|
Μοσχάτο, 13 Φεβρουαρίου 2020
Α. Οικονομία
1. Πως σχολιάζετε τη νέα βουτιά στο κόστος δανεισμού του ελληνικού Δημοσίου όπου το επιτόκιο του ελληνικού δεκαετούς ομολόγου βρέθηκε σε ιστορικό χαμηλό κάτω από το 1%;
Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: Τα νέα ιστορικά χαμηλά για το δεκαετές ομόλογο -και μάλιστα κάτω από το ψυχολογικό όριο του 1%- απεικονίζουν την εμπιστοσύνη των αγορών στις προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην πολιτική της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ειδικότερα, η απόδοση του 10ετούς ομολόγου υποχώρησε στο 0,961%με πτώση της τάξης του 7% από προχθές, ενώ το επιτόκιο του 5ετούς ομολόγου υποχώρησε στο 0,3%. Η εξέλιξη αυτή προκαλεί ένα θετικό ντόμινο, καθώς θα μπορούν να δανείζονται φθηνότερα επιχειρήσεις και τράπεζες, γεγονός που θα έχει θετική επίπτωση στην τόνωση της ανάπτυξης, την πραγματική οικονομία και τα νοικοκυριά. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι την προηγούμενη εβδομάδα η Alpha Bank, αλλά και χθες η Τράπεζα Πειραιώς δανείστηκαν από τις διεθνείς αγορές με σημαντικά χαμηλότερο επιτόκιο. Η χώρα, λοιπόν, γυρίζει σελίδα και αυτό το αποδεικνύουν: Η αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από τον οίκο Fitch, η επιτυχημένη έκδοση του 15ετους ομολόγου που καλύπτει το χρονικό διάστημα μέχρι το 2035, πέραν δηλαδή της περιόδου που η βιωσιμότητα του Ελληνικού Δημοσίου Χρέους, αλλά και οι δηλώσεις της Κριστίν Λαγκάρντ την περασμένη εβδομάδα η οποία εμφανίστηκε αισιόδοξη ότι η Ελλάδα θα μπει στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης (QE) της Ε.Κ.Τ. Ταυτόχρονα, όμως αποκτούμε και ένα σημαντικό διαπραγματευτικό χαρτί ώστε να υπάρξει μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων, αφού όσο χαμηλώνει το κόστος δανεισμού της χώρας στις αγορές, τόσο βελτιώνεται και η βιωσιμότητα του δημοσίου χρέους.
2. Ποιό μήνυμα θέλησε να στείλει χθες ο Πρωθυπουργός με την παρουσία του στην εκδήλωση για την παραλαβή των τριών πρώτων από τα 46 νέα Αirbus της «Aegean»;
Μία ελληνική εταιρεία προχωρά στη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση που έγινε ποτέ στον τομέα των αερομεταφορών και σε μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις που έχουν γίνει ποτέ στη χώρα. Η παρουσία του Πρωθυπουργού στην εκδήλωση για την παραλαβή των τριών πρώτων από τα 46 νέα Αirbus της «Aegean» ήταν καθαρά πολιτική: Σηματοδοτούσε -όπως ο ίδιος τόνισε στο χαιρετισμό του- την έμφαση που δίνει η κυβέρνηση στις επενδύσεις το ενδιαφέρον μας για νέες, καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας και τη σημασία τέτοιων πρωτοβουλιών στην αύξηση των δημοσίων εσόδων και την τόνωση των ασφαλιστικών ταμείων. Η Κυβέρνηση ενθαρρύνει ενεργά τις επιχειρήσεις που στρέφονται στις τεχνολογίες αιχμής, σέβονται το ανθρώπινο δυναμικό και ακολουθούν τις επιταγές της πράσινης ανάπτυξης. Ακριβώς γιατί τότε το δικό τους κέρδος λειτουργεί παράλληλα με το κέρδος ολόκληρης της κοινωνίας. Είναι κάτι που χρειάζεται η χώρα, ειδικά από τις ελληνικές επιχειρήσεις. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικές οι διαβεβαιώσεις που έδωσε ο Πρωθυπουργός τονίζοντας: «Θα στηρίξουμε κάθε τολμηρή πρωτοβουλία, απελευθερώνοντας την από γραφειοκρατικά δεσμά και την πνιγερή φορολογία. Και θα προικοδοτήσουμε τη χώρα με υποδομές και δίκτυα αιχμής, που θα διευκολύνουν παρόμοια εγχειρήματα. Έχουμε ήδη αρχίσει να το κάνουμε. Και αυτό με νομιμοποιεί να απευθυνθώ ξανά στους Έλληνες επιχειρηματίες, με αίσθημα ευθύνης. Τους καλώ, σας καλώ, να πάρετε μέρος σε αυτή τη μεγάλη επανεκκίνηση της χώρας. Να επενδύσετε στην Πατρίδα μας. Να εμπιστευτείτε τους Έλληνες εργαζόμενους. Θα βγείτε κερδισμένοι εσείς, θα βγει νικήτρια η Πατρίδα».
3. Ποια άλλα σημαντικά έργα γίνονται στον τομέα των αερομεταφορών και των υποδομών για τον τουρισμό;
Πριν από τρεις ημέρες ο Πρωθυπουργός θεμελίωσε στο Καστέλι της Κρήτης τον νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Ένα έργο που ενώνει αρμονικά τις δυνάμεις του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και το οποίο υλοποιείται, επιτέλους, ύστερα από παλινωδίες πολλών ετών. Ταυτόχρονα, μέσα στους επόμενους 18 μήνες, η «Fraport» με μία επένδυση σχεδόν 400 εκατομμυρίων ευρώ, θα ολοκληρώσει την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Στο ίδιο διάστημα, θα προχωρήσει και η ιδιωτικοποίηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος» για το οποίο υπάρχουν ήδη 9 ενδιαφερόμενοι. Η Ελλάδα, λοιπόν, προχωρεί όλο και πιο δυναμικά στον τομέα των αερομεταφορών, ενισχύοντας τη θέση της και στον χάρτη του παγκόσμιου τουρισμού.
4. Πως βλέπετε την πορεία των επενδύσεων το 2020 και τα επόμενα χρόνια. Πιστεύετε πως θα επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις σας για ένα μεγάλο επενδυτικό μπαράζ;
Πραγματοποιείται ήδη ένας μεγάλος αριθμός επενδύσεων, που μαζί με τις ήδη δρομολογημένες, φτάνουν περί τα 55 δισ. ευρώ. Είναι κυρίως πολύ μεγάλες επενδύσεις στη ενέργεια, νέες μονάδες ΑΠΕ, νέες ηλεκτρικές διασυνδέσεις, αγωγοί και δίκτυα εγκαταστάσεων φυσικού αερίου, που ξεπερνούν τα 14 δισ. Το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να φέρει έσοδα 2,4 δισ. ευρώ από 4 μεγάλες ιδιωτικοποιήσεις, των Ελληνικών Πετρελαίων, των ΔΕΠΑ Υποδομών και ΔΕΠΑ Εμπορίου όπως και του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Ταυτοχρόνως προχωρούν τα σχέδια για την αξιοποίηση ακινήτων για λιμάνια και μαρίνες. Επίσης πέραν των αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ, θα αναζητηθούν επενδυτές για την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων 5,5 δις. που ανήκουν σε 14 ΔΕΚΟ. Σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και τις επενδύσεις στον ευρύτερο κλάδο των κατασκευών, στην βιομηχανία, τις μεταφορές, το λιανεμπόριο και φυσικά την μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό. Και όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της πολιτικής και των πρωτοβουλιών του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Σε όλες άλλωστε τις επισκέψεις και τις επαφές του στο εξωτερικό προτάσσει την προσέλκυση επενδύσεων. Και βέβαια συμβάλλουν καθοριστικά τα θετικά μηνύματα, για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, που έρχονται το τελευταίο εξάμηνο από παντού. Με την συνεχή πτώση των επιτοκίων δανεισμού του Ελληνικού Δημοσίου, με τις αξιολογήσεις διεθνών οίκων, τις εκθέσεις οργανισμών, εμπειρογνωμόνων αλλά και από τον ΙΟΒΕ. Με τις πολύ θετικές εκτιμήσεις του Επιτρόπου Οικονομίας της Ε.Ε. Π. Τζεντιλόνι, που βρέθηκε πριν λίγες μέρες στην Αθήνα, της προέδρου της ΕΚΤ κ. Λαγκάρντ και άλλων Ευρωπαίων αλλά και Αμερικανών αξιωματούχων.
5. Γιατί η Volkswagen ενδιαφέρεται να επενδύσει στην Θάσο;
Tα στελέχη της Volkswagen επισκέπτονται από χθές την Καβάλα και τη Θάσο προκειμένου να κάνουν επιτόπια αξιολόγηση των στοιχείων που συλλέγονται για την εν εξελίξει μελέτη σκοπιμότητας που εκπονεί η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, για πρόγραμμα που αφορά την ηλεκτροκίνηση σε νησιά. Αντίστοιχη διαδικασία συλλογής στοιχείων συγκοινωνιακού φόρτου και οδικών δικτύων έχει προηγηθεί από στελέχη της Οικονομικής Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών και για άλλα νησιά. Οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν μετά την αξιολόγηση των στοιχείων και την ολοκλήρωση της μελέτης. Το ενδιαφέρον μεγάλων εταιρειών για την Ελλάδα, όπως η Volkswagen δείχνει ότι οι κινήσεις της κυβέρνησης για την ενίσχυση της εξωστρέφειας φέρνουν αποτέλεσμα.
Β. Προσφυγικό
1. Τι απαντάτε στις καταγγελίες ότι προχωρήσατε στην χωροθέτηση για τις κλειστές δομές χωρίς διάλογο με τις τοπικές κοινωνίες;
Από το τέλος Νοεμβρίου είχαμε αναπτύξει το σχέδιό μας για κλειστές δομές. Εδώ και περίπου δύο μήνες συζητήσαμε με όλους τους τοπικούς φορείς και τις δημοτικές Αρχές, προκειμένου να βρεθούν οι κατάλληλοι χώροι. Δεν μπορεί, όμως, ο διάλογος να διαιωνίζεται και να χρησιμοποιείται σαν άλλοθι αδράνειας. Δεν είναι η περίοδος των διαπιστώσεων, αλλά των λύσεων. Κάποια στιγμή, η Κυβέρνηση έπρεπε να πάρει αποφάσεις. Και πήραμε την απόφαση να γίνουν οι κλειστές δομές σε συγκεκριμένες περιοχές, οι οποίες είναι σχετικά απομακρυσμένες, χωρίς κάποια ιδιαίτερη εμπορική αξία, μάλλον απαξιωμένες. Και προσοχή: Δεν δημεύουμε καμία περιοχή. Επιτάσσουμε, ουσιαστικά νοικιάζουμε, συγκεκριμένες εκτάσεις για τρία χρόνια στη διάρκεια των οποίων το Ελληνικό Δημόσιο θα καταβάλλει ενοίκιο στους ιδιοκτήτες. Άρα, αυτός ο οποίος θα δει το ακίνητό του να γίνεται χώρος για κλειστή δομή, θα έχει ένα εισόδημα για αυτό το χρονικό διάστημα. Το αίτημα που λέει “να κλείσουν οι υφιστάμενες δομές στα νησιά και να μην δημιουργηθούν κλειστά κέντρα” γίνεται ευρύτατα αντιληπτό ότι κινείται εκτός πραγματικότητας.
2. Τι απαντάτε σε όσους δηλώνουν ότι η Κυβέρνηση θα αναγκαστεί, από τις αντιδράσεις των κατοίκων, να κάνει πίσω;
Οι απόψεις που εκφράζει η Αξιωματική Αντιπολίτευση, δεν απηχούν κανέναν στην κοινωνία. Θέλουμε να λύσουμε το πρόβλημα στο τοπικό επίπεδο, στα νησιά του Β.Α. Αιγαίου, αλλά και σε εθνικό επίπεδο, στην ενδοχώρα. Και η δημιουργία κλειστών δομών στα πέντε νησιά είναι μέρος της λύσης, είναι ένας από τους βασικούς άξονες της πολιτικής μας στο μεταναστευτικό. Δεν πρόκειται, επομένως, η Κυβέρνηση να κάνει πίσω. Θέλουμε, όμως το διάλογο με τον Περιφερειάρχη, τους Δημάρχους, τους τοπικούς φορείς, γιατί το θέμα των κλειστών δομών δεν είναι το μόνο που μας απασχολεί. Υπάρχουν πάρα πολλά άλλα θέματα, που θέλουμε να λύσουμε μαζί. Θέματα υποδομών, θέματα που έχουν να κάνουν με την υγεία και την παιδεία, θέματα αξιοποίησης των πόρων που έχουμε εξασφαλίσει, τα 50 εκατομμύρια από το πρόγραμμα “Αλληλεγγύη”, από το οποίο ήδη έγινε μια πρώτη εκταμίευση 9,5 εκατομμυρίων.
3. Υπάρχει περίπτωση επιτάξεων και σε άλλες περιοχές της χώρας;
Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία εξουσιοδοτήθηκε το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου να προχωρήσει σε επιτάξεις, αφορά μόνο τα νησιά του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου. Δεν αφορά καμία άλλη περιοχή. Αλλωστε -όπως όλοι καταλαβαίνουμε- στα νησιά είναι πιο περιορισμένες οι εκτάσεις, στις οποίες θα μπορούσε να κατασκευαστεί μία κλειστή δομή. Βεβαίως υπήρχαν δημόσιες εκτάσεις και στα πέντε νησιά στα οποία δημιουργούνται κλειστές δομές. Και πράγματι, στην Κω και στη Λέρο η Κυβέρνηση πήγε στη λύση των δημόσιων εκτάσεων διότι αυτές που υπήρχαν ανταποκρίνονταν στις αναγκαίες προϋποθέσεις. Στα άλλα τρία νησιά, όμως, (στη Λέσβο, τη Χίο και Σάμο) οι δημόσιες εκτάσεις είναι πολύ κοντά στον αστικό ιστό και αποκλείστηκαν γιατί θα δημιουργούσαν προβλήματα στις τοπικές κοινωνίες.
4. Μιλάτε για ενίσχυση του Λιμενικού. Τι ακριβώς σχεδιάζετε;
Πέρα από την ενίσχυση του Λιμενικού με νέα πλωτά μέσα από τη δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σχεδιάζεται ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού του. Στο σχέδιο νόμου που κατέθεσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, υπάρχει πρόβλεψη για αύξηση των οργανικών θέσεων του Λιμενικού Σώματος κατά 1.500 θέσεις, ώστε να φτάσουμε στις 9.500 θέσεις, από 8.000 που είναι σήμερα. Από αυτές τις 1.500 νέες οργανικές θέσεις, οι 900 θα είναι σε Λιμενικές Αρχές του Ανατολικού Αιγαίου.
Γ. Για τη Λάρκο
1. Τι θα λέγατε στους εργαζόμενους της Λάρκο που απαντούν εξαγγέλοντας απεργίες και κλείσιμο της Εθνικής Οδού στο σχέδιο της κυβέρνησης για την εταιρεία;
Λέμε και στους εργαζόμενους ότι δημιουργούμε μια τελευταία ευκαιρία για την εταιρεία και -κατ’ επέκταση- για τους ίδιους. Βάζουμε ειδικό διαχειριστή, ο οποίος οφείλει μέσα σε ενάμιση -το πολύ- χρόνοι να βρει ιδιώτη-επενδυτή, που θα μπορέσει να αναπτύξει την εταιρεία. Αλλιώτικα η εταιρεία θα συρθεί σε κλείσιμο και άτακτη χρεοκοπία, που θα βλάψει πρώτα από όλα τους ίδιους τους εργαζόμενους, τους συνεργαζόμενους με την εταιρεία μικρομεσαίους επιχειρηματίες, αλλά και την εθνική οικονομία. Για να μην γίνει αυτό, για να μην φτάσουμε σε κλείσιμο και σε άτακτη χρεοκοπία της εταιρείας και για να μην υπάρξουν απολύσεις, ζητάμε να βάλουν και οι εργαζόμενοι πλάτη στη μείωση του λειτουργικού κόστους της εταιρείας. Επισημαίνεται σχετικά ότι, με βάση τα στοιχεία της Λάρκο, η μέση μισθοδοσία στην εταιρεία είναι πάνω από 4.000 ευρώ. Ζητάμε, λοιπόν, από τους εργαζόμενους να βάλουν μια πλάτη με μια μείωση των αποδοχών τους μεσοσταθμικά κατά 25%. Χωρίς αυτό το σχέδιο, μόνη προοπτική είναι η άτακτη χρεοκοπία της εταιρείας. Και τότε θα μείνουν οι χιλιάδες εργαζόμενοι στο δρόμο, ενώ και οι χιλιάδες συνεργαζόμενοι μικρομεσαίοι της περιοχής θα δουν το εισόδημά τους να καταρρέει. Θυμίζουμε ότι σχέδιο εξυγίανσης υπήρχε το 2014, αλλά εγκαταλείφθηκε από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η οποία δεν έκανε τίποτα, με αποτέλεσμα στα τελευταία 4,5 με 5 χρόνια να συσσωρεύονται συνεχώς ζημιές. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία έχει χρέη πάνω από 600 εκατομμύρια, από τα οποία τα 350 είναι στη Δ.Ε.Η. και αυξάνονται με ρυθμό 5 έως 5,5 εκατομμύρια ευρώ τον μήνα. Επιπλέον, υπάρχουν καταδικαστικές αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου εναντίον της Ελλάδας και θα κληθούμε, αν δεν κάνουμε τίποτα, να επιστρέψουμε περίπου 140 εκατομμύρια ευρώ ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις. Είμαστε, δηλαδή αντιμέτωποι με ένα εφιαλτικό πλέγμα και αυτό οφείλουν να το δουν και οι εργαζόμενοι στην εταιρεία.
Δ. Ασφαλιστικό, εργαζόμενες μητέρες
1. Θα υπάρξει στο νομοσχέδιο για την ασφαλιστική μεταρρύθμιση μέριμνα για τις εργαζόμενες μητέρες;
Στηρίζουμε και ενισχύουμε συνεχώς τη μητρότητα όπως έχουμε αποδείξει με νομοθετικές μας πρωτοβουλίες, με τελευταία αυτή της καθιέρωσης του επιδόματος γέννησης. Με αυτό το γνώμονα, σκοπεύουμε να καλύψουμε το κενό νόμου, που δημιούργησε ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς δεν κάνει ρητή αναφορα στο ευνοϊκό καθεστώς προστασίας της απασχόλησης των εργαζόμενων γυναικών που αποκτούν παιδί . Για τον ίδιο σκοπό, η Κυβέρνηση στο νομοσχέδιο της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης θα συμπεριλάβει ειδική διάταξη που θα αποσαφηνίζει και θα λύνει οριστικά το νομικό καθεστώς της απασχόλησης των εργαζόμενων γυναικών που αποκτούν παιδί, διατηρώντας τις μειωμένες εισφορές για τις εργαζόμενες μητέρες.
Ε. Απολογισμός, προγραμματισμός Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
1. Ποιες είναι οι βασικές δράσεις που ανέπτυξε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από τις εκλογές μέχρι σήμερα;
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών -όπως όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός κατά την χθεσινή συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών- αφήνει το αποτύπωμά του σε ολόκληρη τη χώρα με μια σειρά από σημαντικά έργα τα οποία δρομολογούνται. Ανάμεσα στ’ άλλα τους επτά μήνες που πέρασαν: Εκδόθηκε Υπουργική Απόφαση για τον καθαρισμό του οικοπέδου με καμμένα στο Μάτι. Ψηφίστηκαν διατάξεις που «ξεμπλόκαραν» τις εξετάσεις για τα διπλώματα οδήγησης. Αυξήθηκε η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑ.ΣΥ., ενώ συντηρήθηκαν και επισκευάστηκαν λεωφορεία και συρμοί που είχαν καταστεί ανενεργοί, αυξάνοντας τον αριθμό του διαθέσιμου ενεργού στόλου. Άνοιξαν εκδοτήρια σε σταθμούς του μετρό. Υπήρξαν νομοθετικές ρυθμίσεις για τη δημιουργία Δευτεροβάθμιας Επιτροπής που θα εξετάζει την καταλληλότητα των οδηγών των λεωφορείων.Θεσμοθετήθηκε το Εθνικό Μητρώου Υποδομών.Διευθετήθηκαν θέματα οργάνωσης, λειτουργίας και προμήθειας οδικού υλικού στον ΟΑΣΘ. Κυρώθηκαν διακρατικές συμφωνίες αμοιβαίας αναγνώρισης αδειών οδήγησης μεταξύ της Ελλάδας και άλλων χωρών. Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια και είναι πολύ πιθανό το πρώτο αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο να λειτουργήσει πριν το Καλοκαίρι. Προκηρύχθηκαν ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί για την ανάθεση, μέσω ΣΔΙΤ, των πρόδρομων μελετών για τα τμήματα του ΒΟΑΚ. Επιλύθηκαν, σε συνεργασία με την Κομισιόν, θέματα έργων υποδομών εθνικής εμβέλειας, με στόχο τη δυνατότητα έναρξης της εκτέλεσής τους (π.χ. αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος, αεροδρόμιο Καστελίου, αυτοκινητόδρομος Ε65). Βρέθηκαν χρηματοδοτικά εργαλεία για την εκτέλεση μεγάλων αντιπλημμυρικών, οδικών και λιμενικών έργων, αλλά και για το Καστέλι. Ανεστάλη η η αύξηση των διοδίων στην Αττική Οδό. Υπήρξε συμφωνία με τους παραχωρησιούχους των μεγάλων - κλειστών αυτοκινητοδρόμων για εφαρμογή της διαλειτουργικότητας των ηλεκτρονικών διοδίων. Συνεχίστηκαν οι εργασίες στα υπό κατασκευή διόδια της Εγνατίας Οδού και ξεκίνησαν στους υπολειπόμενους σταθμούς. Ταυτόχρονα, εκδόθηκε ΚΥΑ για την έναρξη λειτουργίας των ολοκληρωμένων σταθμών καθώς και η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί από την εταιρεία.
2. Ποιος είναι ο προγραμματισμός του Υπουργείου για το 2020;
Όσον αφορά το επόμενο διάστημα, μεταξύ άλλων σχεδιάζονται παρεμβάσεις για την επιτάχυνση των διαγωνιστικών διαδικασιών για ανάδειξη αναδόχων δημοσίων έργων, μελετών και έργων παροχής υπηρεσιών. Θα θεσπιστούν νέα εργαλεία για τη μείωση του κόστους και του χρόνου ολοκλήρωσης των δημοσίων έργων, φροντίζοντας παράλληλα τη βελτίωση της ποιότητάς τους. Έμφαση δίνεται στην ενεργοποίηση της Ανεξάρτητης Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία θα αποτελεί εξέλιξη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Μάλιστα, όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός: «οι παρεμβάσεις που αφορούν την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, τον εξορθολογισμό της υπηρεσίας αλλά και την ανάγκη να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις ώστε να μην έχουμε καθυστερήσεις αναφορικά με τη διαχείριση του εθνικού εναέριου χώρου το 2020, καθώς αυτό θα αποτελέσει μία σημαντική τροχοπέδη στην τουριστική μας κίνηση». Σχεδιάζονται επίσης: Τροποποίηση διατάξεων του Κ.Ο.Κ.. Εκπόνηση Νέου Στρατηγικού Σχεδιασμού Οδικής Ασφάλειας. Υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου Δράσης για τις μεταφορές στην Ελλάδα - στόχος η σύσταση Μονάδας Στρατηγικού Σχεδιασμού εντός του Υπουργείου. Ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics), με στόχο την ενίσχυση του ρόλου της χώρας ως διαμετακομιστικό κέντρο - σχεδιασμός για «πράσινη εφοδιαστική». Δημιουργία βιώσιμων συστημάτων αστικών μεταφορών, με τη χρήση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και ευρύτερα προώθηση περιβαλλοντικά φιλικών τρόπων μετακίνησης. Επικαιροποίηση και θέση σε εφαρμογή του Εθνικού ρυθμιστικού και οργανωτικού πλαισίου των ελληνικών σιδηροδρόμων. Εισαγωγή «Προτάσεων καινοτομίας» (unsolicited proposals) με πρωτοβουλία του ιδιωτικού τομέα. Έργα οδικής εμβέλειας (οδικά και σιδηροδρομικά): Πάτρα - Πύργος, Ε65, ΒΟΑΚ, Αναβάθμιση Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, Αεροδρόμιο Καστελίου, Κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου Βορείου Ελλάδας, Ολοκλήρωση σιδηροδρομικής σύνδεσης Νοτίου Ελλάδας με Βόρεια Ελλάδα. Απλούστευση των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να γίνουν πιο φιλικές προς τους πολίτες (σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης).
ΣΤ. Για ελληνοτουρκικά
1. Τι συζητήθηκε στη χθεσινή συνάντηση που είχε με τον Τούρκο ομόλογό του Χουλούσι Ακάρ είχε ο Υπουργός Εθνικής 'Άμυνας, Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, στο περιθώριο των εργασιών της συνόδου των Υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες;
Ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε τη σημασία των ανοικτών διαύλων επικοινωνίας και την ανάγκη η Τουρκία να απέχει από ενέργειες που τροφοδοτούν την ένταση.
Ζ. ΣΥΡΙΖΑ
1. Ποια είναι η γνώμη σας για την απόπειρα αυτοκριτικής που επιχειρεί το απολογιστικό κείμενο για τα 4,5 χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία;
Η βασική κατεύθυνση αυτού του απολογισμού είναι πως για τα λάθη την περίοδο 2015-2019 και για την εκλογική τους ήττα το 2019 φταίνε κυρίως οι άλλοι, ο Βαρουφάκης, οι ξένοι, τα ΜΜΕ κλπ. Και φυσικά σε τίποτα ο κ. Τσίπρας. Προχωρούν όμως - σε πλήρη αντίφαση με την κεντρική τους γραμμή- και στην παραδοχή κάποιων λανθασμένων εκτιμήσεων και ελλείψεων. Από το κείμενο του προσχεδίου, σύμφωνα με τις διαρροές που έχουν υπάρξει, μπορούμε να ξεχωρίσουμε έξη παραδοχές για λάθη. 1. Παραδοχή για την απουσία προετοιμασίας του ΣΥΡΙΖΑ ενόψει των κυβερνητικών καθηκόντων που ανέλαβε το 2015 ενώ αφήνεται να εννοηθεί ότι είχαν παραγνωριστεί οι πραγματικές συνθήκες. Ανάμεσα στις παρερμηνείες της τότε ηγετικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ ήταν ότι θεώρησε δεδομένη τη στήριξη σε ευρωπαϊκό επίπεδο και άλλων χωρών που ήταν χρεωμένες κάτι που ωστόσο δεν συνέβη. 2. Παραδοχή, ως προς την πρώτη περίοδο, ότι n κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε αντιληφθεί πως ο εκβιασμός ελληνικής χρεοκοπίας δεν λειτουργούσε απέναντι στους Ευρωπαίους, καθώς μετά το 2012 είχαν θωρακιστεί έναντι ενός πιθανού πιστωτικού επεισοδίου. 3.Παραδοχή ότι είχαν κακή εικόνα για την κατάσταση στο Δημόσιο, στο χρηματοπιστωτικό σύστημα αλλά και στα MME. 4. Παραδοχή ότι τα μέτρα που εφαρμόστηκαν οδήγησαν στην αποξένωση της μεσαίας τάξης από τον ΣΥΡΙΖΑ, κάτι που δεν κατόρθωσαν να αντιστρέψουν οι κινήσεις των τελευταίων μηνών πριν από τις εκλογές. 5. Παραδοχή ότι η επιλογή διεξαγωγής των αυτοδιοικητικών μαζί με τις ευρωπαϊκές εκλογές ήταν λανθασμένη. Αντιθέτως τονίζουν οι αυτοδιοικητικές θα έπρεπε να διεξαχθούν μαζί με τις εθνικές εκλογές. 6. Παραδοχή ότι η συγκατοίκηση στην κυβέρνηση με τους ΑΝΕΛ είχε αρνητικός επιπτώσεις στην εικόνα του ΣΥΡΙΖΑ και θα έπρεπε να έχει τερματιστεί νωρίτερα. Αφού πρώτα βεβαίως εκτιμάται ότι η συνεργασία είχε έναν θετικό στόχο ο οποίος ήταν ο σχηματισμός Κυβέρνησης και περιγράφεται ως έντιμη συνεργασία. Τα ερωτήματα που γεννώνται, από όλα αυτά είναι: αφού δεν ήταν προετοιμασμένοι ενόψει κυβερνητικών καθηκόντων, αφού δεν μπορούσαν να εκτιμήσουν σωστά τις πραγματικές συνθήκες που υπήρχαν τότε στην Ε.Ε. σε σχέση με τη χώρα μας και είχαν κακή εικόνα για το Δημόσιο και το χρηματοπιστωτικό σύστημα, τότε γιατί φαγώθηκαν να κυβερνήσουν ανατρέποντας την Κυβέρνηση και προκαλώντας εκλογές; Και με τι μυαλό πήγαν σε μια σύγκρουση με την Ε.Ε.; Οι παραδοχές αυτές αποδεικνύουν την ανευθυνότητα και τον τυχοδιωκτισμό του ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά του κ. Τσίπρα, που οδήγησαν την χώρα στα βράχια με τεράστιο κόστος για τη οικονομία και τον ελληνικό λαό
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου