Μοσχάτο, 8 Οκτωβρίου 2019
Α. Τριμερής Ελλάδας, Κύπρου, Αιγύπτου και επίσκεψη Αμερικανού ΥΠΕΞ
1. Πως εκτιμάται τα αποτελέσματα της επίσκεψης του Αμερικανού Υπουργού Εξωτερικών Mike Pompeo, στην Αθήνα;

Η επίσκεψη του Αμερικανού Υπουργού Εξωτερικών υπερέβη, με τρόπο απόλυτα θετικό, τον ειδικό σκοπό της που ήταν η υπογραφή της επικαιροποιημένης συμφωνίας αμυντικής συνεργασίας των δύο χωρών. Έστειλε σαφές μήνυμα προς τη γειτονική Τουρκία για τις παράνομες ενέργειές της στην κυπριακή ΑΟΖ και ανέδειξε την κοινή βούληση για στενή συνεργασία στα περιφερειακά ζητήματα, στην άμυνα και την ασφάλεια, στην οικονομία, το εμπόριο και τις επενδύσεις, στην καταπολέμηση της τρομοκρατίας και φυσικά τα θέματα ενέργειας. Είναι, άλλωστε, χαρακτηριστική η δήλωση του Αμερικανού Υπουργού ότι παρακολουθεί την κυβέρνηση που «ήδη έχει βάλει τη χώρα στη σωστή οικονομική πορεία» και ότι, αν ήταν επιχειρηματίας, θα επένδυε στην Ελλάδα. Βέβαιο επίσης είναι ότι η στρατηγική αναβάθμιση της συνεργασίας της χώρας μας μας με τις Ηνωμένες Πολιτείες συνιστά εγγύηση ασφάλειας και πηγή σταθερότητας και ανάπτυξης. Η συμφωνία που υπογράφηκε αναβαθμίζει τη συνεργασία των δύο χωρών και αναδεικνύει την κοινή βούληση να διασφαλίσουμε την αποτελεσματικότητα των αμυντικών μας δυνατοτήτων. Είναι απολύτως συμφέρουσα για την Πατρίδα μας γιατί φέρνει τεχνογνωσία από τις Ηνωμένες Πολιτείες στην Ελλάδα και στις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις μας. Αποδεικνύει -όπως έχει πει κατ’ επανάληψη ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης- ότι η Ελλάδα επανέρχεται με αυτοπεποίθηση στο διεθνές περιβάλλον.
Επίσης τόσο η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού όσο και οι σαφείς δηλώσεις του Υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ στέλνουν ένα σαφές μήνυμα προς την Άγκυρα ότι δεν μπορεί να συνεχίζει να παραβιάζει το Διεθνές Δίκαιο. Η δήλωση του κ. Πομπέο, έχει ιδιαίτερη σημασία.
2. Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται, σήμερα Τρίτη,στο Κάιρο για την 7η τριμερή Σύνοδο Κορυφής, Ελλάδας - Κύπρου- Αιγύπτου. Ποια σημασία αποδίδετε στη νέα Σύνοδο;
Η σημασία της Συνόδου στην παρούσα συγκυρία είναι ιδιαίτερα αυξημένη καθώς γίνεται σε μια στιγμή εντεινόμενης και πολυεπίπεδης κρίσης στην περιοχή μας. Θα υπογραμμισθεί εκ νέου η ανάγκη σεβασμού του Διεθνούς Δικαίου και της αρχής της καλής γειτονίας, ως βάση για την ανάπτυξη των σχέσεων των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου. Άλλωστε, ο τριμερής αυτός θεσμός -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός σε συνέντευξή του σε αιγυπτιακή εφημερίδα- αποβλέπει σε μια πολυθεματική και διευρυνόμενη περιφερειακή συνεργασία και είναι ανοιχτός σε όλα τα κράτη της περιοχής που έχουν ως βάση της εξωτερικής τους πολιτικής το σεβασμό προς το Διεθνές Δίκαιο και την εφαρμογή των αρχών καλής γειτονίας. Αποτελεί ένα μοντέλο συνεργασίας με δράσεις στους τομείς των επενδύσεων, της ενέργειας, του περιβάλλοντος, του πολιτισμού και της νεολαίας που στοχεύει αφενός στη σταθερότητα της ευρύτερης περιοχής και αφετέρου στην ευημερία των λαών της. Θα υπογραμμιστεί, επίσης, ότι απαραίτητη για την ειρήνη και σταθερότητα στην Ανατολική Μεσόγειο είναι η συντομότερη δυνατή επανέναρξη αποτελεσματικών διαπραγματεύσεων για μια λύση στο Κυπριακό πρόβλημα, στη βάση των Αποφάσεων του ΟΗΕ, που δεν μπορεί να περιλαμβάνει τη διατήρηση στρατευμάτων κατοχής στην Κύπρο.
3. Πέραν των διακηρύξεων θα υπάρχουν κάποια απτά αποτελέσματα;
Στη Σύνοδο θα υπογραφεί τριμερές εκτελεστικό πρόγραμμα για την επενδυτική συνεργασία Ελλάδας - Κύπρου - Αιγύπτου, καθώς και διμερή προγράμματα. Κατά τη συνάντησή του με τον Πρόεδρο Αλ-Σίσι,- όπως δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης- θα εξεταστούν όλα τα ζητήματα που αφορούν στις σχέσεις των δύο χωρών και θα ανταλλαγούν απόψεις για τα ζητήματα που αφορούν στην ευρύτερη περιοχή μας. Ιδίως, μάλιστα, τα προβλήματα που προκαλεί η στάση της Τουρκίας τόσο σε επίπεδο διμερών σχέσεων, όσο και στην Ανατολική Μεσόγειο -στην ΑΟΖ και τα χωρικά ύδατα της Κυπριακής Δημοκρατίας-, το Κυπριακό, το Συριακό, το Μεσανατολικό, η κατάσταση στην Λιβύη,αλλά και το μεταναστευτικό Υπογραμμίζεται ότι στο πλαίσιο του τριμερούς σχήματος συνεργασίας ο ενεργειακός τομέας προσλαμβάνει εξέχουσα θέση, καθώς η αιγυπτιακή πρωτοβουλία για τον East Mediterranean Gas Forum (EMGF) είναι εξαιρετικά σημαντική και ευελπιστούμε ότι το Forum θα δράσει ως καταλύτης για στενότερη συνεργασία στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
Β. Ψήφος Ελλήνων εκλογέων που κατοικούν στο εξωτερικό
1. Χθες, με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού, υπήρξε συμφωνία με τους πολιτικούς Αρχηγούς, για χωριστές συναντήσεις την προσεχή Παρασκευή, με στόχο την από κοινού ψήφιση νόμου για τη διευκόλυνση των εκτός Επικρατείας Ελλήνων εκλογέων να ψηφίζουν από τον τόπο της διαμονής τους. Πιστεύετε ότι θα υπάρξει σύγκλιση θέσεων;
Θέλουμε - όπως τόνισε πολλές φορές ο Κυριάκος Μητσοτάκης- το νομοσχέδιο αυτό να ψηφιστεί, όχι μόνο από 200 βουλευτές, όπως ορίζει το Σύνταγμα, αλλά και από τους 300. Ο στόχος αυτός είναι απολύτως εφικτός με μια και μόνο, απλή και αυτονόητη, προϋπόθεση. Ότι όλα τα κόμματα θα δεχτούν τη βασική δημοκρατική και συνταγματική αρχή ότι η ψήφος των Ελλήνων είναι ισότιμη, έχει την ίδια πολιτική βαρύτητα και δεν μπορεί να γίνουν διακρίσεις σε βάρος κανενός. Πρέπει να είναι σαφές ότι με το νομοσχέδιο που καταρτίζουμε δεν διευρύνεται το εκλογικό Σώμα και δεν αλλάζει τίποτα ως προς τη χορήγηση ιθαγένειας. Στόχος είναι να δοθεί στους εκτός Επικρατείας Έλληνες εκλογείς -αυτούς δηλαδή που μένουν εκτός Επικρατείας και είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους- η δυνατότητα να ψηφίζουν από τον τόπο της μόνιμης διαμονής τους. Δεν μπορεί, λοιπόν, για τη διευκόλυνση αυτή να υπάρξει -όπως ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ- ακρωτηριασμός της ψήφου τους. Δεν μπορεί η ψήφος των Ελλήνων εκλογέων που ζουν εκτός της Επικράτειας να μην καταμετράται με ίδιο τρόπο που καταμετράται η ψήφος όσων ζούμε εντός. Δεν μπορεί, προπάντων, η ψήφος ενός ψηφοφόρου που ζει εκτός Επικράτειας να υπολογίζεται στο τελικό εκλογικό αποτέλεσμα εάν έρθει και ψηφίσει εδώ,αλλά να μην υπολογίζεται αν ψηφίσει από τον τόπο που μένει. Αυτό είναι αντισυνταγματικό και προσβλητικό για τους εκτός της χώρας εκλογείς. Είναι, όμως, και ταξικό αφού αδικεί εκείνους που δεν έχουν την οικονομική άνεση ταξιδιού στην Ελλάδα για τις εκλογές.
Γ. Για προσχέδιο Προϋπολογισμού
1. Κατατέθηκε χθες το προσχέδιο του Προϋπολογισμού του 2020. Ποιές είναι οι βασικές προβλέψεις του;
Το προσχέδιο του νέου Προϋπολογισμού σηματοδοτεί τη ριζική στροφή της οικονομικής πολιτικής από την υπερφορολόγηση και την αποεπένδυση, προς την ανάπτυξη, την απασχόληση και την αύξηση των διαθέσιμων εισοδημάτων όλων των πολιτών. Ταυτόχρονα, όμως, αποδεικνύει πως είμαστε συνεπείς με τις δεσμεύσεις μας, καθώς προχωρούμε τις μειώσεις φόρων και εγγυόμαστε ανάπτυξη και θέσεις εργασίας.Ειδικότερα, το προσχέδιο του Προϋπολογισμού προβλέπει σημαντική αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης από το 1,5% που παρατηρήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2019 στο 2,8% για το 2020. Επίσης μείωση της ανεργίας (από το 17,4% στο 15,6%) και σημαντική αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης (+1,8%) και των επενδύσεων (+13,4%). Το 2020 λαμβάνονται μέτρα διεύρυνσης της φορολογικής βάσης (ηλεκτρονικές συναλλαγές, φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας με βάση τις πραγματικές αξίες ακινήτων κ.α.) και εξορθολογισμού των δαπανών και των εσόδων της Γενικής Κυβέρνησης. Με τις δράσεις αυτές εξασφαλίζεται δημοσιονομικός χώρος για την μείωση της φορολογίας και την προώθηση της ανάπτυξης, ενώ καλύπτεται το δημοσιονομικό κενό που κληρονόμησε η νέα Κυβέρνηση τόσο για το 2019 όσο και για το 2020, με την ταυτόχρονη διασφάλιση του συμφωνηθέντος στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα ο οποίος θα ανέλθει το 2020 στο 3,56% του Α.Ε.Π..
2. Πως διασφαλίζετε την επιτάχυνση της ανάπτυξης;
Κλειδί για την αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης είναι η μεγάλη άνοδος των επενδύσεων που επιτυγχάνεται με τη μείωση των φορολογικών συντελεστών και τις διαρθρωτικές παρεμβάσεις της οικονομικής πολιτικής. Η σημαντικά θετική συμβολή οφείλεται στους διψήφιους ρυθμούς αύξησης πραγματικών επενδύσεων, τόσο στις κατοικίες και τις λοιπές κατασκευές, όσο και στον εξοπλισμό. Επιπλέον, η ιδιωτική κατανάλωση το 2020 αναμένεται να αποτυπώσει τα οφέλη από την αύξηση της απασχόλησης, τη μείωση της ανεργίας και τον διπλάσιο ρυθμό αύξησης του μέσου μισθού έναντι του 2019. Ειδικότερα, στον Προϋπολογισμό προβλέπεται μείωση της ανεργίας από το 17,4% στο 15,6%, καθώς και σημαντική αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης, κατά 1,8%, και των επενδύσεων, κατά 13,4%.
3. Ποια είναι όμως συγκεκριμένα τα μέτρα που προβλέπει το προσχέδιο του Προϋπολογισμού;
Συνολικά τα μέτρα αναθέρμανσης της Οικονομίας μαζί με τις νέες κοινωνικές πρωτοβουλίες φτάνουν τα 1,2 δισ. ευρώ και περιλαμβάνουν όλα όσα ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην πρόσφατη ομιλία του στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Αφήνοντας πίσω την υπερφορολόγηση, την διαρκή αποεπένδυση και την αχρείαστη περιοριστική πολιτική ύψους 11,4 δισ. ευρώ της περιόδου 2016-2018, ο Προϋπολογισμός του 2020 δημιουργεί τον απαραίτητο δημοσιονομικό χώρο που θα επιτρέψει την ισχυρή ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας για τα επόμενα χρόνια. Οι δημοσιονομικές παρεμβάσεις περιέχονται σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μεταρρυθμίσεων, που αποσκοπεί στη μεγιστοποίηση της κοινωνικής ευημερίας και την αύξηση των εισοδημάτων όλων των πολιτών. Αναλυτικά προβλέπονται τα εξής:
α.Ενίσχυση της οικογένειας και κίνητρα κατά της υπογεννητικότητας:· Χορήγηση επιδόματος ύψους 2.000 ευρώ για κάθε παιδί που θα γεννηθεί από την 1η Ιανουαρίου του 2020, με εξαιρετικά διευρυμένα εισοδηματικά κριτήρια που καλύπτουν το 90% των οικογενειών Μετάπτωση στον χαμηλό συντελεστή Φ.Π.Α. του 13% των ειδών βρεφικής ηλικίας και των κρανών ασφαλείας.
β. Μείωση των φόρων και εισφορών για τα φυσικά πρόσωπα: Μείωση του εισαγωγικού συντελεστή φορολογίας εισοδήματος στο 9% και αύξηση του αφορολόγητου ορίου για κάθε παιδί. Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων πλήρους απασχόλησης κατά περίπου μια μονάδα βάσης.
γ. Μείωση των φόρων για τις επιχειρήσεις: Μείωση του φόρου εισοδήματος Νομικών Προσώπων από 28% στο 24% από τη χρήση του 2019. Μείωση της φορολογίας των κερδών που θα διανεμηθούν το 2020 από 10% σε 5%.
δ. Ενίσχυση της οικοδομικής δραστηριότητας: Αναστολή του Φ.Π.Α. στις νέες οικοδομές για τρία έτη και του φόρου υπεραξίας ακινήτων.Επιστροφή μέρους των δαπανών για ανακαινίσεις, ενεργειακή και αισθητική αναβάθμιση κτιρίων που εξοφλούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, η οποία δεν θα επιφέρει επιπλέον δημοσιονομική επιβάρυνση στον Προϋπολογισμό του 2020.
4. Από πού όμως θα βρεθούν τα έσοδα για τα συγκεκριμένα μέτρα;
Αφενός με τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης (ηλεκτρονικές συναλλαγές, φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας με βάση τις πραγματικές αξίες ακινήτων κ.α.), και αφετέρου από τον εξορθολογισμό των δαπανών της Γενικής Κυβέρνησης. Έτσι εξασφαλίζεται δημοσιονομικός χώρος για περαιτέρω μειώσεις φόρων που θα φέρουν ισχυρή ανάπτυξη, ενώ παράλληλα καλύπτεται το δημοσιονομικό κενό που κληρονόμησε η νέα κυβέρνηση, καθώς το πρωτογενές πλεόνασμα αναμένεται να ανέλθει το 2020 στο 3,56% του Α.Ε.Π..
5. Όμως, βλέπουμε ότι κάποιοι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι εξακολουθούν να μιλούν για δημοσιονομικό κενό το 2020. Δεν ανησυχείτε;
Δεν υπάρχει καμία ανησυχία. Όπως προβλέπει και το προσχέδιο του Προϋπολογισμού το 2020 δεν θα υπάρχει κανένα δημοσιονομικό κενό. Πιστεύουμε ότι δεν θα υπάρχει κενό και το 2020 με την πολιτική που ακολουθούμε, για δύο λόγους: Πρώτον, γιατί η πολιτική μας εμπνέει εμπιστοσύνη και, μειώνοντας φόρους, αυξάνεται η φορολογική συμμόρφωση, άρα τα έσοδα είναι καλύτερα από ό,τι θα εκτιμούσε κανείς πριν τη μείωσή τους. Και το άλλο, είναι ότι συγκρατούμε τις δαπάνες μέσα από την εφαρμογή της επισκόπησης των δαπανών που έρχεται από κάτω προς τα πάνω. Αυτά τα δύο στοιχεία ήταν που δούλευαν το 2019. Θα δουλέψουν και το 2020. Και κάτι ακόμη: Τον περασμένο Ιούνιο, η τελευταία έκθεση των θεσμών, προέβλεπε δημοσιονομικό κενό περίπου 2 δις ευρώ, δηλαδή, πάνω από μια μονάδα του Α.Ε.Π.. Αποδεικνύεται τώρα ότι έρχονται στη δική μας άποψη, ότι δεν υπάρχει κανένα δημοσιονομικό κενό το 2019. Και αυτό παρά το γεγονός ότι μειώσαμε τον ΕΝΦΙΑ κατά 22%. Άρα, το 2019 κλείνει με ένα θετικό δημοσιονομικό αποτύπωμα. Κι αυτό οφείλεται στην πολιτική που εφαρμόζει η Κυβέρνηση της Ν.Δ..
6. Τι απαντάτε όμως στην ανακοίνωση του κ. Χαρίτση και στην ανάρτηση του κ. Τσακαλώτου για το Προσχέδιο του Προϋπολογισμού;
Ο ΣΥΡΙΖΑ, δια του κ. Χαρίτση, παραμένει στον φαντασιακό του προεκλογικό κόσμο και αρνείται να αποδεχθεί την απόφαση του ελληνικού λαού να ψηφίσει το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας, που υλοποιεί ο προϋπολογισμός του 2020. Σε ό,τι αφορά το δημοσιονομικό κενό η νέα Κυβέρνηση με στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους παρέλαβε στις 10/7/2019 δημοσιονομικό κενό ύψους 1,08 δισ. ευρώ για το 2020, το οποίο όχι μόνο καλύπτει το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2020, αλλά δημιουργεί και επιπλέον χώρο για την υλοποίηση των εξαγγελιών του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ. Χρειάζεται, τέλος, πλεόνασμα προπέτειας για να θεωρεί ο ΣΥΡΙΖΑ χαμηλή την ανάπτυξη 2,8% όταν κληροδότησε στη νέα κυβέρνηση ανάπτυξη με ετήσιο ρυθμό μόλις 1,5% (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ πρώτου εξαμήνου του 2019) και να μιλά για διάψευση των μεσαίων στρωμάτων όταν επιβάρυνε από το 2016 ως το 2018 τους φορολογούμενους με 11,4 δισ., επιπλέον των πρωτογενών πλεονασμάτων που ο ίδιος είχε συμφωνήσει με τους δανειστές. Σε ό,τι αφορά τις ηλεκτρονικές συναλλαγές ο μέσος όρος των συμπολιτών μας δηλώνει ήδη μεγαλύτερο ποσοστό ηλεκτρονικών συναλλαγών από το 30%, που ζητείται να δηλώνονται για να καταπολεμηθεί η καλπάζουσα τα χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ φοροδιαφυγή. Τέλος, μόνο στη φαντασία του ΣΥΡΙΖΑ υπάρχει “μείωση πλεονασμάτων με εγγυητικό λογαριασμό.
Αντί απάντησης στον κ. Τσακαλώτο, παραθέτουμε το «Εγχειρίδιο καταστροφής Προϋπολογισμού από έναν λαϊκιστή πρώην Υπουργό»:
1.Υπόσχεσαι ότι θα σκίσεις τα Μνημόνια. Αλλά υπογράφεις και τρίτο και τέταρτο Μνημόνιο όταν έρθει η σειρά σου να στρογγυλοκαθίσεις στην καρέκλα του Υπουργού.
2.Υπόσχεσαι παροχές 12 δις ευρώ στο περιβόητο «Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης». Αλλά παίρνεις πάνω από 10 δις ευρώ από την τσέπη όσων σε πίστεψαν με νέα μέτρα υπερ-λιτότητας.
3.Υπόσχεσαι «Σεισάχθεια» σε όσους χρωστούν. Αλλά κάνεις πάνω από 1 εκατομμύριο κατασχέσεις και ξεκινάς δεκάδες χιλιάδες πλειστηριασμούς.
4.Υπόσχεσαι κατάργηση του ΕΝΦΙΑ στην αντιπολίτευση. Αλλά στην κυβέρνηση τον διατηρείς και τον αυξάνεις.
5.Υπόσχεσαι «13η Σύνταξη» στην αντιπολίτευση. Αλλά στην κυβέρνηση κόβεις κατά 35% περίπου τις συντάξεις των νέων συνταξιούχων και καταργείς το ΕΚΑΣ.
6.Υπόσχεσαι ρευστότητα στην οικονομία. Αλλά κλείνεις τις τράπεζες, επιβάλλεις capital controls και κρατάς ομπρέλα όταν βρέχει τα δισεκατομμύρια του QE.
7.Τέλος, όταν χάνεις τις εκλογές γιατί σε «μαύρισαν» οι πολίτες που γονάτισες με τους φόρους, το ρίχνεις στη «φιλοσοφία» για τους κακούς «φιλελέδες» που επιβουλεύονται τα «λαϊκά παιδιά» με τα εκατομμύρια στη Blackrock και στη Goldman Sachs.
Δ. Έκδοση 10ετους ομολόγου
1. Το Ελληνικό Δημόσιο ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει στο άμεσο μέλλον στην έκδοση 10ετους ομολόγου.
Η πρόθεση του Ελληνικού Δημοσίου να προχωρήσει στην έκδοση 10ετους ομολόγου έρχεται ως αποτέλεσμα της ενίσχυσης της αξιοπιστίας και της εμπιστοσύνης προς τη χώρα μας. Οι αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνη στις αναπτυξιακές δυνατότητες της οικονομίας μας, αφού μέσα σε μόλις 3 μήνες από την διακυβέρνηση της χώρας από τον Κυριάκο Μητσοτάκη έχουμε συνεχή υποχώρηση των επιτοκίων τα οποία μας επιτρέπουν να δανειζόμαστε με χαμηλότερο κόστος. Υπενθυμίζεται ότι πριν από μερικές εβδομάδες είχαμε την πλήρη άρση των capital controls, ενώ μόλις στον πρώτο μήνα της Κυβέρνησης της Ν.Δ. δανειστήκαμε 2,5 δισ. ευρώ, μέσω επταετούς ομολόγου, με ιστορικά χαμηλό επιτόκιο 1,9%. Αξίζει να υπογραμμισθεί ότι, σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο επικεφαλής του μεγαλύτερου δανειστή της χώρας, του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, κ. Κλάους Ρέγκλινγκ, αναγνώρισε πως το προφίλ του ελληνικού χρέους σχεδιάστηκε με την υπόθεση εργασίας ότι τα επιτόκια δανεισμού της Ελλάδος στις αγορές θα ήταν της τάξης του 5%. Γίνεται έτσι φανερό πως η ραγδαία μείωση των επιτοκίων δανεισμού της χώρας αποτελεί τώρα όπλο που θα χρησιμοποιήσουμε, προκειμένου να πετύχουμε μείωση των στόχων για το πρωτογενές πλεόνασμα σε επίπεδα κάτω του 3,5% του Α.Ε.Π.. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, για τον ίδιο σκοπό θα χρησιμοποιήσουμε τη μεταρρυθμιστική μας στρατηγική.
Ε. Ασφαλιστικό
1. Θα εφαρμοστούν και πώς οι αποφάσεις του ΣτΕ για το ασφαλιστικό;
Εξετάζουμε με προσοχή τα αποσπάσματα των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας και περιμένουμε να δημοσιευτούν τα τελικά κείμενα. Από αυτά που δόθηκαν στην δημοσιότητα φαίνεται η προχειρότητα και η ιδεοληπτική προσέγγιση με την οποία η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έφεραν και ψήφισαν τον ασφαλιστικό νόμο. Οι δικαστικές αποφάσεις επιβεβαιώνουν την κριτική που άσκησε η ΝΔ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης για την προφανή δυσαναλογία εισφορών-παροχών, την έλλειψη ανταποδοτικότητας, την απουσία της απαραίτητης αναλογιστικής μελέτης για την επικουρική ασφάλιση, όπως επίσης, για το ύψος και τον προβληματικό τρόπο υπολογισμού των εισφορών των ελεύθερων επαγγελματιών, των αυτοαπασχολούμενων και των αγροτών.
2. Τι θα γίνει με τα αναδρομικά;
Αναμένουμε το τελικό κείμενο της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας. Με τα ως τώρα δεδομένα, φαίνεται ότι αναδρομικά θα πάρουν οι συνταξιούχοι που δικαιώνονται από την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ, το οποίο έκρινε ως αντισυνταγματικό τον τρόπο υπολογισμού εισφορών αυτοαπασχολουμένων και ελευθέρων επαγγελματιών, τις περικοπές στις επικουρικές συντάξεις, το πλαφόν των 1.300 ευρώ για ανώτατη σύνταξη και τον τρόπο υπολογισμού του ποσοστού αναπλήρωσης για όσους συνταξιοδοτούνται μετά τον νόμο Κατρούγκαλου από τον Μάιο του 2016. Τα αναδρομικά αφορούν το διάστημα από την ημέρα έκδοσης της απόφασης του ΣτΕ έως και την ψήφιση του νέου ασφαλιστικού.
3. Η Κυβέρνηση θα επεξεργαστεί και θα φέρει νέο ασφαλιστικό νόμο;
Με τις διαδοχικές αποφάσεις του ΣτΕ, ο νόμος Κατρούγκαλου ουσιαστικά κατέρρευσε συνολικά ως αντισυνταγματικός. Ο ΣΥΡΙΖΑ έφερε ένα ασφαλιστικό έκτρωμα, εξοντωτικό για τους παλιούς και πολύ περισσότερο για τους νέους συνταξιούχους. Το ασφαλιστικό πρέπει να οικοδομηθεί από την αρχή, να είναι δίκαιο και βιώσιμο, ώστε όχι μόνο οι σημερινοί συνταξιούχοι αλλά και οι νέες γενεές που μπαίνουν στην αγορά εργασίας να έχουν αξιοπρεπείς συντάξεις. Το νέο ασφαλιστικό που θα φέρουμε θα χτιστεί με υπευθυνότητα και σύνεση πάνω στις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, θα είναι δίκαιο, βιώσιμο και ανταποδοτικό.
ΣΤ. Για τον θάνατο της συζύγου του πρώην Υφυπουργού Οικονομικών
1. Ο κ. Πολάκης με ανάρτησή του στο Facebook με αφορμή τον θάνατο της συζύγου του πρώην Υφυπουργού Οικονομικών, καταγγέλλει ότι δεν χρησιμοποιήθηκε το ελικόπτερο της βάσης του Ακτίου του ΕΚΑΒ για την διακομιδή; Τι απαντάτε;
Πρώτα απ΄ όλα εκφράζουμε την θλίψη μας για το τραγικό γεγονός. Από εκεί και πέρα ο κ. Ξανθός και ο κ. Πολάκης μετά από 4 χρόνια στο Υπουργείο Υγείας, θα έπρεπε να ντρέπονται περισσότερο και να μιλούν λιγότερο. Είναι αυτοί που έκλεισαν την καρδιοχειρουργική κλινική του Ρίου. Αντί να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να ζητήσουν σήμερα συγγνώμη, παριστάνουν τους σχολιαστές για τον τρόπο διακομιδής, αν και γνωρίζουν ότι:
-Οι αεροδιακομιδές γίνονται όταν έχουν εξαντληθεί όλοι οι υπόλοιποι πιθανοί τρόποι διακομιδής.
-Δευτερογενείς αεροδιακομιδές δεν πραγματοποιούνται μεταξύ χερσαίων περιοχών.
-Αν και γιατρός ο κ. Πολάκης αγνοεί σκοπίμως τόσο το συνολικό χρόνο εκτέλεσης της αεροδιακομιδής όσο και την επιβάρυνση στην κατάσταση του ασθενούς από τις συνθήκες.
Αναφορικά με την πολυδιαφημιζόμενη από τον κ. Τσίπρα βάση στο Άκτιο, αυτή εκτελεί αεροδιακομιδές μόνο με το φως της ημέρας. Δυστυχώς περισσεύει το θράσος τους και λείπει η ντροπή.
Ζ. Για μεταναστευτικό
1. Ο κ. Μουζάλας σας κατηγορεί ότι για να καλύψετε τη διαχειριστική σας ανικανότητα λέτε ψέματα ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων που μπαίνουν παράνομα στη χώρα είναι μετανάστες και επιμένει πως είναι πρόσφυγες. Τι απαντάτε;
Κατ΄ αρχήν να πούμε πως είναι ειλικρινής, ο κ. Μουζάλας όταν λέει ότι είναι αυτός που επί υπουργίας του έγινε η Μόρια. Μόνο που αντί να ντρέπεται γι’ αυτό που έκανε, δηλαδή ένα «κέντρο φιλοξενίας» το οποίο, από την άποψη των συνθηκών διαβίωσης, χαρακτηρίστηκε ως σύγχρονο Νταχάου, αυτός περηφανεύεται. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη σήμερα το 50% των παρανόμως εισερχομένων στη χώρα είναι Αφγανοί και Πακιστανοί που μετακινούνται από διακινητές άνετα και προγραμματισμένα από ζώνες κατά κανόνα μη εμπόλεμες καθώς και ροές από Σομαλία και Κονγκό. Σύμφωνα με αυτά (στοιχεία 1ης Οκτωβρίου) οι βασικές εθνικότητες που διαμένουν στις δομές των νησιών είναι: Αφγανοί 44,23%, Σύροι - 22.41%, Ιρακινοί 5.44%, Σομαλοί 5.28%, Κονγκολέζοι (Ζαΐρ) 4,09% . Τα στοιχεία τεκμηριώνουν την άποψη, που έχουν διατυπώσει ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση πως δεν μπορούμε πλέον να μιλάμε για προσφυγικό αλλά για μεταναστευτικό. Αποδεικνύεται πως και σε αυτό το ζήτημα ο ΣΥΡΙΖΑ και τα στελέχη του είτε δεν είναι καλά πληροφορημένοι, είτε επιμένουν, κατά την προσφιλή τους τακτική, να αντιστρέφουν την πραγματικότητα.
Η. Για επεισόδια σε βάρος αστυνομικών
1. Πως σχολιάζετε τα επεισόδια που έγιναν σε βάρος αστυνομικών κατά την διάρκεια διαδήλωσης εναντίον της επίσκεψης του Υπουργού Εξωτερικών των Η.Π.Α. στην χώρα μας;
Η Ελλάδα είναι κράτος Δικαίου. Η Αστυνομία πρέπει να κάνει τη δουλειά της και η βία, από πλευράς όσων διαδηλώνουν, δεν είναι ανεκτή. Ο καθένας μπορεί να διαδηλώσει, να υπερασπιστεί τα δικαιώματά του, να διεκδικήσει οτιδήποτε νομίζει, αλλά με κόσμιο τρόπο. Η βία δεν είναι ανεκτή. Εκείνοι που βιαιοπράγησαν κατά αστυνομικών είναι γνωστοί και θα υποστούν τις συνέπειες του νόμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου