Αναγνώστες

Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019


Μοσχάτο, 23 Οκτωβρίου 2019

Α. Για την ψήφο των εκτός της Επικράτειας Ελλήνων εκλογέων

1. Πως εκτιμάτε τα αποτελέσματα των διαβουλεύσεων του Υπουργείου Εσωτερικών με εκπροσώπους των κομμάτων για την ψήφο της εκτός Ελλάδος επικράτειας των Ελλήνων εκλογέων;

Η πρωτοβουλία που ανέλαβε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με ανοιχτό πνεύμα και διάθεση συνεννόησης με τις συναντήσεις που είχε με όλους τους πολιτικούς αρχηγούς και συνεχίστηκε στο Υπουργείο Εσωτερικών με διαβουλεύσεις στις οποίες συμμετείχαν εκπρόσωποι όλων των κομμάτων κατέληξε σε μια καταρχήν συμφωνία. Κι αυτό διότι οι εκπρόσωποι των κομμάτων κατέληξαν σε κάποιες βασικές κοινές θέσεις που οδηγούν στην κατάρτιση σχετικού νομοσχεδίου το οποίο μπορεί να υπερψηφιστεί από την τεράστια πλειοψηφία - ενδεχομένως και από το σύνολο - των βουλευτών. Υπήρξε συμφωνία με μοναδική εξαίρεση το κόμμα του κ. Βαρουφάκη το οποίο ωστόσο δεν αποκλείεται να αναθεωρήσει τη θέση του. Στα βασικά σημεία της η συμφωνία περιλαμβάνει: Πρώτον: η ψήφος των εκτός Ελλάδας εκλογέων θα προσμετράται στο τελικό συλλογικό αποτέλεσμα, δεύτερον: οι έλληνες που διαμένουν στο εξωτερικό θα ψηφίζουν το ψηφοδέλτιο επικρατείας το οποίο από 12 υποψήφιους θα έχει 15 ώστε να διευκολυνθούν τα κόμματα να τοποθετήσουν σε εκλόγιμες θέσεις υποψήφιους από το εξωτερικό. Τρίτον: η ψηφοφορία θα γίνεται στις κατα τόπους πρεσβείες και τα προξενεία της Ελλάδας και τέταρτον: θα μπορούν να ψηφίσουν με αυτή τη διαδικασία όσοι λείπουν λιγότερο από 35 χρόνια υπό την προϋπόθεση ότι μέσα σε αυτό το διάστημα έχουν μ4νει δύο χρόνια στην Ελλάδα και διαθέτουν Αριθμό Φορολογικού Μητρώου

B. Αναβάθμιση συγκοινωνιακού χάρτη Θεσσαλονίκης

1. Ποια θέματα απασχόλησαν τη σύσκεψη που είχε χθες ο Πρωθυπουργός με φορείς της Θεσσαλονίκης;

Πρώτα απ’ όλα επιβεβαιώθηκε ότι η καθημερινότητα των πολιτών αποτελεί προτεραιότητα για την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Στόχος η βελτίωση της ποιότητας ζωής σε όλα τα επίπεδα με τις δημόσιες συγκοινωνίες τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη να είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα. Στη χθεσινή σύσκεψη έγινε αποτίμηση της προόδου των έργων που εξαγγέλθηκαν από τον Πρωθυπουργό στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, η πορεία του ΟΑΣΘ και του Μετρό Θεσσαλονίκης και τα θέματα αιχμής για την πόλη. Διαπιστώθηκε ότι τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα τα οποία είχαμε θέσει. Ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι ισχύει η δέσμευσή μας για το μετρό το οποίο θα παραδοθεί εξ ολοκλήρου τον Απρίλιο του 2023 με το σταθμό στην Βενιζέλου να αναδεικνύει με τον σωστό τρόπο την πλούσια πολιτιστική παράδοση της πόλης. Η εικονική πραγματικότητα που δημιούργησε η προηγούμενη Κυβέρνηση, ότι δήθεν το Μετρό θα λειτουργούσε το 2020, διαψεύδεται. Σε ό,τι αφορά τον ΟΑΣΘ, ήδη έχουν ενταχθεί στον στόλο του αρκετά λεωφορεία, ενώ σημαντική πρόοδος θα υπάρξει από τις αρχές του χρόνου όταν θα ξεκινήσει η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ. Προτεραιότητα, επίσης, αποτελεί η αποφόρτιση της εσωτερικής κυκλοφορίας της πόλης. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται αναβάθμιση της Περιφερειακής οδού της πόλης, με κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου από την περιοχή του Νοσοκομείο Παπαγεωργίου ως το ύψος των Κωνσταντινοπολίτικων, καθώς επίσης και σύνδεση του λιμανιού με τους αυτοκινητόδρομους ΠΑΘΕ και Εγνατία.

2. Ποιο είναι το πολιτικό συμπέρασμα της πολιτικής που ασκήσατε τους τρεις αυτούς μήνες σε ό,τι αφορά τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη;

Το πρώτο συμπέρασμα είναι η χρεοκοπία των κρατικίστικων αντιλήψεων που κουβαλούσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Και το συμπέρασμα αυτό προκύπτει αβίαστα μέσα από τη σύγκριση της κατάστασης που παρέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ και εκείνης που παρέδωσε μετά την επανακρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, που επιχείρησε με επικεφαλής τον πατέρα του τότε Υπουργού Ν. Παππά. Το δεύτερο, ακόμη πιο σημαντικό συμπέρασμα, αφορά στη δικαίωση των συμπράξεων του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα. Και αυτό φαίνεται από τα αποτελέσματα που ήδη έχουμε διασφαλίσει με τη σύμπραξη των ΚΤΕΛ. Αυτό που έγινε στη Θεσσαλονίκη -περίπου το 1/3 του περιφερειακού έργου στα ΚΤΕΛ- θα εκτελεστεί με ένα κόστος 1,46 ευρώ το χιλιόμετρο, αντί για περίπου 4 ευρώ το χιλιόμετρο, από τον ΟΑΣΘ. Και αυτό δείχνει το δρόμο για ανάλογες πολιτικές σε πολλούς άλλους τομείς.

3. Ποια ήταν η κατάσταση στην οποία παραλάβατε τον ΟΑΣΘ;

Ο ΟΑΣΘ ήταν μια ακόμη από τις «νάρκες» -όπως συμβαίνει στην Υγεία, τις μεταφορές, τις μεγάλες Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς- που μας άφησε κληρονομιά η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Η κρατικοποίηση του είχε ως αποτέλεσμα η πόλη να έχει συγκοινωνία τριτοκοσμικού χαρακτήρα, καθώς ήταν σε κυκλοφορία μόλις 215 λεωφορεία όταν οι ανάγκες της Θεσσαλονίκης απαιτούν 500. Το σύστημα συντήρησης ήταν σε κατάρρευση με τα έσοδα από τους χρήστες να είναι μόλις στο 50%, από αυτά που αφήσαμε το 2014.

4. Σε ποιες ενέργειες προχωρήσατε για να βελτιώσετε την κατάσταση;

Σε δύο μήνες ανατάξαμε πάνω από 100 οχήματα και η εξυπηρέτηση βελτιώθηκε σημαντικά. Επιπλέον, οργανώσαμε μια βαθιά θεσμική και επιχειρησιακή αλλαγή, υπογράφοντας με τα ΚΤΕΛ μια συμφωνία, που από Ιανουάριο του 2020 θα προσθέσει ακόμα 120 λεωφορεία στην πόλη και το νομό. Συνολικά, τα λεωφορεία από 215 τον Αύγουστο, αυξάνονται, περίπου, σε 440 σε λιγότερο από έξι μήνες. Ο ΟΑΣΘ, θα συγκεντρωθεί στην μητροπολιτική ζώνη αυξάνοντας, ακόμα περισσότερο, τις συχνότητες και την εξυπηρέτηση. Στη πράξη αποδείξαμε, επίσης, ότι η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στις συγκοινωνίες, μπορεί να λύσει γρήγορα προβλήματα που φαίνονται αξεπέραστα. Αυτό που έγινε στη Θεσσαλονίκη -περίπου το 1/3 του περιφερειακού έργου στα ΚΤΕΛ- θα εκτελεστεί με ένα κόστος 1,46 ευρώ το χιλιόμετρο, αντί για περίπου 4 ευρώ το χιλιόμετρο, από τον ΟΑΣΘ. Βελτιώνουμε, λοιπόν, και την εξυπηρέτηση των πολιτών και μειώνουμε το κόστος της συγκοινωνίας. Επίσης αρχές του 2020 σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί διεθνής διαγωνισμός για πρόσληψη λειτουργού με εμπειρία σε συστήματα χωρίς οδηγό. Έτσι ώστε η έναρξη της λειτουργίας να είναι ταυτόχρονη με την παράδοση του έργου.

Γ. Για τη Συμφωνία των Πρεσπών

1. Φαίνεται ότι το «όχι» από την πλευρά των Γάλλων δημιουργεί πρόβλημα στην εφαρμογή της Συμφωνίας των Πρεσπών και ειδικότερα στη διάσταση του erga omnes. Ποιό είναι το σχόλιό σας;

Πρωτ’ απ’ όλα να ξεκαθαρίσουμε ότι η Ελλάδα τάσσεται σταθερά υπέρ της ευρωπαϊκής προοπτικής όλων των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων. Είναι προς το συμφέρον και εκείνων και το δικό μας, να έχουν μια ευρωπαϊκή προοπτική και σταδιακά να οδηγούνται στην Ε.Ε.. Το «όχι» τριών χωρών -της Γαλλίας της Ολλανδίας και της Δανίας- στην έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Αλβανία και τη Βόρεια Μακεδονία δημιουργεί πράγματι ζήτημα σε ό,τι αφορά τη Συμφωνία των Πρεσπών. Κι αυτό γιατί το άρθρο 1 παρ. 10 προβλέπει ότι η αντικατάσταση εγγράφων και υλικού για εσωτερική χρήση στο γειτονικό κράτος θα αρχίσει μετά το άνοιγμα των διαπραγματευτικών κεφαλαίων της Ε.Ε. Αυτό σημαίνει ότι η Κυβέρνηση Τσίπρα έβαλε την υπογραφή της σε μία συμφωνία, η τήρηση της οποίας -και μάλιστα σ’ ένα τόσο κομβικό θέμα, όπως η τήρηση της αρχής erga omnes- εξαρτάται από τη βούληση τρίτων κρατών. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι έχουμε ακόμη μία πτυχή που αποδεικνύει πόσο προβληματική είναι η Συμφωνία. Επιβεβαιώνεται αυτό που λέγαμε ότι είναι μια επιζήμια Συμφωνία. Επομένως, είναι ένα ακόμη ζήτημα, το οποίο επιτρέπει στον καθένα να καταλάβει την πολιτική και τη θέση μας ότι θέλουμε να ακυρώσουμε αρνητικές επιπτώσεις της Συμφωνίας. Θα κάνουμε τα πάντα γι’ αυτό, στηρίζοντας, βέβαια, την ευρωπαϊκή προοπτική όλων των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων.

Δ. Τζόκερ

1. Η Αξιωματική Αντιπολίτευση επανέρχεται με αφορμή γεγονότα κατά την προβολή της ταινίας Τζόκερ υποστηρίζοντας ότι θέλετε να επανιδρύσετε ένα κράτος μιας σκληρής δεξιάς. Τι απαντάτε στους ισχυρισμούς αυτούς;

Για άλλη μια φορά, ο ΣΥΡΙΖΑ έπαιξε, αλλά «δεν του έκατσε το τζόκερ». Ανάλογους, άλλωστε, ισχυρισμούς επιστράτευε καθ’ όλη την περίοδο που ήταν Κυβέρνηση. Προσπαθούσε, με ψέματα και συκοφαντίες, να κατασκευάσει ένα προφίλ του Κυριάκου Μητσοτάκη - δήθεν νεοφιλελεύθερο, αναχρονιστικό και ακροδεξιό- που δεν υπάρχει. Όλη εκείνη η προσπάθεια κατέρρευσε το βράδυ των εκλογών της 7ης Ιουλίου, όταν οι πολίτες έδωσαν ισχυρή αυτοδυναμία, με ένα ποσοστό 40% στον Κυριάκο Μητσοτάκη, που ηγείται της Ν.Δ., ενός Κεντροδεξιού λαϊκού κόμματος, που αγκαλιάζει όλους τους προοδευτικούς πολίτες. Παρόλα αυτά, βλέπουμε τις τελευταίες μέρες ότι ο κ. Τσίπρας προσπαθεί να επαναλάβει τα ίδια. Μάταια βέβαια διότι θα έχει την ίδια κατάληξη. Όσον αφορά την ουσία της υπόθεσης, η Αστυνομία κάνει τη δουλειά της, εφαρμόζοντας τους νόμους. Αν ο νόμος -που φέρει και την υπογραφή του κ. Ραγκούση- πρέπει να επανεξεταστεί, αυτό θα γίνει από το αρμόδιο Υπουργείο και τον λόγο έχει η Βουλή.

Ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο συγκεκριμένο θέμα και στην ομιλία του στο Συμπόσιο της Θεσσαλονίκης. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: Πρόσφατα ζήσαμε -τις τελευταίες δύο μέρες- μία πολύ ενδιαφέρουσα μάχη εντυπώσεων γύρω από ένα περιστατικό το οποίο, καθώς τυλίχθηκε στις φήμες, χωρίς να έχει καταλάβει κανείς ακριβώς τι έχει συμβεί, διαμορφώθηκε σε μία παρωδία του. Κάτι που εμποδίζει ακόμη και σήμερα τη νηφάλια προσέγγιση αυτού του ζητήματος. Αναφέρομαι στην όλη συζήτηση που ξέσπασε γύρω από το ζήτημα της ταινίας Joker. Πράγματι, δουλειά της αστυνομίας είναι να παρεμβαίνει όταν γίνεται μια καταγγελία. Αν παρενέβη με τρόπο υπερβολικό, εδώ είμαστε να το συζητήσουμε αυτό. Αν θεωρούμε ότι ο νόμος ο οποίος ορίζει το πλαίσιο προστασίας των ανηλίκων για τις τηλεοπτικες ταινίες, είναι ένας νόμος ο οποίος πρέπει να αλλάξει, να το συζητήσουμε και αυτό με νηφαλιότητα. Ακούω τη συζήτηση ότι αν κάποιος έχει πρόσβαση σε απεριόριστο υλικό από το κινητό του, ποιοι είμαστε εμείς που θα επιβάλλουμε περιορισμούς στο τι θα δει στον κινηματογράφο. Αναγνωρίζω, όμως απόλυτα, ότι η δημόσια σφαίρα διακατέχεται από διαφορετικούς κανόνες από την ιδιωτική σφαίρα. Όλα αυτά, λοιπόν, θα μπορούσαμε να τα συζητήσουμε ήρεμα, απλά, δημοκρατικά, να πάρουμε αφορμή από ένα πραγματικό περιστατικό, το οποίο μας ευαισθητοποιεί και να καταλήξουμε σε μια λύση η οποία είναι αμοιβαία αποδεκτή.

Ε. Για το μικρό Παναγιώτη

1. Ενώ λέγατε ότι το θέμα του μικρού Παναγιώτη Ραφαήλ είναι επιστημονικό και παραπέμπατε στις αποφάσεις του Ανώτατου Υγειονομικού Συμβουλίου, τώρα βλέπουμε το παιδί να οδεύει προς τη Βοστώνη και ακούμε τον πατέρα να ευχαριστεί τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Υγείας για τη συνδρομή τους. Τι άλλαξε τελικά σε αυτό το θέμα;

Ο ίδιος ο πατέρας του παιδιού δήλωσε ότι κατανοεί τις απόψεις του Ανώτατου Υγειονομικού Συμβουλίου και αναλαμβάνει ο ίδιος την ευθύνη για τη νέα θεραπεία, γιατί θέλει να κάνει το καλύτερο δυνατό για το παιδί του. Από τη στιγμή που αναλαμβάνει εκείνος την ευθύνη, σε αυτή την προσπάθειά του εμείς, σιωπηρά κι αθόρυβα, κάναμε ό,τι μπορούσαμε, προκειμένου να γίνουν τρία πράγματα: Πρώτον, να μειωθεί το κόστος. Δεύτερον, να μπορέσει να εξασφαλιστεί ένα επιπλέον ποσό για την κάλυψη των όποιων δαπανών. Και τρίτον, να εξασφαλίσουμε τη μετακίνηση του μικρού και της οικογένειάς του με τον φθηνότερο δυνατό τρόπο. Στεκόμαστε αρωγοί στην προσπάθεια των γονιών. Αποδεικνύουμε -όπως έχουμε αποδείξει όλο το προηγούμενο διάστημα- ότι η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη νοιάζεται.

ΣΤ. Για πρότυπα σχολεία

1. Ακούσαμε τον Πρόεδρο της ΟΛΜΕ κ. Τσούχλο, ο οποίος ανήκει στη ΔΑΚΕ, να λέει, αναφερόμενος στα πρότυπα σχολεία, πως δεν χρειαζόμαστε ελιτίστικα σχολεία. Ποια είναι η θέση σας;

Ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ έχει την άποψή του και την διατυπώνει. Μπορεί να προέρχεται από τη ΔΑΚΕ, αλλά μιλούσε εξ ονόματος της ΟΛΜΕ. Η θέση της ΟΛΜΕ για τα θέματα αυτά, είναι πάγια και γνωστή. Εμείς δεν σχολιάζουμε τη στάση συνδικαλιστικών οργανώσεων, ούτε συνδικαλιστών. Εκφράζουν ελεύθερα όποια άποψη θέλουν. Η Κυβέρνηση έχει τη δική της άποψη και προχωρά με βάση το κυβερνητικό μας πρόγραμμα. Εμείς ενισχύουμε με αποφασιστικότητα τα πρότυπα σχολεία και πειραματικά σχολεία, όπως ήταν και η προεκλογική μας δέσμευση, με έμπρακτη στήριξη και με πράξεις. Η κανονικότητα, που διαταράχτηκε, από τις κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ, στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία θα επανέλθει Ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε αυτά τα σχολεία σε μια τραγική κατάσταση. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως δεν είχε γίνει συγκρότηση των εποπτικών επιστημονικών συμβουλίων που είναι αυτά που στην ουσία κατευθύνουν τη δράση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Το Υπουργείο Παιδείας θεσμοθετεί την αναβάθμισή τους, ενισχύει τις αρμοδιότητες της επιστημονικής επιτροπής που εποπτεύει τα Πρότυπα και Πειραματικά, διευρύνει τη δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών σε ομίλους στο πλαίσιο αυτών των σχολείων, δίνει τη δυνατότητα να τροποποιείται το ωράριο των εκπαιδευτικών κυρίως για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες των ομίλων . Αυτά είναι κάποια πρώτα βήματα για την ενίσχυση των προτύπων και πειραματικών σχολείων έως ότου θεσμοθετηθεί ένα νέο συνολικό πλαίσιο λειτουργίας τους.

Ζ. Για τις εκκρεμότητες των ασφαλιστικών ταμείων

1. Ποιές εκκρεμότητες των ασφαλιστικών ταμείων προς συνταξιούχους και ασφαλισμένους κληρονόμησε η Κυβέρνηση;

Μέχρι τις 31-8-2019 είχαν καταγραφεί 1.058.748 εκκρεμότητες του ΕΦΚΑ και του ΕΤΕΑΕΠ (συντάξεις, επικουρικές, εφάπαξ, εκκρεμείς ασφαλιστικές υποθέσεις κλπ) προς τους συνταξιούχους-ασφαλισμένους. Πρόκειται για ένα τεράστιο νούμερο που αποτυπώνει ανάγλυφα το μέγεθος της εγκληματικής αδιαφορίας της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Αποδεικνύουν ότι δημιουργούσαν εικονικά πλεονάσματα κρύβοντας κάτω από το χαλί δαπάνες και στοιβάζοντας εκκρεμότητες. Εξηγούν όμως και το γιατί η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας απέφευγε συστηματικά να δώσει σαφείς απαντήσεις για αυτές και αγνοούσε επιδεικτικά τον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία σε εκκρεμότητα βρίσκονταν: Κύριες συντάξεις 189.851 Επικουρικές 87.591 Συντάξεις χηρείας 2.688 Επανυπολογισμός συντάξεων χηρείας 82.012 Επανυπολογισμός συντάξεων 222.989 Εκκρεμείς ασφαλιστικές υποθέσεις 375.627 Εφαπαξ 36.064

2. Πως όμως θα αντιμετωπίσετε την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί;
Αυξήσαμε τους ρυθμούς εκκαθάρισης και απόδοσης συντάξεων, επαναφέροντας στα τμήματα απονομής συντάξεων του ΕΦΚΑ 86 υπαλλήλους που είχαν μετακινηθεί από τις υπηρεσίες τους. Αναστέλλουμε την κινητικότητα στον ΕΦΚΑ και το ΕΤΕΑΕΠ και περιορίζουμε δραστικά τη μετακίνηση υπαλλήλων από τις δύο αυτές υπηρεσίες. Καταργήσαμε την δέσμευση της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ στους θεσμούς, για μείωση του προσωπικού του ΕΦΚΑ. Προωθούμε νομοθετική πρωτοβουλία για το σύστημα «ΑΤΛΑΣ- ψηφιακή σύνταξη» ώστε από τον Ιούνιο του 2020, οι νέες συντάξεις θα εκδίδονται ψηφιακά. Με νομοθετικές διατάξεις διασφαλίζουμε τη διαφάνεια και τη λογοδοσία στον ΕΦΚΑ με την υποχρέωση κατάρτισης ισολογισμών και δίνουμε το δικαίωμα έκδοσης συνταξιοδοτικών αποφάσεων στους Διευθυντές των περιφερειακών υπηρεσιών και οργανικών δομών των πρώην φορέων που έχουν απορροφηθεί στον ΕΦΚΑ μειώνοντας, έτσι, το χρόνο έκδοσης των νέων συντάξεων περίπου κατά δύο μήνες.

Η. Δ.Ε.Η.

1. Τι γίνεται με τη Δ.Ε.Η.; Βλέπουμε να λανσάρει νέα προϊόντα, να έχει γενικότερα μια επιχειρηματικού τύπου κινητικότητα, πιστεύετε ότι με τις αλλαγές πού γίνονται και με τα μέτρα που έχετε πάρει θα τα καταφέρει;

Είναι γνωστό και πιστοποιημένο από ορκωτούς λογιστές πως η Κυβέρνηση Τσίπρα παρέδωσε τη μεγαλύτερη επιχείρηση της χώρας, τη Δ.Ε.Η., σε κατάσταση χρεωκοπίας. Η σημερινή Κυβέρνησή προχώρησε άμεσα σε μέτρα για την διάσωση της, που φέρνουν τα πρώτα θετικά αποτελέσματα. Όμως είναι ένας δρόμος δύσκολος, γεμάτος ναρκοπέδια που πρέπει να εξουδετερωθούν. Ήδη έχει ξεκινήσει και εφαρμόζεται ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο με μια καινούργια επιθετική εμπορική πολιτική στον ηλεκτρισμό αλλά και στο φυσικό αέριο. Την εβδομάδα που μας πέρασε η Δ.Ε.Η. έκανε επιτέλους πράξη μια εξαγγελία που για πολλά χρόνια παρέμενε στα συρτάρια, την είσοδό της στην αγορά του φυσικού αερίου, με 8 πακέτα για επαγγελματικούς και οικιακούς πελάτες. Με αυτό τον τρόπο και χρησιμοποιώντας το μεγάλο πλεονέκτημα που διαθέτει έναντι του ανταγωνισμού, δηλαδή το μεγάλο της πελατολόγιο, που φτάνει στα επτά εκατομμύρια παροχές, θα προσπαθήσει να αναπληρώσει τις απώλειες από την αγορά ρεύματος. Όπου εκεί έχει να αντιμετωπίσει το βουνό των ληξιπρόθεσμων οφειλών που φτάνουν τα 2,8 δις ευρώ.

2. Ποια είναι η νέα πολιτική της Δ.Ε.Η. για τους διακανονισμούς και τα νέα συμβόλαια με πελάτες;

Από τις αρχές Οκτωβρίου έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα διακανονισμού με μικρότερη προκαταβολή και περισσότερες δόσεις, που δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης οφειλών και τηλεφωνικά. Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ενθαρρυντικά αφού έχουν γίνει ήδη 28.000 διακανονισμοί από τους οποίους οι 8.660 τηλεφωνικά με συνολικό ποσό 40 εκατομμύρια. Επίσης από τις αρχές του 2020 θα υπάρξουν νέα εκπτωτικά πακέτα για συνεπείς καταναλωτές. Στα νέα αυτά πακέτα οι εκπτώσεις στο πάγιο και στο ρεύμα θα γίνονται με την υπογραφή συμβολαίου ορισμένου χρόνου. Στο ύψος της έκπτωσης θα υπάρχει κλιμάκωση ανάλογα με τη διάρκεια του συμβολαίου. Η Δ.Ε.Η. επιχειρεί πλέον να γυρίσει σελίδα με ένα νέο μοντέλο μιας κανονικής επιχείρησης, που θα μπορεί να σταθεί στον εμπορικό ανταγωνισμό με σημαντική κερδοφορία. Αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος να διασωθεί.




Δεν υπάρχουν σχόλια: