Αναγνώστες

Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020

Μοσχάτο, 14 Φεβρουαρίου 2020

Α. Οικονομία

1. Ποιές άλλες πηγές εκτός από το ιστορικό χαμηλό στο επιτόκιο δανεισμού της χώρας, καταγράφουν αισιόδοξες εκτιμήσεις για την ανάπτυξη;

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι Bloomberg, Financial Times και Wall Street Journal, είχαν χθες πολύ θετικές εκτιμήσεις, θερμά λόγια και επαίνους για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, τις μεταρρυθμίσεις της Κυβέρνησης και τις πρωτοβουλίες του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Σε αναβάθμιση των προβλέψεών της για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας την τριετία 2019-2021 προχώρησε επίσης η Citi, τονίζοντας ότι η αλλαγή Κυβέρνησης έχει οδηγήσει σε σημαντική ενίσχυση της εμπιστοσύνης, ενώ η αξιοπιστία της Ν.Δ. μπορεί να οδηγήσει σε συμφωνία για μείωση των στόχων για τα πλεονάσματα. Παράλληλα τονίζει ότι η ισχυρότερη ανάπτυξη μπορεί να προκαλέσει την ταχύτερη αναβάθμιση των αξιολογήσεων της χώρας από τους οίκους, αναμένει ότι η Ελλάδα θα μπει στο Πρόγραμμα Ποσοτικής Χαλάρωσης της Ε.Κ.Τ. μέχρι τα τέλη του 2020 και εκτιμά ότι η αύξηση του ελληνικού Α.Ε.Π. θα φτάσει στο 2,6% το 2020 και στο 2,5% το 2021. Όλα αυτά καθιστούν εξαιρετικά πιθανό να προχωρήσει η Κομισιόν και σε νέα αναθεώρηση.

2. Πως σχολιάζετε την αναθεώρηση προς τα πάνω της εκτίμησης της Κομισιόν για το ΑΕΠ το 2020;


Ένα εικοσιτετράωρο μετά την προχθεσινή κατάρριψη του φράγματος του 1% στην απόδοση του 10ετούς Ελληνικού ομολόγου και ενώ η μείωση συνεχίστηκε και χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στις χειμερινές προβλέψεις της, αναθεώρησε επί τα βελτίω την εκτίμησή της για την ανάπτυξη στη χώρα μας, προβλέποντας πως θα φτάσει στα επίπεδα του 2,4%. Σημειώνεται ότι τον περασμένο Νοέμβριο η Κομισιόν εκτιμούσε πως ο ρυθμός ανάπτυξης θα είναι το 2020 στο 2,3% και το 2021 στο 2%. Εμείς πιστεύουμε ότι θα καταγραφεί μεγαλύτερος ρυθμός ανάπτυξης, ο οποίος μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και την πρόβλεψη του προϋπολογισμού για 2,8%. Άλλωστε οι προβλέψεις της Κομισιόν για το 2019 αναθεωρήθηκαν και εκτιμούν τώρα πως θα φτάσει το 2,2%, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης για 1,8%.

3. Που αποδίδει η Κομισιόν την βελτίωση των μεγεθών της ελληνικής οικονομίας;

Η Κομισιόν σημειώνει πως στο τέλος του 2019 η αισιοδοξία επιχειρήσεων και καταναλωτών βρέθηκαν σε προ κρίσης επίπεδα, το διαθέσιμο εισόδημα αυξανόταν, ενώ οι επενδύσεις και η κατανάλωση αναμένεται να είναι κύριοι αναπτυξιακοί παράγοντες Λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία του τρίτου τριμήνου του 2019 (πρώτο μετά τις εκλογές), η Επιτροπή επισημαίνει πως μπροστάρης για την αναπτυξιακή δυναμική ήταν εκ νέου οι υπηρεσίες και οι εξαγωγές, παρά την υποτονική οικονομική δραστηριότητα σε κάποιες από τις κυριότερες αγορές όπου πωλούνται τα ελληνικά προϊόντα. Αυτό καταδεικνύει, αναφέρουν οι Βρυξέλλες, πως τα ελληνικά αγαθά διεύρυναν το μερίδιο που κατέχουν στις εν λόγω αγορές Σημειώνεται επίσης η σταδιακή βελτίωση των συνθηκών στην αγορά εργασίας, όπου η ανεργία μειώθηκε και η απασχόληση αυξήθηκε.

4. Όλα αυτές οι θετικές εξελίξεις πιστεύετε ότι θα φέρουν σύντομα και τη μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων που διεκδικεί η χώρα μας;

Η επίτευξη ισχυρότερων ρυθμών ανάπτυξης σε σχέση με τις προβλέψεις των θεσμών αποτελεί το ένα από τα δύο βασικά επιχειρήματα της Κυβέρνησης μας για τη μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων. Επομένως, η αναθεώρηση προς τα πάνω της πρόβλεψης για το Α.Ε.Π. αλλά κυρίως η πτώση των επιτοκίων δανεισμού της χώρας, ενδυναμώνουν τη διαπραγματευτική μας θέση. Η θεαματική μείωση του κόστους δανεισμού της Ελλάδας από τις αγορές είναι ένα πολύ ισχυρό χαρτί καθώς οι εκτιμήσεις για την πορεία του χρέους έχουν γίνει με πιο υψηλό κόστος δανεισμού. Στο πεδίο αυτό η προχθεσινή ημέρα ήταν ιστορική, καθώς για πρώτη φορά η απόδοση του 10ετούς κρατικού τίτλου έπεσε κάτω από το φράγμα του 1% και διαμορφώθηκε στο 0,942%, γεγονός που αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, καθώς και στην ασκούμενη οικονομική πολιτική. Εμείς συνεχίζουμε με σχέδιο, μεθοδικότητα και υπευθυνότητα, με στόχο την επίτευξη υψηλής και διατηρήσιμης ανάπτυξης, τη δημιουργία πολλών και καλών θέσεων απασχόλησης και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.

B. Ασφαλιστικό

1. Τι θα κάνετε για τις ασφαλιστικές που καταβάλλουν οι εργαζόμενες νέες μητέρες;

Κατατίθεται άμεσα νομοθετική ρύθμιση για έκπτωση 50% στις ασφαλιστικές τους εισφορές. Ο νόμος Κατρούγκαλου κατήργησε μια έκπτωση 50%, που υπήρχε, για τις εργαζόμενες μητέρες που επιστρέφουν στη δουλειά, προκειμένου να έχουν καλύτερη αντιμετώπιση και να βρίσκουν πιο εύκολα δουλειά. Εμείς, ερχόμαστε τώρα και εντάσσουμε στο νομοσχέδιο για το Ασφαλιστικό, ρύθμιση, που θα δίνει την έκπτωση 50% στις ασφαλιστικές εισφορές για τις εργαζόμενες νέες μητέρες.

2. Τι θα κάνετε ως προς τις προϋποθέσεις που ισχύουν για τις συντάξεις των Βορειοηπειρωτών;

Αίρουμε, και σε αυτήν την περίπτωση, την αδικία που επέβαλε σε βάρος τους ο νόμος Κατρούγκαλου. Σύντομα, μετά από την αναγκαία αναλογιστική μελέτη, θα προχωρήσουμε στη μείωση του απαιτούμενου χρονικού διαστήματος διαμονής στην Ελλάδα, προκειμένου να έχουν πλήρη συνταξιοδοτικά δικαιώματα. Ο Πρωθυπουργός, όταν ήταν Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, είχε δει συλλόγους Βορειοηπειρωτών και είχε δεσμευτεί ότι θα αρθεί η αδικία του νόμου Κατρούγκαλου. Ποια ήταν η αδικία; Πρόβλεπε ο νόμος Κατρούγκαλου ότι για να έχεις τα ίδια δικαιώματα, θα έπρεπε να έχεις μόνιμη διαμονή στην Ελλάδα 40 χρόνια. Αυτό, οι Βορειοηπειρώτες δεν μπορούσαν να το έχουν, γιατί άρχισαν να έρχονται στην Ελλάδα από το 1991 και μετά. Πριν ζούσαν υπό το καθεστώς Χότζα. Θα φέρουμε, λοιπόν, διάταξη που θα μειώνει το χρονικό διάστημα παραμονής, για να μπορέσουν να έχουν την πλήρη κάλυψη που προβλέπει το ασφαλιστικό νομοσχέδιο. Θα την καταθέσουμε, όμως, όχι στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο αυτό, αλλά σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, μέχρι τα τέλη Μαρτίου, σε άλλο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας που θα αφορά την «ΕΡΓΑΝΗ». Αυτό θα γίνει γιατί το ΣτΕ απαιτεί αναλογιστική μελέτη να συνοδεύει τις συνταξιοδοτικές διατάξεις. Επομένως, θέλει λίγο χρόνο να ετοιμαστεί αυτή η αναλογιστική μελέτη. Είμαστε διατεθειμένοι να καλύψουμε το κόστος και θα λύσουμε το θέμα.

Γ. Για την αγορά εργασίας

1. Μιλάτε για βελτίωση της αγοράς εργασίας όμως τα στοιχεία της «Εργάνη» για τον Ιανουάριο δείχνουν αρνητικό ισοζύγιο σε προσλήψεις- αποχωρήσεις. Τι απαντάτε;

Να ξεκαθαρίσουμε πρωτ’ απ’ όλα ότι ο Ιανουάριος παρουσίαζε πάντοτε αρνητικό ισοζύγιο από το 2001 μέχρι σήμερα, με μοναδική εξαίρεση το 2014. Επίσης, τα στοιχεία του ισοζυγίου του φετινού Ιανουαρίου εμφανίζουν βελτιωμένη εικόνα κατά 5.015 θέσεις εργασίας συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Το μηνιαίο ισοζύγιο για τον Ιανουάριο 2020 (προσλήψεις-αποχωρήσεις) είναι -17.318, από -22.333 το 2019, με τις συνολικές αναγγελίες πρόσληψης να ανέρχονται σε 177.632. Τα στοιχεία λοιπόν που ανακοινώθηκαν από την «ΕΡΓΑΝΗ» επιβεβαιώνουν τη σταθερή βελτίωση της αγοράς εργασίας, και την αυξητική τάση της συνολικής απασχόλησης. Βασική προτεραιότητα για την Κυβέρνηση -όπως έχει τονίσει ο Πρωθυπουργός- είναι η ανάσχεση της ανεργίας, η ενίσχυση της απασχόλησης και η στήριξη της επιχειρηματικότητας που θα δημιουργήσει τη βάση για μία βιώσιμη και ισχυρή ανάπτυξη με νέες και ποιοτικές θέσεις εργασίας.

Δ. Για το προσφυγικό-μεταναστευτικό

1. Τι απαντάτε στις συνεχιζόμενες αντιδράσεις για την επίταξη ιδιωτικών εκτάσεων προκειμένου να δημιουργηθούν κλειστές δομές στα νησιά;

Το σχέδιο μας για το μεταναστευτικό έχει τέσσερις βασικούς άξονες γνωστούς από την πρώτη στιγμή: Φύλαξη των συνόρων, επιτάχυνση των διαδικασιών ασύλου, αυξημένες επιστροφές και κλειστές δομές. Για να αποδώσει χρειάζεται να προχωρήσουν όλοι οι άξονες. Έχουμε ήδη αναπτύξει σειρά πρωτοβουλιών για την αποτελεσματικότερη φύλαξη των συνόρων, έχουμε ψηφίσει το νόμο για το άσυλο, έχουμε δρομολογήσει εβδομαδιαίες επιστροφές και έχουμε ανακοινώσει την απόφασή μας για τη δημιουργία κλειστών δομών από τον Νοέμβριο. Από τότε, είχαμε εξαντλητικό διάλογο με όλους τους τοπικούς φορείς, συμπεριλαμβανομένων των δημοτικών και περιφερειακών Αρχών, στα νησιά που σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος. Από την πρώτη στιγμή υπήρχαν προτεινόμενα σημεία για τις κλειστές δομές, αλλά ποτέ δεν μπορέσαμε να συμφωνήσουμε στη χωροθέτηση. Έπρεπε κάποια στιγμή να πάρουμε τις αποφάσεις μας και πήραμε την απόφαση για κλειστές δομές σε πέντε νησιά. Στα δύο πρώτα νησιά (στην Κω και τη Λέρο) η Κυβέρνηση πήγε στη λύση των δημόσιων εκτάσεων διότι αυτές που υπήρχαν ανταποκρίνονταν στις αναγκαίες προϋποθέσεις. Στα άλλα τρία νησιά, όμως, (στη Λέσβο, τη Χίο και Σάμο) οι δημόσιες εκτάσεις είναι πολύ κοντά στον αστικό ιστό και αποκλείστηκαν, με αποτέλεσμα να αναζητήσουμε και να επιτάξουμε ιδιωτικές εκτάσεις. Διευκρινίζουμε,λοιπόν, επειδή κάποιοι προσπαθούν να θολώσουν τα νερά, ότι δεν πρόκειται να γίνει απαλλοτρίωση ή δήμευση. Μιλάμε για επίταξη για ένα χρονικό διάστημα τριών ετών για το οποίο θα υπάρξει μία αποζημίωση, ένα ενοίκιο από το Δημόσιο στους ιδιοκτήτες των εκτάσεων αυτών. Η απόφαση είναι δεδομένη και θα προχωρήσουμε γιατί δεν μπορεί ο διάλογος να είναι άλλοθι για την αδράνεια. Άλλωστε η δημιουργία των κλειστών δομών ανταποκρίνεται στα ζητήματα που εγείρουν οι τοπικές κοινωνίες για την υγεία και τη δημόσια ασφάλεια, ενώ ήδη άρχισε η οικονομική ενίσχυση των Δήμων στα όρια των οποίων υπάρχουν δομές φιλοξενίας με 9,5 εκατ. ευρώ.

Ε. Ελληνοτουρκικά

1. Τι προσδοκάτε από το διάλογο για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης;

Όπως έχει δηλώσει ο Πρωθυπουργός θέλουμε να έχουμε ανοιχτά κανάλια επικοινωνίας, ακόμη περισσότερο σε στιγμές έντασης. Σε αυτό το πλαίσιο έγινε και η συνάντηση του κ. Παναγιωτόπουλου με τον κ. Ακάρ, στο περιθώριο της Συνόδου του ΝΑΤΟ. Με αυτό το στόχο θέλουμε και τη συνέχιση του διαλόγου για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης, που γίνεται σε ένα επίπεδο τεχνικό-στρατιωτικό. Υπάρχουν, όμως, συζητήσεις και σε επίπεδο πολιτικό. Παράδειγμα, πριν από λίγες εβδομάδες, είχε επισκεφθεί ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εξωτερικών την Τουρκία. Θέλουμε να προωθούμε κανόνες καλής γειτονίας, αλλά η τουρκική προκλητικότητα, το τελευταίο διάστημα, είναι τέτοια που δεν επιτρέπει σοβαρά βήματα προόδου. Ζητάμε να υπάρξει αποκλιμάκωση και σε επίπεδο ενεργειών και σε επίπεδο ρητορείας. Δυστυχώς, αυτή τη στιγμή, η Τουρκία είναι η μόνη χώρα που προκαλεί σε όλη τη λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου. Και αυτό δεν είναι διαπίστωση μόνο της ελληνικής Κυβέρνησης. Για παράδειγμα, το άκυρο «μνημόνιο» της Τουρκίας με την Κυβέρνηση Σάρατζ της Λιβύης, το κατήγγειλαν όλες οι χώρες της περιοχής, από την Αίγυπτο μέχρι το Ισραήλ, αλλά και η Ε.Ε., οι Η.Π.Α., η Ρωσία. Έχουμε καταστήσει σαφές και προς τους γείτονες, αλλά και σε ολόκληρη τη Διεθνή Κοινότητα, ότι είμαστε υπέρ του διαλόγου αλλά θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να προασπίσουμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα.

ΣΤ. Απολιγνιτοποίηση

1. Μέχρι την εφαρμογή του Σχεδίου Δίκαιης Μετάβασης στη μεταλιγνιτική εποχή τι κάνετε για τη στήριξη των λιγνιτικών περιοχών;

Ξεμπλοκάρουμε κονδύλια που αφορούν τον λιγνιτικό πόρο συνολικού ύψους 136 εκατ. ευρώ που δεν είχαν κατανεμηθεί εδώ και πέντε χρόνια με ευθύνη της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ προς λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης. Σημειώνεται ότι ο λιγνιτικός πόρος θεσπίστηκε με νόμο του 1996 ως υποχρέωση της Δ.Ε.Η. να επιστρέφει ποσοστό επί του τζίρου της στις τοπικές κοινωνίες ως αντιστάθμισμα για τις δραστηριότητές της στις συγκεκριμένες περιοχές (Κοζάνη, Φλώρινα, Αρκαδία). Τα κονδύλια διατίθενται για αναπτυξιακά προγράμματα που καταρτίζονται από τις οικείες Περιφέρειες και αφορούν σε έργα υποδομής και προστασίας του περιβάλλοντος. Αποδεικνύουμε ότι όσα λέμε τα εννοούμε, καθώς πρόκειται για μια από τις 12 δεσμεύσεις που προαναγγείλαμε πριν από λίγα 24ωρα για τη Δίκαιη Μετάβαση στη μεταλιγνιτική εποχή.

Ζ. Μεγάλα έργα

1. Ο κ. Τσίπρας κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Ήπειρο σας κατηγόρησε πως δεν έχετε δρομολογήσει κανένα έργο σε όλη την Ελλάδα και πως έχετε σταματήσει τα δικά του, τι απαντάτε;

Τα λέει αυτά ο κ. Τσίπρας μόλις μια μέρα μετά τη θεμελίωση από τον Κυριάκο Μητσοτάκη του νέου μεγάλου αεροδρομίου στο Καστέλι στην Κρήτη. Τα λέει αυτά εκείνος που επί 4,5 χρόνια εγκαινίαζε έργα που είχαν ξεκινήσει από την προηγούμενη Κυβέρνηση της Ν.Δ.. Ορισμένα μάλιστα αφού τα εγκαινίαζαν μετά από λίγο καιρό τα ξανα-εγκαινίαζαν, όπως για παράδειγμα την Ιόνια Οδό που την εγκαινίασαν έξη φορές. Σχετικά με τη Σύνδεση Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό, αλλά και την επέκταση αυτής προς Κακαβιά, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δε δρομολόγησε απολύτως τίποτα. Αναφορικά με τη Γέφυρα Κοράκου, η αλήθεια είναι ότι η Κυβέρνηση Τσίπρα προεκλογικά είχε δεσμεύσει 16,5 εκ€ μόνο στα λόγια. Μιλάει ο κ. Τσίπρας για τον δρόμο Πάτρας- Πύργου, που δεν κατασκευάστηκε αν και είχε δρομολογηθεί η κατασκευή του, επειδή η κυβέρνησή του ακύρωσε την υπάρχουσα τότε σύμβαση κατασκευής του έργου, για να σπάσει την εργολαβία σε κομμάτια ώστε να τις πάρει ο ευνοούμενος του Καλογρίτσας. Βέβαια ο φίλος του με τα «βοσκοτόπια» δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στην κατασκευή, παρά τα αμαρτωλά δάνεια που έπαιρνε επί ΣΥΡΙΖΑ από την τράπεζα Αττικής και τελικά φαλίρισε, μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου με τα θαλασσοδάνεια της τράπεζας. Για το μετρό της Θεσσαλονίκης το οποίο αναφέρει περιττεύει η κριτική, αφού δυστυχώς κατάφεραν να το κάνουν ανέκδοτο με εκείνες τις γελοίες φιέστες εγκαινίων και τις εικονογραφήσεις σε μουσαμάδες. Για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε τη φάση της προεπιλογής σε έναν διαγωνισμό χωρίς καμία μελετητική ωριμότητα και χωρίς ξεκάθαρη χάραξη, δηλαδή μόνο για τα μάτια του κόσμου και για προεκλογική εκμετάλλευση. Ο κ. Τσίπρας διαθέτει τελικά πολύ μεγάλο θράσος όταν προσπαθεί, ξανά, με οργιώδη ψέματα, να εξαπατήσει τον ελληνικό λαό.

Η. Εθνικό Μητρώο Νεοπλασιών Παιδικής και Εφηβικής ηλικίας

1. Αύριο 15 Φεβρουαρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου. Ποιό μήνυμα στέλνει η Κυβέρνηση;

Ενόψει της ημέρας αυτής, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε χθες στο γραφείο του με παιδιά που έχουν νικήσει τον καρκίνο και τους γονείς τους. Τους συνεχάρη γιατί βγήκαν νικητές, και υπογράμμισε: «Το παράδειγμά σας δίνει δύναμη και σε πολλά άλλα παιδιά». Κάλεσε τα παιδιά να στείλουν από κοινού το μήνυμα ότι σήμερα ο παιδικός καρκίνος θεραπεύεται και τόνισε τη σημασία της ευαισθητοποίησης ήδη από το σχολείο και το πανεπιστήμιο ώστε όλο και περισσότεροι πολίτες να γίνουν εθελοντές δότες μυελού των οστών. Δεσμεύτηκε, επίσης, για την ικανοποίηση ενός πάγιου αιτήματός τους, που είναι η λειτουργία «Εθνικού Μητρώου Νεοπλασιών Παιδικής και Εφηβικής ηλικίας».

2. Για ποιους λόγους είναι απαραίτητο το Εθνικό Μητρώο Νεοπλασιών Παιδικής και Εφηβικής ηλικίας;

Το μητρώο θα έχει πλέον Εθνικό χαρακτήρα, θα ανήκει στο Υπουργείο Υγείας και θα αφορά όλους τους Έλληνες. Θα επιτρέπει την συνεχή επιδημιολογική επιτήρηση της επίπτωσης των νοσημάτων αυτών, αλλά και την καταγραφή των αναγκών και το συντονισμό πράξεων για την βέλτιστη αντιμετώπιση αυτών των νοσημάτων. Επίσης, θα αποτελεί συστηματικό εργαλείο για την σωστή οργάνωση και στελέχωση των μονάδων στην Επικράτεια, ενώ θα συμβάλλει στην αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Είναι, επίσης, απαραίτητο για τον σωστό προγραμματισμό δράσεων πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης σε εθνική εμβέλεια, καθώς και για την οργάνωση των υπηρεσιών υποστήριξης και παρακολούθησης των ατόμων με ιστορικών καρκίνου παιδικής και εφηβικής ηλικίας.

Θ. Για κορονοϊό

1. Τι αποφασίστηκε στο χθεσινό έκτακτο Συμβούλιο Υπουργών Υγείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την αντιμετώπιση του κορονοϊού και ποια πρόταση κατέθεσε ο Υπουργός Υγείας;

Στη συνεδρίαση τα κράτη-μέλη συμφώνησαν σε μια ενιαία πολιτική έναντι της κρίσης, με βάση τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC), όπως επίσης στην ενίσχυση της συνεργασίας σε διεθνές επίπεδο. Επίσης, συμφωνήθηκε η Επιτροπή να είναι έτοιμη να προβεί σε κοινή προμήθεια φαρμάκων και προστατευτικών μέσων, εάν αυτό απαιτηθεί στο μέλλον. Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα ο Υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας τόνισε πως η Ελλάδα συμβαδίζει με τα πρωτόκολλα, την ενημέρωση και τις συμβουλές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, όπως και του ECDC και ενημέρωσε πως υπάρχει ένα εθνικό πλάνο με 13 νοσοκομεία αναφοράς, με 3 εργαστήρια σε ό,τι έχει να κάνει με τα δείγματα. Ταυτόχρονα, κατέθεσε πρόταση για τον ψηφιακό συγχρονισμό των κρατών-μελών, με τη δημιουργία ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας επιστημονικών δεδομένων, που θα ανταλλάσσονται άμεσα μεταξύ των κρατών-μελών για την καλύτερη αντιμετώπιση της κατάστασης. Τα δεδομένα της πλατφόρμας θα είναι προσβάσιμα μόνο από τις ομάδες διαχείρισης κρίσεων κάθε χώρας, ώστε να διασφαλίζεται η προστασία των προσωπικών δεδομένων των ασθενών. Θα δίνουν όμως τη δυνατότητα να υπάρχει άμεση πρόσβαση στην πληροφορία και άρα να σχεδιάζονται από τους ειδικούς επιστήμονες οι πολιτικές υγείας.

Ι. Για σχολική βία

1. Σε ποιες πρωτοβουλίες θα προχωρήσετε προκειμένου να αντιμετωπίσετε φαινόμενα σχολικής βίας όπως αυτό που είχαμε σε σχολείο στο Βύρωνα;

Ξεκαθαρίζουμε με κατηγορηματικό τρόπο: Περιστατικά βίας δεν έχουν καμία θέση στο δημόσιο σχολείο, και το Υπουργείο Παιδείας θα είναι αμείλικτο απέναντι σε τέτοιες συμπεριφορές. Στεκόμαστε δίπλα σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, με σειρά ενεργειών και πρωτοβουλιών, που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας αναφορικά με τα φαινόμενα του σχολικού εκφοβισμού και της βίας. Στο πλαίσιο αυτό επεξεργαζόμαστε τη θεσμοθέτηση του «Δασκάλου / Καθηγητή εμπιστοσύνης» με τον οποίο τα παιδιά θα έχουν μεγαλύτερη άνεση να επικοινωνήσουν το οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν, αλλά και την εισαγωγή νέων θεματικών στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, οι οποίες θα δίνουν ιδιαίτερη έμφαση σε ζητήματα σεβασμού στον άλλο και συνύπαρξης στο κοινωνικό σύνολο.

ΙΑ. Απολογισμός, προγραμματισμός του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού

1. Ποιες είναι οι βασικές δράσεις που αναπτύχθηκαν στον τομέα του Πολιτισμού τους τελευταίους επτά μήνες;

Οι δραστηριότητες στον τομέα του Πολιτισμού συνδέονται, όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός στη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, με μία σειρά από εμβληματικά έργα τα οποία δρομολογούνται, με πρώτο την αναγέννηση του Αρχαιολογικού Μουσείου, αλλά και την ανάπλαση του Τατοΐου. Επεσήμανε μάλιστα ότι υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για συμπράξεις Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα στον τομέα του Πολιτισμού. Ανάμεσα στα άλλα:
-Ανατέθηκε μελέτη βιωσιμότητας για το κτήμα Τατοΐου με ιδιωτική χορηγία και προχωρούν μια σειρά έργων (ηλεκτροδότηση, υδροδότηση, τεχνικές και αρχιτεκτονικές μελέτες κ.α.)
-Σημειώθηκε σημαντική πρόοδος στα έργα για την Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου
-Εξασφαλίστηκε χορηγία από το Ίδρυμα Ωνάση για τον νέο ανελκυστήρα στην Ακρόπολη
-Έγινε αποδοχή δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας σχετικά με την αναγέννηση του Αρχαιολογικού Μουσείου και συντάχθηκε συμφωνητικό με την ανάδοχο εταιρεία. Φέτος θα ολοκληρωθεί η μελέτη και θα καθοριστούν τα επόμενα βήματα
-Λήφθηκαν μέτρα για αναδιοργάνωση και ενίσχυση Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, με την λειτουργία συστήματος Enterprise Resource Planning και δρομολογήθηκε η δημοπράτηση 14 αναψυκτηρίων σε αρχαιολογικούς χώρους.
-Παρελήφθη το κτήριο του ΑΚΡΟΠΟΛ και έχει εξασφαλιστεί ιδιωτική φύλαξή του.
-Κατάρτιση δράσεων και έργων και ανακοίνωση του προγράμματος για το Επετειακό έτος Σαλαμίνα-Θερμοπύλες 2020
-Έγκριση αιτήματος της «Αττικό Μετρό ΑΕ» για προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο πλαίσιο κατασκευής του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης

2. Ποιες είναι οι κυριότερες δράσεις στον τομέα του Πολιτισμού για το 2020;

Ανάμεσα στ’ άλλα προετοιμάζονται:
-Αλλαγή θεσμικού πλαισίου και μοντέλου λειτουργίας των μουσείων και νέο θεσμικό πλαίσιο για τον εκσυγχρονισμό και εξυγίανση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων.
-Πλήρης αναδιαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για την οπτικοακουστική παραγωγή και την κινηματογραφική βιομηχανία στην Ελλάδα
-Νέο θεσμικό πλαίσιο και διαμόρφωση σύγχρονων κανόνων για την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του χώρου των πνευματικών δικαιωμάτων
-Πολύπλευρη αξιοποίηση πρώην βασιλικού κτήματος Τατοΐου
-Νέο θεσμικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση της αρχαιοκαπηλίας
-Νέο θεσμικό πλαίσιο για την ενίσχυση και ανάδειξη της ελληνικής βιβλιοπαραγωγής
-Επετειακές εκδηλώσεις 2.500 χρόνων από τη Μάχη των Θερμοπυλών και τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας
-Αναβάθμιση εμπειρίας επισκεπτών σε μουσεία, χώρους πολιτισμού και μνημεία
-Ανάπτυξη συνεργασίας με την Google για την ψηφιοποίηση έργων στην Εθνική Πινακοθήκη, επέκταση σύμβασης για το ΕΜΣΤ και το MOMus, αλλά και για ειδικό αφιέρωμα για τα 200 έτη από το 1821.

3. Ποιες είναι οι βασικές δράσεις που αναπτύχθηκαν στον τομέα του αθλητισμού τους τελευταίους επτά μήνες;

Στον Τομέα του Αθλητισμού, όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός, έχει γίνει ουσιαστική δουλειά γιατί είχαμε πει εξαρχής ότι σκοπός μας δεν είναι μόνο τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την εξυγίανση του Επαγγελματικού Αθλητισμού. Κατ’ εξοχήν δίνουμε έμφαση στον μαζικό, στον ερασιτεχνικό αθλητισμό. Ανάμεσα στ’ άλλα τους προηγούμενους επτά μήνες έγιναν τα εξής:
-Προωθήθηκε ο αθλητισμός στο γενικό πληθυσμό με έμφαση σε παιδιά και εφήβους. Εγκρίθηκε η κατανομή 1.145 θέσεων Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής για τη στελέχωση ΟΤΑ Α' και Β' βαθμού, για το πρόγραμμα «Άθληση για Όλους»
-Αποφασίστηκε η σύσταση Διακυβερνητικής Επιτροπής Καθοδήγησης για το ελληνικό ποδόσφαιρο, με τη συνδρομή των FIFA και UEFA, για ζητήματα ασφάλειας, αντιμετώπισης της βίας και χειραγωγημένων αγώνων
-Ολοκληρώθηκε ο ορισμός των παρατηρητών της Διαρκούς Επιτροπής Αντιμετώπισης της Βίας
-Κυρώθηκε η Σύμβαση Magglingen/Macolin, που περιλαμβάνει διατάξεις για την αντιμετώπιση οπαδικής βίας και διευκόλυνση των αστυνομικών και δικαστικών αρχών, για την απόσπαση των Ολυμπιονικών στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και για τα όρια ηλικίας και θητείας στα Διοικητικά Συμβούλια των Ομοσπονδιών
-Μπήκε σε λειτουργία το Σύστημα VAR
-Ανατέθηκε και ολοκληρώθηκε η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού (master plan) για την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του ΟΑΚΑ
-Εξασφαλίστηκαν 110 εκατομμύρια ευρώ από το Πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, για την αδειοδότηση και αναβάθμιση των αθλητικών εγκαταστάσεων
-Εφαρμόστηκε πρόγραμμα ανακύκλωσης στις αθλητικές εγκαταστάσεις
-Ενισχύθηκε ο ερασιτεχνικός αθλητισμός χάρη στην ψήφιση διατάξεων για ενίσχυση πηγών εσόδων ερασιτεχνικών σωματείων μέσω χορηγιών και δωρεών

4. Ποιες είναι οι κυριότερες δράσεις για τον αθλητισμό το 2020;

Ανάμεσα στ’ άλλα σχεδιάζονται:
-Προβολή του Ολυμπιακού ιδεώδους και καμπάνια «υιοθεσίας» (στήριξης) αθλητών και αθλητριών ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο 2020
-Νέο αθλητικό Νομοσχέδιο για την προαγωγή του Αγωνιστικού και Επαγγελματικού Αθλητισμού
-Εφαρμογή του ρυθμιστικού πλαισίου που θα προτείνουν UEFA και FIFA στην κυβέρνηση για την εξυγίανση και ανάταξη του ελληνικού ποδοσφαίρου
Εφαρμογή προγράμματος αξιολόγησης Ομοσπονδιών «ΧΙΛΩΝ» με απολύτως μετρήσιμα στοιχεία για τις δραστηριότητες των Ομοσπονδιών.
-Δημιουργία Ηλεκτρονικού Μητρώου Αθλητικών Φορέων
-Καταπολέμηση του ντόπινγκ μέσω αλλαγής της νομικής μορφής του από συλλογικό όργανο σε ΝΠΙΔ και της επανάκτησης διαπίστευσης εργαστηρίου ελέγχου ντόπινγκ
-Καταπολέμηση της οπαδικής βίας. Σε αυτό το πλαίσιο θα κυρωθεί η Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την ασφάλεια των θεατών και θα γίνει νομιμοποίηση λεσχών φιλάθλων που πέρασαν από έλεγχο και πληρούν τις προϋποθέσεις
-Αντιμετώπιση της χειραγώγησης αγώνων. Προς αυτή την κατεύθυνση θα δημιουργηθεί Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας και θα αναπτυχθούν διεθνείς συνεργασίες
-Κινήσεις για την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του ΟΑΚΑ, με την εκπόνηση μελέτης συντήρησης, αλλά και για την αναβάθμιση άλλων εγκαταστάσεων (αξιοποίηση Κλειστού Ολυμπιακού Ακινήτου Άνω Λιοσίων)
-Προώθηση αθλητισμού στον γενικό πληθυσμό, με έμφαση στα παιδιά και στους εφήβους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: