|
Μοσχάτο, 27 Φεβρουαρίου 2020
Α. Σε ό,τι αφορά τον κορονοϊό
1.Χθες είχαμε το πρώτο κρούσμα κορονοϊού στη χώρα μας. Τί αλλάζει;
Μια 38χρονη Ελληνίδα που είχε ταξιδέψει στην Βόρεια Ιταλία βρέθηκε θετική στον κορονοϊό και νοσηλεύεται στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης. Όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Υγείας είναι σε καλή κατάσταση και παρακολουθείται από ομάδα γιατρών, ενώ όλοι όσοι ήρθαν σε επαφή μαζί της, τις τελευταίες ημέρες, έχουν απομονωθεί οικειοθελώς. Πρόκειται για ένα γεγονός που ήταν αναμενόμενο, εξαιτίας της γειτνίασης της χώρας μας με την Ιταλία και δεν δικαιολογεί γενικότερη ανησυχία. Ήταν μαθηματικά βέβαιο ότι κάποια στιγμή κάποιο κρούσμα θα εμφανιζόταν και στη χώρα μας. Γι’ αυτό υπήρχε κι όλη αυτή η προετοιμασία. Στο πλαίσιο των προσπαθειών για πρόληψη της μετάδοσης του ιού, ο Υπουργός Υγείας κ. Κικίλιας μετέβη χθες στη Θεσσαλονίκη, όπου πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Διοικητών των Υγειονομικών Περιφερειών Β. Ελλάδας και του προέδρου του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου. Επίσης, με απόφαση του Υπουργού Υγείας αναστέλλονται και ανακαλούνται μέχρι νεωτέρας, οι κανονικές άδειες του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού σε όλες τις δομές υγείας της χώρας.
2. Πότε θα ενεργοποιηθούν τα μέτρα που προβλέπονται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για την αποφυγή και τον περιορισμό διάδοσης του κορονοϊού;
Ετοιμαζόμαστε, όπως οφείλουμε, για κάθε πιθανό ενδεχόμενο και σε αυτό το πλαίσιο κινείται η ΠΝΠ. Τα μέτρα που προβλέπονται σε αυτή, αφορούν στο χειρότερο δυνατό σενάριο και δεν σημαίνει ότι θα χρειαστεί να ενεργοποιηθούν στο σύνολό τους. Θα εφαρμόζεται μόνο όποιο μέτρο χρειαστεί. Και αυτό θα αποφασίζεται πάντα με βάση τη γνώμη και την εισήγηση των ειδικών. Άρα το σχέδιο θα εξελίσσεται ανάλογα με την κατάσταση την οποία θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε. Υπάρχει ετοιμότητα για να αντιμετωπιστεί οποιαδήποτε κατάσταση. Σε κάθε περίπτωση, χρειάζεται ψυχραιμία, όχι πανικός.
3. Τι συγκεκριμένα αφορά η ΠΝΠ;
Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για τη λήψη μέτρων αποφυγής και τον περιορισμό διάδοσης του κορονοϊού, περιλαμβάνει: -Μέτρα πρόληψης, υγειονομικής παρακολούθησης και περιορισμού της διάδοσης της νόσου, ανάμεσα στα οποία: Η επιβολή προληπτικών ελέγχων σε σημεία εισόδου στη χώρα. Ο προσωρινός μερικός ή συνολικός περιορισμός, αεροπορικών, θαλάσσιων, σιδηροδρομικών, ή και οδικών συνδέσεων με χώρες μεγάλης διάδοσης της νόσου. Η προσωρινή αναστολή της λειτουργίας σχολείων και πάσης φύσεως εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, χώρων θρησκευτικής λατρείας, θεάτρων, κινηματογράφων, χώρων αθλητικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, επιχειρήσεων, δημόσιων υπηρεσιών και οργανισμών, άλλων περίκλειστων χώρων συνάθροισης κοινού και ο περιορισμός της κυκλοφορίας μέσων μεταφοράς. -Δυνατότητα μετακίνησης ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, καθώς και προσωπικού του ΕΚΑΒ. Αλλά και η δυνατότητα πρόσληψης, κατά παρέκκλιση όλων των κείμενων διατάξεων, υγειονομικού, ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού. -Δυνατότητα για απευθείας αγορά, κατά παρέκκλιση όλων των κείμενων διατάξεων, υγειονομικού υλικού, ατομικών μέτρων προστασίας και φαρμάκων. - Δυνατότητα αναγκαστικής διάθεσης στο Δημόσιο, κλινών ιδιωτικών θεραπευτηρίων και κλινικών, κλινών Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), ξενοδοχείων, ιδιωτικών χώρων παροχής υπηρεσιών στέγασης, άλλων δημόσιων ιδιοκτησιών ή ιδιοκτησιών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου. -Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση Υπουργείου Υγείας για την κάλυψη των εκτάκτων αναγκών πρόσληψης ιατρικού, νοσηλευτικού και υγειονομικού προσωπικού, για την αγορά υλικών και τη λήψη μέτρων προστασίας.
4.Τελικά υπάρχουν ελλείψεις υγειονομικού υλικού;
Η χώρα μας έχει το πλεονέκτημα να έχει μια ισχυρή φαρμακοβιομηχανία. Επιπλέον με την ΠΝΠ προβλέπονται επιπλέον δαπάνες του Υπουργείου Υγείας για την προμήθεια υγειονομικού υλικών αν και εφόσον αυτό χρειαστεί. Από εκεί και πέρα, για τους εμπλεκόμενους στον χώρο της Υγείας, αλλά και για το προσωπικό που ενδεχομένως να χρειαστεί να εμπλακεί τονίζουμε ότι υπάρχουν όλες οι απαραίτητες προμήθειες. Οι τυχόν ελλείψεις σε φαρμακεία υγειονομικού υλικού, όπως μάσκες, θα καλυφθούν σταδιακά.
5. Έχει ληφθεί μέριμνα να ενημερώνονται οι πολίτες σωστά και έγκαιρα;
Βασικά στοιχεία για την αντιμετώπιση του προβλήματος, είναι η ψυχραιμία και έγκυρη ενημέρωση. Γι’ αυτό και γίνεται προσπάθεια να μιλούν ειδικοί επιστήμονες οι οποίοι μπορούν να ενημερώσουν σοβαρά τον κόσμο. Σε αυτό το πλαίσιο ανακοινώθηκε επισήμως στο Υπουργείο Παιδείας από τον καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα το πρώτο θετικό δείγμα. Για οτιδήποτε θα υπάρχει σοβαρή, έγκυρη και ειλικρινής ενημέρωση σε καθημερινή βάση. Μόνο έτσι και με την υπεύθυνη στάση όλων μπορεί να αποφευχθεί ο πανικός και να επικρατήσει ψυχραιμία.
Β. Μεταναστευτικό
1.Οι αντιδράσεις που εκδηλώνονται στη Μυτιλήνη και τη Χίο εναντίον των κλειστών δομών πήραν χθες πολύ σοβαρές διαστάσεις. Τι θα λέγατε στους νησιώτες;
Επαναλαμβάνουμε το μήνυμα που έστειλε χθες ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από την Αλεξανδρούπολη. Ζήτησε «να πέσουν οι τόνοι και να μετριαστεί η άγονη αντίδραση, η οποία δεν οδηγεί ουσιαστικά πουθενά». Επανέλαβε ταυτόχρονα ότι «είναι προς όφελος των ίδιων των νησιών να κατασκευαστούν σύγχρονες φυλασσόμενες δομές, για να κλείσουν οι προβληματικές δομές που υποδέχονται σήμερα πρόσφυγες και μετανάστες». Κατέστησε, παράλληλα, ξεκάθαρη την απόφαση της Κυβέρνησης να προχωρήσει στην απομάκρυνση όσων δεν δικαιούνται άσυλο. «Θέλω», τόνισε, «να στείλω ένα ξεκάθαρο μήνυμα σε όσους γνωρίζουν ότι δεν δικαιούνται άσυλο και παρά ταύτα επιλέγουν να έρθουν στην Πατρίδα μας: Μην έρχεστε. Γιατί ο δρόμος στον οποίο σας οδηγούν οι διακινητές -τους οποίους πληρώνετε αδρά- δεν οδηγεί στην ενδοχώρα της Ελλάδος και τελικά στην Ευρώπη. Σταματά στα νησιά και από εκεί θα ξεκινά ο δρόμος της επιστροφής».
2. Αποσύρονται τα ΜΑΤ από τα νησιά; Η κυβέρνηση δεν θα υλοποιήσει το σχέδιό της λόγω των αντιδράσεων;
Τα ΜΑΤ αποχώρησαν από τις δύο συγκεκριμένες περιοχές επειδή η πρώτη φάση του σχεδίου δημιουργίας των κλειστών κέντρων ολοκληρώθηκε χθες -μετά από 48 ώρες στη Μυτιλήνη- και σήμερα θα ολοκληρωθεί στη Χίο. Άρα, λοιπόν, κάποιες από τις αστυνομικές δυνάμεις που μεταφέρθηκαν στα νησιά ως ενίσχυση δεν έχουν λόγο να είναι εκεί και επιστρέφουν στις βάσεις τους. Ταυτόχρονα ο Περιφερειάρχης, οι αντιπεριφερειάρχες και οι Δήμαρχοι της Λέσβου, της Χίου και της Σάμου έχουν κληθεί στο Μέγαρο Μαξίμου σε μια προσπάθεια να πέσουν οι τόνοι -όπως ζήτησε και δημόσια χθες ο Πρωθυπουργός- και να υπάρξει αποκλιμάκωση της έντασης. Οι τοπικοί άρχοντες πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Αυτά τα οποία είδαμε, να τραυματίζονται δεκάδες αστυνομικοί, να γίνονται επιθέσεις με πέτρες, μολότοφ και καραμπίνες και να εμποδίζεται να περάσει ακόμη και ασθενοφόρο, είναι απαράδεκτες συμπεριφορές. Αν υπήρχε διαφορετική στάση από τους αστυνομικούς που δέχθηκαν επίθεση, θα μπορούσαμε να θρηνήσουμε ακόμη και θύματα. Η κυβέρνηση θα υλοποιήσει το σχέδιο της. Και είναι προς το συμφέρον των τοπικών κοινωνιών να συνεργαστούν. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Δεν έχουμε ακούσει καμία εναλλακτική λύση, ενώ επαναλαμβάνουμε ότι τα κλειστά κέντρα είναι προς όφελος των νησιωτών. Αυτό λοιπόν που χρειάζεται είναι να δούμε με ποιον τρόπο θα προχωρήσει καλύτερα αυτός ο σχεδιασμός. Κανείς δεν θέλει να επαναληφθούν οι εικόνες που είδαμε τα προηγούμενα 24ωρα.
3.Γιατί να γίνουν οι κλειστές δομές στα νησιά και δεν γίνονται στην ενδοχώρα;
Οι κλειστές δομές είναι αναγκαίο να γίνουν στα νησιά διότι η Τουρκία θεωρεί ότι η συμφωνία της με την Ε.Ε. -η οποία υπεγράφη επί ΣΥΡΙΖΑ- της επιτρέπει να μην δέχεται επαναπροωθήσεις από την ενδοχώρα, αλλά μόνο από τα νησιά. Αυτό σημαίνει ότι εάν οι νέες αφίξεις μεταφέρονταν στην ενδοχώρα, η Τουρκία δεν θα δεχόταν καμία επιστροφή. Έτσι όλοι οι μετανάστες θα έμεναν στη χώρα μας, ενώ ταυτόχρονα θα ενθαρρύνονταν οι μετανάστες που βρίσκονται στην Τουρκία να έρθουν στη Ελλάδα. Δεν μπορεί επομένως οι νέες αφίξεις να μεταφέρονται στην ενδοχώρα. Και βέβαια είναι προς όφελος των νησιωτών να κλείσουν οι σημερινές άναρχες δομές και να δημιουργηθούν κλειστές.
4. Πως σχολιάζετε τη δήλωση Τσίπρα ότι οι κλειστές δομές «δεν πρόκειται να λύσουν το πρόβλημα, αλλά θα επιδεινώσουν την δραματική κατάσταση για τους νησιώτες».
Ο κ. Τσίπρας προσπαθεί να εξαπατήσει και να φοβίσει τους νησιώτες με ισχυρισμούς που είναι παντελώς αβάσιμοι. Αντί να συμβάλει στην εκτόνωση της κατάστασης, προσπαθεί να ρίξει λάδι στη φωτιά. Διαστρεβλώνει την κατάσταση και αποσιωπά τα οφέλη που μπορεί να υπάρξουν για τους νησιώτες μας. Αφήνει να φανεί πως οι κλειστές δομές θα λειτουργούν δίπλα στις σημερινές ανοιχτές και άναρχες δομές, την ώρα που ξέρει ότι οι κλειστές δομές δημιουργούνται για να θα βάλουν τέλος στις άναρχες ανοιχτές δομές και την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί γύρω από αυτές. Ο κ. Τσίπρας μιλά για κλειστές δομές δίπλα στις σημερινές την ώρα που ξέρει ότι οι νέες δομές θα είναι μακριά από τον αστικό ιστό. Κι αυτό θα συμβάλλει στην αποκατάσταση της ηρεμίας και την τόνωση της οικονομικής και τουριστικής δραστηριότητας των νησιών. Και έπειτα: Πως ισχυρίζεται ο κ. Τσίπρας ότι οι κλειστές δομές θα επιδεινώσουν την κατάσταση στα νησιά όταν θα είναι ελεγχόμενες, όταν κανένας δεν θα μπορεί να βγαίνει όποτε θέλει και όταν όλα αυτά θα συμβάλουν ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα παραβατικότητας και να ενισχυθεί το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών. Πως θα είναι χειρότερα τα πράγματα, όταν οι κλειστές δομές θα έχουν πρωτοβάθμιες υπηρεσίες υγείας, γεγονός που αφενός θα καλύψει τις άμεσες ανάγκες όσων φιλοξενούνται και αφετέρου θα αποσυμφορήσει τα νοσοκομεία των νησιών. Είναι σε βάρος των νησιωτών το γεγονός ότι οι κλειστές δομές θα λειτουργήσουν με προσωπικό το οποίο θα προσληφθεί με βασικό κριτήριο την εντοπιότητα; Και κάτι ακόμη: Δεν καταλαβαίνει ο κ Τσίπρας ότι οι κλειστές δομές θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά για όσους βρίσκονται στην Τουρκία και σχεδιάζουν να μπουν παράνομα στη χώρα μας, αφού θα συμβάλουν -μαζί με τις νέες διαδικασίες ασύλου- στην αύξηση και την επίσπευση των επιστροφών;
Γ. Παραδικαστικό
1. Τι δείχνουν τα όσα συγκλονιστικά κατέθεσε ο επιχειρηματίας Σάμπυ Μιωνή στην Προανακριτική της Βουλής;
Χθες ήταν η σειρά του επιχειρηματία κ. Σάμπυ Μιωνή να καταθέσει συγκλονιστικά στοιχεία για το παραδικαστικό κύκλωμα. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο κ. Μιωνή κατήγγειλε στην Προανακριτική ότι ύστερα από παράκληση του Υπουργού κ. Ν. Παππά μετέβη στο Μέγαρο Μαξίμου όπου είχε συνάντηση με τους δύο Υπουργούς -τον Δ. Παπαγγελόπουλο και τον Ν. Παππά- στη διάρκεια της συζήτησαν για «εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις του» Ανέφερε, μάλιστα, ότι ο Δ. Παπαγγελόπουλος απαίτησε να του καταβάλει το ποσό των 350000 και μίλησε για ωμό εκβιασμό από τον πρώην Υπουργό. Δηλαδή, δύο Υπουργοί μέσα στο Μέγαρο Μαξίμου συζητούν με επιχειρηματία υποθέσεις που βρίσκονταν στα χέρια της Δικαιοσύνης. Αναφέρει ότι «η επίμαχη περίοδος ξεκινά από το 2015», ότι «η εγκληματική οργάνωση του κ. Παπαγγελόπουλου με στοχοποίησε», ότι «ήταν σαφές πως όσα έκανε ο Ν. Παππάς ήταν σε γνώση του Πρωθυπουργού» και πως «επίσης ήταν σαφές ότι Παπαγγελόπουλος και Φιλιππάκης ήταν συνεργάτες». Σε ερώτηση αν η κ. Τουλουπάκη είχε εμπλοκή απάντησε: «Σοβαρά μιλάτε; Προφανώς. Βγάζει παράνομα εντάλματα και όλα τα άλλα. Δεν συζητώ ότι η κα Τουλουπάκη ήταν μέλος αυτής της ομάδας. Είναι παιδί του Παπαγγελόπουλου και κολλητή της Παπαδάκου όπως η δεύτερη μου έχει πει». Όλα αυτά, επαναλαμβάνονται σε μήνυση που κατέθεσε ο κ. Μιωνή.
2. Ποια συμπεράσματα βγάζετε από τη νέα επιβαρυντική για τον κ. Παπαγγελόπουλο κατάθεση;
Τα συμπεράσματα είναι ήδη ξεκάθαρα. Με κάθε νέα μαρτυρία προστίθενται νέες συγκλονιστικές πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο δρούσε το παραδικαστικό σύστημα που είχε στηθεί επι κυβερνήσεων Τσίπρα και στο οποίο φέρεται να ήταν επικεφαλής ο κ. Παπαγγελόπουλος. Οι καταθέσεις των μαρτύρων δείχνουν πως ο παρακρατικός μηχανισμός του Ρασπούτιν, εκτός των άλλων, εκβίαζε επιχειρηματίες και δημοσιογράφους. Γίνεται επίσης φανερό το γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ήθελε τη συγκρότηση της Επιτροπής, γιατί έκανε ό,τι μπορούσε – με καραγκιοζιλίκια - να εμποδίσει την λειτουργία της, όπως επίσης και το λόγο για τον οποίο υπήρξε η λυσσαλέα προσπάθειά τους να μην καταθέσουν οι κουκουλοφόροι μάρτυρες. Ερωτηματικά επίσης προκαλεί ο ρόλος της αντεισαγγελέως Διαφθοράς κυρίας Τουλουπάκη για όλες αυτές τις υποθέσεις στις οποίες έχει εμπλακεί ο κ. Παπαγγελόπουλος. Μέχρι τώρα πέντε εισαγγελείς έχουν περιγράψει με λεπτομέρειες που σοκάρουν, για τον κυνισμό με τον οποίο επιχειρήθηκε να ενοχοποιηθούν κορυφαία πολιτικά πρόσωπα. Για «να πάνε κάποιοι φυλακή», όπως είχε προτρέψει ο κ. Πολάκης σε μια συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Τσίπρας προφανώς έχει χάσει τον ύπνο του, έτσι εξηγείται μάλλον και ο πανικός του τον τελευταίο καιρό.
3. Πως σχολιάζετε τη δήλωση Παπαγγελόπουλου μετά την κατάθεση Μιωνή;
Ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Δ. Παπαγγελόπουλος επιβεβαίωσε χθες ότι συναντήθηκε το 2016 στο Μέγαρο Μαξίμου με τον πρώην Υπουργό κ. Ν. Παππά και τον επιχειρηματία κ. Σ. Μιωνή. Ομολόγησε μάλιστα το αδιανόητο: Ότι δύο Υπουργοί “συζητούσαν” με επιχειρηματία για... “εκκρεμείς δικαστικές του υποθέσεις”. Πρόκειται για μια κυνική ομολογία του κ. Παπαγγελόπουλου, η οποία σε συνδυασμό με όσα κατέθεσε στην Προανακριτική και όσα περιγράφονται στη μήνυση που κατέθεσε χθες ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας ενισχύει την πεποίθηση περί ύπαρξης παραδικαστικού/παρακρατικού κυκλώματος που λειτουργούσε στη διάρκεια της κυβέρνησης Τσίπρα. Μιλά, άλλωστε, για απόπειρα εκβίασης, σύσταση εγκληματικής οργάνωσης και δωροληψία πολιτικού αξιωματούχου. Οι αναφορές του στις σχέσεις Παπαγγελόπουλου Τουλουπάκη παραπέμπουν στον πυρήνα της έρευνας που διεξάγει η Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής. Αναμένουμε την απάντηση του κ. Παππά για τις σημερινές συγκλονιστικές αποκαλύψεις.
Δ. Δ’ Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας – Βουλγαρίας
1.Τι συζητήθηκε στις εργασίες του Δ’ Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας – Βουλγαρίας;
Στις διαβουλεύσεις που είχαν, τόσο κατ’ ιδίαν, όσο και από κοινού με τις δύο αντιπροσωπείες, ο Έλληνας Πρωθυπουργός και ο Πρωθυπουργός της Βουλγαρίας, επιβεβαίωσαν το στενό συντονισμό και την αλληλοϋποστήριξη που υπάρχει σε πολυμερείς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Εθνών. Επανέλαβαν τη στήριξή τους στην Ευρωπαϊκή προοπτική των Δυτικών Βαλκανίων και τη διάθεσή τους να συνεργαστούν, περαιτέρω προς την κατεύθυνση αυτή. Υπογράμμισαν την προσήλωση των δύο χωρών στη διατήρηση του διεθνούς συστήματος, βασισμένου σε κανόνες (rules-based order), με όλα τα κράτη να σέβονται τις αρχές της κυριαρχίας, της εδαφικής ακεραιότητας και της ειρηνικής επίλυσης των διαφορών. Παράλληλα εξήραν τη σημασία της διατήρησης της ειρήνης, της σταθερότητας, της ασφάλειας και του σεβασμού του Διεθνούς Δικαίου, συμπεριλαμβανομένης της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία να εκφράσει την έντονη ανησυχία του για την κλιμάκωση της παράνομης συμπεριφοράς της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο με ενέργειες που αντίκεινται στο Διεθνές Δίκαιο, καθώς και τη σταθερή προσήλωση της χώρας μας σε ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας και τον καλόπιστο διάλογο, στη βάση πάντοτε της διεθνούς νομιμότητας.
2. Ποιες συμφωνίες υπογράφηκαν;
Είναι πρώτα απ’ όλα πολύ σημαντική η Κοινή Διακήρυξη που υιοθετήθηκε, με την οποία οι διμερείς σχέσεις διευρύνονται και ενδυναμώνονται στους τομείς της άμυνας, ασφάλειας, πολιτικής προστασίας, οικονομίας, ενέργειας, μεταφορών, υποδομών, διασυνοριακής συνεργασίας, πολιτισμού, εκπαίδευσης και αθλητισμού. Yπεγράφη επίσης συμφωνία Σιδηροδρομικής Διασυνοριακής Κυκλοφορίας Ελλάδας - Βουλγαρίας, ενώ υιοθετήθηκαν α) Κοινή Δήλωση για τη συμπλήρωση 140 ετών από τη σύναψη διπλωματικών σχέσεων και β) Κοινή Δήλωση για την προώθηση της συνεργασίας στο πεδίο του τουρισμού. Ακόμη υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Enterprise Greece και του αντίστοιχου φορέα της Βουλγαρίας, Invest Bulgaria Agency, που προβλέπει ανταλλαγή πληροφοριών για επενδυτές στις δύο χώρες, παροχή πληροφοριών για επενδυτικές ευκαιρίες και αμοιβαία ενημέρωση για έρευνα αγοράς και παροχή στατιστικών στοιχείων.
Ε. Έκθεση Ενισχυμένης Εποπτείας για την Ελλάδα
1.Ποια είναι η γνώμη σχετικά με την 5η Έκθεση Ενισχυμένης Εποπτείας για την Ελλάδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής;
Η χθεσινή Έκθεση της Κομισιόν εκτιμά υψηλούς ρυθμούς οικονομικής μεγέθυνσης, υψηλότερους από τις προηγούμενες προβλέψεις, σχεδόν διπλάσιους του μέσου ευρωπαϊκού όρου, ενώ ενισχύει τη θετική αξιολόγηση για την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Εκτιμά ότι το πρωτογενές πλεόνασμα θα κλείσει στο 4% το 2019 ενώ η ανάπτυξη ότι θα ανέλθει στο 2,2 το 2019 και στο 2,45 το 2020. Επίσης η Επιτροπή κρίνει πως πρέπει να εξαιρεθούν από τον στόχο του 3,3% του ΑΕΠ οι δαπάνες που πραγματοποιούνται για το μεταναστευτικό-προσφυγικό, οι οποίες προσδιορίζονται στα 280 εκατ. ευρώ. Η έκθεση προβλέπει επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και συρρίκνωση της ανεργίας, ενσωματώνει τη βελτίωση του οικονομικού κλίματος, τη μείωση του κόστους δανεισμού, την αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας, την επιστροφή καταθέσεων στο τραπεζικό σύστημα, τη μείωση των κόκκινων δανείων. Αποτυπώνει επίσης τη σημαντική πρόοδο στην υλοποίηση διαρθρωτικών αλλαγών και στην αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας. Καταγράφει τις κυβερνητικές επιλογές για περαιτέρω μειώσεις φόρων-εισφορά αλληλεγγύης και ΕΝΦΙΑ- εντός του 2020 και παρουσιάζει τις προτεραιότητες που έχει θέσει η κυβέρνηση για τη δημιουργία πρόσθετου δημοσιονομικού χώρου, για φέτος και τα επόμενα έτη. Αναδεικνύει, όπως δήλωσε ο Υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, «τη βούληση της Κυβέρνησης, μέσα από την κατάρτιση και υλοποίηση του δικού της εθνικού αναπτυξιακού σχεδίου, να καλύψει το σημαντικό επενδυτικό κενό της χώρας». Παρόλα αυτά, η Κυβέρνηση δεν εφησυχάζει. Εντείνει τις προσπάθειές της, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε ενδογενείς και εξωγενείς κινδύνους, να πετύχουμε διατηρήσιμη και βιώσιμη ανάπτυξη, να δημιουργήσουμε περισσότερες και καλές θέσεις απασχόλησης και να τονώσουμε περαιτέρω την κοινωνική συνοχή.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου