Αναγνώστες

Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019

Μοσχάτο, 2 Οκτωβρίου 2019

Α. Μεταναστευτικό


1. Ισχυρίζεστε ότι στο μεταναστευτικό ακολουθείτε διαφορετική πολιτική σε σχέση με τις πολιτικές των κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ, Ποιά είναι η διαφορά;

Απορρίπτουμε τη λογική του κ. Τσίπρα που μιλούσε για ανοιχτά σύνορα και διακήρυσσε πως «η θάλασσα δεν έχει σύνορα». Απορρίπτουμε και την πρακτική των κυβερνήσεων του που επέμεναν σε μια χρονοβόρο διαδικασία ασύλου, αφήνοντας δεκάδες χιλιάδες μετανάστες, που δεν δικαιούνταν άσυλο, να κινούνται ανεξέλεγκτα στη χώρα. Ακολουθούμε μια εντελώς διαφορετική -πολύ πιο αυστηρή- πολιτική σε σχέση με τις πολιτικές των κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ. Έχουμε, ήδη, προχωρήσει σε αυστηρότερη και εντατικότερη φύλαξη των συνόρων μας, τόσο στη θάλασσα όσο και στον Έβρο. Και προχωρούμε, ταυτόχρονα, στην αυστηροποίηση των διαδικασιών ελέγχου για όσους ήδη έχουν εισέλθει στη χώρα. Αναμορφώνουμε το νομοθετικό πλαίσιο για τη χορήγηση ασύλου και επιταχυνουμε τις σχετικές διαδικασίες, έτσι ώστε να ολοκληρώνονται, το αργότερο, εντός τριμήνου. Και δημιουργούμε κλειστά προαναχωρησιακά κέντρα στα οποία θα μεταφέρονται, μέχρι την επαναπροώθησή τους, όσοι δεν δικαιούνται άσυλο. Αντιμετωπίζουμε την κατάσταση με πλήρη σεβασμό των δικαιωμάτων των αιτούντων άσυλο, όπως προβλέπει το Ενωσιακό δίκαιο. Όμως η Ελλάδα δεν έχει τη δυνατότητα να δεχθεί όλους όσοι αναζητούν μια καλύτερη τύχη.

2. Ποιά μέτρα παίρνετε για την αποτελεσματικότερη φύλαξη των συνόρων;

Σε ό,τι αφορά στα χερσαία σύνορα εγκαθιστούμε περισσότερα παρατηρητήρια και εντατικοποιούμε την διαδικασία επιτήρησης στον Έβρο. Και σε ό,τι αφορά τη θάλασσα ενισχύουμε τις δυνάμεις του Λιμενικού στο Ανατολικό Αιγαίο, στέλνουμε επιπλέον πλωτά μέσα, αυξάνουμε το ανθρώπινο δυναμικό και πυκνώνουμε τις περιπολίες. Ήδη, την τελευταία εβδομάδα, γίνονται καθημερινά επιπλέον 23 περιπολίες στο Ανατολικό Αιγαίο. Για τον ίδιο σκοπό ζητήσαμε και ζητάμε πιο ενισχυμένη παρουσία από την Frontex και το ΝΑΤΟ, υπογραμμίζοντας -όπως έκανε κατ’ επανάληψη ο Πρωθυπουργός- αφενός ότι τα ελληνικά σύνορα είναι και εξωτερικά σύνορα της Ευρώπης και αφετέρου ότι το πρόβλημα είναι ευρωπαϊκό και η αντιμετώπισή του απαιτεί συλλογική ευρωπαϊκή αντιμετώπιση.

3Ποιοί είναι οι βασικοί άξονες της πολιτικής σας;

Σχεδιάζουμε και εφαρμόζουμε πολιτικές απαντώντας ταυτόχρονα σε δύο βασικά ζητούμενα: Αφενός τι κάνουμε για να ανακόψουμε τις ροές. Και αφετέρου, τι κάνουμε όταν έρθουν. Τόσο για το πρώτο, όσο και για το δεύτερο κινούμαστε σε εθνικό, αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε θέσει τρεις βασικές προτεραιότητες: Πρώτον, δίνουμε έμφαση στην αποτροπή και την ανάσχεση των μεταναστευτικών ροών. Δεύτερο, προχωρούμε στη διεθνοποίηση του ζητήματος, με συντονισμένες προσπάθειες που ήδη ξεκίνησε ο Πρωθυπουργός και συνεχίζουμε σε όλα τα επίπεδα. Και τρίτον, επισπεύδουμε τις διαδικασίες ασύλου και τις επιστροφές στην Τουρκία. Ταυτόχρονα δημιουργούμε προαναχωρησιακά κέντρα στα οποία θα παραμένουν όσοι δεν δικαιούνται άσυλο μέχρι την επαναπροώθησή τους.

4. Τι κάνετε με όσους πρόσφυγες και μετανάστες βρίσκονται ήδη ή μπορεί να βρίσκονται αύριο στη χώρα; 

Πρώτα από όλα -όπως ήδη διαπιστώνεται με βάση την ανάλυση των στατιστικών στοιχείων εθνικότητας- η πλειονότητά όσων εισέρχονται τον τελευταίο καιρό στη χώρα μας είναι μετανάστες και όχι πρόσφυγες. Το πρόβλημα, δηλαδή, είναι μεταναστευτικό και όχι προσφυγικό. Άμεση προτεραιότητά μας είναι η απλοποίηση και επιτάχυνση της διαδικασίας χορήγησης ασύλου, έτσι ώστε το αργότερο σε ένα τρίμηνο να υπάρχει τελική απόφαση στα αιτήματα που υποβάλλονται. Αυτοί που δεν δικαιούνται ασύλου θα μεταφέρονται σε κλειστά προαναχωρησιακά κέντρα μέχρι την επαναπροώθησή τους. Στόχος μας είναι να βάλουμε τέλος στην κατάσταση που διαμορφώθηκε τα προηγούμενα χρόνια και να φτάσουμε στις 10.000 επαναπροωθήσεις μέχρι το τέλος του 2020, έναντι 1.800 που έγιναν στα 4,5 χρόνια των Κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ. Στο μεταξύ, συνεχίζουμε τη μεταφορά μεταναστών από τα νησιά προς την ενδοχώρα, ώστε να υπάρξει αποσυμφόρησή τους το ταχύτερο δυνατό. Ήδη έχουν μεταφερθεί περίπου 4.000 μετανάστες από τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου σε hotspots στην ηπειρωτική χώρα και η μεταφορά θα συνεχιστεί σε χώρους που ήδη ετοιμάζονται.

5. Στο Υπουργικό Συμβούλιο αποφασίστηκε η κατάθεση νομοσχεδίου για το άσυλο. Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι του;

Κεντρική επιδίωξη είναι η ολοκλήρωση των διαδικασιών για το άσυλο το αργότερο εντός τριμήνου, ενώ τώρα οι διαδικασίες αυτές διαρκούν χρόνια με αποτέλεσμα όσοι έρχονται στην Ελλάδα, να μην φεύγουν ποτέ. Βασικοί στόχοι είναι: Να διορθωθεί το σύστημα ασύλου, που αδυνατεί να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα, με ένα νέο, συμπαγές, αυστηρό και δίκαιο σύστημα. Να τεθούν σαφείς και συγκεκριμένοι κανόνες για να μπει τέλος στην αναρχία: στους αλλοδαπούς, στις δομές, στις υπηρεσίες, στην διαδικασία εξέτασης, Να εξαλειφθούν οι συνέπειες της ιδεοληπτικής νομοθέτησης που επιτρέπει σε έναν απροσδιόριστο αριθμό αλλοδαπών να μην εντοπίζονται από τις Αρχές και να μην επιστρέφονται στις χώρες καταγωγής τους. Και όλα αυτά με βάση συγκεκριμένες αρχές, όπως ο πλήρης σεβασμός των δικαιωμάτων των αιτούντων άσυλο, η συνεργασία τους με τις εθνικές Αρχές, η ένταξή τους στο σύστημα ασύλου μόνο εφόσον έχουν προσφυγικό προφίλ, η διατήρησή τους στο σύστημα μόνον εφόσον συμμορφώνονται προς τις υποχρεώσεις τους, αλλά και η γρήγορη απένταξη όσων παρελκυστικά υποβάλλουν αιτήματα ασύλου.

6. Τι κάνετε για τη διεθνοποίηση του προβλήματος; 

Η διεθνοποίηση του προβλήματος ξεκίνησε ήδη από τον Πρωθυπουργό, ο οποίος, έχει θέσει το ζήτημα τόσο κατά τις επισκέψεις του σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, όσο κατά την διάρκεια της επίσκεψής του στην Η.Π.Α. στις συναντήσεις του με ξένους ηγέτες, στην ομιλία του στη Γενική Συνέλευση του Ο.Η.Ε., αλλά και στη συνάντησή του με τον Τούρκο Πρόεδρο. Ο επικεφαλής της Μόνιμης αντιπροσωπείας της χώρας στην Ε.Ε. έθεσε το ζήτημα στο Συμβούλιο των Μονίμων Αντιπροσώπων (COREPER). Ο Αναπληρωτής Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Γ. Κουμουτσάκος ξεκινά (2-3 Οκτωβρίου) στην Τουρκία συνομιλίες με τον Τούρκο Υπουργό Εσωτερικών κ. Σοϊλού. Οι Υπουργοί Εσωτερικών της Γαλλίας και της Γερμανίας επισκέπτονται -εντός της εβδομάδας- την Τουρκία και την Ελλάδα για σχετικές διαβουλεύσεις. Αναπτύσσεται, ήδη, πρωτοβουλία, σε συνεργασία με την Κυπριακή Δημοκρατία και τη Βουλγαρία, προκειμένου να παρουσιαστεί κοινό έγγραφο για τη μεταναστευτική οδό της Ανατολικής Μεσογείου, στο Συμβούλιο Υπουργών Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 7-8 Οκτωβρίου. Ταυτόχρονα, η Κυβέρνηση προετοιμάζει πρωτοβουλία για τη συμπερίληψη του θέματος στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της 17ης και 18ης Οκτωβρίου.

7. Ποιές θέσεις προβάλετε σε διεθνές επίπεδο;

Η διαχείριση του προβλήματος - όπως ήδη έχει τονίσει ο Πρωθυπουργός, τόσο στις συναντήσεις του με ξένους ηγέτες, όσο και στην ομιλία του στη Γενική Συνέλευση του Ο.Η.Ε.- είναι μια ευρωπαϊκή πρόκληση που απαιτεί συλλογική δράση, συνολική προσέγγιση και λύσεις, βασισμένες στη δίκαιη κατανομή της ευθύνης. Η Ελλάδα καταβάλλει τεράστιες προσπάθειες και διαθέτει πόρους στο μέγιστο των δυνατοτήτων μας, αλλά δεν μπορεί να αντέξει μόνη το βάρος του προβλήματος. Με αυτά τα δεδομένα, η Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλει να επιδείξει έμπρακτη και ουσιαστική αλληλεγγύη στις χώρες του Νότου που αντιμετωπίζουν το μέγιστο βάρος. Κανένα ευρωπαϊκό κράτος δεν μπορεί να είναι μέλος της ζώνης του Schengen, να επωφελείται από την ελεύθερη κυκλοφορία των ανθρώπων, αλλά να αρνείται τη συμμετοχή του σε ρυθμίσεις για την κατανομή των βαρών του μεταναστευτικού. Από την πλευρά της, η Τουρκία οφείλει να σεβαστεί την κοινή δήλωσή της με την Ε.Ε. και να εκπληρώσει το μερίδιό των υποχρεώσεών της. Κυρίως μάλιστα να αντιμετωπίσει τα κυκλώματα των διακινητών, αλλά και να αποτρέψει τις ροές, με δράσεις όχι μόνο στις ακτές της, αλλά και στη θάλασσα, γυρίζοντας πίσω εκείνους που κατευθύνονται προς τα ελληνικά νησιά. Ταυτόχρονα, η χώρα μας οφείλει-και ήδη αναπτύσσει πρωτοβουλίες -να ανταποκριθεί στις δικές της υποχρεώσεις. Προχωρά τόσο στην αλλαγή του πλαισίου για το άσυλο ώστε να υπάρξουν ταχύτερες αποφάσεις, όσο και στη δημιουργία προαναχωρησιακών κέντρων Ταυτόχρονα ενισχύει τις δυνάμεις που διαθέτει για την αποτελεσματικότερη φύλαξη των χερσαίων και θαλάσσιων συνόρων της. Ζητά, πάντως, και σε αυτή την προσπάθεια, την ενεργότερη συνδρομή του ΝΑΤΟ και της Frontex, υπογραμμίζοντας αφενός ότι το πρόβλημα είναι ευρωπαϊκό και όχι μόνο ελληνικό και αφετέρου ότι τα ελληνικά σύνορα είναι και εξωτερικά σύνορα της Ευρώπης.

8. Συνοπτικά ποια μέτρα έχετε αποφασίσει;
  • Δίνουμε έμφαση στην αποτροπή και την ανάσχεση των μεταναστευτικών ροών. Για το λόγο αυτό αυξάνουμε την επιτήρηση τόσο στη θάλασσα όσο και στον Έβρο με την αύξηση των περιπολιών, των μέσων και του προσωπικού.
  • Επιταχύνουμε, απλοποιούμε και αυστηροποιούμε τις διαδικασίες χορήγησης άσυλου. Οι διαδικασίες θα ολοκληρώνονται μέσα σε τρεις μήνες.
  • Δημιουργούμε κλειστά προαναχωρησιακά κέντρα, για όσους παράνομα εισήλθαν στη χώρα και δεν δικαιούνται άσυλο.
  • Αυξάνουμε τις επαναπροωθήσεις, στόχος είναι η αύξηση των επιστροφών, από 1.806 στα 4,5 χρόνια της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, σε 10.000 μέχρι το τέλος του 2020.
  • Αποσυμφορούμε τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου με μεταφορά στην ενδοχώρα, σε παλαιά και νέα κέντρα της χώρας με ισότιμη κατανομή στις Περιφέρειες της χώρας.
  • Προχωρούμε στη διεθνοποίηση του ζητήματος, με συντονισμένες προσπάθειες που ξεκίνησε ο ίδιος Πρωθυπουργός στην 74η Σύνοδο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη και συνεχίζουμε σε όλα τα επίπεδα.

9. Ο ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλει την Κυβέρνηση σας για την διαχείριση του μεταναστευτικού που την χαρακτηρίζει ακροδεξιά με μέτρα, όπως λέει, στα πρότυπα του Όρμπαν και του Σαλβίνι. Τι απαντάτε;

Εμείς έχουμε μια πολύ διαφορετική αντίληψη από τον ΣΥΡΙΖΑ για το μεταναστευτικό και την αντιμετώπιση του. Δεν θεωρούμε πως η θάλασσα είναι χωρίς σύνορα, ούτε πως μπορεί να μπαίνει και να βγαίνει στη χώρα όποιος θέλει και όποτε θέλει, ούτε πως οι πρόσφυγες λιάζονται στις πλατείες και μετά ξαφνικά εξαφανίζονται.

Τα μέτρα που παίρνουμε για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού προβλήματος δεν είναι βέβαια ακροδεξιά, είναι απλώς λογικά. Είναι μέτρα εθνικής υπευθυνότητας για την αντιμετώπιση ενός μείζονος, όπως έχει εξελιχθεί, προβλήματος. Οι κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ, μέσα στην ιδεοληψία τους, τη συνεχή πολιτική τους σύγχυση, με τις κωλοτούμπες και την παροιμιώδη διαχειριστική τους ανεπάρκεια, είναι βέβαια αυτοί που δημιούργησαν στη Μόρια και σε άλλα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου σύγχρονα Γκουλάγκ, ξεπερνώντας κατά πολύ τις πρακτικές Όρμπαν και Σαλβίνι. Να υπενθυμίσουμε πως τον Αύγουστο του 2018 το BBC, μετά από ρεπορτάζ που έκανε επί τόπου, χαρακτήριζε τη Μόρια ως το χειρότερο στρατόπεδο προσφύγων στη Γη.

Β. Για Εργασιακά

1. Έχουμε 24ωρη απεργία με τα συνδικάτα να υποστηρίζουν πως με τη πρόβλεψη της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο βάζετε εμπόδια στο δικαίωμα για απεργία. Είναι έτσι;

Να ξεκαθαρίσουμε ότι αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα των εργαζομένων να απεργούν διατυπώνοντας κάθε φορά τα αιτήματα τους. Με τη ρύθμιση αυτή παρέχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας η δυνατότητα συμμετοχής των εργαζομένων (μελών συνδικαλιστικών οργανώσεων) με ηλεκτρονική ψήφο, τόσο στη διαδικασία αποφάσεων της διοίκησης όσο και στη λήψη αποφάσεων για απεργία. Έτσι διευκολύνεται η συμμετοχή όλων των μελών στις όποιες αποφάσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων. Με την ηλεκτρονική εξ αποστάσεως ψηφοφορία -υπό όρους που εγγυώνται την μυστικότητα της ψήφου- δίνεται η δυνατότητα σε όλα τα μέλη του συνδικαλιστικού οργάνου να συμμετέχουν ισότιμα κι όχι να λαμβάνουν αποφάσεις κάποιες μειοψηφίες.

2. Σας κατηγορούν ότι περιορίζετε με τις διατάξεις του νομοσχεδίου την ελεύθερη συνδικαλιστική δράση. Ποιο το σχόλιό σας;

Με την δημιουργία ηλεκτρονικού Μητρώου Συνδικαλιστικών Οργανώσεων Εργαζομένων και Οργανώσεων Εργοδοτών ενισχύεται ο συνδικαλισμός, καθώς διασφαλίζεται η πληρότητα και η διαφάνεια σε σχέση με την ταυτότητα και την αντιπροσωπευτική δυνατότητα των οργανώσεων των κοινωνικών εταίρων. Ταυτόχρονα όμως, η ρύθμιση ενισχύει την διαφάνεια των οικονομικών των οργανώσεων και σέβεται απολύτως τη συνδικαλιστική ελευθερία, καθώς σε καμία περίπτωση, δεν θίγει ζήτημα προσωπικών δεδομένων των μελών των συνδικαλιστικών οργανώσεων εργαζομένων και των οργανώσεων των εργοδοτών. Επίσης, εγγυάται ότι θα έχουμε ταχεία και ασφαλή διάγνωση αφενός της αντιπροσωπευτικότητας των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων για την σύναψη συλλογικών συμβάσεων, αφετέρου της ικανοποίησης του αριθμητικού κριτηρίου (τουλάχιστον 50%) για τις επεκτάσεις των κλαδικών συμβάσεων.

3. Τα συνδικάτα σας κατηγορούν ακόμη ότι η Κυβέρνηση στρέφεται εναντίον των συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Τι ακριβώς συμβαίνει;

Υπενθυμίζουμε πως με διάταξη του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που ενσωματώθηκε στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο παρατείνεται η ισχύς της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (Ε.Γ.Σ.Σ.Ε.), η οποία έληγε την 30ή Ιουνίου 2019, μέχρι τη σύναψη νέας και, σε κάθε περίπτωση, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2019. Μαζί παρατείνονται και όλοι οι συμφωνηθέντες κανονιστικοί όροι (μισθολογικοί και μη μισθολογικοί) ευεργετικοί για τους εργαζόμενους που την συνοδεύουν. Ταυτόχρονα, καλούνται οι κοινωνικοί εταίροι να ξεκινήσουν, μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της 31ης Δεκεμβρίου του 2019, τις συλλογικές διαπραγματεύσεις για τη σύναψη νέας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η οποία θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου 2020. Δημιουργούμε, έτσι, τον αναγκαίο χώρο και τις προϋποθέσεις για ένα γόνιμο διάλογο μεταξύ των κοινωνικών εταίρων και στηρίζουμε τις ελεύθερες διαπραγματεύσεις τους για τη σύναψη νέας Γενικής Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

4. Μήπως όμως με την εισαγωγή εξαιρέσεων στο νομοσχέδιο ανοίγει «τρύπες» στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Τι απαντάτε;

Είναι παντελώς ανυπόστατοι, υποκριτικοί και παραπλανητικοί οι σχετικοί ισχυρισμοί. Πρώτα απ’ όλα να ξεκαθαρίσουμε πως οι κλαδικές συμβάσεις συνεχίζουν να υπάρχουν, η συρροή συνεχίζει να υπάρχει, η επεκτασιμότητα συνεχίζει να υπάρχει. Άρα τα όσα ακούγονται για δήθεν «τρύπες» στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας είναι παραπλανητικά και ανυπόστατα. Αυτό που προβλέπει το νομοσχέδιο είναι η ενσωμάτωση ευρωπαϊκών πρακτικών για εξαιρέσεις που μπορεί να γίνονται μόνο για επιχειρήσεις που βρίσκονται σε πραγματικά «δεινή οικονομική θέση» και μόνο εάν το συναποφασίσουν εργαζόμενοι και εργοδότες. Δίνουμε, δηλαδή, στους κοινωνικούς εταίρους τη δυνατότητα να αποφασίζουν μόνοι τους για το πεδίο ισχύος των κλαδικών συμβάσεων που συνυπογράφουν και να εξαιρούν (opt out) από την εφαρμογή τους επιχειρήσεις που αποδεδειγμένα βρίσκονται σε «δεινή οικονομική θέση». Μάλιστα και για να αποτρέψουμε, μάλιστα, οποιαδήποτε καταχρηστική εφαρμογή, συγκεκριμενοποιούμε τον όρο «δεινή οικονομική θέση» ορίζοντας ότι αφορά μόνο στην περίπτωση που μια επιχείρηση βρίσκεται σε καθεστώς συνδιαλλαγής ή πτώχευσης ή εξωδικαστικού συμβιβασμού ή οικονομικής εξυγίανσης, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Γ. Για τα εκκαθαριστικά σημειώματα των συνταξιούχων

1. Ξεκίνησε από την Τρίτη η ανάρτηση στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ των ενημερωτικών σημειωμάτων του μηνός Ιανουαρίου 2019 για 1.709.707 οριστικές κύριες συντάξεις. Ποιο είναι το όφελος για τους συνταξιούχους;

Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αγνοούσε προκλητικά τόσο το σχετικό αίτημα των συνταξιούχων, όσο και τις συστάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη και δεν αναρτούσε τα ενημερωτικά σημειώματα που συνόδευαν τις συντάξεις. Η απαράδεκτη αυτή εικόνα, παίρνει τέλος. Από την Τρίτη ξεκίνησε στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ, η ανάρτηση των ενημερωτικών σημειωμάτων του μηνός Ιανουαρίου 2019 για 1.709.707 οριστικές κύριες συντάξεις με εξαίρεση 256.137 συντάξεις για τις οποίες δεν έχει γίνει ο επανυπολογισμός. Επισημαίνεται ότι τα ενημερωτικά σημειώματα απεικονίζουν τα πληρωτέα ποσά των συντάξεων, όπως προέκυψαν από 1/1/2019 με την εφαρμογή του Νόμου 4387/2016.. Και σημειώνεται ότι μέχρι τις 21 Νοεμβρίου θα αναρτηθούν σταδιακά και τα εκκαθαριστικά για τις συντάξεις των μηνών Φεβρουαρίου έως και Νοεμβρίου. Πρόκειται για μια ακόμα δέσμευση της Κυβέρνησης η οποία γίνεται πράξη. Ανταποκρινόμαστε σε ένα αίτημα των συνταξιούχων και στις συστάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη.

Δ. Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον

1. Η εταιρεία Blackstone ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες την αγορά πέντε ξενοδοχειακών μονάδων επενδύοντας ένα αρκετά μεγάλο κεφάλαιο. Πιστεύετε ότι η Ελλάδα άρχισε να γίνεται ελκυστικός επενδυτικός προορισμός;

Η Ελλάδα μπαίνει πλέον ξανά στο χάρτη του διεθνούς επενδυτικού ενδιαφέροντος. Η μεγάλη εταιρεία real estate Blackstone ανακοίνωσε την αγορά πέντε ελληνικών ξενοδοχείων, έναντι 178,6 εκατ. ευρώ, μετά από συμφωνία με την Louis Group. Ο επικεφαλής του βραχίονα επενδύσεων σε ευρωπαϊκά ακίνητα της Blackstone, James Seppala, δήλωσε μετά την εξαγορά ότι: «η Ελλάδα είναι ένας εξαιρετικός προορισμός, με απίστευτη ιστορία, θαυμάσιο καιρό και συνεχώς βελτιούμενη συνδεσιμότητα με τον υπόλοιπο κόσμο… Αυτή η συναλλαγή αντανακλά την εμπιστοσύνη μας στο επενδυτικό περιβάλλον της Ελλάδας και ευελπιστούμε σε περαιτέρω επενδύσεις». Οι πέντε ξενοδοχειακές μονάδες βρίσκονται σε Ελληνικά νησιά, δύο στην Κέρκυρα (Corcyra Beach και Grand Hotel), δύο στη Ζάκυνθο (Zante Beach και Plagos Beach) και μία στην Κρήτη (Creta Princess). Τα ξενοδοχεία θα συνεχίσει να διαχειρίζεται η Louis Group υπό την διοίκηση της HIP, εταιρείας hospitality, ιδιοκτησίας κεφαλαίων που διαχειρίζεται η Blackstone. Η HIP είναι ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης ξενοδοχείων στη Νότια Ευρώπη και με την εξαγορά αυτή επεκτείνει το δίκτυό της και στην Ελλάδα. Εν τω μεταξύ μέσω της HIP, η Blackstone πρόκειται να επενδύσει επιπλέον κεφάλαια εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση και την επανατοποθέτηση στην αγορά των ξενοδοχείων. Η HIP εξαγοράστηκε το 2017 από επενδυτικά κεφάλαια της Blackstone και είναι σήμερα ο τρίτος μεγαλύτερος επενδυτής σε Ευρωπαϊκά ξενοδοχεία, μετά την Pandox και την Covivio. Η επένδυση δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό, ανοίγει τον δρόμο και σε άλλους επενδυτές ενώ εκπέμπει μήνυμα ότι σήμερα υπάρχει αξιόπιστο και προσοδοφόρο έδαφος για επενδύσεις στη χώρα μας.

2. Με την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου συγκροτήθηκε η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων. Ποια έργα αναμένεται να δρομολογηθούν;

Η στρατηγική της Κυβέρνησης δίνει έμφαση στην αύξηση των επενδύσεων, που φέρνουν δουλειές και ανάπτυξη στη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό, η Διυπουργική Επιτροπή ξεκινά με τη δρομολόγηση τεσσάρων έργων, ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ. Και έπεται συνέχεια. Συγκεκριμένα:

1.Έργο Costa Nopia-Leptos Group: Αφορά επενδυτικό σχέδιο για την «Ανάπτυξη Τουριστικού και Παραθεριστικού Θερέτρου», που θα υλοποιηθεί σε ακίνητο ,που βρίσκεται στον νοτιοανατολικό μυχό του κόλπου της Κισσάμου. Το συνολικό κόστος του έργου, κατά την εκτίμηση του φορέα της επένδυσης, ανέρχεται στα 303 εκατομμύρια ευρώ.

2. Έργο του Ομίλου Βιοχάλκο «Ανάπτυξη σύνθετου τουριστικού, πολιτιστικού, συνεδριακού, ιατρικού, εμπορικού και επιχειρηματικού πόλου στον Ελαιώνα»: Αφορά την ανάπτυξη σύνθετου τουριστικού, πολιτιστικού, συνεδριακού, ιατρικού, εμπορικού & επιχειρηματικού πόλου, στον Ελαιώνα Ταύρου Αττικής, ιδιοκτησίας της ΒΙΟΧΑΛΚΟ ΑΕ, προϋπολογισμού 117 εκατομμύρια ευρώ.

3. Έργο «Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της ανάπτυξης φωτοβολταϊκών και αιολικών σταθμών συνολικής ισχύος 177MW», της κοινοπραξίας Notias–East PV και Σια: Αφορά την ανάπτυξη, συνολικά 16 σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, από ΑΠΕ, στους νομούς Σερρών και Βοιωτίας, εκ των οποίων 11 φωτοβολταϊκοί και 5 αιολικοί σταθμοί. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 172 εκατομμύρια ευρώ.

4. Έργο «Consortium Solar Power»: Αφορά επενδυτικό σχέδιο για την «Ανάπτυξη, την Κατασκευή και Λειτουργία συστάδας Φωτοβολταϊκών Σταθμών με συνολική δυναμικότητα ηλεκτρικής ισχύος 284 MW», που θα χωροθετηθούν σε 12 περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας. Το συνολικό κόστος του έργου, ανέρχεται στα 214 εκατομμύρια ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: