Αναγνώστες

Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2020

Μοσχάτο, 5 Φεβρουαρίου 2020

Α. Επίσκεψη Πρωθυπουργού στην Αραβική Χερσόνησο

1.Ποιο ήταν το βασικό αντικείμενο των συναντήσεων που είχε ο Πρωθυπουργός στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα;

Βασικό αντικείμενο των συζητήσεων ήταν το επενδυτικό ενδιαφέρον που ήδη εκφράζεται από τα κρατικά επενδυτικά ταμεία του Άμπου Ντάμπι για την Ελλάδα. O Πρωθυπουργός είχε συναντήσεις με τον Διάδοχο Θρόνου του Εμιράτου του Abu Dhabi, τον αναπληρωτή επικεφαλής του κρατικού επενδυτικού φορέα Mubadala και τον διευθυντή του επίσης κρατικού επενδυτικού φορέα Investment Authority. Με δεδομένη τη βελτίωση του κλίματος για τη χώρα μας στις διεθνείς αγορές, τις προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και τις φιλοεπενδυτικές πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η Κυβέρνηση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάλεσε τους διαχειριστές κεφαλαίων του Αμπού Ντάμπι να ενισχύσουν την παρουσία τους στη χώρα μας. Στη συνάντηση που είχε Πρωθυπουργός με τον Σεΐχη, διάδοχο του θρόνου, Mohammed Bin Zayed Al Nahyan, συζητήθηκαν οι εξελίξεις στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου με έμφαση στην προκλητική συμπεριφορά της Τουρκίας ειδικά στο ζήτημα της Λιβύης, όπου καταγράφηκε σύμπτωση απόψεων και βούληση για εμβάθυνση των σχέσεων των δύο χωρών σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο. Η πλευρά των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων εξέφρασε την ισχυρή επιθυμία για την ενίσχυση των οικονομικών σχέσεων και την πρόθεση να αναδειχθεί η Ελλάδα ως ο ισχυρότερος τουριστικός προορισμός στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Παράλληλα, στις επαφές με τους κρατικούς επενδυτικούς φορείς των ΗΑΕ εκφράστηκε έντονο ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα στον αγροδιατροφικό τομέα, τον τουρισμό και το real estate.

2.Τί σηματοδοτούν οι επισκέψεις του Πρωθυπουργού σε Σαουδική Αραβία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα;

Στόχος είναι η ενίσχυση των οικονομικών δεσμών μεταξύ των χωρών της αραβικής χερσονήσου και της Ελλάδας, σε μία χρονική συγκυρία κατά την οποία η χώρα μας βγαίνει από μια επίπονη δεκαετή κρίση και η οικονομία ενισχύεται σημαντικά. Ο Πρωθυπουργός έστειλε μήνυμα στους επενδυτές σε αυτό το μέρος του κόσμου ότι η Ελλάδα είναι «open for business» καθώς παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες για την επένδυση κεφαλαίων από τον Κόλπο.Και αυτό διότι -όπως τόνισε σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό δίκτυο Al Arabiya- «οι επιδόσεις της οικονομίας είναι πολύ καλές το τελευταίο εξάμηνο, έχουμε μεγάλη μείωση στο κόστος δανεισμού, το χρηματιστήριό μας είχε την καλύτερη επίδοση στον κόσμο το 2019 και αναμένουμε ανάπτυξη κοντά στο 3% το 2020». Πρόσθεσε, μάλιστα: «Η συνεργασία μας δεν εκτείνεται μόνο σε οικονομικό επίπεδο, αλλά και στον τομέα της ασφάλειας, που απασχολεί τόσο τη Σαουδική Αραβία όσο και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Εκτιμούμε πολύ την υποστήριξη που έχουμε λάβει στα θέματα της Ανατολικής Μεσογείου. Η Ελλάδα είναι υπέρμαχος της ειρήνης αλλά επίσης πάντοτε υπερασπιζόμαστε με σθένος τα κυριαρχικά μας δικαιώματα. Από αυτή την άποψη θεωρώ πως τόσο η Σαουδική Αραβία όσο και τα ΗΑΕ είναι στρατηγικοί εταίροι σε αυτήν την προσπάθεια».

3.Ποιές απόψεις ανέπτυξε ο Πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στις δύο αραβικές χώρες για την εξέλιξη της κατάστασης στη Λιβύη;

Η Ελλάδα -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό δίκτυο Al Arabiya- υποστηρίζει την περιφερειακή σταθερότητα και μας απασχολούν ιδιαίτερα τα όσα συμβαίνουν στην Ανατολική Μεσόγειο. Θεωρούμε ότι η η αποκαλούμενη συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ της Τουρκίας και της κυβέρνησης της Λιβύης όσον αφορά την οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών είναι έωλη και άκυρη. Πετύχαμε τη διεθνή καταδίκη της δεδομένου ότι ξεκάθαρα παραβιάζει το Διεθνές Δίκαιο, σύμφωνα με τη θεώρηση πολλών χωρών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών του Κόλπου. Είναι επίσης σημαντικό να γίνει αντιληπτό σε αυτό το μέρος του κόσμου ότι η Ελλάδα είναι περιφερειακός παράγοντας που υποστηρίζει την ειρήνη και πάντα θα συνεργάζεται με τις χώρες που έχουν την ίδια θεώρηση όσον αφορά την περιφερειακή σταθερότητα. Έχουμε αποσαφηνίσει πως σε ό,τι αφορά την Ευρωπαϊκή Ένωση ουδεμία πολιτική λύση μπορεί να αποδέχεται το μνημόνιο που υπεγράφη μεταξύ του κ. Sarraj και της τουρκικής Κυβέρνησης.

Β. Εθνικά θέματα

1.Ξεπαγώνουν οι διαβουλεύσεις με την Άγκυρα για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης;

Δεν πρόκειται για ξεπάγωμα μιας παγωμένης διαδικασίας. Άλλωστε, είχε προηγηθεί πριν από λίγες εβδομάδες, επίσκεψη του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εξωτερικών στην Άγκυρα. Επομένως τώρα ανοίγει ένας νέος κύκλος συζητήσεων σε τεχνικό-στρατιωτικό επίπεδο και ελπίζουμε να εξελιχθούν αυτές οι συζητήσεις ομαλά. Εκπρόσωποι της τουρκικής πλευράς θα φιλοξενηθούν στην Ελλάδα, στις 17 ή 21 Φεβρουαρίου ή κάποιες μέρες σ’ αυτό το διάστημα, προκειμένου να συνεχίσουμε στον επόμενο κύκλο. Αυτό που έχει σημασία -όπως έχει πει πολλές φορές ο Πρωθυπουργός- είναι να υπάρχουν ανοιχτά κανάλια επικοινωνίας ακόμη και σε περιόδους έντασης, κυρίως σε περιόδους έντασης. Ελπίζουμε να προχωρήσουν θετικά οι διαβουλεύσεις αυτές, να οικοδομηθεί ένα πλέγμα συνεργασίας και να σταματήσει η τουρκική προκλητικότητα.

2.Είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης ένα ενδεχόμενο συνεκμετάλλευσης στο Αιγαίο, όπως έχει προτείνει ο Αναπληρωτής Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας του Πρωθυπουργού κ. Θάνος Ντόκος;

Δεν υπάρχει κανένα τέτοιο θέμα. Το μόνο θέμα, το οποίο υπάρχει είναι η οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας, μια νομική εκκρεμότητα που έχουμε με τη γείτονα, εδώ και πολλές δεκαετίες. Αυτή την εκκρεμότητα επιχειρούμε να επιλύσουμε. Μόνο αυτό το ζήτημα υπάρχει. Σε ό,τι αφορά τα όσα είπε ο κ. Ντόκος ο ίδιος έχει δηλώσει ότι εξέφρασε προσωπικές απόψεις.

Γ. Μεταναστευτικό

1.Σας ανησυχούν τα επεισόδια που είχαμε τις τελευταίες ημέρες στη Μόρια;

Τα επεισόδια αυτά αναδεικνύουν την πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας που είναι η ασφάλεια των πολιτών. Κατά συνέπεια, επιβεβαιώνουν την ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών ασύλου, επιστροφών όσων δε δικαιούνται άσυλο και τη λειτουργία κλειστών και ελεγχόμενων κέντρων. Είναι αυτονόητο ότι παραβατικές συμπεριφορές δε συνάδουν με τη διαδικασία παροχής ασύλου. Οι Αρχές ενισχύουν τα μέτρα φύλαξης και ερευνούν το ενδεχόμενο υποκίνησης τέτοιων αντιδράσεων. Μπορεί κάποιοι να δυσφορούν, αλλά ας το καταλάβουν: η πολιτική άλλαξε. Και η Κυβέρνηση αναπτύσσει όλους τους άξονες του Σχεδίου της: Την αποτελεσματικότερη φύλαξη των συνόρων, την επιτάχυνση των διαδικασιών ασύλου, την αύξηση των επιστροφών, τη δημιουργία κλειστών προαναχωρησιακών κέντρων. Ταυτόχρονα, δίνουμε προτεραιότητα στην αποσυμφόρηση των νησιών μας που σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος και στη διεθνοποίηση του ζητήματος. Προχωράμε στην εφαρμογή του νέου νόμου για το άσυλο και ξεκινήσαμε τις επιστροφές. Ενδεικτικά σημειώνουμε ότι, ενώ ολόκληρο το 2019 είχαν γίνει μόνο 391 επιστροφές, μέσα στον Ιανουάριο του 2020 είχαμε 85 επιστροφές σε 7 αποστολές. Επιδίωξή μας είναι να τις πολλαπλασιάσουμε, ώστε να φτάσουν στις 200 την εβδομάδα εντός τριμήνου. Επίσης, προχωράμε σε ανταποδοτικά μέτρα προς τις τοπικές κοινωνίες. Με τροπολογία που ψηφίστηκε χθες, προβλέπεται η ενίσχυση των Δήμων οι οποίοι θα φιλοξενήσουν δομές για πρόσφυγες και μετανάστες, με 25 εκατομμύρια ευρώ. Με ακόμη 25 εκατομμύρια ευρώ θα ενισχυθεί το Ταμείο Αλληλεγγύης ώστε να υπάρξει χρηματοδότηση των δράσεων για τη στήριξη τοπικών κοινωνιών που επιβαρύνονται από τη λειτουργία μονάδων φιλοξενίας και έργων υποδομών.

2.Γιατί κρίνατε αναγκαίο να προχωρήσετε σε τροπολογία για τις Μ.Κ.Ο.;

Οι προηγούμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες (2016,2018) που αφορούσαν τη σύσταση Εθνικού Μητρώου Ελληνικών και Ξένων Μ.Κ.Ο. που δραστηριοποιούνταν σε δράσεις κοινωνικού και ανθρωπιστικού χαρακτήρα και τη λειτουργία τους, δεν προέβλεπαν κανόνες διαπίστευσης/πιστοποίησης για τα φυσικά πρόσωπα. Με την τροπολογία που ψηφίστηκε χθες ερχόμαστε να βάλουμε τάξη στην αναρχία που υπάρχει, καθώς προβλέπεται η συγκρότηση ειδικού μητρώου καταγραφής Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (Μ.Κ.Ο.). Στόχος είναι να υπάρξει έλεγχος στη δράση εκατοντάδων Μ.Κ.Ο. που λειτουργούν στη χώρα μας, ώστε να υπάρχει διαφάνεια και λογοδοσία, καθώς πολλές Μ.Κ.Ο. συνέβαλαν καθοριστικά στην αντιμετώπιση του προβλήματος, αλλά άλλες λειτούργησαν με προβληματικό και παρασιτικό τρόπο.

3.Τι προβλέπει η ρύθμιση και ποιες θα είναι οι υποχρεώσεις των Μ.Κ.Ο.;

Η ρύθμιση προβλέπει για πρώτη φορά ως προϋπόθεση εγγραφής των ελληνικών και ξένων Μ.Κ.Ο. στο Μητρώο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου την ανάγκη καταχώρισης και πιστοποίησης και των φυσικών προσώπων που δραστηριοποιούνται σε αυτές με ονοματεπώνυμο. Υποχρέωση να δηλώσουν μέλη, υπαλλήλους και συνεργάτες έχουν και οι ήδη εγγεγραμμένες Μ.Κ.Ο. σε προθεσμία τριών μηνών. Ο έλεγχος από την Πολιτεία σε ατομικό επίπεδο θα είναι ενδελεχέστερος, αφού κανένα πρόσωπο δεν θα μπορεί να δραστηριοποιείται σε δομές, ή στις ακτές, χωρίς να διαθέτει σχετική πιστοποίηση- ταυτότητα από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου. Οι Μ.Κ.Ο. θα έχουν, επίσης, την υποχρέωση να δηλώνουν τα άτομα (μέλη, υπαλλήλους, συνεργάτες) που θα δραστηριοποιούνται και πού, ενώ αυτά θα πρέπει να φέρουν ταυτότητα μέλους/ πιστοποίηση για να δραστηριοποιούνται. Τέλος, προβλέπεται ο ορισμός Ειδικού Γραμματέα Μ.Κ.Ο., ο οποίος θα αναλάβει τη διαχείριση του Μητρώου, ενώ με υπουργική απόφαση θα εξειδικευτούν οι προϋποθέσεις εγγραφής και διαγραφής των μελών από το Μητρώο.

4. Τι θα γίνει τελικά με το λεγόμενο πλωτό φράγμα;

Έχουμε πει ότι μιλάμε για μια πιλοτική εφαρμογή προκειμένου να δούμε αν μπορεί να λειτουργήσει με γνώμονα τους άξονες που έχουμε βάλει. Να λειτουργεί δηλαδή αποτρεπτικά, αλλά να μην δημιουργεί πρόβλημα στη ναυσιπλοΐα, να μην αποτελεί κίνδυνο για τους αλιείς και να μην δημιουργεί κίνδυνο στους ανθρώπους που ενδεχομένως θα προσπαθήσουν να το περάσουν, αλλά να βοηθά ώστε να ελέγχονται. Αν δούμε, μετά τη δοκιμαστική λειτουργία του ότι εκπληροί αυτούς τους στόχους, θα δούμε πώς θα αναπτυχθεί σε περιοχές του Β.Α. Αιγαίου που θα επιλέξουμε. Σε αυτήν την περίπτωση θα λειτουργεί συμπληρωματικά με άλλες δράσεις που έχουμε αναπτύξει για τη φύλαξη των συνόρων μας, είτε αυτές περιλαμβάνουν τα δέκα πλωτά σκάφη που χορηγούνται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών μέχρι τις αρχές του Απρίλη, είτε αφορούν τη λειτουργία του ολοκληρωμένου συστήματος θαλάσσιας επιτήρησης, το οποίο προβλέπεται να μπει κι αυτό σε λειτουργία το επόμενο χρονικό διάστημα, είτε την ενίσχυση του Λιμενικού μας, για να μπορεί να κάνει αποτελεσματικότερα τη δουλειά του.

Δ. Προστασία πρώτης κατοικίας

1.Τι τελικά θα γίνει σε ό,τι αφορά την προστασία της πρώτης κατοικίας;

Προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το βασικό πρόβλημα της οικονομίας, που πλέον δεν είναι το δημόσιο, αλλά το ιδιωτικό χρέος. Έχουμε ήδη αναπτύξει στοχευμένες ενέργειες όπως η ενίσχυση του εξωδικαστικού συμβιβασμού, η ρύθμιση των 120 δόσεων και η πάγια ρύθμιση των 12 και 24 δόσεων. Επιπλέον, το σχέδιο «Ηρακλής» έχει στόχο να φύγουν πάνω από 30 δισεκατομμύρια ευρώ «κόκκινα δάνεια» από τις τράπεζες, προκειμένου να μπορέσουν να δώσουν ρευστότητα στα νοικοκυριά για να εκπληρώσουν τα όνειρά τους και στις επιχειρήσεις για να προωθήσουν τα επενδυτικά τους σχέδια. Υπενθυμίζεται ότι έχουμε δώσει τη δυνατότητα στα τραπεζικά στελέχη να ρυθμίζουν δάνεια, χωρίς να κινδυνεύουν να κατηγορηθούν για απιστία απέναντι στην τράπεζα, προκειμένου οι ίδιες οι τράπεζες να προχωρήσουν σε ευνοϊκές ρυθμίσεις προς τους δανειολήπτες που έχουν αδυναμία. Σε κάθε περίπτωση απευθύνουμε, ξανά, έκκληση σε όποιον αισθάνεται ότι έχει αδυναμία να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του και επομένως νιώθει ότι κινδυνεύει το σπίτι του, να μπει στην πλατφόρμα. Μετά τις 30 Απριλίου, θα μπει σε εφαρμογή ο νέος πτωχευτικός κώδικας που θα απλώνει ένα δίχτυ προστασίας για όσους είναι πραγματικά αδύναμοι. Και μόνο για αυτούς. Για τους αδύναμους, όχι για τους πονηρούς. Έτσι, θα δίνεται μια δεύτερη ευκαιρία σε πολίτες και επιχειρήσεις που τα βρήκαν δύσκολα λόγω της κρίσης. Θα υπάρχουν ειδικές πρόνοιες για ευάλωτα νοικοκυριά, αλλά δεν θα υπάρχει καμία προστασία για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές.

2.Ποια είναι η απάντηση σας στις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την προστασία της πρώτης κατοικίας;

Αίφνης ο ΣΥΡΙΖΑ, στην αντιπολίτευση, ανακάλυψε την αξία της προστασίας της πρώτης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς. Κι αυτό με αφορμή την έκκληση της Κυβέρνησης ότι θα πρέπει οι δανειολήπτες που δεν έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους να σπεύσουν να το κάνουν έως τις 30 Απριλίου. Οι πλειστηριασμοί ας πούμε που γινόταν επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν τότε αναπτυξιακά μέτρα ενώ τώρα επί Νέας Δημοκρατίας θα μετατραπούν σε εργαλεία των τραπεζιτών και της Κυβέρνησης «εναντίον του λαού». Η υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ σπάει, για μια ακόμη φορά, τα κοντέρ. Το 2014 -2015 ο κ. Τσίπρας υποσχόταν «σεισάχθεια». Μερικούς μήνες μετά, αφού πρώτα διέλυσε το τραπεζικό σύστημα με το δημοψήφισμα και υπέγραψε το 3ο μνημόνιο, οι τράπεζες πέρασαν με την 3η κεφαλαιοποίηση, υπό τον έλεγχο ξένων funds σε εξευτελιστικές τιμές. Τώρα είναι πολύ αργά για δάκρυα. Ο ΣΥΡΙΖΑ επέτρεψε τη μεταφορά των κόκκινων δανείων από τις τράπεζες στα «γεράκια» όπως τα ονόμαζε λίγο πριν. Τελικά επί κυβερνήσεων Τσίπρα και πλειστηριασμοί έγιναν και οι τράπεζες δεν μπόρεσαν να απαλλαγούν από το πρόβλημα των κόκκινων δανείων.

Ε. Σχέδιο νόμου για τη δημόσια υγεία

1.Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες του σχεδίου νόμου για τη δημόσια υγεία που μπήκε από χθες σε δημόσια διαβούλευση;

Το σχέδιο νόμου για τη δημόσια υγεία αποσκοπεί στην ανάδειξη της πρόληψης, της προαγωγής και της προστασίας της δημόσιας υγείας. Στόχος του είναι η αντιμετώπιση των συμπεριφορικών παραγόντων, όπως η χρήση καπνικών προϊόντων, η κατάχρηση οινοπνευματωδών, η κακή διατροφή, η απουσία φυσικής άσκησης, αλλά και τα φαινόμενα εθισμού και εξάρτησης από «νέους» κινδύνους, όπως ο εθισμός στο διαδίκτυο. Για πρώτη φορά στη χώρα μας θεσπίζεται Εθνικό Σχέδιο δράσης για τη δημόσια υγεία το οποίο είναι 5ετές, είναι δεσμευτικό για τις υπηρεσίες υγείας και περιλαμβάνει μετρήσιμους στόχους. Είναι κοστολογημένο με στόχο τη διαφάνεια, αλλά και τη σταδιακή αύξηση της δαπάνης για τη δημόσια υγεία στο μέσο όρο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προβλέπει, επίσης, ενδεχόμενες συμπράξεις μεταξύ φορέων του δημοσίου, εθελοντικών οργανώσεων και άλλων φορέων. Δίνει έμφαση στην επίλυση σημαντικών προβλημάτων του παρελθόντος όπως, ο κατακερματισμός των υπηρεσιών δημόσιας υγείας με στόχο την κοινή εποπτεία και το συντονισμό. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή διάθεση των πόρων και κατανέμονται οι δράσεις μεταξύ των πλέον αποτελεσματικών επιχειρησιακά φορέων.

2.Τι ακριβώς είναι το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης που προβλέπει το σχέδιο νόμου;

Το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης με την ονομασία «Σπύρος Δοξιάδης»περιλαμβάνει μια σειρά από δημόσιες δράσεις υγείας προσανατολισμένες στην πρόληψη. Δράσεις που όπως δήλωσε ο Πρωθυπουργός, θα υλοποιούνται από τις δημόσιες δομές υγείας και θα είναι δωρεάν σε κάθε πολίτη. Ο οικογενειακός γιατρός και ο γιατρός πρώτης επαφής, θα καθοδηγούν κάθε πολίτη συστήνοντας τις κατάλληλες προληπτικές εξετάσεις, δίνοντας προτεραιότητα στην πρόληψη των πιο διαδεδομένων και επικίνδυνων μορφών καρκίνου όπως είναι οι καρκίνοι του μαστού, του τραχήλου της μήτρας και του παχέος εντέρου. Η προληπτική εξέταση θα επεκταθεί και τελικά θα γίνει καθολική, για να φτάσουμε στον πολυπόθητο στόχο να μην χάνεται κανείς συνάνθρωπός μας από καρκίνους που μπορούν να διαγνωστούν έγκαιρα και να αντιμετωπιστούν επιτυχώς.

ΣΤ. Πολιτική Προστασία.

1.Τι αλλάζει με το νόμο που ψηφίστηκε χθες για την πολιτική προστασία;

Με το νόμο αυτό γίνεται μια μεταρρύθμιση, η αναγκαιότητα της οποίας κατέστη εμφανής -δυστυχώς με τον πιο δραματικό τρόπο- μετά τις πλημμύρες στη Μάνδρα και τη φωτιά στο Μάτι, που στοίχισαν τη ζωή σε πολλές δεκάδες συμπολίτες μας. Στόχος είναι ένα οριστικό τέλος σε αρρυθμίες και παθογένειες δεκαετιών, ένα οριστικό τέλος στις «γκρίζες ζώνες» σε θέματα ρόλων και αρμοδιοτήτων, έτσι ώστε να μην υπάρξει «ποτέ πια άλλο ΜΑΤΙ». Ανάμεσα στα άλλα προβλέπει: Σε ό,τι αφορά τον συντονισμό τη δημιουργία μιας κάθετης δομής με 1 Εθνικό Διοικητή και 13 Περιφερειακούς Διοικητές που θα έχουν την αποκλειστική ευθύνη ενεργοποίησης του Μηχανισμού, ώστε να είναι απολύτως σαφές την ώρα της κρίσης ποιος κάνει τι. Αυτό δεν υπήρχε μέχρι σήμερα. Σε ό,τι αφορά την πρόληψη τονίζουμε τρεις νέες δυνατότητες: α. Δίνεται η δυνατότητα κήρυξης μιας περιοχής σε Ειδική Κινητοποίηση, ακόμη και προληπτικά εν όψει απειλής και όχι μόνο εκ των υστέρων όπως ίσχυε μέχρι σήμερα. β. Δίνεται η δυνατότητα «Fast track» διαδικασιών αδειοδότησης έργων πρόληψης. γ. Προβλέπεται υποχρεωτική σύνταξη Ειδικών Σχεδίων Διαχείρισης Κρίσεων από Δήμους και Περιφέρειες.

Ζ. Σε ό,τι αφορά τα θέματα του ποδοσφαίρου

1. Ποια είναι τα αποτελέσματα της επίσκεψης του κ. Γεραπετρίτη στην Ελβετία;

Έχουν ήδη δρομολογηθεί οι πρωτοβουλίες που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός στη Βουλή με στόχο να αντιμετωπιστούν οι χρόνιες παθογένειες του Ελληνικού ποδοσφαίρου. Ο Υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης ολοκλήρωσε χθες τις διήμερες επαφές του με την UEFA στην Ελβετία, όπως και η επικοινωνία με τη FIFA. Στις συναντήσεις διαπιστώθηκε μια βασική συναντίληψη για τα ζητήματα που συζητήθηκαν. H UEFA συμφώνησε να παρέχει τεχνική βοήθεια, ενώ από την ελληνική πλευρά υπήρξε πλήρης πολιτική δέσμευση ότι οι προτάσεις αυτές θα υλοποιηθούν στο ακέραιο και πως σε περίπτωση παραβίασης των κανόνων που θα υιοθετηθούν, θα γίνεται αποβολή ομάδων από τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις.


Δεν υπάρχουν σχόλια: