Μοσχάτο, 24 Οκτωβρίου 2019
Α. Οικονομία
1.Ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του στο συνέδριο του Economist ανακοίνωσε την αναστολή για 3 χρόνια του Φ.Π.Α. σε όλες τις οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν από 1.1.2006. Τι οφέλη θα δημιουργηθούν για την οικονομία;
H αναστολή αυτή, περιλαμβάνει τόσο περιπτώσεις νέων αδειών, όσο και παλιές άδειες που εκδόθηκαν από 1.1.2006, δηλαδή όλα τα παλιά ακίνητα που δεν έχουν πωληθεί καθώς και τα νέα ακίνητα. Η υπαγωγή στην αναστολή, είναι προαιρετική και χορηγείται ύστερα από αίτηση των κατασκευαστών οικοδομών, εντός εξάμηνης προθεσμίας. Για την περίπτωση αντιπαροχής, ο οικοπεδούχος δεν θα οφείλει να πληρώσει Φ.Π.Α. για τα διαμερίσματα που θα παραλάβει από τον κατασκευαστή. Η κίνηση αυτή αναμένεται να οδηγήσει άμεσα στην αναθέρμανση της αγοράς ακινήτων, να προσελκύσει επενδύσεις, να αυξήσει την απασχόληση και να ενισχύσει το εισόδημα δεκάδων επαγγελμάτων που σχετίζονται με την οικοδομή. Ταυτόχρονα, θα βελτιώσει θεαματικά τους ισολογισμούς των τραπεζών, καθώς αυξάνει την αξία των ενυπόθηκων δανείων στα βιβλία τους. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη χορήγηση ρευστότητας από την πλευρά των τραπεζών στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.
2. Ποια άλλα μέτρα σχεδιάζετε για την τόνωση της οικοδομικής δραστηριότητας;
Εκτός από την αναστολή για 3 χρόνια του Φ.Π.Α. σε όλες τις οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν από 1.1.2006, προχωράμε ακόμη στην αναστολή του φόρου υπεραξίας στη μεταβίβαση ακινήτων, καθώς και στη μείωση του φόρου εισοδήματος για δαπάνες που αφορούν στην ενεργειακή και αισθητική αναβάθμιση των ακινήτων. Εγγυημένα πλέον,οι φορολογούμενοι, για τρία χρόνια, δεν θα επιβαρύνονται με φόρο υπεραξίας και θα μπορούν ελεύθερα να μεταβιβάζουν τα ακίνητά τους. Επιπλέον κάθε φυσικό πρόσωπο που αποφασίζει να προβεί στην ενεργειακή και αισθητική αναβάθμιση του ακινήτου του, θα μπορεί να μειώσει το φόρο εισοδήματός του, κατά ποσό που ισούται με το 40% των δαπανών που θα κάνει για τις εργασίες αυτές. Απαραίτητη προϋπόθεση θα είναι να καλύπτονται οι δαπάνες των υπηρεσιών από νόμιμα φορολογικά στοιχεία και να εξοφλούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.
3. Ποιες θα είναι οι άξονες της οικονομικής πολιτικής που θα ακολουθήσετε το επόμενο διάστημα;
Ο Πρωθυπουργός παρουσίασε σχηματικά το σχέδιό του σαν ένα τρίγωνο το οποίο στη μια πλευρά έχει τις μεταρρυθμίσεις, στην άλλη την αλλαγή του μείγματος δημοσιονομικής πολιτικής με μείωση φόρων και δαπανών και στην τρίτη ένα ισχυρό τραπεζικό σύστημα απαλλαγμένο από κόκκινα δάνεια. Τόνισε ότι οι μεταρρυθμίσεις, προσελκύουν επενδύσεις που φέρνουν δουλειές και αναφέρθηκε ενδεικτικά στην απελευθέρωση μεγάλων projects από τα δεσμά της γραφειοκρατίας μέσα στις πρώτες 100 μέρες της κυβέρνησης, ύψους πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ. Με τις πολιτικές αυτές η χωρά ανακτά την αξιοπιστία της και η οικονομία την εμπιστοσύνη των διεθνών αγορών. Με βάση αυτά τα δεδομένα, ο κ. Μητσοτάκης εξέφρασε την «ισχυρή βεβαιότητά του» ότι από το 2021 θα μειωθεί ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος κάτω από το 3,5% του Α.Ε.Π., που υπέγραψε ο κ. Τσίπρας. Mε μέθοδο, σοβαρότητα και την ανάκτηση της αξιοπιστίας, άλλος ένας στόχος βαίνει προς υλοποίηση.
4. Σήμερα Πέμπτη, ο Πρωθυπουργός θα συναντηθεί με τις ηγεσίες των τραπεζών. Ποια θέματα θα τεθούν;
Μέσα σε μόλις 3 μήνες καταρτίσαμε το σχέδιο «Ηρακλής» και λάβαμε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Πρόκειται για ένα ειδικό όχημα που θα επιτρέπει στις τράπεζες να τιτλοποιούν τα δάνεια που δεν εξυπηρετούνται και να τα κατηγοριοποιούν σε τρεις διαβαθμίσεις: υψηλής, ενδιάμεσης και χαμηλής. Οι πρώτοι τίτλοι, τους οποίους οι τράπεζες κυρίως διακρατούν, θα καλύπτονται από κρατική εγγύηση. Οι τίτλοι ενδιάμεσης και χαμηλής διαβάθμισης θα πωλούνται σε επενδυτές. Αυτή η λύση επιτρέπει την διάθεση των κόκκινων δανείων με χαμηλότερο κόστος ως προς την κεφαλαιακή επάρκεια των τραπεζών. Αναμένουμε ότι όλες οι τράπεζες θα αξιοποιήσουν την βοήθεια και αισιοδοξούμε ότι ο «Ηρακλής» θα συμβάλει στην ταχεία και με χαμηλό κόστος μείωση των κόκκινων δανείων. Όπως τόνισε όμως χθες ο Πρωθυπουργός, στην ομιλία του στο συνέδριο του Economist «υγιές τραπεζικό σύστημα σημαίνει και υγιή συμπεριφορά των τραπεζών στους πελάτες που τις στηρίζουν». Γι’ αυτό -όπως ο ίδιος ανακοίνωσε- στη συνάντηση που θα έχει σήμερα με τις ηγεσίες των πιστωτικών ιδρυμάτων θα ζητήσει να αντιμετωπιστούν κάποιες άδικες χρεώσεις που ανακοινώθηκαν. Δεν μπορεί για παράδειγμα να πληρώνει κάποιος επιπλέον κόστος για να μάθει, απλώς, την κίνηση του λογαριασμού του. Κι ούτε να επιβαρύνεται ένας νησιώτης που αναγκαστικά εξυπηρετείται από το ΑΤΜ μιας τράπεζας επειδή στο χωριό του δεν υπάρχει άλλη.
5. Ο ΣΥΡΙΖΑ σας κατηγορεί πως καταργείτε «από την πίσω πόρτα το αφορολόγητο» με την αύξηση του ποσοστού αποδείξεων που θα πρέπει να συγκεντρώνουν οι φορολογούμενοι μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών. Τι απαντάτε;
Η προσπάθειά του ΣΥΡΙΖΑ να κάνει το άσπρο μαύρο δεν πείθει κανέναν. Το αφορολόγητο δεν πρόκειται να μειωθεί. Αντίθετα αυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για κάθε παιδί, όπως ήταν η προεκλογική μας δέσμευση. Ο ισχυρισμός ότι αυξάνοντας το ποσοστό των υποχρεωτικών ηλεκτρονικών συναλλαγών στο 30% καταργούμε δήθεν το αφορολόγητο είναι άλλο ένα ψέμα. Ξέρουν, άλλωστε, ότι ήδη τα χαμηλότερα εισοδήματα υπερβαίνουν αυτό το ποσοστό το οποίο δεν συνδέεται με το αφορολόγητο. Οι πολίτες και ιδίως οι πιο αδύναμοι εύκολα μπορούν να καλύψουν το 30% των συναλλαγών τους με ηλεκτρονικές πληρωμές. Στόχος δεν είναι η αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης, αλλά η πάταξη της παραοικονομίας και της φοροδιαφυγής.
6. Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ πάντως εξακολουθούν να επιμένουν πως τα μέτρα του νέου Προϋπολογισμού θα πλήξουν τη μεσαία τάξη. Ποιο είναι το σχόλιό σας;
Φαίνεται πως τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ έχουν κοντή μνήμη. Ξεχνούν πως μέχρι πριν από 3 μήνες κυβερνούσαν τη χώρα και γονάτισαν με τις πολιτικές τους τη μεσαία τάξη. Πάει πολύ λοιπόν «να μας κουνάνε το δάχτυλο» αυτοί που μείωσαν το αφορολόγητο, που έκοψαν το ΕΚΑΣ, που αύξησαν εισφορές υγείας σε κύριες και επικουρικές συντάξεις, που επέβαλαν 29 νέους φόρους, κυρίως έμμεσους, που είναι και οι κοινωνικά πιο άδικοι. Και κάτι ακόμη: Ήταν αυτοί που επιβάρυναν τους πολίτες από το 2016 ως το 2018 με 11,4 δισ., επιπλέον των πρωτογενών πλεονασμάτων που οι ίδιοι είχαν συμφωνήσει με τους δανειστές. Ξεχνούν, επίσης ότι ήδη μειώσαμε τον ΕΝΦΙΑ μεσοσταθμικά κατά 22%, αποδώσαμε αυξημένες 66.000 χιλιάδες συντάξεις χηρείας, επιστράφηκαν οφειλές του ΕΦΚΑ, περίπου 100 εκατ. ευρώ, στους ελεύθερους επαγγελματίες, βελτιώσαμε την ρύθμιση των 120 δόσεων, με αποτέλεσμα 1.155.000 οφειλέτες, να ρυθμίσουν 11,5 δισ. ευρώ οφειλών, σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία. Επίσης, αυξάνουμε περίπου, κατά 10 εκατ. ευρώ και καταβάλλουμε προκαταβολικά το επίδομα θέρμανσης. Επιπλέον, με το νέο Προϋπολογισμό για το 2020, θεσπίζουμε μέτρα αναθέρμανσης της οικονομίας και κοινωνικής στήριξης που φτάνουν τα 1,2 δισ. ευρώ. Μειώνουμε το συντελεστή φορολογίας για τα εισοδήματα έως 10 χιλ. ευρώ από το 22% στο 9%. Αυξάνουμε κατά 1.000 το αφορολόγητο όριο για κάθε παιδί. Χορηγούμε επίδομα 2.000 ευρώ για κάθε παιδί που θα γεννηθεί από την 1η Ιανουαρίου του 2020. Μεταφέρουμε τα είδη βρεφικής ηλικίας στον χαμηλό συντελεστή Φ.Π.Α. του 13%. Μειώνουμε τον φόρο επιχειρήσεων από 28% στο 24% και τη φορολογία των κερδών από το 10% στο 5%. Μειώνουμε τις ασφαλιστικές εισφορές για τους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης.
Β. Για την ψήφο των εκτός της Επικράτειας Ελλήνων εκλογέων
1. Πως εκτιμάτε τα αποτελέσματα της πρωτοβουλίας σας για την ψήφο της εκτός Ελλάδος επικράτειας των Ελλήνων εκλογέων;
Η πρωτοβουλία που ανέλαβε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με ανοιχτό πνεύμα και διάθεση συνεννόησης δικαιώνεται. Οι διαβουλεύσεις στο Υπουργείο Εσωτερικών με τη συμμετοχή εκπροσώπων όλων των κομμάτων, κατέληξαν σε μια καταρχήν συμφωνία. Έγινε δεκτή η θέση μας -που υπαγορεύεται άλλωστε από το Σύνταγμα- για την ισοτιμία της ψήφου όλων των εκλογέων και βρέθηκαν κοινές θέσεις σε επιμέρους ζητήματα που οδηγούν στην κατάρτιση σχετικού νομοσχεδίου το οποίο μπορεί να υπερψηφιστεί από την τεράστια πλειοψηφία των βουλευτών, καθώς τώρα υπάρχει μόνο μια διαφοροποίηση από το κόμμα του κ. Βαρουφάκη. Στο μεταξύ, το προσχέδιο του νομοσχεδίου θα δοθεί στα μέλη της Επιτροπής Αναθεώρησης ώστε -μέχρι την ερχόμενη Τετάρτη, που θα συζητηθεί το άρθρο 54 του Συντάγματος- να προετοιμαστούν για να δώσουν και συνταγματικό έρεισμα, με μία ευρύχωρη, πλήρη και απόλυτα τεκμηριωμένη πρόταση.
2. Ποιοι είναι οι άξονες της κατ’ αρχήν συμφωνίας;
Τέσσερις είναι οι άξονες της κατ’ αρχήν συμφωνίας:
Πρώτον: Ισότιμη ψήφος των Ελλήνων του εξωτερικού με την ψήφο των εντός της χώρας ψηφοφόρων, που σημαίνει ότι θα προσμετράται στο τελικό εκλογικό αποτέλεσμα.
Δεύτερον: Οι Έλληνες ψηφοφόροι που διαμένουν μόνιμα στο εξωτερικό θα ψηφίζουν το ψηφοδέλτιο επικρατείας του κόμματος που επιθυμούν. Προκειμένου, μάλιστα, να διευκολυνθούν τα κόμματα να τοποθετήσουν σε εκλόγιμες θέσεις υποψήφιους από το εξωτερικό, ο αριθμός των βουλευτών Επικρατείας θα αυξηθεί από 12 σε 15.
Τρίτον: Αυτοπρόσωπη παρουσία των Ελλήνων κατοίκων του εξωτερικού στα σημεία που θα στηθούν οι κάλπες, πρεσβείες, προξενεία και άλλους τόπους που μπορεί να συμφωνηθούν. Για τον έλεγχο της διαδικασίας, θα σχηματιστούν ειδικοί εκλογικοί κατάλογοι για τους Έλληνες του εξωτερικού ύστερα από αίτησή τους προς το Υπουργείο Εσωτερικών.
Και τέταρτο: Δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν όσοι Έλληνες κάτοικοι του εξωτερικού, που διατηρούν ελληνικό ΑΦΜ και τα τελευταία 35 χρόνια έχουν μείνει στην χώρα μας για 2 χρόνια, είτε εργαζόμενοι είτε σπουδάζοντας είτε για την στρατιωτική τους θητεία
3. Στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζουν ότι είναι η δική τους Κυβέρνηση που άνοιξε το θέμα και αυτοί που κατέθεσαν την πρώτη σχετική πρόταση. Τι απαντάτε;
Άλλο ένα χονδροειδές ψέμα. Η πρώτη πρόταση νόμου κατατέθηκε από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στις αρχές του 2009, αλλά δεν συγκέντρωσε τις απαιτούμενες ψήφους. Η συνέχεια δόθηκε επίσης από τη Νέα Δημοκρατία, τον Απρίλιο του 2016, όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης -σε μια από τις πρώτες πρωτοβουλίες που ανέλαβε ως Πρόεδρος της Ν.Δ.- προχώρησε στην κατάθεση σχετικής πρότασης νόμου. Επανήλθε, μάλιστα, άλλες τρεις φορές, καταθέτοντας σχετικές τροπολογίες, καθώς η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, απέφευγε τη συζήτηση της πρότασής μας στη Βουλή. Δύο χρόνια αργότερα, κάτω από δική μας πίεση, ο Αλ. Τσίπρας αναγκάστηκε να κάνει ένα δειλό -και αποδεικτικό των προθέσεών του- βήμα δηλώνοντας (18.5.2018) ότι «τα παιδιά του brain drain έχουν δικαίωμα να ψηφίζουν από τις χώρες διαμονής τους». Στη συνέχεια (12.7.2018) ο τότε υπουργός Εσωτερικών Π. Σκουρλέτης διαβεβαίωνε ότι «εντός του έτους θα υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση στη Βουλή». Λίγο αργότερα (31.10.2018), ο διάδοχός του Αλ. Χαρίτσης υποσχόταν ότι «στην τρέχουσα κοινοβουλευτική περίοδο θα προχωρήσουμε στην κατάθεση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης». Τελικά οι εκλογές έγιναν χωρίς να κατατεθεί κανένα νομοσχέδιο και καμία συγκεκριμένη πρόταση από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
4. Ο ΣΥΡΙΖΑ τελικά έκανε στροφή;
Ναι. Αρχικά εκείνο που προσπάθησαν ήταν να χωρίσουν τους Έλληνες ψηφοφόρους σε πολίτες πρώτης και δεύτερης κατηγορίας και να δώσουν μειωμένη βαρύτητα στις ψήφους των εκτός της χώρας εκλογέων, υποστηρίζοντας ότι δεν πρέπει να προσμετρώνται στο συνολικό εκλογικό αποτέλεσμα. Και αυτό, το είπε ξεκάθαρα, στη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν κατά την παρουσίαση της πρότασής τους (23.9) ο Γ. Κατρούγκαλος, αναφέροντας κατά λέξη: «Καθώς οι πολίτες που βρίσκονται στο εξωτερικό, ούτε την ίδια πληροφόρηση έχουν, ούτε συμμετέχουν με τον ίδιο τρόπο στον κοινό δημόσιο χώρο με όσους βρίσκονται εντός επικράτειας, είναι πολιτικά αναγκαίο η ψήφος τους να σταθμίζεται με διαφορετικό τρόπο από ό,τι η ψήφος των τελευταίων». Βλέποντας ότι απομονώνονται πολιτικά αποφάσισαν να κάνουν άλλη μια πιρουέτα, από αυτές που ξέρουν τόσο καλά.
Γ. Για το θαλάσσιο δυστύχημα με μετανάστες
1. Πως σχολιάζετε το περιστατικό της σύγκρουσης του σκάφους το Λιμενικού με τη Λέμβο που μετέφερε μετανάστες και τις αντιδράσεις του ΣΥΡΙΖΑ;
Η σύγκρουση με την παράνομη λέμβο, που μετέφερε τους μετανάστες έγινε στις 5 η ώρα το πρωί, επικρατούσε απόλυτο σκοτάδι και στο σκάφος των διακινητών δεν υπήρχε καμία σήμανση, ενώ οι άνθρωποι που επέβαιναν δεν φορούσαν σωσίβια. Οι υπεράνθρωπες προσπάθειες του Λιμενικού που σώζουν χιλιάδες ζωές και αγκαλιάζουν κατατρεγμένους ανθρώπους, αποδεικνύονται κάθε μέρα στην πράξη. Ας μην τους κουνά το δάχτυλο, μέσω του εκπροσώπου του, ο κ. Τσίπρας ο οποίος γιγάντωσε με την πολιτική του το πρόβλημα. Αντιμετωπίζουμε το μεταναστευτικό με αίσθηση καθήκοντος εθνικής ασφάλειας, αλλά και σεβασμού στην ανθρώπινη ζωή και τους κανόνες του διεθνούς δικαίου. Ομως η Ελλάδα έχει σύνορα. Τα σύνορά μας φυλάσσονται, όσοι δικαιούνται προστασίας θα τη λαμβάνουν και όσοι όχι, θα επιστρέφουν στις χώρες από τις οποίες προήλθαν. Για τον καλύτερο συντονισμό των διαφόρων υπηρεσιών των Υπουργείων που εμπλέκονται στην μετακίνηση και μετεγκατάσταση προσφύγων στο εσωτερικό της χώρας, προκειμένου να υπάρξει αποσυμφόρηση των νησιών, ειδικός συντονιστής ορίστηκε ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, Αλκιβιάδης Στεφανής.
Δ. Για την απεργία στους ΟΤΑ
1. Πως σχολιάζετε την απεργία των εργαζομένων των ΟΤΑ στην καθαριότητα και ποια είναι η θέση σας για τη δυνατότητα η αποκομιδή να ανατίθεται σε ιδιωτικές εταιρείες;
Οι πολίτες πληρώνουν δημοτικά τέλη και απαιτούν, μεταξύ άλλων και κατά προτεραιότητα, καθαρούς Δήμους και καλή αποκομιδή των σκουπιδιών. Αυτή είναι μια κοινώς αποδεκτή αλήθεια που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Το πρόβλημα αρχίζει όταν αρχίζουν τα αλλά: «Ναι, αλλά οι εργαζόμενοι και η μονιμότητα τους, ναι, αλλά οι συμβασιούχοι, ναι, αλλά οι χωματερές, ναι αλλά η ιδιωτικοποίηση κλπ. Η πραγματικότητα σήμερα ποια είναι; Είναι πως οι δήμοι, ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις, δεν είναι στην πλειονότητα τους καθαροί και πως συχνά – πυκνά η αποκομιδή σταματά για λίγες ή περισσότερες ημέρες – με κινδύνους για τη δημόσια υγεία – λόγω των απεργιών των εργαζομένων στην καθαριότητα. Αυτό συμβαίνει και τις τελευταίες τρεις ημέρες με την απεργία, όπου οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα διαμαρτύρονται για την διάταξη που περιλαμβάνεται στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο που επιτρέπει στους Δήμους, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, να αναθέτουν την αποκομιδή των απορριμμάτων σε ιδιωτικές εταιρείες.
2. Δηλαδή για σας η λύση στην αποκομιδή και την διαχείριση των απορριμμάτων βρίσκεται στον ιδιωτικό τομέα;
Κανείς δεν λέει και σίγουρα η Κυβέρνηση, ότι τα σκουπίδια πρέπει να τα μαζεύουν σώνει και καλά ιδιώτες, ούτε πρέπει ντε και καλά να τα μαζεύουν δημόσιοι υπάλληλοι. Αυτό εναπόκειται στις αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων. Η βασική αυτή αυτοδιοικητική υπηρεσία πρέπει να παρέχεται σωστά, γιατί διαφορετικά δημιουργεί κινδύνους για τη υγεία των πολιτών αλλά και για την ποιότητα διαβίωσης τους σε συνθήκες καθαριότητας και πολιτισμού. Και βεβαίως όχι με κόστος που θα επιβαρύνει επιπλέον τους κατοίκους μέσω των δημοτικών τελών. Εμείς πιστεύουμε, πως μείζονα - χρόνια προβλήματα των αστικών κέντρων, όπως είναι το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, μπορούν να επιλυθούν αποτελεσματικά και με σεβασμό στο περιβάλλον, με τη σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου φορέα. Γι’ αυτό και ενθαρρύνουμε τέτοιες πρωτοβουλίες, όπως αυτή στη μονάδα επεξεργασίας αστικών στερεών αποβλήτων στο Ελευθεροχώρι Ιωαννίνων, την οποία επισκέφτηκε πριν λίγες εβδομάδες ο Πρωθυπουργός. Είναι μια μονάδα η οποία χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στη μηχανική των απορριμμάτων. Η ανάκτηση ενέργειας από τα απόβλητα γίνεται με χρήση ήπιων τεχνολογιών. Είναι μια σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα που δίνει λύση στο πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Ήπειρο με έναν σύγχρονο τρόπο που σέβεται το περιβάλλον. Πιστεύουμε πως πρέπει να λειτουργήσει ως παράδειγμα για να υπάρξουν τέτοιες πρωτοβουλίες, συμπράξεις και δράσεις και σε άλλες περιφέρειες και Δήμους της χώρας.
Ε. Για αγορά τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου
1. Τι επιδιώκει το νομοθετικό πλαίσιο για τα τυχερά παιχνίδια μέσω Διαδικτύου που περιλαμβάνεται στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο;
Πρώτα απ’ όλα βάζουμε τάξη στην αγορά τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου η οποία παρέμενε ουσιαστικά αρρύθμιστη από το 2011. Με την συγκεκριμένη ρύθμιση εξασφαλίζονται συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά παρόχων, διασφαλίζεται η ασφαλής συμμετοχή των παικτών, προσελκύονται επενδύσεις, αυξάνονται τα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου μέσω της διαδικασίας των αδειοδοτήσεων. Επίσης, ενισχύεται η προστασία των παικτών, με τη μετακίνηση σημαντικού μέρους αυτών από τα παράνομα δίκτυα διεξαγωγής διαδικτυακών τυχερών παιγνίων, στα νόμιμα και πλήρως ελεγχόμενα δίκτυα. Με τις διατάξεις που περιλαμβάνονται στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο ορίζεται το αντίτιμο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου για τη χορήγηση άδειας διεξαγωγής διαδικτυακού στοιχήματος στα 3.000.000 ευρώ και για τη χορήγηση άδειας διεξαγωγής λοιπών διαδικτυακών παιγνίων στα 2.000.000 ευρώ. Η άδεια αυτή θα έχει διάρκεια 7 έτη με δυνατότητα ανανέωσης με εκ νέου καταβολή ιδίου τιμήματος. Να σημειωθεί ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε δεσμευτεί ότι θα προχωρούσε σε νομοθετική παρέμβαση για το συγκεκριμένο θέμα μέχρι το τέλος του 2018, αλλά ουδέποτε το έπραξε.
ΣΤ. Αναβάθμιση υποδομών στο λόφο της Ακρόπολης
1. Χθες ο Πρωθυπουργός συναντήθηκε με τον Πρόεδρο του Ιδρύματος Ωνάση ο οποίος του ανακοίνωσε πως το Ίδρυμα θα στηρίξει τις προσπάθειες που αφορούν στην αναβάθμιση των υποδομών στο λόφο της Ακρόπολης. Ποια συγκεκριμένα έργα θα γίνουν;
Πρόκειται για μια πολύτιμη συνεισφορά του Ιδρύματος, το οποίο -όπως τόνισε και ο κ. Μητσοτάκης- μέσα από τη δράση του «προβάλλει το πρόσωπο μιας Ελλάδας η οποία ουδέποτε έχασε τις αξίες ή την ευαισθησία της, ιδιαίτερα απέναντι στην πολιτιστική της κληρονομιά, που αποτελεί άλλωστε και κληρονομιά ολόκληρης της ανθρωπότητας». Ειδικότερα, στη θέση του υπάρχοντος αναβατορίου θα τοποθετηθεί ένας σύγχρονος ανελκυστήρας πλαγιάς, όπως συμβαίνει πλέον σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο εξωτερικό, ο οποίος θα εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο άτομα με κινητικές δυσκολίες. Με την βελτίωση της προσβασιμότητας σε ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς τονίζουμε τη σημασία των ίσων ευκαιριών για όλους. Σε ό,τι αφορά τις υποδομές φωτισμού, οι οποίες τοποθετήθηκαν το 2004 ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων, προβλέπεται συνολική αναβάθμισή τους με βάση την αρχική μελέτη, ώστε να αναδειχθούν εκ νέου οι γραμμές και οι σκιάσεις των μνημείων και του βράχου από τον νέας γενιάς φωτισμό στη νυχτερινή Αθήνα. Είναι μια ελάχιστη απόδειξη σεβασμού στο μνημείο και στους αρχαιολόγους που το προστατεύουν εξ ονόματος όλων μας. Στόχος είναι να ολοκληρωθούν και τα δύο έργα πριν το Καλοκαίρι του 2020, ενώ το κόστος εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει το 1,5 εκατ. ευρώ.
Ζ. Για τη βία στα γήπεδα
1. Ποια νέα μέτρα θα πάρει η Κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα;
Επιβάλλεται να γίνουν αυστηρότερες οι ποινές για περιπτώσεις επεισοδίων εντός γηπέδου και για εμπρηστικές δηλώσεις αξιωματούχων και αθλητών. Επιπλέον, η εκάστοτε έκθεση του παρατηρητή της Διαρκούς Επιτροπής Αντιμετώπισης της Βίας, θα πρέπει να γίνεται αποδεκτή ως αποδεικτικό έγγραφο από τις Πειθαρχικές Επιτροπές, κάτι που σήμερα δεν ισχύει. Επίσης με αφορμή τα τελευταία περιστατικά βίας σε γήπεδα ο Υφυπουργός αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, έστειλε επείγουσα επιστολή προς την ΕΠΟ, να ενημερωθούν άμεσα οι ΠΑΕ και τα ερασιτεχνικά σωματεία ότι υπάρχει προθεσμία ενός μήνα από σήμερα, προκειμένου οι όποιες Λέσχες Φιλάθλων τους δεν έχουν ακόμα συμμορφωθεί με την νομοθεσία, να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες για τη νομιμοποίηση της λειτουργίας τους. Προτείνει ακόμη με την συνδρομή της FIFA, να γίνει χρήση σχετικού άρθρου του Καταστατικού της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας, ώστε να τροποποιηθεί άμεσα ο Πειθαρχικός της Κώδικας, που από το περασμένο καλοκαίρι προβλέπει ηπιότερες ποινές, για τις οποίες το Υφυπουργείο Αθλητισμού είχε εκφράσει τότε τις έντονες αντιρρήσεις του.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου