εκατομμύρια ευρώ) είναι προς τη Δ.Ε.Η. και αυξάνεται κάθε μήνα κατά 5 με 5,5 εκατομμύρια. Επιπλέον, η Ελλάδα έχει καταδικαστεί τελεσίδικα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για μη συμμόρφωση με τις αποφάσεις περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων προς τη ΛΑΡΚΟ ύψους 135 εκατομμύρια ευρώ και σύντομα θα κληθεί να καταβάλει πρόστιμα αν παραμείνουμε αδρανείς. Πέρα από όλα αυτά, η δραστηριότητα της σημερινής ΛΑΡΚΟ προκαλεί σοβαρή ατμοσφαιρική ρύπανση στην ευρύτερη περιοχή και επιβαρύνει τον Ευβοϊκό Κόλπο.
2. Τι προβλέπει στα βασικά σημεία της η τροπολογία για τη Λάρκο;
Στα βασικά σημεία της η τροπολογία για τη Λάρκο προβλέπει: Την εγκατάσταση Ειδικού Διαχειριστή και την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών της εταιρείας μέσω μιας τελευταίας κρατικής επιχορήγησης. Την περιστολή των δαπανών από τον Ειδικό Διαχειριστή, με μείωση σειράς στοιχείων κόστους, συμπεριλαμβανομένου του μισθολογικού κατά 25% μεσοσταθμικά. Fast track διαδικασία διαιτησίας για την επίλυση των ιδιοκτησιακών διαφορών της εταιρείας με το Ελληνικό Δημόσιο Ταχεία διαδικασία διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για το σύνολο, ή και για μέρος του ενεργητικού, με βάση το αποτέλεσμα της διαιτησίας και το πνεύμα των αποφάσεων της Ε.Ε. του 2014. Ολοκλήρωση της διαδικασίας εντός 12 μηνών από την εγκατάσταση του Διαχειριστή με δυνατότητα μιας εξάμηνης παράτασης. Υποχρεωτική κατάθεση αίτησης πτώχευσης εφόσον δεν έχει μεταβιβαστεί στο διάστημα αυτό το 75% του ενεργητικού της εταιρείας
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου